Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Dit schreef je pas nog:
Gisteren hing ie huilend aan de telefoon met veel spijt betuigingen en hoop op eem toekomst met evt hulp erbij.

En nu zegt hij dit, zie je dat je er niet in moet trappen:
Hij wil wel ingeschreven blijven en de was doen en admin maar dsn niet de helft van de huur betalen. Sterker nog, hij vind dat ik mee moet betalen aan de huur van zijn chalet als hij hier mee moet betalen omdat hij ze dingen moet doen.

Niet echt iemand die zich gedraagt naar veel spijt.


Ik weet niet hoe ik hier uit miet komen. Als ik mijn katten niet zou hebben gehad was ik al lamg weg geweest. Maar door die 2 zit ik met handen gebonden. Ik wil van de huur af in deze woning. Ik wil helemaal van allles af met al die chantage.
Masr ik kam niet zomaar gaan. Ik kan niet eens een kamer huren met die 2. En dat weet ie.
Zit hij te verkondigen dat ik ze in moet laten slapen of naar asiel brengen. Zo makkelijk allemaal. Maar zolang als hij ingeschreven staat kan ik geen subsidie aan vragen.

Zo gehecht is hij niet aan de katten!
 
Nou, ik vind het wel meer dan aardig van Jasper dat hij aan bied om mijn katten op te vangen. Ik vind het ontzettend lief dat hij dat in overweging neemt. Dankjewel daarvoor Jasper!
Vanuit gedragsdeskundige hoek gezien vind ik niet dat ik in de positie zit om van een ander te eisen zijn huis helemaal katvriendelijk aan te passen.
Ze komen elke dag buiten maar alleen in afgezette tuin en niet vrij op straat. Dat zijn ze nooit gewend geweest. Als je het de kat vraagt zal die liever altijd in zijn eigen omgeving willen blijven.
Bovendien krijgt 1 van de 2 nog medicatie waarbij je continue creatief moet blijven dat ie dar vrijwillig binnen krijgt.
Als het echt niet anders kan dan zullen mijn katten met minder moeten doen dan ze gewend zijn.

Ik ben gisteren wel heel druk geweest met oplossingen vinden.
1 daarvan is een onderzoek in laten stellen door de gemeente.
Dat betekent dat je aan kunt geven dat de persoon in kwestie niet meer zijn hoofdverblijf heeft ip dit adres. Gemeente en belasting staan met elkaar gekoppeld. Dan kan ik uiteindelijk wel subsidie aan vragen.
Maar eerst wil ik dit nog op redelijke manier met hem bespreken. Hij is ook boos en verdrietig. Slaapt niet. Als hij wat rustiger is en eens normaal geslapen heeft, kunnen we samen kijken hoe dit op te lossen. Gisterenavond wilde hij weer een aantal spullen ophalen. Maar ik heb hem verzocht om daarmee voor nu te wachten. Het zijn geen spullen die hij direct nodig heeft. Ik wil voor alle partijen gewoon even rust. En vooral voor mijn katten die continue in de stress schieten als er weer herrie word gemaakt met sjouwen en pakken etc. Uiteindelijk begreep ie dar wel. Hij was gisteren redelijk rustig.

Die wasmachine laat ie staan zodat ik niet meteen kosten heb om een andere te kopen. Hij zou dan eenmaal per week zijn was hier doen of hij brengt het zodat ik het kan wassen.

Voor wat betreft zijn administratie, zijn zakelijke mail gaat via een externe sever.
Ik weet ook niet precies hoe dat zit masr weet wel dat als he dar in stelt je niet zomaar mail kan verzenden via een andere provider. Dus voor de time being, het moet maar.

Of ik het te donker in zie vraag ik mezelf ook steeds af.
Ik zie wel iemand met heel erg veel wisselende gevoelens van verdriet, boosheid en teleurstelling.
Datzelfde is bij mij natuurlijk ook zo.
Ik denk dat rust voor alle partijen nu het belangrijkste is.
Ook dat ik dan sneller op het punt van reïntegreren uit kom.
Ik verwacht met mijn werkgever namelijk ook nog wel een hoop gezeik.
 
Mijn huisgenoten en onderburen zien de katten niet zitten ivm allergie, sorry. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat niemand op dit forum je hiermee kan helpen.
 
Lief dat je het overwogen hebt Jasper.
Zoals eerder geschreven is hij weg. En ik zit nu dus in het huis met katten. Inmiddels is ie een beetje bijgedraaid en heeft in elk geval een bijdrage gedaan voor de maand april.
Ik had vrijdag vua de gemeente een onderzoek in laten stellen naar zijn inschrijving.
Dan is in elk geval bekend dat ie hier niet meer woont wat dan ook bij de belastingdienst terecht komt. Dan kan ik wel subsidie aan vragen voor zo lang als dat nodig is.
Verder zijn er nog wel wat zaken te regelen maar daar ga ik nu absoluut geen energie in stoppen.
Katten zijn nu in elk geval bij mij em dat is voor nu het rustigst voor alle partijen.

Ik ben blij dat vandaag de eerste dag is in een paar weken tijd dat ik alleen ben en hem even niet zie. Wel zwaar maar het is nodig.
 
Inmiddels is mijn aanvraag voor urgentie op de bus. Incl een verklaring/advies van de psycholoog en begeleidend schrijven van de huisarts.

Daarnaast is er volgende week donderdag een afspraak met mijn werkgever en een arbeidsdeskundige die de bedrijfsarts heeft ingeschakeld.
Dit zal mijn eerste ontmoeting worden met mijn boze werkgever omdat ik werk gemaakt heb van mijn vast dienstverband.

Voor een paar jaar terug zou ik peulen hebben gescheten voor een dergelijke confrontatie als deze.
Nu interesseert het mij geen moer en ben er ook niet zenuwachtig om. Het lijkt wel of ik gevoelloos ben geworden of zo.
 
Maar goed dat je gevoelloos bent geworden, anders zou je lichaam het zwaar hebben met al die emoties. Hoop dat het je tijdelijk voordeel oplevert, sterk in de onderhandeling maakt en dat je voor jezelf kiest. Straks als alles achter de rug is, vind je je gevoel weer terug. Het is nu alleen flink doorzetten om het een vrolijk gevoel te laten zijn. Houd ons op de hoogte en veel succes.
 
Hoi Binc, ga je voor de zekerheid alvast aantekeningen maken voor je gesprek met je ex werkgever?
Wat wl je daar bereiken? Je wilt daar toch niet werken of wel?
 
Het is de taak van de arbeidsdeskundige om te bepalen wat beter is. Reintregatie 1e spoor ofwel 2e spoor.
De psycholoog heeft een schriftelijk verzoek uitgebracht naar de bedrijfsarts dat zij adviseert 2e spoor. Ik denk niet dat er direct sprake zal zijn dat ik zomaar weer aan de slag moet. Daar zal dan eerst een mediator tussen moeten komen.
Wettelijk zijn ze verplicht om altijd eerst te kijken naar 1e spoor. Ook word er gekeken of ik evt in een nieuwe functie zal gaan werken, andere werktijden misschien of een studie.
Mocht blijken dat ik wel voor mijn huidige werkgever moet gaan werken dan is mijn voorwaarde wel dat dat niet intern op kantoor zal zijn. Ik zit in de detachering dus ze zullen mij dan toch detacheren. In die zin heb ik dan geen last van mijn werkgever. Voorlopig weeg ik de voordelen af tegen de nadelen.
Em dat is dat ik een vast inkomen heb voorlopig.
Pas als ik hier de boel op orde heb kan ik zelf altijd kijken Naar iets anders als de tijd daar is.

Dat ik mezelf gevoelloos voel is wellicht niet het juiste woord.
Ik ben alleen niet bang meer om de confrontatie aan te gaan wat ik in het verleden wel ben geweest.

Daarnaast is het wel zo dat ik geen zin meer heb om bij de bedrijven te werken wasr ik eerder gedetacheerd werd. Ik vind het pertinent niet meer leuk. Zowel de werkomgeving nie als de werkzaamheden niet.
 
Ik hoop dat het gesprek goed ging. Als je het werk, de werkgever en de bedrijven waar je werkte niet meer leuk vindt, zou ik als ik jou was gaan voor 2e spoor. Het feit dat jij vast inkomen nodig hebt (wie niet), kun je niet helemaal afwentelen op je werkgever.
 
Het gesprek is pas volgende week donderdag.
Dat duurt dus nog even.

Dat ik het werk idd niet meer leuk vind dat ligt geheel aan mijzelf. Maar dat hij mij na meer dan 2 jaar ziek uit dienst heeft gemeld bij het uwv door middel van fraude is toch wel aan hem te verwijten. Feit blijft dat ik in juni 2015 al een contract had voor onbepaalde tijd. Omdat toen het 4e contract in ging. Ik heb hier de verkorte versie geschreven van wat er is voorgevallen tussen mijn werkgever en mij.

Ook in 2e spoor is vaak sprake van detachering. En ik werk voor een detachering buro. Hij heeft alle connecties en netwerken ook met andere bureaus.
Stel dat het 2e spoor gaat worden dan moet hij daar zelf ook actief in zijn. Net als ik. Echter toen ik ziek werd heeft hij mij direct al verzocht om door te solliciteren. Hij heeft geen enkele verantwoordelijkheid willen nemen. Hij heeft verzuimd de verplichtingen die voortvloeien uit de wet werk en zekerheid serieus te nemen. En ik ben de enige niet bij wie hij dit heeft gedaan. Ik ben wel de enige die er uiteindelijk werk van heeft gemaakt.
Voor nu heb ik idd dat vaste inkomen nodig. Het u's aan de bedrijfsarts om te bepalen wanneer ik weer beschikbaar ben voor werk. Voor een maandje terug vond zij niet verstandig dat ik alweer aan het werk zou gaan.

Het kan ook nog zo zijn dat er uiteindelijk een outplacement traject gestart word. Het zijn kortom allemaal dingen die donderdag besproken zullen gaan worden.
 
Succes ik had het niet goed gelezen dat het donderdag pas is. Ik ben voorstander van zelf initiatief nemen waar mogelijk, ben je al aan het zoeken?
Er zitten altijd twee kanten aan een verhaal. Ik ken veel werkgevers die het juist weer moeilijk hebben vanwege langdurig ziekteverzuim zeker in kleine bedrijven. Hoe groter het bedrijf hoe beter het is op te vangen maar bijv. mkb bedrijven kunnen langdurig verzuim financieel vaak moeilijk opvangen. Als je baas er een potje van heeft gemaakt, snap ik jouw opstelling ook goed.
 
Geeft niks hoor.
Maar het is idd geen klein bedrijfje. Hij heeft grote klanten als bedrijven.

Ik ben zelf wel aan het kijken voor andere banen. Maar ik wil wel afwachten wat de arbeidsdeskundige zegt. Er zijn voldoende mogelijkheden. Maar wettelijk moet er altijd eerst gekeken worden naar 1e spoor.
Vorig jaar mocht ik reintregeren van de bedrijfsarts. Maar mijn werkgever heeft daar geen moeite voor gedaan. Hij heeft gewoon gedacht, in aug verloopt haar (zogenaamde) tijdelijk 3e contract en kon ie deze opzeggen. Hij heeft er idd een potje van gemaakt. Toen hij begin vorig jaar door kreeg wat hier aan de hand was in mijn thuis situatie wilde hij mij in eerste instantie op staande voet ontslaan. Ik was namelijk op het project ingestort.
 
En ik was in de war. Ik heb vandaag het gesprek met mijn werkgever en arbeidsdeskundige
Ik dacht dat het morgen zou zijn. Heb andere afspraken voor vandaag heel snel af moeten zeggen. Arbeidsdeskundige is helaas te laat. Dus mag nu nog eerst een half uur wachten.
Werkgever deed heel normaal en vriendelijk. Twijfel of dit ze poker-face is of dat ie inmiddels de boel heeft kunnen laten bezinken.
 
Het gesprek is goed verlopen. Haar advies is een reintegratie 2e spoor traject. Hierin speelt ook een rol dat mijn werkgever mij heel moeilijk kam plaatsen bij een klant. Nu word er dus een reintegratie buro ingeschakeld.
 
Fijn Binc dat dit gesprek positief is verlopen! Je bent door een diep dal gegaan, maar nu kun je weer bergje op. Gaat het met de katjes al beter nu de druk in huis wat van de ketel is?
 
Hi medusa,

Met 1 gaat het beter na een zware kuur tegen helicobacter.
De ander gaat totaal niet goed. Die heeft vorige week een ct scan gehad en daarvan heb ik gisteravond uitslag gekregen due niet heel positief was.

Zijn longontsteking is terug
Zijn linkernier is verschrompeld.
Rechter nier is intact behalve dat eem klein beetj contrast daar niet kon komen wat volgens de internist kan betekenen dat ie een licht nierinfarct heeft.
Daarnaast nierstenen maar daar zou hij geen last van moeten hebben.
Problemen met zijn luchtpijp en slokdarm.
Astma

Dus een heleboel. En maak me zorgen. Morgen moet zijn urine ip kweek nier punctie wil ik niet laten doen ivm beschadiging van zijn nieren.
Totdat urine is genomen mag hij uiteraard geen ab.

Voor wat betreft mezelf

Ik ben aan betere hand. Mijn buik klachten zijn zo goed als over. Maar optimaal is het niet.
Daarnaast werd ik vorig jaar in 1e instantie doorverwezen naar een nefroloog voor mijn nieren.
Het amc besloot dat ze het bij een internist gingen leggen.
Ook toen is heel erg geconcentreerd op dikke darm.
Ook wilden ze weten of het mijn darm was of een spier. In 1e instantie vonden ze op de ct die ik had gekregen devertikels bij mijn dikke darm. Maar 2 van die dingen veroorzaken echt niet dagelijks diarree 8 keer op eem dag.

En nu gaat er wederom een kwartje vallen, omdat er heel erg gefocust werd op de nieren van mijn kat. Hij heeft net als ik een verleden van blaasklavhten.
Ik weet nog dat ik ineens hele erge acute rug pijn kreeg voor 8 jaar terug. Dat voelde als een mes. Ook langdurig duizelig geweest en loopneus. Rood gezicht. Nog steeds wel maar minder. Spierpijnen etc. Ook was er bloedarmoede bij mij. En ik herken nu alle klachten die horen bij nierproblemen. Oa nierbekken ontsteking.
Nu heb ik alsnog weer eem doorverwijzing gekregen. Naar een uroloog. Of ik daar goed zit durf ik inmiddels niet meer te zeggen.

Maar zou het kunnen zijn dat ik al die tijd rond gelopen kan hebben met een verwaarloosde nierbekken ontsteking en dat dat nu chronisch is geworden?
Want echt over gaat het niet. Lever reiniging heb ik geen resultaat van. De lever neemt het toch op een gegeven moment over van de nieren?
Momenteel met combur sticks welke ik altijd in huis heb voor mijn katten, mijn eigen urine gemeten. Daar zit bloed en eiwitten in. Langdurige diarree en vaak kan toch wel snel een bacterie komen toch?
Pijn in mijn lies, heup onderbuik en rug.
Diarree heb ik niet meer. Moet ik nu toch beginnen met mijn nieren? Ik neem zelfde supplement als dat mijn kat krijgt. Urogeni. En dat helpt.
Ook hou ik vocht vast in mijn enkels. Wellicht dat daardoor de pijn in mijn voeten is.
Vorig jaar rond deze tijd was mijn linkeroog helemaal dik en rood. En alles zit aan 1 kant. Links. Wat bij nierproblemen heel kenmerkend is. Ik hoop dat iemand met mij mee kan denken. En ben ook benieuwd of nierproblemen tot schildklier klachten kunnen leiden?


Voor wat betreft werk en wonen.

Ik ben voorlopig nog niet hersteld gemeld. Ook omdat ik weer terug moet naar ziekenhuis.
Eerlijk gezegd ben ik het thuis zitten inmiddels compleet beu.
Dus moet mezelf op andere manieren vermaken.
Urgentie is op de bus. Nu zit er niks anders op dan afwachten en daarnaast dus toch weer onderzoeken. Alleen decwachttijd bij urologie is 6 tot 8 weken ?

 
Hoi Binc,

Fijn dat het i.i.g met 1 kat goed gaat!
De ander klinkt niet hoopvol. Zou je met dat arme beestje nog wel door dokteren?

M.b.t jouw gezondheid:ik heb te weinig verstand van nieren om je te kunnen adviseren.
Wel zijn de de lies, heup, rug en voetklachten voor mij erg herkenbaar. Hier tob ik al ruim 10 jaar mee. Door beknelde zenuw en crps in de voet (en dus raar lopen) krijg ik telkens weer terugkerende klachten in rug, heup en lies. Gelukkig weet ik nu de triggerpoints te vinden en kan ik ze zelf behandelen. Maar door onbalans komen ze toch regelmatig weer terug. Misschien zit bij jou de oorzaak ook in de voeten?



 
Binc nieren en urinewegen zijn vanuit de Germaanse een territoriumconflict. In jouw verhaal omtrent je relatie is daar wel e.e.a. in te herkennen, zie je dat?
Vergelijk het met dieren: die bakenen hun territorium af met urine. Snap je meteen waarom 90% van de mensen in een verpleeghuis problemen met de urinewegen hebben: een wanhopige poging van de biologie (het lichaam dus) om een territorium af te bakenen.
Meer info: http://hoedegeesthetlichaamaanstuurt.nl/Ectoderm/Nierbekken,-blaas-en-urinewegen/
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.826
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan