Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ja berichten kruisten elkaar zie ik.

Als je nou geen lever eet masr wel een glandular daarvan, is dat dan ook oke? Doet dat dan hetzelfde? En kan je dat dan ook combineren met de gefermenteerde levertraan of krijg je dan teveel?

Na al die ophef een poos geleden of de gefermenteerde levertraan wel goed was met al die toestanden over die onderzoeken , las ik ook dat een overdosis een hartaanval kan veroorzaken.
Wanneer neem je dan teveel als je niet de hoeveelheid aan houd die op de verpakking staat?
 
Oke, ik heb nu dus deze besteld.

https://www.ergomax.nl/gefermenteerde-levertraan-kokosolie-gel-kaneel-green-pasture

Er staat 1 maal per dag een halve theelepel. Is dat dan wel voldoende of moet dat ook meer zijn? Die capsules gaan me te gortig worden voor wat betreft de prijs. En ik kan dan ook lever glandular erbij nemen? Deze heb ik van nutricology.

Daarnaast ga ik toch ook maar weer de Prescript assist nemen.

Morgen begin ik met de 24 uur urine test. Word een dag thuis blijven dus. Vitamine c heb ik wat minder van genomen laatste tijd. Omdat ik slecht kan plassen. Hele kleine beetjes. En urine ruikt dan overmatig.

Vanmorgen zelf weer gemeten met een ph strip. Ph is 5.

Ik heb echt geen flauw benul of ik nu iets verkeerd doe in mijn voeding. Wel heb ik een lijst op internet gevonden van voedsel wat hoog is in purine. Het zijn wel precies de voedingsmiddelen waarvan ik al eerder gemerkt had last te hebben. Maar dan dat ik daar diarree van krijg. Laatste tijd is dat wel minder vaak. Maar bv haring wat ik oh zo lekker vind dat gaat toch niet altijd goed. Ene keer wel, andere keer heb ik direct diarree.

Wat zal ik nu doen? Morgen de appelazijn even niet nemen om de test niet te beïnvloeden? Of zou het niet uit maken?
 
Zoals eerder aangegeven bevat levertraan de dosering 10 : 1 voor vitamine A ten opzichte van vitamine D. Hier zijn we het er stellig mee eens dat levertraan de beste bron van vitamine D3 is, echter als we ons aan de inname van de ADH op de etiketten houden blijkt de theelepel van 5 ml niet altijd voldoende te zijn om in de D3 behoefte te voorzien. Hier zelf tegenaan gelopen.

Mike zijn terugkoppeling heeft me hier ook aan het denken gezet, om de reden dat de meeste bronnen standaard uitgaan van de synthetische variant terwijl levertraan de natuurlijke variant is en dan blijken er andere uitgangspunten te gelden.

De site van de Natura Foundation geeft ons de verklaring die we zoeken :

“Levertraan levert vitamine A en D in hun natuurlijke en minst toxische vorm”

Door de potentieel toxische effecten van vitamine A en D is er nog steeds een angst voor suppletie met deze vitamines, die een rationeel gebruik ervan in de weg staat. Nu de rol van vitamine A en D bij diverse chronische aandoeningen steeds meer wordt aangetoond, blijkt anderzijds dat met name de vitamine D-status onder grote bevolkingsgroepen erg slecht is.

Levertraan verdient daarom gerehabiliteerd te worden, aangezien het vitamine A en D in hun natuurlijke vorm levert. In deze combinatie en in deze vorm is de toxiciteit veel minder en hoeft dat het therapeutische gebruik niet in de weg te staan !

Andere bronnen blijken standaard uit te gaan van de synthetische variant. Goed dat Mike ons op dit vlak scherp houdt.

Vitamine A blijkt in water oplosbare vorm, poedervorm of emulsie tien maal zo toxisch te zijn als vitamine A in olie, waar dus levertraan onder valt !

In geval van vitamine A in olie-oplosbare vorm treedt chronische hypervitaminose A op na dagelijks 2 mg (2000 mcg) retinol (= 6.667 IE vitamine A) per kg lichaamsgewicht gedurende vele maanden of jaren.

Een andere interessante bevinding is dat vitamine D uit levertraan een beschermend effect blijkt te hebben tegen de toxische effecten van vitamine A. Zo is er recent nogal wat te doen geweest over een vermeend negatief effect van relatief lage doses vitamine A op de botdichtheid [18,19]. Uit dierexperimenteel onderzoek en tenminste één humane studie blijkt, dat retinol de botdichtheid alleen negatief kan beïnvloeden als ook de vitamine-D-status laag is [20].

Vandaar dat in twijfelgevallen het af en toe laten bepalen van het D3-gehalte op basis van 25-OH en het hierop afstemmen van de dosering het meest verstandig is. Hier een geval van RA in onze nabije omgeving gezien waarbij het op deze manier heel goed gaat.
 
Vivianne, wat bedoel je met RA?

En wat zou dan de juiste dosering zijn met de levertraan die ik nu besteld heb?
Het dubbele van een theelepel?
Dus een hele? Of 2 theelepels?
Ik heb echt geen idee. Ik dacht dat ik met 2 capsules per dag goed zat.

Ik heb het vandaag weer laten prikken.
 
RA = reumatoide artritis.



Als je nou geen lever eet masr wel een glandular daarvan, is dat dan ook oke? Doet dat dan hetzelfde? En kan je dat dan ook combineren met de gefermenteerde levertraan of krijg je dan teveel?

Dat lijkt me geen probleem om te combineren. Geen idee hoeveel IU vit. A je binnen krijgt met die glandular, maar overdoseren met natuurlijke vit. A kan nauwelijks, als je kijkt naar de grote hoeveelheden die bijv. Eskimo's consumeerden via die zeehondenolie.



Na al die ophef een poos geleden of de gefermenteerde levertraan wel goed was met al die toestanden over die onderzoeken , las ik ook dat een overdosis een hartaanval kan veroorzaken.

Daar hebben we het al diverse keren over gehad. De persoon die dit naar buiten bracht (Ron Schmid) beweert dit zonder enige bewijsvoering voor een causaal verband tussen zijn hartklachten en de inname van 'ranzige' FCLO.

Hij behoort tot wat Sally Fallon de 'Three Amigos' is gaan noemen (Schmid-Gumpert-Daniels), wier informatievoorziening neerkomt op een regelrechte lastercampagne. Schmid prijst tegenwoordig de concurrent aan, Rosita, die de laatste 5 jaar op uiterst onethische wijze de producten van Green Pasture proberen te besmeuren. Geloof jij werkelijk mensen met zo'n laag karakter?



Er staat 1 maal per dag een halve theelepel. Is dat dan wel voldoende of moet dat ook meer zijn? Die capsules gaan me te gortig worden voor wat betreft de prijs. En ik kan dan ook lever glandular erbij nemen? Deze heb ik van nutricology.

De maximale dosering is een hele eetlepel per dag, verspreid over 3 maaltijden. Dat is 1 theelepel per maaltijd. Dit mag echter niet op het etiket vermeld worden. Lever-glandular erbij is geen probleem. Ook niet lever als maaltijd. Lever us echter hoog in purine. Zie:



Ik heb echt geen flauw benul of ik nu iets verkeerd doe in mijn voeding. Wel heb ik een lijst op internet gevonden van voedsel wat hoog is in purine. Het zijn wel precies de voedingsmiddelen waarvan ik al eerder gemerkt had last te hebben.

Purine is voor mensen met (bij)nierklachten een moeilijk verteerbare vorm van eiwit. Gezien de langdurige stress waar jij aan bent blootgesteld sta ik hier niet van te kijken. Dit leidt tot maagzuurtekort en dan gaat je eiwitvertering eraan. Ik moet ook denken aan Vivianne, die regelmatig wijst op een gebrekkige opname van B12, omdat maagzuur hiervoor een intrinsieke opnamefactor bevat.

Mike
 
Ik heb daar ook geen idee van.
Op het potje staat vit A niet aangegeven hoeveel IU dat is.
Ik durfde het tot op heden niet te nemen in combi met levertraan.
Nu ik dit weet ga ik het toch proberen te gebruiken.
Ik was echt in de veronderstelling dat 2 capsules levertraan per dag voldoende was. Fijn dat dat nu duidelijk is voor mij dat het te weinig is.
Ik ga dus nu 3 eetlepels per dag nemen.

Nee ik geloof idd niet in due onderzoeken. Alleen was het mij niet helemaal duidelijk.

Voor wat betreft die bijnieruitputting, als dat bij mij nog steeds een rol speelt zou je toch denken dat ik baat moet hebben bij de adrenal cortex? Echter, elke keer als ik dat neem dan krijg ik er pijn van. Die pijn zit dan links ter hoogte van mijn heup links, onderbuik links, rug links en trekt door naar mijn been. Alkes voelt dan echt heel zwaar, bv met trap lopen. Precies de gebieden daar waar je pijn hebt als je een nierprobleem zou hebben. Buiten die pijn kan ik totaal niet slapen als ik cortex heb genomen. Ik zit dan tot midden in de nacht te stuiteren. Dat is al het geval met 1 pil. Het is ook niet zo dat ik moeite heb om op te staan. Of dat ik mezelf bekaf voel. Waarom krijg ik dan juist pijn door de cortex? Het zou toch juist pijnstillend moeten zijn?

Voor jaren terug had ik idd een b12 tekort. Daarvoor kreeg ik injecties. Als ik due injecties kreeg dan zakte ik ook door de grond van de pijn. Maar dat was ook alleen als ik de injectie aan de linker kant van mijn rug toegediend kreeg. Rechts nergens last van.
Vandaar ook mijn vermoeden dat die b12 tekort is ontstaan door wellicht een probleem met mijn nieren, wat tot op heden nog steeds niet is gediagnosticeerd.

Maar de mma test gaf een waarde aan voor wat betreft de b12 van meer dan 1800.
Nu weet ik wel dat al die testen discutabel zijn. Maar zo een hoge waarde kan toch haast geen tekort zijn? Zou het een theorie kunnen zijn dat als je een nier probleem hebt, of wellicht een blaasprobleem, dat die b12 niet zo goed wateroplosbaar is? En dat je moeite hebt met het afbreken ervan?
Ik neem al heel lang die injecties niet meer omdat die waarde zo hoog is.

Volgens mij speelt mijn schildklier ook een rol.
Dit denk ik omdat mijn tsh steeds heel laag is geweest.
Recentelijk weer laten prikken in combi met T3, T4, en antistoffen. In elk geval was de tsh wel omhoog gegaan. De huisarts heeft een grafiek laten zien voor elke keer dat die tsh geprikt was. En sinds ik vloeibaarder ben gaan eten en mijn ontlasting normaler werd is die tsh gestegen. Recentelijk was deze waarde 1 uit mijn hoofd.

En dan hebben we nog de lever waarvan de waarden te hoog zijn.

Als er nu een nier en leverptobleem is bij welke van de 2 begin ik dan? Even buiten beschouwing gelaten dat ik niet heel zeker weet dat er een probleem is met de nieren omdat het nog niet is vast gesteld.
 
Dit is niet de eerste keer dat THEElepels worden verward met EETlepels. Iedereen die meeleest: verwar aub niet EL met TL. Straks zit je aan 3 EETlepels p.d. en is je bloed zo dun dat je een hersenbloeding krijgt. En wie heeft het dan gedaan? Moi!

Weston Price zelf waarschuwde nota bene voor overdosering. Als Ron Schmid zijn klachten al te danken heeft aan FCLO, dan is dit het gevolg van OVERDOSERING, wat hij overigens ook toegeeft.

Mike
 
Nee sorry, mijn fout.
Het staat er duidelijk.
1 theelepel.

Is mijn verwarring ?
 
Ik heb zonet 1 theelepel van de levertraan genomen. En met kaneel smaak is het goed te doen.
Hoe bewaren jullie die grote pot? In de koelkast? Of op kamer temperatuur?
 
Oke 2 mensen die op 2 verschillende manieren bewaren.
Gezien de grote hoeveelheid en met dit warme weer kies ik denk ik ook maar voor de koelkast.
Ik heb geen idee of de boterolie anders ranzig kan worden bij kamertemperatuur.

Wel vraag ik mezelf af, op de deksel zit een sticker die zegt dat je het moet verwarmen bij inname. Zou dat echt verschil maken? Hoe verwarm je het dan?

Ik ben zi gewend aan de capsules.

Nu stel ik misschien een domme vraag maar, 1 theelepel is in mijn beleving net zoveel als dat er in 1 zo een capsule zit.
Feit dat je van de vloeibare minder hoeft te nemen is omdat het wellicht geconcentreerder is dan de capsules?
Ik maak de capsules wel op. Dan neem ik er 6 op een dag totdat ze op zijn.
 
Aan je post te zien heb je de levertraan met boterolie; waarom verwarmen? Ik neem 'm gewoon zo.

gewoon 2 a 3 keer per dag 'n halve theelepel van de levertraan met boterolie is wat ik doe
 
Ja jij bewaard hem op kamer temperatuur. Dan is ie al enigzins warm. Maar als je in de koelkast bewaard is ie koud.
En omdat op de deksel verwarmen staat voor het beste opneembare resultaat. Ik weet miet of het zo nauw neemt eigenlijk.
 
Het was dus gisteren de bedoeling alle urine op te vangen over 24 uur. Ik mocht er geen overslaan.
Maar het is mis gegaan. Vannacht moest ik 2 keer plassen en vanmorgen toen ik op stond.
Alle 3 die keren heb ik het niet opgevangen. Gewoon omdat ik er midden in de nacht en vanmorgen niet meer aan dacht. Ik kwam vanmorgen tot die conclusie toen ik de eindtijd op het formulier in moest vullen ??

Nu moet ik vandaag dus helemaal opnieuw beginnen ?

Maar nu is mijn vraag ook even de volgende. Hoeveel ml urine lozen op een dag is normaal?

Sinds vanmorgen 07.30 is het bij mij dus nog geen 400 ml tot aan dit tijdstip 14.53 uur.
Even buiten beschouwing gelaten dat ik de allereerste ochtend urine weg moest spoelen en niet op moest vangen.

Is die hoeveelheid weinig of normaal?

Iemand daar een idee bij?
 
Geen idee wat normaal is. Ik vind wel dat ik veel plas. 1 kop thee is 2 vrij grote plassen.
Ph waarde is 5.
Vandaag ook weer. Eerst flink geplast en een boodschap gedaan niet zo ver weg. Moest meteen weer plassen toen ik aan het winkelen was.
Ben ik echt lang onderweg dan drink ik weinig. Jammer dan. Haal het later wel weer in.
Ik laat wel eerstdaags nog een onderzoek doen naar te korten. T.z.t. laat ik het weten.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.902
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan