Louisa, het ziet er naar uit dat je toch nog probiotica nodig hebt.
FOS (inderdaad prebiotica) zit soms bij probioticas erbij in.
Hier een overzicht van oplosbare versus onoplosbare vezels: belangrijk onderscheid bij met name de prikkelbare darm:
Aan welke voedingsmiddelen rijk aan oplosbare vezels moet men de voorkeur geven?
Quote:
Graangewassen:
Roggebrood.
Haverzemelenbrood (zonder volle tarwe), havergewassen, havermeel.
Gerst, gerstemeel, gerstgewassen.
Boekweit.
Groenten (bij voorkeur gekookt te gebruiken):
Wortelen, courgette, pompoen, asperge, aardappel zonder schil, zoete aardappel.
Fruit:
Sinaasappel, pompelmoes, perzik, nectarine.
Van welke voedingsmiddelen rijk aan onoplosbare vezels moet men de consumptie beperken?
Graangewassen:
Volle tarwe, tarwezemelen, voltarwebrood.
Multigranenbrood, lijnzaadbrood.
Voltarwepasta.
Bulgur.
Volle maïs.
Spelt.
Multigraangewassen, graangewassen van het All Bran-type.
Groenten:
Aardappel met schil, spruitjes, broccoli, erwten.
Fruit:
Peer, appel, gedroogde vruchten (pruimen, vijgen, dadels), papaja.
Lijnzaad.
Peulvruchten.
http://www.e-gezondheid.be/het-prik...plosbare-en-onoplosbare-vezels/2/actueel/1023
Weet je, nog even over ontgiftiging: net las ik dat 70% van alle ontgiftiging via de ademhaling loopt. Dat wist ik niet, maar dat is wel veel als het klopt.
Ik heb weer even wat dingen over rebirthing gelezen en dat gaat grotendeels kennelijk ook over ademhaling als het goed is dacht ik: door traumas ontwikkel je blokkades in de ademhaling die een mens niet goed ondersteunen.
Over seks: op een gegeven moment was ik gestopt met de pil (toen ik erachter kwam hoe schadelijk dat ding was) en toen deden we het voortaan met condoom; dat heeft ook als voordeel dat je niet zo makkelijk een blaasontsteking meer oploopt.
Verder: mijn huidige behandelaar haalt bij mij telkens op afstand (!) blaasontstekingen weg.
Daarom was ik ook zo lang bij deze persoon in behandeling omdat als het weer zover was, dat zij me gelijk op afstand kon/kan behandelen zonder mijn darmflora verder aan gort te hoeven slaan met antibiotica, het enige andere wat bij mij nog helpt tegen de blaasontsteking.