RA = reumatoide artritis.
Als je nou geen lever eet masr wel een glandular daarvan, is dat dan ook oke? Doet dat dan hetzelfde? En kan je dat dan ook combineren met de gefermenteerde levertraan of krijg je dan teveel?
Dat lijkt me geen probleem om te combineren. Geen idee hoeveel IU vit. A je binnen krijgt met die glandular, maar overdoseren met natuurlijke vit. A kan nauwelijks, als je kijkt naar de grote hoeveelheden die bijv. Eskimo's consumeerden via die zeehondenolie.
Na al die ophef een poos geleden of de gefermenteerde levertraan wel goed was met al die toestanden over die onderzoeken , las ik ook dat een overdosis een hartaanval kan veroorzaken.
Daar hebben we het al diverse keren over gehad. De persoon die dit naar buiten bracht (Ron Schmid) beweert dit zonder enige bewijsvoering voor een causaal verband tussen zijn hartklachten en de inname van 'ranzige' FCLO.
Hij behoort tot wat Sally Fallon de 'Three Amigos' is gaan noemen (Schmid-Gumpert-Daniels), wier informatievoorziening neerkomt op een regelrechte lastercampagne. Schmid prijst tegenwoordig de concurrent aan, Rosita, die de laatste 5 jaar op uiterst onethische wijze de producten van Green Pasture proberen te besmeuren. Geloof jij werkelijk mensen met zo'n laag karakter?
Er staat 1 maal per dag een halve theelepel. Is dat dan wel voldoende of moet dat ook meer zijn? Die capsules gaan me te gortig worden voor wat betreft de prijs. En ik kan dan ook lever glandular erbij nemen? Deze heb ik van nutricology.
De maximale dosering is een hele eetlepel per dag, verspreid over 3 maaltijden. Dat is 1 theelepel per maaltijd. Dit mag echter niet op het etiket vermeld worden. Lever-glandular erbij is geen probleem. Ook niet lever als maaltijd. Lever us echter hoog in purine. Zie:
Ik heb echt geen flauw benul of ik nu iets verkeerd doe in mijn voeding. Wel heb ik een lijst op internet gevonden van voedsel wat hoog is in purine. Het zijn wel precies de voedingsmiddelen waarvan ik al eerder gemerkt had last te hebben.
Purine is voor mensen met (bij)nierklachten een moeilijk verteerbare vorm van eiwit. Gezien de langdurige stress waar jij aan bent blootgesteld sta ik hier niet van te kijken. Dit leidt tot maagzuurtekort en dan gaat je eiwitvertering eraan. Ik moet ook denken aan Vivianne, die regelmatig wijst op een gebrekkige opname van B12, omdat maagzuur hiervoor een intrinsieke opnamefactor bevat.
Mike