Viruswaanzin/Viruswaarheid

Graag gedaan en mee eens. Verraad, verdeel en heers doe ik echter niet aan mee. Zoals gezegd, wanneer dat de insteek blijft heb ik hier idd verder niks meer bij te dragen.

@iedereen , we voegen allen iets goeds toe aan dit forum in deze moeilijke tijd , je onder gelijkgestemden begeven is een klankbord en belangrijk  , elkaar informeren , steunen , meningen uitwisselen is prettig maar over één onderwerp blijven discussiëren kost  alleen negatieve energie en voegt niets toe denk ik , het doel : vrijheid , waarheid en een betere mooiere en eerlijkere wereld is waar we allen voor strijden  .. Warme groet Assie .

Ach, ik zie alleen maar gebeuren wat er al jaren gebeurt in oorlogen.
Het is altijd die tegen die, eigen oorlog onderlinge verdeeldheid etc etc etc. Iplv richten op de echte vijand.
Daar kun je je beter maar van distantiëren vind ik.

Ja, vast wel. Ik zie het al gebeuren bij een hulpverlener waar ik vertel moeite te hebben met al die verhalen van Qanon over baby bloed etc dat ik daar moeite mee heb en niet verwerkt krijg. Ze zullen het zeer zeker met je eens zijn dat ik hulp nodig heb vrees ik.

Anyway, jou forum jij bepaalt en degenen die je volgen bepalen of ze wel of niet mee gaan in je
strategie.

Wat is belangrijker, je geweten of je trouw aan gezag?
Ik kies voor mijn geweten.
Ik kies sowieso voor mijn vrijheid, want een wereld waarin elke stap die we zetten gecontroleerd wordt en bij elke misstap een boete boven het hoofd hangt, is voor mij geen vrije wereld meer maar een gevangenis.

Dorothé

Mocht die vraag aan mij gericht zijn hierbij mijn antwoord. Dit gaat om te richten op de juiste vijand.
Ik neem de woorden van Chris Collard uit zijn laatste artikel die hij voor cstv schreef zeer serieus.

Hoe het ook zij, of je nou Viruswaarheid aanhangt, Wees de Weerstand volger bent of er een eigen mening op na houdt, wij moeten onze mond open gaan trekken en van ons laten horen en het zou zeer wenselijk zijn als we elkaar daarbij niet in de haren gaan vliegen, want dat keert enkel maar tegen onszelf, vandaar dat ik ook in de afgelopen tijd me nogal gekeerd heb tegen de lastercampagne van Wees de Weerstand of hoe ze zich ook noemen met de verschillende benamingen, daar is namelijk duidelijk niemand bij gebaat.
Helaas zijn mensen zoals een Wouter Raatgever niet bereidwillig om hier ook maar enig gehoor aan te geven.

https://commonsensetv.nl/de-eerste-legale-demonstratie-is-een-feit/

Zoals het hier gaat met zwart maken en dingen de wereld in gooien als feiten die niet waar zijn zonder hierop terug te komen is voor mij niet gebaseerd op geweten. Danny heeft in elk geval de moeite gedaan om erop terug te komen. Dit zijn de laatste woorden die ik erover gezegd heb. Deze sfeer en manier van met elkaar om gaan hier gaat heel ver over mijn grenzen en geweten heen. En daarom zijn jou laatste woorden in je vorige bericht exact waar het om gaat. Maar wel gericht op de juiste vijand.

Binc,

Ik heb aan helemaal niemand een vraag gesteld, het was gewoon een uiting van innerlijke gedachten. Ik ben niet eens ervan uit gegaan dat iemand zich aangesproken voelt om hierop te antwoorden.

Dorothé

Mooi Dorothé, ik ga ook voor geweten wat voor mij synoniem is met "ge weet".
Binc, voel je nergens schuldig om, ook jij weet.

Met dit formulier vraag je kosteloos een medische verklaring aan voor het mondkap vrij deelnemen aan de maatschappij.

https://viruswaarheid.nl/medische-verklaring/

Net formulier ingevuld. Dan hoef ik mijn design-kapje niet meer op. Ik deed het al wel niet meer over de neus.

Dorothé

Geen probleem Dorothe. Ik dacht dat het een vraag van jou was na aanleiding van de discussie omtrent cstv en de hele heisa eromheen. Desondanks, bovenstaand zijn mijn gedachten hierover en hoe ik zelf wil handelen.

En Anna, dat wat je zegt is dus niet waar. Ik zou niet weten wat ik moet weten. Of moest weten. Of verstand van moet hebben. In elk geval ga ik geen discussies meer voeren alsof ik alles moet weten. Die hele politiek had ik jaren geleden al de rug toegekeerd. En zoals gezegd, daarna ook niet of nauwelijks meer gevolgd totdat Baudet er was. En dan nog minimaal. Ik heb de bereidheid gehad om kennis erover te nemen hier en te onderzoeken. Wil niet zeggen dat ik ineens alles maar weet. Wel dat het me inmiddels mateloos irriteert en inmiddels mijn desinteresse groter is dan dat ik überhaupt nog geïnteresseerd ben om erin te verdiepen of mee bezig te zijn.

Verder laat ik het hier voorlopig bij aangezien ik rust hiervan wil en andere zaken te doen heb.

Beste allen,

Ik weet uit ervaring dat discussieren en van gedachten wisselen via een geschreven medium, chat, brief, sms, you name it, iets zeer delicaat is. Als je met iemand van gedachten wil wisselen zonder dat de andere partij emotioneel betrokken raakt of zich aangesproken voelt, is fysieke aanwezigheid een vereiste. Veel van onze communicatie gebeurt met lichaamstaal en onze uitstraling namelijk. Ons onderbewuste pikt de intenties en wat iemand echt denkt gemakkelijker op als die persoon ook echt lijfelijk aanwezig is. Het is dus kwestie van een beetje mild te zijn voor elkaar op fora want misverstanden kunnen zo heel makkelijk ontstaan. Het overbrengen van empathie of "luisteren" naar de ander als het gaat om persoonlijke emoties is niet doenbaar via geschreven media. Dat gaat niet, daarvoor missen we teveel cruciale informatie van de persoon dan als die persoon er wel fysiek zou bij zijn. Het is niet voor niets dat in de zakenwereld, chat en sms of telefoon alleen strikt gebruikt wordt voor formele dingen; afspraken, agenda, louter informatieve gegevens. Het schiet hopeloos tekort bij echt intermenselijk contact. Het heeft daarom geen zin om info persoonlijk op jezelf te betrekken. Ieder denkt en communiceert namelijk vanuit zijn eigen referentiekader. Kwestie van de gepresenteerde info die je krijgt dus zoveel mogelijk objectief te benaderen en niet op jezelf te betrekken. Discussieren vanuit een subjectief gevoel is onmogelijk want dat is namelijk precies wat het is: subjectief.

Binc, jij weet van binnen wie je bent, vanaf conceptie.
Jij weet en laat je verder niet gek maken.
Jij bepaald waar jouw grens ligt.
Neem gewoon afstand en ga geen discussies aan die je op een forum niet kunt winnen.
Zogenaamde kennis van anderen is welgemeende kennis over de toestand van de wereld maar zou ook algemene kennis moeten zijn over de toestand van onze innerlijke wereld.
Neem gewoon afstand en vertrouw jezelf.
Ieder op zijn manier en dat is goed.
Love you.

Volgens mij is wat Binc representeert symptomatisch voor waar onze maatschappij aan lijdt.
Uiterlijk werk gaat gepaard met innerlijk werk.
Zet alle zogenaamde gezondheidsclaims ook in een perspectief.
Een gezond immuniteitssysteem is een gezond mens.
Wie is een gezond mens?
Aan welke voorwaarden moeten we voldoen om gezond te zijn?
Niet alleen door slechts gezond te eten.
En trouwens wat is gezond eten...

Ik heb een moeder van 82, nog steeds kerngezond, slikt dagelijks haar asperine (paracetemol) en wenst het nergens over te hebben.
Zo kun je ook oud worden, oud worden is het geloof in jezelf.
Het maakt niet uit hoe slecht de wereld is, als je denkt dat jij goed bent dan wordt je een honderdjarige :)

Oudere vrienden van mij waar schoonzus sinds decennia in onmin leeft en sinds kort leefde met oma.
Ze is 99 geworden.
Geen dieet, ontkennen tot en met, geloven in dat je goed bent.

Ik zie mijn moeder van 82 exact hetzelfde. Geen besef van wat speelt want nooit onderzocht.
MSM is heilig.
Ik ga haar niet overtuigen zo valk voor haar aankomende dood.
Ze heeft evenwel wel haar hart op de goede plek en een geweten wat niet bespreekbaar is.

Met mijn pogingen haar iets te laten inzien kreeg ik slechts hoon terug.
Ohoh Annette, hou het voor je want je bent een idioot.
Ik vergeef mijn moeder maar toch ook niet.
Ze deed nooit aan zelfonderzoek, vroeger niet, nu niet.
Maar ze is wel een goede ziel.
Een angstige ziel...

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan