Viruswaanzin/Viruswaarheid

Even voor alle duidelijkheid:

Ik ben niet bezig met een hetze tegen CSTV. Sterker nog, ik nam het op voor Chris Collard die in deze column precies de boodschap verkondigt dat we onze verschillen opzij moeten zetten en de rijen moeten sluiten.

Wat is mijn probleem dan wel met CSTV en specifiek in de persoon van Danny? Hij laat een talent als Collard gaan en gaat verder met ongetalenteerde klojo's die alleen maar de verdeeldheid waarover jullie spreken laten voortwoekeren.

Niet ik moet me over mijn trots en ego heen zetten, maar Danny. Haal dat haatstuk van je site, vraag Chris terug en bied je excuses aan aan Willem Engel. Alleen dan kunnen we verder.

Mochten de gemaakte opmerkingen ook gericht zijn aan mijn weerstand tegen Wouter Raatgever, deze man dient in een zo vroeg mogelijk stadium uitgeschakeld te worden voordat hij nog meer kwaad aanricht. Energetisch dan, he? (zoals WR zou zeggen om zich in te dekken, terwijl hij zojuist een opruiende oproep tot geweld heeft gedaan).

Ik ben dus zeer van de WWG1WGA en daarom steun ik ook Viruswaarheid. Ik wil best CSTV ook steunen, maar een voorwaarde is echt dat ze erkennen dat ze een ernstige fout hebben begaan. Ook dat hoort bij het bewustwordingproces. Ik heb naar Jeroen Sloendregt ook telefonisch toegegeven dat ik te fel ben geweest naar hem, dat is niet meer dan volwassen.

Zo zou het Binc ook sieren als ze bereid is om toe te geven dat hulde uitspreken voor de uiterst slappe houding van Danny van CSTV werkelijk NIETS te maken heeft met ruimdenkendheid. Als wij elkaar niet op een volwassen manier kunnen aanspreken op misstappen en ons ego niet bereid is om deze toe te geven, gaan we deze oorlog niet winnen.

Mike

Over de zoom-meeting waarin jongeren aan het woord kwamen:

Ik kan werkelijk niets met de Eckhart Tolle-houding van die Joris, daar gaan we de oorlog niet mee winnen. Dat meisje vond ik nog het meest hout snijden. Zij weigert ook in die looprichtingen, die karretjes en mandjes mee te gaan, helemaal goed! Actief maar geweldloos verzet hebben we nodig, gewoon niet meedoen!

Die andere jongen bedoelde het volgens mij goed, maar hij kwam heel moeilijk uit zijn woorden, waardoor zijn boodschap te langdradig was en niet goed overkwam. Avatar binge-watchen is echter NIET de oplossing, je moet ONDERZOEK doen en ACTIEF verzet plegen.  Terwijl Joris nog even mediteert en die andere gozer zijn tijd verdoet met Avatar DOET dat meisje tenminste iets.

Ook de boodschap van Jeroen Pols kwam niet over bij de twee heren: als je nu geen concrete actie onderneemt, ben je straks de sjaak. Nee joh, het gaat om het nu, niet om later. Mag ik effe een teiltje? Ik ben dus helemaal niet zo positief over wat ik daar hoorde en beschouw deze generatie wel degelijk als verloren, uitzonderingen (zoals dat meise) daar gelaten. Het zal van ons 'boomers' moeten komen, het is niet anders.

Mike

@Mike,

Ik snap je invalshoek, en je hebt ook wel gelijk hoor. Ik zie echter hier op het forum, maar ook in bredere zin nog steeds wel een hoop dissonantie in het geheel.

Mensen maken fouten. Wat  belangrijk is, is dat men deze fouten kan toegeven, en daar ook eigenaarschap over neemt. Alleen op die manier kan men groeien.

CSTV krijgt momenteel van een hoop mensen kritiek, sterker nog, je ziet mensen afhaken, wat jammer is, aangezien ze toch een bepaalde achterban hebben die wel open staat voor het meer wakkere geluid. Ik hoop zelf van harte dat de afhakers wel blijven zoeken, en niet weer vallen in de valkuil van linkse indoctrinatie, omdat ze zijn afgeknapt.

CSTV is wat mij betreft nog verre van een volwaardig nieuwskanaal. Het is meer een aggregaat waar een hoop bestaande artikelen worden doorgezet en worden voorzien van eventueel commentaar.

Deze burgerjournalisten zijn in sommige gevallen pas net begonnen en dat  zie je eraan af.
Het zou sierend zijn, als men een excuus artikel zou schrijven, of een statement van spijtbetuiging had geplaatst na het vertrek van Chris Collard.

Tja, men kiest er momenteel voor om dat niet te doen... Dat is inderdaad slap en dom. Die houding kan CSTV in de toekomst nog wel eens verkeerd gaan uitpakken, want als zij zichzelf steeds maar laten gebruiken als een platform waar lasterstukken geplaatst kunnen worden door hun bijdragers, dan hebben ze op een bepaalde dag natuurlijk gewoon een keer de verkeerde voor zich. Ik denk dat een rechtzaak tegen CSTV of een van hun bijdragers helemaal niet zo onwaarschijnlijk is. Het is dan echter ook onderdeel van het door hun gekozen pad. Eigen verantwoordelijkheid is en blijft belangrijk, en dat geldt dus ook voor CSTV.

Ik zag afgelopen week ook wel een aardige hetze plaatsvinden tegen Lange Frans vanwege zijn podcast interview met Janet Ossebaard. Ook hierin heb ik op diverse internetkanalen een behoorlijke bevooroordeeldheid gezien. Veel commentaren zijn natuurlijk gewoon overduidelijke trollen, maar toch is het jammer dat het verdeeldheid zaait en mensen dit allemaal toch niet doorzien. Men kan vinden van Janet wat men wil, maar het is niet te ontkennen dat haar documentaires wereldwijd mensen hebben wakker gemaakt voor het Q fenomeen. Voor dat gegeven alleen al, ben ik haar dankbaar :).

Je weet hoe ik denk over Janet en Frans: CO. Zij hebben BEWUST tweedracht gezaaid in het alternatieve kamp. Vergeleken daarbij is WR natuurlijk kinderspel, met z'n wandelingen waar hij zelf de helft van de tijd niet komt opdagen. Nee, 50 miljoen views genereren en dan toeslaan, dat is natuurlijk wel een effectieve strategie!

Mike

Hebben ze wel zo'n tweedracht gezaaid? Al wat ik heb gezien de afgelopen week is uit de context geplaatste citaten die vooral afkomstig lijken te zijn van internet trollen.

Waar haal jij het vandaan dat Chris is opgestapt? Want dan heb ik vast iets gemist. In tegenstelling tot wat jij beweerd schrijft Chris nog steeds voor commonsense. Daarbij heeft ie zich ook uitgelaten over Wouter. Maar dan wel op een andere manier. Iplv tijd te besteden aan energie stoppen op een negatieve manier in anderen die hetzelfde doel voor ogen hebben.
Blijkbaar is Chris zelf wel tevreden met de rectificatie van Danny aangezien hij nog steeds schrijft voor commonsense. Zoals gezegd, ik zie geen enkele reden om hierin van gedachten te veranderen. Ik weet 1 ding wel, als de sfeer blijft zoals deze nu is hier op het forum hou ik het hier voorlopig voor gezien aangezien dit de enige plek is waar ik momenteel ervaar dat er wel degelijk een onderlinge strijd heerst. Niet aan mij besteed.

De enige reden dat commonsense dat artikel niet verwijderd is vanwege dat zij niet zoals nos aan censuur willen doen. Voor mij is de kous hiermee af en besteed er geen tijd meer aan.

Zo jammer dat je geen fouten wil toegeven. Dit is al heel lang zo. Er komt een dag en dan ben je moegestreden, volgens mij zit je daar al dicht tegenaan.

Mike

Ik wacht geduldig af tot jij met bewijs komt dat Chris daadwerkelijk is opgestapt bij commonsense. Tot die tijd besteed ik hier geen aandacht aan precies om de reden die je zelf benoemt.

Hebben ze wel zo’n tweedracht gezaaid? Al wat ik heb gezien de afgelopen week is uit de context geplaatste citaten die vooral afkomstig lijken te zijn van internet trollen.
Ja, ik zie dit ook anders. Ik kende LF helemaal niet, omdat ik 20 jaar in Duitsland gewoond heb. Ik hoorde voor het eerst over hem hier op het forum. Toen werd er negatief over hem gesproken en ja, die gedachte nam ik gewoon over. Toen kwam die podcast met WE en daarna met Jay. Ik heb dat bekeken en ik zie eerlijkheid in de ogen van LF. Ik hoor nu ook dat hij er al 12 jaar mee bezig is.

Ik ben ook bij Janet O geweest en heb die docu gezien. Ik vond hem goed, wist alles al vanuit het forum. Dus dit forum is geweldig en daar wordt daardoor niets aan afgedaan.

Ik denk als iemand er zoveel energie in steekt om dit Q fenomeen uit te leggen, dan vind ik dat een goede zaak.

In dat interview van Frans met Janet zijn ze in een luchtige discussie er mee om gegaan. Waarschijnlijk wat naïef om niet op elk woord te letten. Misschien was dat ook niet de bedoeling. Als er over iets geschreven wordt, goed of slecht, dan komt het in elk geval in het nieuws. Ik weet dat Mike niet voor beide personen is en hier op het forum wordt die mening door enkelen gewoonweg gedeeld, maar toch heb ik mijn eigen mening hierin gevormd.

Die deze mening hier mede verkondigen, geven aan dat ze de stem van Janet niet kunnen verdragen. Dat vind ik, voor mijzelf gezien, geen reden om aan eerlijkheid te twijfelen. Als Mike hiervoor zijn reden opgeeft, kan ik dat als reden accepteren, maar niet door anderen alleen maar als de stem niet bevalt. Sorry, maar het stoort me (of ben ik nu intolerant?).

Natuurlijk wil ik hiermee niet gaan stangen en als uitkomt dat Mike gelijk heeft gehad, ben ik de eerste die dat zal toegeven. Alleen, geef het eerst eens een kans.

Q staat hiermee in het nieuws.

Dorothé

Op basis van dit artikel had ik ook de indruk dat Chris ermee gestopt was en nog op de wip zat of hij ooit nog met CSTV wilde samenwerken.

https://commonsensetv.nl/is-dit-nieuws-rectificatie-pas-op-voor-valse-profeten/

Ik begrijp nu dat hij dus uiteindelijk niet weg is gegaan? Dat is wat mij betreft wel positief, want Chris Collard toont wel de nodige zelfreflectie die bij CSTV nodig blijkt te zijn.

Ik ben zelf de afgelopen weken vooral weer op de 8Kuns actief geweest, dus wat dat aangaat minder bezig geweest met alternatief nieuws in Nederland. Ik heb dus ook niet alles even helder op de korrel momenteel. Er is veel gaande achter de schermen, vandaar dat ik vorige week ook minder op het Fa(c)tsforum heb gepost.

Dorothé, ik bemerk hetzelfde. Ik moet de podcast nog een keer afkijken, dus voor wat het waard is: ik werd een paar jaar geleden geconfronteerd met Janet Ossenbaard en kon er echt niet naar luisteren en sindsdien ook nooit de moeite genomen om te luisterem. Dit interview (het stukje dat ik gezien heb) met Lange Frans echter vond ik erg meevallen en vond het anecdotische begin wel luchtig.

En Binc, ik heb ook het idee dat Chris nog bij commonsense zit.

Ik wil nog even een voorbeeld geven

https://bossmaker.nl/nl-boss-tv/

Deze man kan ik niet bekijken omdat ik hem er vreselijk vind uitzien en hij vreselijk spreekt. Ik weet dat dit een subjectief gevoel is en ga dit daarom niet zo verkondigen. Misschien zegt de man wel hele waardevolle zaken, maar als ik hem niet kan beluisteren, kan ik er dus ook niet over oordelen.

Dorothé

Het maakt mij verder allemaal niet uit. Dit is mijn strijd niet. Heel duidelijk in het artikel staat aangegeven dat Chris een waarschuwing aangaf naar Commonsense.

Voor wat betreft die docu over Janet en Frans. Ieder zijn ding. Buiten die stem om, iets meer dan 10 minuten kijken en nog niet to the point komen is niet aan mij besteed. Gelukkig zijn er andere mensen die daar dan wat mee kunnen.

Sowieso heb ik aangegeven minder met het nieuws en alles bezig te willen zijn om redenen dat het bij mij o.a alleen maar haat gevoel geeft en donkere gedachten in stand houd. Zoals Dorothe het vorige week al aangaf probeer het te zien als opvoeding, overtuigingen en geloof. Precies die 3 dingen waar ik schijnbaar vanaf moest vallen. Daar heeft ze helemaal gelijk in aangezien het precies de dingen zijn waar ik mee worstel als ik mezelf nog langer zo intensief bezig ga houden met al dit nieuws.

Terwijl jullie bakkeleien over CommonSense tv, heeft Morrie een Top filmpje gemaakt waarin hij echt een beetje pissed wordt en terecht. Wat is nu het doel van dit Forum? Alleen berichten delen en wachten tot 4 november? Het is NU de tijd om alle forumleden op te roepen om op het Malieveld te gaan staan. Er zijn deze maand op het Malieveld 2 demonstraties tegen de noodwet. Ik ben er! https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=Je_-ig9u--M

Ik vind dat er op een forum gerust een verschil in mening mag zijn en dat daar dan wat over wordt doorgegaan en ieder zijn visie verkondigt, prima.

Maar dat wat ik op dit forum wil vinden is uiteindelijk een bepaalde visie zodat ik er de mijne naast kan leggen, ik er zekerheid door kan krijgen, rust door kan vinden, weet hoe ik wil gaan denken en handelen, weet wat er staat te gebeuren ...

Als onderlinge visies zodanig worden blijven uitgedragen, worden ze (voor mij) langdradig en draagt het niets meer bij. Indien enigszins mogelijk zou het fijn zijn, als dit vermeden zou kunnen worden.

Ik ben hier niet  de forummaster, en weet dat ik natuurlijk geen regels kan bepalen. Dat wil ik ook niet. Ik wil uiteindelijk alleen maar een gevoel van onbehagen weergeven. Als ik het verkeerd zie, zal ik me aanpassen en ga zeker door op dit forum omdat het me zoveel geeft.

Dorothé

Ik ben ontzettend blij met dit forum en met iedereen die hier op post. Ik waardeer het dat iedereen er tijd in steekt en verschillende meningen en opvattingen mogen er zijn. Wat ik soms wat vervelend vind is als er over een onderwerp teveel wordt heen en weer gediscussieerd zonder oplossing. Blijf een beetje on-topic denk ik dan en bel elkaar even ofzo.

Berichten delen is waardevol maar we vertellen elkaar in die berichten wat we al weten. Mike heeft met dit platform zo’n mooie groep en bereik, daarom bedoelde ik net ook dat het tijd wordt om iets meer te doen dan te posten. Verder no hard feelings oké?

Natuurlijk wil ik hiermee niet gaan stangen en als uitkomt dat Mike gelijk heeft gehad, ben ik de eerste die dat zal toegeven. Alleen, geef het eerst eens een kans.

Q staat hiermee in het nieuws.

Op een verkeerde manier! Precies zoals de bedoeling was. Q = graancirkels = wappies = aanzetten tot geweld. Dit geeft LF en JO voor hun aanhang voldoende 'plausible deniability', de media heeft het immers uit context gerukt en opgeblazen. Voor de doorsnee persoon, ook degene die tijdens coronatijd Fall Cabal heeft gezien, valt JO samen met LF nu onder de noemer 'complotgekkie'. Met 50 miljoen views had ze ook een flink aantal Nederlanders aan boord, die nu de schouders ophalen en dit maar een stelletje leipo's vinden. Ik zeg het je: controlled opposition.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan