Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik ben ff niet actief geweest ivm zieke kat.
Alles wat ie heeft is chronisch maar binnen de norm.
Hetgeen waar hij last van bleek te hebben en hem echt heel veel pijn en daardoor gedragsproblemen gaf, is een alvleesklierontsteking die op de echo gezien is. Zijn bloed was steeds normaal. Hele lage fpli.
Heb hem een week moeten dwangvoeren. Nu gaat het gelukkig ook met hem goed.
Heb ook eens info ingewonnen over glandular therapie voor hem. Maar voor dieren is in Nederland daar niet iets over te vinden. Erwin geijtenbeek kent het ook niet. Nu heb ik in Amerika wel wat gevonden en ben serieus dit aan het overwegen.

http://www.pethealthandnutritioncenter.com/multi-glandular-blend-dogs-cats.html

Voor wat betreft mijn nieren, ik herken het miet. Het was al aanwezig voordat ik mijn partner leerde kennen. Eerlijk gezegd werken die vochtafdrijvende middelen wel. Drink ook veel brandnetel thee.

Vivianne,

De vit d zou heel goed kunnen. Deze was wel te laag ondanks dat ik levertraan neem. Dat is toch voldoende? Al die andere d3 is toch meuk? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
 
Dag Binc,

In levertraan zit meer vitamine A dan vitamine D. De verhouding is 10 : 1. In een theelepel levertraan van 5 ml zit 1.000 IE D3 of 25 mcg. Bij een opnameprobleem / tekort is deze dosering niet voldoende.

Bronnen van D3 zijn o.a. volgende voedingsmiddelen : roomboter, vette vis (bij voorkeur wildwaterzalm), eieren , rauwe melk en vlees van bij voorkeur biologische gras gevoerde dieren

Voor volwassenen wordt als richtlijn door orthomoleculaire artsen de dosering van 2.000 IE / dag aangehouden.

De benodigde dosering is persoonsgebonden. Het is afhankelijk van de mate van het tekort en de wijze waarop je op de extra ingenomen D3 reageert, welke dosering er optimaal is.

In mijn geval reageer ik goed op 2.000 IE / dag in combinatie met de levertraan en voeding uit het lijstje hierboven.
 
Hi vivianne,

Eerlijk gezegd eet ik mezelf echt te pletten aan alles wat je noemt. 2 eieren per dag. Veel vis, boter, melk ect.
De producten zijn echt van gras gevoerde koeien.

Ik wist niet dat er meer vit a dan d in de levertraan zat? Dat is nieuw voor mij. Ik dacht namelijk begrepen te hebben dat de verhouding adek precies goed zijn?

Ik moet 14 juli naar het amc. Ik heb er werkelijk zo geen zin in.
Ik ben nu een week geleden begonnen met een nier glandular.
Merk daar toch resultaat van. Vocht in mijn enkels is nog niet weg. Wel val ik inmiddels af maar heb totaal geen last van mijn spijsvertering.

Zou het nog zo kunnen zijn dat ik urinezuur vast heb gehouden?
En stel dat je nieren niet goed functioneren en je neemt adrenal cortex, dat je dan pijn in je bijnieren krijgt of zo?
Telkens als ik cortex heb genomen heb ik die pijn. En het is overigens zonder adrenaline. Dacht eerst dat het daar aan zou kunnen liggen omdat heksje mij daar eens op attendeerde.

 
Dag Binc,

In jouw geval zou ik regulier veiligheidshalve naar het testen van vitamine D3 vragen op basis van de 25-OH-test.

In onze omgeving hebben we iemand met gelijkaardig klachtenpatroon gehad waarbij het inzetten van D3 goed blijkt te werken in het herstellen van de nierwerking en het bijbehorende klachtenpatroon dat hieruit voortvloeide. Op dit vlak is Dr. Reijnen van Menssana heel kundig.

Op je andere vragen kom ik in een latere fase nog terug.
 
Even opheldering want ni snap ik het niet meer.

Vivianne zegt vit d3 bij slikken naast de levertraan.

Elkedageenei, bedoel je dat het juist niet nodig is om bij de levertraan d3 bij te slikken? En dan in de levertraan voldoende vit d zit? Dus niet bij slikken?

In die glandular voor de nieren zit ook extra vit d.

Ik moet nu eerst van de huisarts 24 uur urine test doen in het regionale ziekenhuis hier.
Ik heb aangegeven dat ik nu namelijk ook aan de rechterkant een beetje pijn begin te krijgen.

Ik was deze keer bij de zoon van mijn eigen huisarts en die heeft aangegeven mijn dossier door te spitten. Ook van mijn vorige huisarts. Vorig jaar werd ik al door verwezen naar een nefroloog maar bij amc besloten ze dat ik beter af was bij een internist.

Die heeft door de voortdurende diarree klachten gefocust op dikke darm en evt spieren.
Nieren zijn niet aan bod gekomen.
Ct scan gehad en daar was niks op te zien. Geen nierstenen.
Maar op de ct van mijn kat waren ook geen nierstenen te zien maar op de echo wel.
Nu heb ik eerder al eens echo van me buik gehad en daar was ook niks te zien. Nu heb ik ook begrepen dat nierstenen op een echo ook gemist kunnen worden. Ene moment viel ik dagen geen pijn. En ander moment is het er wel weer.
Pijn zit echt onder me ribben, heup, links onderin buik en trek door naar vagina en linkerbeen.
Dat zijn toch serieus een soort van niersteen klachten? Daarnaast nog het feit dat ik pijn in me voeten heb. Op de plaatsen welke bekend staan als jicht. Bij grote geen klein beetje gezwollen en voornamelijk pijn bij op staan. Incl knieeen.


Voor wat betreft nog meer vit d bij slikken naast 2 capsules levertraan, word dat niet teveel ineens??
Helemaal ongevaarlijk is dat ook niet toch dacht ik ivm hart klachten?

Momenteel heb ik wel de hoeveelheid appelazijn opgehoogd op een dag. En dan voelt de pijn in voeten wel iets minder.

Ik weet echt even niet wat nu verstandig is. Even een stap terug nemen met wapf voeding?
Waarvan ik niet zou weten wat ik dan moet eten, buiten het feit dat dat tegen mijn gevoel in gaat?
 
2 capsules levertraan is echt niet voldoende: http://blog.radiantlifecatalog.com/bid/70257/Fermented-Cod-Liver-Oil-How-much-should-I-take

En ja sommige mensen hebben ondanks inname levertraan nog een tekort aan vit D. Zou je kunnen laten prikken, dan weet je het.

Bij nierstenen/klachten kan ik thee van chanca piedra aanraden. Wapf voeding kun je altijd op de situatie aanpassen, je moet toch eten.
 
Ik heb de vit d pas laten prikken. Deze was te laag. Bloedwaarden 43.

Die thee had je mij vorig jaar aangeraden. En die had ik gehaald. Ik weet niet of het echt nierstenen zijn. Daar zal wederom weer onderzoek op gedaan moeten worden.

Maar ik neem 2 capsules levertraan per dag. Maar ik begrijp uit je link dat ik daarvan dus 8 tot 10 per dag kan nemen? Dat gaat een duur grapje worden ? Dan toch maar de vloeibare. Ik was in de veronderstelling dat 2 per dag voldoende zijn. Omdat mij dat gezegd werd in de post van mijn voorstel topic relatie dikke darm, schildklier. Post van 21 juni 2016.

Dus iplv d3 levertraan ophogen begrijp ik.

Ik kan het nog eem keer laten prikken. Heb hier nu nog een bloed formulier liggen voor die urine test. Heb die urine test nog niet kunnen doen omdat ik ongesteld was. En dan kan dat niet.

 
Ik bedoel, dat ik het zelf aan kan strepen alsnog op het formulier. Kwam denk ik niet heel duidelijk over
 
Misschien moet ik even iets verduidelijken. Ik neem de skate liver oil capsules. Ik lees dat deze hoger is in vit d en e. En laag in vit a. Dan is 2 capsules ook nog niet voldoende?


http://imgur.com/a/Tl98T
 
Minimaal 8 capsules per dag, dus per saldo is de vloeibare idd goedkoper. De synergetische combi met boterolie is nog effectiever (Blue Ice Royal).

De WAPF waarschuwt voor geisoleerde inname van vit. D, omdat vit. A en D synergetisch in een relatie van 10:1 moeten staan. Hoe meer vit. D je slikt, hoe meer dit dus ten koste van je vit. A-voorraad gaat. Je kunt via de huisarts laten testen op D, maar helaas niet op A, dus je zult nooit in het bloedbeeld terugzien dat je je voorraad aan A aan het uitputten bent door geisoleerde inname van D.

Daarnaast is vit. D (calciferol) nodig voor de opname van calcium. Hoe meer vit. D, hoe meer calcium in het bloed. Als je vervolgens een te laag gehalte aan magnesium en vit. K hebt, is deze calcium niet opneembaar en kan worden afgezet op gewrichten, spieren en organen, zoals...de nieren. Geisoleerde vit. D kan dus niersteenvorming bevorderen!

Mike
 
Maar ik slik geen geïsoleerde vitamine d?
Juist om de reden dat ik hiervan op de hoogte was...dus van de skate oil ook zoveel capsules nemen? Ondanks dat die hoger is in d dan de gewone levertraan?

Heb op het formulier vit d ook aamgekruist en urinezuur in bloed ook buiten de 24 uur urine.

Naast de levertraan inname eet ik mezelf al wel te pletter aan eieren melk vis etc.

Ik vind het gewoon raar dat het ene moment voel ik dagen of weken niks, en vervolgens kan ik het uit schreeuwen van de pijn.
Plassen lukt heel weinig. Ondanks voldoende vocht inname.
 
Oh oke zo.

Maar klopt het dan dat je van de skate ook meer capsules dan de aangegeven 2 stuks op het potje moet nemen? Of is dat alleen bij de cod liver? Ga dan toch maar de boterolie bij bestellen.

En zien hoe ik die vloeibare zonder kokhalzen naar binnen krijg. Dat is me nog niet eerder gelukt.
 
Je kunt kant en klare Blue Ice Royal met kaneelsmaak en zelfs met chocoladesmaak bestellen. Dat moet toch wel te doen zijn zo? Ook is er de Infused-variant, die twee soorten levertraan (CLO en SLO) combineert met kokosolie en boterolie en ook hier is een kaneelvariant van. Ik neem dat spul zo op een lepel naar binnen!

De importeur (Vitavie) is volgens de Nederlandse wetgeving verplicht om een (te) lage dosering aan te houden op het etiket. De ADH van bijv. vit. C is ook net voldoende om scheurbuik te voorkomen, maar bij lange na niet wat je lichaam werkelijk nodig heeft.

Mike
 
Oke dan ga ik de infused variant proberen.
Levertraan met kaneel smaak heb ik al eens geprobeerd.
Dat was niet zo een succes.
Ik ga het nog een keer proberen desnoods in eem smoothie met veel yoghurt.

Chocola is niet zo mijn ding. Sinaasappel kan ik ook overwegen.
 
Bij de hoeveelheden teruggerekend kwam ik eens uit op 6 capsules tegen 1 theelepel FCLO/BO.
D3 moet trouwens met K2 worden ingenomen.

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/10/19/vitamin-d-vitamin-k2.aspx

Ik vraag mij alleen af wanneer ik een dag vast maar wel in de zon ga liggen en dan b.v. in de tropen en met gemak een 10000IU D3 aanmaak via de huid dit dan helemaal fout zou zijn omdat er geen K2, A en E bijkomen.
Runderlever eet ik regelmatig en daar liggen de verhoudingen A tot D3 helemaal scheef.
53400 IU tegen 19 IU.
https://chriskresser.com/natures-most-potent-superfood/
 
Maar vitamine d opnemen via de zon is toch niet in geïsoleerde vorm?
Dat is toch puur natuur?

Die pijn in mijn voeten begon wel vorig jaar sept toen ik op vakantie was in Portugal.
En met warm weer is het erger.

Wat is fclo en bo?
 
fclo = fermented cod liver oil
bo = butter oil

Vit. D 'tappen' uit zonlicht is idd geisoleerde vit. D, daarom is het belangrijk om via je voeding ook voldoende A te consumeren. Lever is de allerbeste bron.

Mike
 
Oh Zie het al. Het is de afkorting denk ik voor gefermenteerde levertraan en boterolie ?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.905
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan