Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Dat van die MacBook en trap is nu niet recentelijk gebeurd. Het is wel gebeurd maar iets meer dan 2 jaar geleden.
Tijdens dat ik lichamelijk met hem samen in gevecht was.

Ik heb ook dingen gedaan waar ik niet trots op ben. Na al dat gedoe. Ik verlies telkens mijn zelfbeheersing aks in werd genegeerd. Correctie, verloor. Nu is het anders.
 
Ik liet mezelf weer inpakken.
Ik stond onzeker in mijn schoenen. Op het werk ging het niet goed dus kwam thuis te zitten.
Ik voelde mezelf compleet afhankelijk van hem. Met name financieel. Hij is vaak weg dus ben vaak alleen. Ik ben sowieso iemand die graag alleen is.
Ip een gegeven moment verliep mijn zogenaamde tijdelijk 3e contract bij werkgever wat dus in werkelijkheid in juni 2015 al een vast dienstverband was.
Even daarvoor had ik mezelf aangemeld hier op het forum.
Ik was heel veel met mezelf bezig en de voeding etc.
Op een gegeven moment moest ik naar de internist. Ik had dat hele verhaal over die contracten aan een vriendin verteld en ze gaf aan dat ik mij beter weer 100% ziek kon melden.
Omdat ik al voor een aantal uren beter was maar mijn werkgever niet de moeite nam om reintegratie werkzaamheden voor mij te regelen.
Ik had mezelf dus ziek gemeld.
Werd ziek uit dienst gemeld en kwam bij UWV.
Allemaal een hele hoop sores en gebeurtenissen. We gingen op vakantie en dat ging ook goed.
Terugkomend werk gemaakt van mijn dienstverband.
En zo ben ik stukje bij beetje op dit punt beland waar we nu staan. Ik ging ook nog een opleiding doen voor kattengedragsdeskundige in die periode.
Gedoe met mijn ouders. Mijn vader werd ziek dit jaar en ging er bijna dagelijks heen.
In al due tijd had ik wel een onderbuik gevoel. En dacht ook regelmatig, als ik financieel en met werk weer op de rit ben dan word het tijd om te gaan. In de tussentijd pas ik mezelf wel aan dacht ik.
Maar ook steeds twijfel en toch weer leuke dingen samen.
Tot nu. Een jaar later.
 
Hij is weg gegaan. Heeft een vakantie huisje gehuurd in Gelderland ergens voor een half jaar.

Afgelopen dagen nog een hoop gedoe geweest.

Voor de katten kon ik niks regelen. Mijn auto was ook nog niet in orde. Is een heel gedoe geweest en uiteindelijk van de aankoop afgezien omdat wat ik had afgesproken niet in orde was gemaakt.
Via een vriendin van mij een auto gekocht bij har broer. Maar dat was helemaal in Eindhoven.
Heb er samen met haar 3 keer voor op en neer moeten rijden maar goed.

Helemaal van hem af ben ik niet. Hij beschikt nog niet over internet daar om zijn admin te doen. Dus daarvoor moet ie toch hier weer naar toe.

Er moeten nog dingen geregeld worden. En verder weet ik het ff niet meer.

Gisteren hing ie huilend aan de telefoon met veel spijt betuigingen en hoop op eem toekomst met evt hulp erbij.

Daarnaast heb ik nu nog een probleem erbij omdat de eigenaar van het huis wat we huren het in de verkoop wil zetten. Wij hebben eerste keuze. Dit huis wil ik niet kopen. Maar wel moet er een hoop extra geregeld worden omdat we mee moeten werken aan foto's etc. Zit daar totaal niet op te wachten.
 
@ Binc

Hier alles meegelezen. Mede door een drukke periode in onze eigen zaak me even op de vlakte gehouden.

Zo een herkenbaar verhaal op het vlak van de trucs van hem die ik hier lees. Laat je niet vangen door het slachtoffer scenario met de zgn. spijt waardoor je een onnodig schuldgevoel krijgt !

De internetverbinding is zo geregeld trouwens !
https://www.arobantennebouw.nl/inte...connect-internet-via-satelliet-set-recreatie/

Is het bij de eigenaar van het huis bespreekbaar dat je een overgangsperiode regelt zodat je zelf naar geschikte woonruimte kan zoeken ?
 
Binc dat de eigenaar wil verkopen geeft jou misschien de mogelijkheid om via een woningbouwvereniging iets te huren. Want anders sta je op straat en dus ben je urgent. Hoewel er dan een woning wordt aangeboden die niemand wil hebben.
Bij mijn zus was dat het geval. Ze liet weten dat ze de woning wel wilde heben als er iets werd opgeknapt en dat hebben ze gedaan. Zelf heeft ze toen ook iets gedaan. Ik ben er laatst geweest, heel leuk, met voor-en achtertuin.
Dus wie weet biedt dit toch mogelijkheden. Of dat de woningeigenaar ergens kan bemiddelen.
Zowiezo kan een eigenaar je er niet zomaar uitzetten dacht ik, maar ik ben niet goed thuis in die materie.
Nu je vriend weg is heb je/krijg je wel meer geestelijke rust. Probeer niet toe te geven dat hij voor de administratie steeds moet komen. Dan heb je nog geen rust. Laat hem z,n eigen sores maar oplossen. Het begin is er in ieder geval.
 
Binc gezien jullie relatie zul je al eerder hebben gedeald met zijn spijtbetuigingen? Dan weet je hoe lang die houdbaar zijn. Blijf sterk!Je weet waar je het voor doet en niet alleen voor jezelf maar ook voor je katten.

Koop breekt in principe geen huur, maar zoals Liesje ook al zegt:als je daardoor urgent wordt als woningzoekende, is een heel nieuwe start voor jou wel zo prettig toch?
 
Zie je nou niet hoezeer hij je nog steeds in de tang heeft? Als hij zijn administratie op een computer moet doen, moet hij zelf maar dat probleem oplossen. 1 ding is zeker: niet bij jou thuis, hij zoekt het maar uit!

Jullie durven allebei de band niet definitief door te knippen en gebruiken allerlei excuses om dit niet te hoeven doen. Hij zal geen spat veranderen als je toegeeft en samen in therapie gaat. Ik weet niet of je wel eens Dr. Phil kijkt. Hij zorgt inderdaad voor therapie voor beide partijen in dit soort relaties, maar dan wel op INDIVIDUELE basis. Dit betekent dat je EERST AAN JEZELF werkt en als er dan nog een gezamenlijke basis blijkt te zijn voor het opnieuw aangaan van een relatie kun je altijd nog bekijken wat er van te maken is.

Doorknippen die band en nu eindelijk echt een verse start maken. Een nieuwe lente, een nieuw begin.

Mike
 
Binc trap er niet in! Dat hij zogenaamd spijt heeft is zijn ding. En internet hebben ze ook in de Mc Donalds, kan ie gelijk z'n "eten" daar regelen, vindt ie nog lekker ook ;-)


Mocht je nog even in de woning blijven vervang dan de sloten!
woonhelpdesk.nl

Sterkte! En ga niet terug naar hem...
 
Voor wat betreft dit huis, ik ben niet bang om op straat te worden gezet als dit huis de verkoop in gaat. De nieuwe koper zal de huurders erbij moeten kopen.
Punt van discussie gaat worden dat het contract van de woning een tijdelijk contract is waardoor de nu huidige verhuurder in de veronderstelling us dat ie het contract op kan zeggen, met een opzegtermijn van 3 maanden.
Juridisch gezien is dat niet het geval. Na een periode van 1 jaar uit mijn hoofd is e namelijk geen sprake meer van een tijdelijk huurcontract. ook tellen het aantal woon jaren mee voor de termijn van opzegging vanuit de verhuurder. 3 maanden opzeg termijn heeft ie, plus een maand extra woor elk woon jaar tot max 6 maanden.

Het internet gaat ie ook regelen daar. Hij is dit weekend nog bezig geweest met spullen in pakken en mee nemen. Hij heeft hier nog een uurtje aan zijn admin gewerkt.

Voor wat betreft die spijt bij hem. Ik heb hem nog miet eerder zo meegemaakt. Hij heeft zelf het besluit genomen weg te gaan omdat dat beter is. Er is dus geen sprake van dat hij hier zou blijven en we weer op oude voet verder zouden gaan. Dat wil hij niet en ik niet.
Maar ik denk wel dat hij het meent. Dat hulp zoeken is ook individueel. Dat is nu ook precies wasr hij al aan is begonnen. Hij ziet wel in dat zijn manier van reageren extreem is.
In de afgelopen weken had hij zelf al 2 afspraken gehad om aan zichzelf te werken. Hij meent het dus wel. Met elkaar door gaan in 1 huis is geen optie meer. Hij geeft mij juist alle ruimte om alleen te zijn. Ook hij heeft wel gezien dat het niet goed ging met mij. De puinhoop is erger geworden toen ik in 2014 voor mijn werkgever ging werken. Dat gedonder met die contracten heeft mij heel erg dwars gezeten. Elke keer had ik stress of ik nog wel werk zou hebben als het einde van mijn inzet in zicht kwam. Toch weer een verlenging. Jaren lang hebben wij met dubbele lasten gezeten omdat hij nog een koopwoning had welke niet verkocht werd.
Hij heeft ook uitgelegd dat ie ondanks dat zijn bedrijf goed loopt, het gevoel heeft dat ie alleen maar aan het overleven is door kei hard te werken en alles weer te betalen aan vaste lasten. Dat huis is nu recentelijk wel verkocht.
Ook hij heeft aan mij gezien hoe ik mezelf de afgelopen jaren gevoeld heb. Hoeveel pijn ik had en daardoor heel moeilijk kon bewegen. Voor hem doet dit ook dubbel pijn omdat ie ook ziet dar ik de laatste anderhalf jaar stukken beter in mijn vel zit en er verbetering is door mijn andere manier van eten.
Hij is van mening dat het beter is na alles wat er gebeurd is elkaar rust te gunnen. Ik ben het daarmee eens.

Neemt niet weg dat ik nu echt niet zit te wachten op de verkoop van het huis. Ik heb geen zin in kijkers over de vloer. Ik heb nu nog geen zin om het huis spik en span te maken voor foto's en kijkers.
Zelf wil ik dit huis echt niet kopen. Het bied idd misschien nog een mogelijkheid extra voor een urgentie verklaring.
 
Gisteren heeft de gemeente nog gebeld of de afspraak van vanmiddag nog door gaat en hoe de situatie nu is.

Uitgelegd dat het gewoon door gaat. Ook aangegeven dat dit huis verkocht gaat worden.
Ze heeft aangegeven dat dat nog meer reden is voor urgentie naast de andere redenen.
Ze gaf aan dat als de de makelaar die verantwoordelijk is voor de verkooo van de woning, een verklaring op kan stellen mwt daarin de verwachting met een tijdsbestek voor de verkoop.
Huizen hier in het dorp zijn heel snel verkocht namelijk.
Een leeg huis verkoopt sneller dan met huurders erin.
Die makelaar had wel aangegeven dat het wrs verkocht zal worden aan een investeerder maar dat het moeilijker zal worden met huurders erin.
Gisteren heb ik de makelaar dus nog gesproken en het op een dealtje gegooid. Ik heb gezegd dat we uit elkaar gaan en allebei mogelijk een urgentie nodig hebben. Als we dus allebei een urgentie krijgen is dit huis eerder leeg en makkelijker verkoopbaar. Hij is bereid een schriftelijke verklaring op te stellen dat de verwachting is dat met 3 maanden dit huis is verkocht. Hij laat er verder uit dat het naar een investeerder gaat. Ik hoop maar dat dat naast alle andere dingen voldoende reden is voor urgentie en ik niet straks alsnog op straat sta.
Ben inmiddels toch wel op van de zenuwen en emoties.
 
Werkgever loopt mij ondertussen steeds te puchen over een ontslag procedure. Ik ga er niet op in. Ik heb die hele procedure via de rechtsbijstand niet in gang gezet om alsnog tot ontslag te komen. Ik kon een zak geld mee krijgen en de ww in.
Alleen heb ik daar niks aan.
Ik heb inkomen nodig en daarna aks alles geregeld en iedereen gesetteld is ben ik misschien bereid tot ontslag procedure en een andere baan.
 
Het gesprek vanmiddag heeft niks opgeleverd. Behalve dat hij strijd ging voeren en oude koeien uit de sloot ging halen.
Op de vraag wat hij verdiende en of hij zijn verantwoording ging nemen was zijn antwoord, dat hangt af van of er nog iets is tussen ons. Hij voelde zich aangevallen.
Achteraf had ik het gedaan omdat die vrouw naar zijn inkomsten vroeg. Waarop ik gezegd heb dat als hij van mening is dat hun dat niet aan gaat hij dat maar tegen de persoon in kwestie moet zeggen. Maar nee ik was de schuldige. Ik heb alles gedaan.
Urgentie kan ondanks alles nog zeker een half jaar op zich laten wachten.
En zielig doen dat ik hem ze katten ontnomen heb. Nou dat is absoluut niet waar. Hij is zelf weg gegaan. Zonder gesprek of mededeling. Dat voelt alsof je na bijna 10 jaar een berichtje per sms krijgt dat het uit is.
De dames wilden stoppe met het gesprek omdat het niet tot oplossingen ging komen. Bij weg gaan gaf de contact persoon mij een blik van dat ze het jammer vond. Of ze dat naar hem bedoelde of mij, of allebei, ik heb geen idee.
Hier thuis nog geprobeerd te praten. Ik had zelfs nog eten voor hem gehaald vanmiddag omdat het allemaal op een tijdstip was dat het zo uit kwam.

Hij wil wel ingeschreven blijven en de was doen en admin maar dsn niet de helft van de huur betalen. Sterker nog, hij vind dat ik mee moet betalen aan de huur van zijn chalet als hij hier mee moet betalen omdat hij ze dingen moet doen.
Ik weet niet hoe ik hier uit miet komen. Als ik mijn katten niet zou hebben gehad was ik al lamg weg geweest. Maar door die 2 zit ik met handen gebonden. Ik wil van de huur af in deze woning. Ik wil helemaal van allles af met al die chantage.
Masr ik kam niet zomaar gaan. Ik kan niet eens een kamer huren met die 2. En dat weet ie.
Zit hij te verkondigen dat ik ze in moet laten slapen of naar asiel brengen. Zo makkelijk allemaal. Maar zolang als hij ingeschreven staat kan ik geen subsidie aan vragen.

Ik zie gewoon geen uitweg terwijl ik mezelf wel hartstikke sterk voel.
Ik moet iets tijdelijks hebben voor mijn katten. En dan kan ik gaan. Ik hou dit zo niet meer vol.
 
He Binc, natuurlijk hou je dit wel vol. Je moet wel.
1 ding begrijp ik niet, hij is nu weggegaan en heeft een (misschien tijdelijk) onderkomen.
Zeg dat je NIET meer met hem wilt praten. Punt. De was doen of de administratie? Natuurlijk niet. Waarom zou dat moeten. Weg is weg.
Laat hem niet meer in je huis. Neem een ander slot.
Kan er tijdelijk iemand bij je blijven, een vriendin of zo.
Bij wie moet hij zich uitschrijven, bij de gemeente? Zorg dat zij je verder helpen. Ze hebben hem nu gesproken en zien wat voor een man het is.
Zijn gedrag heeft NIETS met liefde te maken.
 
Het hele punt is dat hij ook op het huurcontract staat en ingeschreven op dit adres. Juridisch kan en mag ik hem niet de toegang tot dit huis ontnemen om deze reden.
Zo zit hij dus in een machtspositie. Zolang hij hier ingeschreven is kan ik geen huurtoeslag aan vragen.
Dat is het hele issue.
Hij kan zich niet inschrijven daar op dat vakantie park.
Opvang voor mijn katten zou tijdelijke opvang zijn. Kosten 16 euro per dag excl voeding en alle andere dingen.
Dan kan ik voor wat betreft de kosten net zo goed met hun in deze woning blijven.

Wasmachine is van hem. Laat ie uit coulance staan zodat ik niet nog meer kosten krijg om een andere te kopen.

Juridisch gezien kan ik dus gewoon helemaal niks.
 
Wat voor huis hebben je katten nodig? Ik heb alleen een bovenverdieping, maar ze moeten ook af en toe eens buiten zijn neem ik aan.
 
Hij is dus medeverantwoordelijk voor de huur, dus je kan wel wat. Maar ik zou het nog niet op juridische stappen een laten komen. Dat hij de, zijn, wasmachine laat staan uit coulance* kan een teken zijn dat hij wel bereid is om op z'n minst enigszins mee te werken. *Coulance is een begrip dat vaker bij meer zakelijke aangelegenheden wordt gebezigd, hoewel het hier niet echt fout is. Ik schuif dit even naar voren om duidelijker te krijgen hoe hij in deze dingen staat en of jij e.e.a. goed inschat, misschien zie je het net iets te donker in en is er meer voor jou mogelijk dan je nu denkt.

Aardig van Jasper. Ik heb 4 katten rondlopen op een bovenwoning, we hebben er nu in totaal 11 gehad, nooit een probleem geweest dat ze niet naar buiten kunnen, maar geen van de 11 is ooit een buitenkat geweest. Katten passen zich makkelijk aan hoor, het belangrijkste voor ze is een warm plekje en personeel dat ze op hun wenken bedient.

Ik wens je weer sterkte; het komt goed, kan wel even duren.
 
Binc, zou het voor jou uitmaken als je katten niet veel buiten komen? Ik kan overleggen met mijn huisgenoten.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.826
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan