Lees dit net op FB:
Quote:
Ik ben diep geraakt... Met nadrukkelijke toestemming van Nelleke Bakker verneem ik zojuist van haar...dat zij de dappere step heeft gezet om ontslag te nemen hij haar werkgever RIVM (afdeling vaccinaties, zij deed eerst laboratoriumwerk, later had zij een administratieve functie)! Ons vaccinatie TV-debat was voor haar de druppel die de vaccinatie-emmer had doen overlopen. In haar woorden: "Ik ben ervoor om je gevoel en je hart te volgen. Ik werk bijna 25 Jaar bij Het RIVM, afdeling vaccinaties. Gisteren heb ik besloten om mijn ontslag te nemen. Omdat het voor mij niet goed meer voelt. Ik voel me nu al zo bevrijd. Misschien de beste beslissing ooit. Ik kan nu vrijuit praten, pfff. Dat alleen al voelt super. Wat een bevrijding als je je doet waar je voor staat....
En dit : "Wat bij mij echt emoties losmaakte, is de dialoog met Desiree Rover. Te zien op haar site. De dialoog duurt 3 uur, maar ik kon wel huilen, echt. Ik heb afgelopen week na het zien hiervan gisteren mijn ontslag aangeboden. Ik kan en wil hier niet meer voor kiezen."
"Ik zou deel gaan uitmaken van een studie waarbij ik mensen zou moeten bellen om mee te doen. Het zou inhouden dat kinderen jonger zouden moeten geënt tegen de mazelen"
Ik ben diep geraakt en enorm trots op de moeilijke beslissing die Nelleke heeft moeten maken, maar ben ook oprecht blij dat ons werk mensen wakker schudt en dat er positieve verandering komt. Nelleke krijgt nu veel reacties, maar was bereid om een voorbeeld functie te vormen, omdat zij als geen ander weet hoe het is hoe het is om er op je werk niet over te kunnen praten waar zij zelf voor stond. Ze voelt zich letterlijk bevrijd nu... Ik hoop dat deze daad van het losrukken van de ketens nog veel andere mensen zal inspireren om te kiezen om je "gevoel en hart te volgen". Dank je wel Nelleke, voor mij ben je een ware held, want hier is LEF voor nodig!!!...
Over lef gesproken: Arts Hans Moolenburgh schreef het voorwoord van mijn boek 'De Zoete Wraak'. Dit waren de laatse zinnen (hoe treffend): "U machteloos? Integendeel, u bent nog de enige met macht, want de hooggeplaatsten zitten in het web van misleiding en hebzucht gevangen en kunnen er niet meer uit. U hebt maar één ding nodig: lef! Dat wens ik u van harte toe. Lef berust in onze tijd op goede informatie en daar is een boek als dit een prima opstap voor.
Dr. H.C. Moolenburgh
Haarlem, 2013"