Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ja deze vraag is idd gesteld.
Ik heb het niet getest. Om de reden dat ik weet dat het zo is.
In het verleden heb ik niet bepaald gezond geleefd. Veel feesten gepaard gaande met alcohol en sigaretten.

Dus daarom wil ik ook ontgiften.
Met vit c dus.
Alleen met ascorbinezuur krijg ik een droge mond.

Verder in verleden jarenlang dagelijks diarree klachten gehad waarvan ik elke keer dacht dat het aan mijn dikke darm lag. Alles ging gepaard met pijn. Spierpijnen, geen kracht slapeloosheid, duizelig en nog meer ellende. Nu denk ik dat het met mijn schildklier te maken heeft.

Steeds pijn in nier gebied wat nu onderzocht gaat worden. Dan is het er wel en dan is de pijn weer weg. Erg wisselend.

Lever is ook niet in orde.
Misschien moet ik eerst beginnen met een nier reiniging. En dan de lever? Of is het beter om eerst nog een aantal lever reinigingen te doen?

Ik weet het even niet eigenlijk.
 
Binc is een vasten/reinigingskuur niet wat voor jou?

De 1e keer dat ik dat deed was het een weekend en was ik beduidend jonger en had geen klachten behalve dat ik niet kon afvallen, nog geen pond. Ik wist ook niets van voeding zoals nu en had geen computer. Ik deed het in de buurt (amsterdam) en sliep thuis. Was goed bevallen.
Helaas vind ik geen groepjes meer in de buurt dus ben later wel verderweg gegaan (ik zag het gewoon als vakantie) EN heb het thuis op eigen houtje gedaan .
Je woont nu alleen dus je zou het thuis kunnen doen als het je aanstaat, kost ook eigenlijk niets extra,s. Genoeg info te vinden.
Meestal moet je er een beetje naar toe groeien, die gedachte.
Je organen worden min of meer stilgelegd. Ze hoeven niets te verteren. (gezonde Sapjes en thee). Ik heb tijdens zo,n kuur nooit een leverreiniging gedaan, had er nooit van gehoord, behalve de laatste keer hoorde ik ervan maar durfde het niet aan. Nu zou ik het wel durven.
Mijn laatste keer was NA mijn operatie.
Als je lichaam eenmaal in rust is heb je geen honger!!. Wel moet je je goed kunnen vermaken. Lezen, handwerken, tekenen, schilderen, muziek maken, wandelen. De laatste keer ging ik niet mee wandelen want er wordt in de ochtend bitterzout genomen. Ik ben nl incontinent weet je wel. Maar de anderen deden het wel. Ik weet niet waarom maar het lijkt me echt iets voor jou. Info bij arts?
 
Misschien wel.
Wellicht dat het mij om die reden een poosje geleden zo goed bevallen was dat ik alleen op rauwe melk kon teren?
Weet je nog dat ik dat in mijn andere topic had geschreven?
Om de 1 of andere reden hield ik dat als een soort automatisch een aantal dagen achter elkaar vol.
 
Maar of het mij nu zou lukken weet ik niet. Om de reden dat ik nu wel steeds behoefte heb om te eten.
 
Ja dat bedoel ik met je moet ernaar toegroeien. Het idee. En een plan maken wanneer het je het beste schikt. Geen afspraken bv.
Vasten/reinigen gaat dus hoofdzakelijkk met groente/fruit sapjes en veel thee en water drinken. Maar dan eerst eten afbouwen.
Door er veel over te lezen groei je er ook naar toe. Of misschien wil iemand met je mee doen? Een vakantie ervan maken zal wel te duur zijn denk ik.
 
Heb je amalgaamvullingen? Ben je gevaccineerd? Had je moeder amalgaam toen jij een baby was?
 
Ik heb als kind uiteraard de vaccinaties gehad die iedereen krijgt tegen mazelen, bof etc.
Of mijn moeder dat had weet ik niet. Gescheiden ouders en geen contact met mijn moeder. Maar ze zal het vast hebben gehad.
Verder toen ik een jaar of 16 was een tetanus prik omdat ik tijdens mijn kranten wijk gebeten werd door een hond.

En voor mijn vakantie naar Brazilië nog prikken gehad. Kan het geld boekje nog wel zoeken wat erin staat. Het waren er 3. Onder andere tegen gele koorts. Toen nog niet beter wetende. Omstreeks 2007/2008. De periode waar alle ellende ongeveer begonnen was denk ik.
Toen begonnen ook mijn diarree klachten en duizelig en daarna alleen maar erger. Het was echter ook de periode dat ik net bezig was met Atkins welke korte duur is geweest. Toen ging ik over op wapf met de informatie die toen beschikbaar was op internet. Niet zoveel als nu.

Liesje, die vastenkuur kan toch ook op melk? En dan brandnetel thee tussendoor? Althans heb dat wel gelezen. Alleen sapjes en thee overdag?
 
Liesje, groenten en fruit is zeker reinigend, maar er zijn verantwoordere manieren om je lichaam te ontzien/rust te geven zonder uithongeringsprotocol. Zeker niet bij iemand die hormonaal uit balans is aan te raden!
Een rauwe melk kuur of bouillon kuur idd, of combinatie ervan. Alleen groenten en fruit is onverantwoord. Ontbreekt totaal aan middelen voor de lever om gifstoffen die vrij komen veilig af te voeren.

En als ik dat zo lees zou Edwin best een punt kunnen hebben. Je zou de vaccinaties op zijn minst eens homeopatische kunnen laten ontstoren. Of je laten testen op kwikbelasting.
 
Maar wat jij schrijft Tanja, kan wel verklaren misschien waarom ik een periode had dat ik enorme behoefte had aan rauwe melk?
Dat mijn lichaam daar onbewust naar verlangde om de lever te ontgiften?

Gedoe met die lever is oa waarom ik de liver beef glandular had besteld. Dat is toch ook vitamine c bom? Maar dan heb ik niet de nadelige effecten van de purine die in lever zit?
 
Dat het vlak na de vaccinaties met de ellende is begonnen is een sterke aanwijzing hoor. Echt iets om naar te kijken.
 
Nou dankjewel Edwin.
Ik heb de link daarmee verder niet eerder meer gelegd namelijk. Zeker omdat mijn nu huidige huisarts destijds het advies gaf om de vaccinaties te ontstoren.

Wel weet ik nog nadat ik die prikken gekregen had ik ziek was. Ik lag echt beroerd op bed en mijn spieren deden behoorlijk pijn. Vooral op de plek van prikken aangezien 1 prik heel veel pijn gaf. Ook tijdens mijn vakantie voelde ik mezelf niet zo fit als normaal.

Mijn vriend (nu ex) had destijds dezelfde vaccins gehad maar die heeft nooit ergens last van gehad.
 
Oke nog 1 vraag. Ik heb deze eerder niet gesteld omdat ik dacht dat het gek over komt maar doe het nu toch.

Toen ik voor de aller eerste keer adrenal cortex nam en wat mijn allereerste ervaring was.

Ik kreeg direct een soort warm gevoel in mijn keel. Iemand dat weleens ervaren bij het nemen ervan? Het is eenmalig geweest. En dat was alleen bij de eerste dosering.
 
Tanja, ik heb wel eens eerder op Google gezocht naar die reinigingskuren maar ben nooit melk of bouillon kuren tegengekomen.
Er wordt trouwens eerst afgebouwd met voedsel en dan een paar dagen bitterzout en lijnzaadthee genomen. Ik meen dat arts Reijnen dat ook op zijn website heeft staan.
Gebruiken ze bij een melkkuur ook bitterzout? En een leverreiniging?
Ik kan me wel voorstellen dat als je dat zonder arts doet eerst moet overleggen.
 
Ja Liesje, ik weet er alles van, sapkuren/reinigingskuren, gedaan ook, ben ik in opgeleid, zelfs stage gelopen tijdens sapkuren. De fysiologie van de lever zegt mij echter dat het niet logisch is om je zuiveringsstation te overspoelen met veilig in vet opgeslagen afvalstoffen zonder de benodigde voedingsstoffen/middelen om het af te voeren. Alsof je de vuilnis buitenzet terwijl de vuilophaaldienst aan het staken is.

Ontgiften is een natuurlijk proces dat je het beste op een zachte manier kunt ondersteunen.

https://www.westonaprice.org/health...eviving-health-through-gentle-detoxification/

Rauwe melkkuur is al heel oude therapie hoor, wordt ook in de natuurgeneeskunde beschreven, maar sinds de melk op de schopstoel zit behoorlijk aan populariteit ingeboekt. Moet ook wel rauw zijn natuurlijk.
We hebben het er op het forum al over gehad: https://www.fatsforum.nl/forums/topic/de-melkuur-goed-uitvoeren/
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/rauwe-melkkuur/

 
Klopt mark.

En ik probeer dus ook steeds te reinigen. Oa met lever reinigingen en vit c.
Maar als nieren wellicht ook niet goed werken ?

Dan is het ook niet gek dat ik vocht vast houd.
Vandaar dat wellicht het plassen moeilijk gaat met de vit c.
Lever reinigingen ook gedaan.
Ik blijf alleen steeds met die pijnen links zitten. Diarree is gelukkig al heel lang verleden tijd. Dus iets is toch goed gegaan. Behalve toen ik de cortex ging nemen. Op dat moment ben ik weer helemaal van de leg.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan