Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik zit nu op iets meer dan 650 ml. En volgens mij wat ik lees op internet is dat weinig. Ook afhankelijk van warm weer en hoeveel je zweet.
Morgenochtend weet ik de totaal hoeveelheid. Nu vannacht niet weer vergeten als ik slaperig moet plassen ?

Vanmorgen weg gebracht.
Ik had gister de 1 voor de 650 ml die ik noemde niet goed gezien.
Het was dus gister op het tijdstip dat ik 650 ml zei dus eigenlijk 1650 ml.
Vannacht ook een paar keer me bed uit geweest om te plassen.
Uiteindelijk met vanmorgen erbij paste niet alles meer in die grote fles. Dus totaal in 24 uur tijd een volle container van 3 liter en de rest kon er dus niet meer bij.
Daarna moest ik nog een klein potje vullen. Dus eigenlijk is de hoeveelheid erg veel zelfs.
Ik heb ook wel veel aandrang om te plassen. Soms zijn het kleine beetjes, andere keer is het heel erg veel, en dan ben ik net geweest en moet ik weer.
Uitslag duurt ongeveer 2 weken.

Ik kan bij deze melden dat ik vanmorgen een brief gekregen heb van de urgentiecommissie voor een uitnodiging om op gesprek te komen. Duurt nog 2 weken maar is al heel wat.

Ik heb verklaring van de psychologe die ik mee moet nemen.
Daarnaast neem ik het hele dossier mee van mijn rechtsbijstand ivm wat mijn werkgever heeft gedaan waardoor financieel ontwrichting is ontstaan, en zo nog een aantal zaken.
Ook een mededeling van de makelaar die dit huis van de verhuurder wil verkopen. Hopelijk zijn het voldoende argumenten.

Verder heb ik toch nog een andere vraag.

Mike had het over bijnieruitputting bij mij vanwege de stress volle periode die ik achter de rug heb.

Nu heb ik gisteren toch weer Adrenal cortex genomen. 1 pilletje.
Het resultaat is wederom dat ik weer de hele nacht wakker ben en aan het stuiteren ben.
Daarnaast weer extra pijn in het heup gebeid en rug.

Zou er dan wel echt sprake zijn van bijnieruitputting? Het klinkt mij logisch maar elke keer als ik mezelf daarop richt heb ik tegenovergesteld resultaat, waardoor ik toch de schuld geef aan mijn schildklier. Of kan het ook zo zijn dat oestrogeen en progesteron uit balans zijn?
Dat gaat toch weer gepaard met hevige problemen met de menstruatie? Maar ook dat ervaar ik niet.
Sterker nog, ik vergeet het gewoon als ik ongesteld zou moeten worden. Het gaat niet voorafgaand gepaard met buikpijn.
Wat zie ik nu over het hoofd?

Uitslag van urine etc laat zeker 2 weken op zich wachten nog.

Hi Tanja,

Ja dat deed ik al wel met vitamine c oa. Ook de ribes nigrum. Maar van de hoge dosis vit c kon ik steeds minder goed plassen.
Ik vind het gewoon zo typisch.
2 dagen geleden 1 pilletje genomen van de cortex en nu al 2 nachten niet slapen. Daarnaast krijg ik er overal spier pijnen bij. Benen armen en bekkengebied.

Cortex is toch eigenlijk een niet cehemische gezonde vorm van prednison?

Als ik dan kijk bij bijwerkingen prednison waar onder andere gezegd word dat je last kan hebben van slapeloosheid em spierpijnen, geld dat dan ook voor de adrenal cortex?
Of vergelijk ik nu appels met peren?

Ik had voor dat ene pilletje een goed ritme. Wel ben ik iemand die heel moeilijk in slaap kan komen. Ik ben een lichte slaper om zi maar te zeggen. Overdag nooit moe. Nooit behoefte aan middag dutjes of dips in de loop van de dag. Geen moeite om op te staan. Wel heb ik vaak dat ik wat wietolie neem omdat ik anders niet in kan slapen of onrustig slaap.

Is het raar gedacht van mij dat mijn schildklier nu aan de beurt is?

Ben inmiddels stront chagerijnig van de 2 nachten niet slapen in combinatie met extra pijn ?

En inmiddels ook weer diarree wat ik niet meer had. Ik snap het zelf niet zo goed.

Vitamine d heb ik net uitslag van gekregen. Deze was nu 79.
Geen urinezuur in bloed en in urine ook niet.

De rest van uitslagen over stenen eiwitten etc laat voorlopig op zich wachten.
Dan heb ik de vit d toch aardig snel omhoog gekregen denk ik zo?

@ Binc

Wat een goede uitslag van de vitamine D. Zo zie je dat de levertraan en de zon van de afgelopen periode goed hun werk hebben gedaan.

In jouw geval zou ik de cortex niet meer innemen. Het kan ook zijn dat de combinatie van de cortex met de verhoogde vitamine D je nachtrust verstoort. De Ribes Nigrum werkt ook op de bijnieren en heeft er toe geleid dat het urinezuur er niet meer is. Ribes Nigrum is ook voor gevoelige darmen een uitstekend hulpmiddel.

Hoeveel levertraan neem je trouwens ? Hier zitten we op 1 theelepel per dag in plaats van 1/2 en dit gaat perfect.

Op het vlak van de vitamine C is ascorbinezuur niet de meest geschikte variant bij een hoge dosering.
http://www.orthokennis.nl/nutrienten/vitamine C

Hi vivianne,

Die levertraan uit de pot nam ik nog niet op moment van bloed afname. Dat waren de capsules. Ik geloof dat ik wel dezelfde dag die levertraan bezorgd kreeg nadat ik bloed had geprikt.
Ik neem daar nu 3 keer per dag een theelepel van. Soms 2.

Ascorbinezuur heb ik wel maar al een hele tijd geleden mee gestopt. Om de reden dat ik steeds dorst kreeg. Dus toch terug op de acerola poeder van Ron Fonteine.

Ik vraag mezelf echt af of ik het niet bij de schildklier moet zoeken?
Volgens mij is er ook dierlijk schildklier extract op de markt inmiddels? Is dat nog een optie?
Ik voel mezelf gewoon zo slecht als in de cortex genomen heb ?

Ik vind het wel interessant dat je dorst kreeg van vitamine C. Het zou wel eens kunnen zijn dat je met die vitamine C iets aan het ontgiften bent, daar moet je meer door plassen an ook meer door drinken. Kwik, lood, , aluminium, teveel ijzer (ijzerstapeling)?

Ik gebruik nu sinds kort Ester-C with probiotics. 2 tabletten per dag. Ik gebruikte wel al vit C maar vrij weinig, (zeker niet iedere dag) alleen als ik ook yoghurt at. Omdat dit tabletten zijn kan ik het gemakkelijker innemen, plus dat ik bijna geen diaree meer heb zoals ik jaren over geklaagd heb. Dus durf ik nu wat hogere doses te nemen. Per tablet 1 gr. Ik heb de laatste tijd ook een droge mond, vroeg me al af hoe dat kan. Want ik heb al de jaren dat ik leef nooit last gehad van een droge mond. Ook heb ik een nieuw produkt B12.
Dus droge mond zou van de Vit C kunnen komen?

Mwt de acerolabes poeder heb ik dat niet. Het was niet echt dorst maar steeds droge mond.
Zowel met de ascorbinezuur als ook met de acerola kan ik heel moeilijk plassen. Drinken doe ik genoeg. Ik drink meestal me eten en daarnaast thee, melk etc.
Maar ik hou vocht vast. En pijn in nier gebied. Gelezen dat bij mensen met nier aandoeningen vit c averechts werkt. Of dat zo is weet ik niet. Due droge mond is dus alleen met ascorbine. Ik kan dan niet verklaren eigenlijk.

@ Binc

Pijn in de nieren kan ook duiden op een te hoge dosering D3 d.m.v. de levertraan die je gebruikt. Misschien een idee om naast een andere vitamine C-variant de levertraan qua dosering terug te schroeven en te kijken hoe je hierop reageert.

Toen de vit d laag was had ik die pijn ook.
Geen flauw idee of dat in mijn geval iets mee te maken heeft.
Bij schildklier problemen zie ik ook weer nier problemen terug komen elke keer. Evenals andere symptomen die ik ervaar of al ervaren heb.

Wel ben ik nu ik deze week, de cortex genomen heb ineens ongesteld.
Terwijl ik dat pas 2 weken geleden ben geweest en het nu helemaal niet zou moeten komen.
Eerder had ik dat ook met de cortex dat ik onregelmatig ongesteld was. Of dit pure toeval is weet ik niet maar ik had een normaal ritme.

De palmitaat heb ik idd ook gebruikt. Maar niet in hoge dosering. Ik vond het lastig te bedenken waarmee ik het moest oplossen. Dat lukte mij alleen goed in yoghurt smoothie en dat neem ik niet de hele dag door.
Ik ben nu echt even van de leg.
Ben uit me slaap ritme en blijkbaar ook uit mijn menstruatie cyclus.

De palmitaat heb ik idd ook gebruikt. Maar niet in hoge dosering. Ik vond het lastig te bedenken waarmee ik het moest oplossen. Dat lukte mij alleen goed in yoghurt smoothie en dat neem ik niet de hele dag door.

Na een maaltijd met vet: ik doe een schepje palmitaat op mijn tong en slik het door met wat water.

Met water? Maar kreeg je dan niet allemaal klontjes in je mond en keel?

Moet je toch door iets vettigs roeren, een beetje yoghurt ofzo. Hoeft geen heel glas/bakje te zijn. Of je bewaart wat smoothie en roert het daar doorheen om door de dag te nemen, beetje creatief zijn hoor.

Als ik thuis was deed ik dat idd ook. Maar voor onderweg en zo toch lastig te bedenken om ieder uur deze vorm van vit c te nemen. Daarom combineerde ik het met de acerola poeder. Palmitaat kan ik idd wel weer aan schaffen. Wanneer mijn budget weer toereikend is daarvoor.

De levertraan was even een rib uit me lijf ?

Binc,

Ik heb niet jouw hele topic gelezen, dus misschien is deze vraag als eens gesteld en beantwoord.
Ben je wel eens getest op zware metalen?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.539
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan