vaccinaties

Uit : Het Nieuwsblad dd 13/01/14 :

De afgelopen drie jaar zijn er in India geen nieuwe gevallen van polio gemeld. Dat is een mijlpaal in de wereldwijde bestrijding van de ziekte.

De Indiase regering gaat ervan uit dat de kinderverlamming in het land is uitgeroeid. Dankzij een omvangrijk vaccinatieprogramma is er drie jaar geen nieuw geval van de virusziekte meer gemeld, zo deelde het ministerie van Gezondheid mee.

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) moet de gegevens uit India nog onderzoeken en zal op 11 februari het land vermoedelijk poliovrij verklaren. Een periode van drie jaar zonder nieuwe ziektegevallen is daarvoor een vereiste.

‘Een dag waarop alle Indiërs trots mogen zijn’, schreef viceminister van Binnenlandse Zaken RPN Singh op twitter. In 2009 werd de helft van alle poliogevallen wereldwijd nog in het Zuid-Aziatische land geregistreerd. Poliomyelitis wordt veroorzaakt door een virus dat de ontsteking van de grijze stof in het ruggenmerg veroorzaakt. Vooral kinderen worden door de ziekte getroffen. Verlammingen kunnen tot de dood leiden.

Vaccinatie

Het laatste poliogeval in India betrof volgens de VN-Kinderrechtenorganisatie Unicef een tweejarig meisje, bij wie de symptomen op 13 januari 2011 in de deelstaat West-Bengalen werden vastgesteld. Aan de vaccinatiecampagne namen de voorbije tien jaar 2,3 miljoen hulpverleners deel. Jaarlijks konden zo rond de 170 miljoen kinderen onder de vijf jaar immuun gemaakt worden.

Terwijl in 1988 volgens Unicef wereldwijd nog 350.000 nieuwe besmettingen van kinderverlamming werden geregistreerd, waren er in 2013 nog 372 gevallen. Intussen treedt polio enkel nog in Afghanistan, Pakistan en Nigeria endemisch op, daar is het virus permanent aanwezig. Bovendien komen in andere Afrikaanse en Aziatische landen nog steeds geïsoleerde gevallen van polio voor.

@ Mike Naar het Europese Gerechtshof kan je pas nadat je in je eigen land bent uitgeprocedeerd. In Nederland is dat na de Hoge Raad en in Belgie het Hof van Cassatie. Wat er moet gebeuren is een wetswijziging. De wet volgt altijd de publieke opinie, dus voor het 'niet vaccineren' moet draagvlak zijn in de maatschappij. Dat draagvlak krijg je alleen door juiste en gefundeerde informatievoorziening. Dus: spread the word!

Quote:
De wet volgt altijd de publieke opinie

Juist dit moet veranderen.De wet zou gebaseerd moeten zijn op het recht op leven van ieder individu.

Publieke opinie kan van alles zijn/worden.......desastreus.

ad

Oh Ad, ik kan er en boek over shrijven...oh wacht dat heb ik gedaan 'Recht uit het Hart' :wink:. Publieke opinie is ook niet helemaal de goede bewoording, maar het komt er in wezen wel op neer. Kort gezegd staat het rechtspositivisme tegenover de natuurrechtsleer. Rechtspositivisten zeggen 'recht staat los van de moraal en is gewoon de door het bevoegde gezag ingestelde wet'. En aanhangers van de natuurrechtsleer zeggen 'nee, voorafgaand aan menselijke wetgeving is er een bepaald onvervreemdbaar natuurlijk recht'. Jij zegt 'de wet zou gebaseerd moeten zijn op het recht op leven van ieder individu'. Dan zeg je 'de positieve wet moet gebaseerd zijn op het natuurrecht'. Ben ik het mee eens. De Amerikanen hebben geprobeerd dit natuurrecht vast te leggen in hun Onafhankelijkheidsverklaring: '...alle mensen zijn gelijk geschapen, door hun schepper uitgerust met bepaalde rechten en onder die rechten vallen: het recht op leven, op vrijheid en het nastreven van geluk'. Mochten de machthebbers dit recht schenden, dan heb je als burger het recht om je van deze machthebber af te keren. leuk detail overigens is dat deze Onafhankelijkheidsverklaring gebaseerd is op 'Het placaet van verlatingen' van Willen van Oranje, die bye zij tegen de Spaanse Koning. In ieder geval, verplicht stellen van vaccinaties lijkt mij een grove schending van het natuurrecht.

@ Zon,

Bedankt voor je toelichting.

Hoe goed we het hier ook mogen hebben,vergeleken met andere plekken oop de aarde, we zijn gewoon slaven ook wanneer we ons zo niet voelen of hiertegen verzetten(burgerlijke ongehoorzaamheid,zelf altijd 'last'van gehad).

Ik ben het ook volledig eens met je laatste zin.

ad

@ Ad,

Ik denk dat er twee manieren zijn waarop mensen zich 'geen slaaf' voelen, een onbewuste en een bewuste. De onbewuste variant is dat je 'gewoon' eten koopt in de supermarkt, je kinderen vaccineert en wanneer je ziek wordt braaf alle medicijnen neemt die de dokter voorschrijft en operaties ondergaat die de artsen voor je verzinnen. De bewuste variant is dat je het hele spel doorziet, maar dat het geen vat op je heeft. Dat je de hele karmische wereldse santekraam al doorgeworsteld hebt en een soort lachende Boeddha bent geworden. En tot die tijd 'be the change you want to see in the world'.

Van de mannelijke energie moeten we het hebben. Dat is de energie van het individu, dat wars van wie en wat dan ook volhardt, hoe groot de maatschappelijke druk ook moge zijn. Deze energie is niet alleen voorbehouden aan mannen, ook sterke vrouwen bevatten deze energie. Door de eeuwen heen zijn het dergelijke krachtige individuen geweest die daadwerkelijke maatschappelijke veranderingen teweeg hebben gebracht. Deze man verdient een standbeeld!

Mike

Jeetje... Nooit geweten..Ben erg benieuwd naar de uitspraak.. Ongelovelijk in wat voor wereld we leven..

Soms moet ik m'n gedachten echt STOP zetten, want gelukkiger word ik er niet van ;-)

Achja dagelijks maak ik het om me heen mee in wat voor corrupte samenleving we leven..

Omdat ik 18 was bij m'n oudste zoontje word er al direct een stempel op je gedrukt!

Hij is nu 4 jaar.. Maar bij de eerste vaccinaties werd ik wel letterlijk gedwongen, want ik als "tienermoeder" (hun woorden) zou anders maar weer laten zien dat iemand van mijn leeftijd niet in staat is om verstandige keuzes te maken mbt mijn zoon! En de woorden " jeugdzorg " en "onder toezicht " waren al gevallen!

Ze zeggen wel dat het een vrije keus is, maar dat is totaal niet waar!

Nu is hij 4 en de laatste paar vaccinaties was ik "vergeten " op te halen bij het consultatiebureau .. Na herinnering bleef het stil.. Ik vind het best zo! Je kan het beter "vergeten" dan zeggen dat je het niet wilt..

Tip van mijn kant dus.

Quote:
Lieve mensen van het consultatiebureau,

Ik ben er van overtuigd dat jullie met de beste bedoelingen jullie werk doen. Helaas zijn jullie niet precies op de hoogte wat jullie allemaal werkelijk doen. Dit heb ik zelf moeten ondervinden.

In 2008 beviel ik van mijn oudste dochter, kerngezond, en ik volgde het Rijksvaccinatieprogramma (RVP). Ik dacht er niet over na, de overheid wil toch het beste voor je kind, ik ben geen dokter dus waarom hieraan twijfelen. Met 8 maanden kreeg ze weer een BMR vaccinatie. In de avond huilde ze. Dat kan. Maar op een gegeven moment huilde ze zo hoog hard en onophoudelijk, voor wel drie uur aan een stuk. We waren erg bezorgd. Toen ging ze in een keer OUT. Ze zakte weg, werd wit, kreeg paarse lippen en haar ademhaling stokte (gelukkig lag ze niet in bed op haar buik, anders was dit een wiegendood geweest!). Wij gingen met spoed naar een huisarts en gelukkig kwam ze onderweg weer wat bij. De arts zei dat er waarschijnlijk een zenuw geprikt was, en we konden weer naar huis.

http://www.vaccinatieraad.nl/2014/01/brief-consultatiebureau-moeder/#comment-321

Uit onderzoek van de fabrikant zou blijken... :?

http://www.nu.nl/algemeen/3686573/prik-minder-meisjes-baarmoederhalskanker.html

Meisjes onder de 15 nu maar 2 prikken tegen baarmoederhalskanker en meisjes boven de 15 nog 3 prikken.

Lijkt mij een manier om mensen aan te sporen er tijdig bij te zijn, want dan hoef je er 'maar' 2, of er zijn bijwerkingen geweest waar we niks over horen en dan proberen we even met één minder. Even kijken hoe dat uitpakt.

@ Lievergezond: Goede link. Dat burgerinitiatief voor bijsluiters bij vaccinaties kende ik nog niet http://www.vaccinatieraad.nl/burgerinitiatief-tekenen/

Quote:
Lezing aan NVKP dr Hans Moolenburg over vaccinaties

Die lezing verdient eigenlijk een eigen topic! Duidelijker kan bijna net en dat van iemand met heel veel levenservaring en wijsheid en carriere als huisarts van 50 jaar!!

dat is een goede vondst debsy, echt mooi om zo'n oude man te horen spreken van voor de introductie! ik heb het filmpje een like gegeven :D

Goede vondst Tuna :wink: .

Wat een geweldige spreker! Het mooie is dat hij al in 1953 huisarts is geworden en alle bewegingen in vaccinatie en gezondheidszorg heeft meegemaakt. Hij spreekt dus uit zeer grote ervaring. Dit filmpje is nu ruim 1300 keer bekeken, maar daar mogen van mij een paar nullen bijkomen. Dat is hij zeker waard.

Wat ben ik toch blij dat ik mijn dochters van 8 en 5 niet heb geent!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan