Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hmm, ik kan m'n vorige bericht niet meer vinden, maar wel de reactie van Binc op m'n bericht.

Anyway, wat ik bedoelde te zeggen is dat als je weet wat de oorzaak is van je klachten, oftewel welke zware metalen of andere gifstoffen je parten spelen, dan kun je veel gerichter zoeken naar en werken aan een oplossing.

Mark
 
Mark zijn reactie staat boven jou bericht. Ik zie hem wel staan?

Maar goed, zoals eerder aangegeven gaf ik de schuld steeds aan mijn dikke darm. Vanwege de vele diarree die er dagelijks was. Voor wat betreft die kwik. Ik heb nooit meer aan die vakantie vaccinaties gedacht überhaupt.

Maar lever reinigen is sowieso 1 van de dingen die erg belangrijk zijn bij vervuiling. Dus dat was mijn doel. Beginnen bij de lever.

Daar richt jij je toch oa ook nog steeds op?

 
Tanja de melkkuren zal ik eens goed bestuderen. Wat betreft de "gewone"reinigingskuren. Normaal is de lever in staat om te ontgiften, want dat is zijn taak. Als je dan extra reinigt met een kuur en dan ook nog extra de lever reinigt dan lijkt me dat voldoende.
Niet dat ik perse een reiniging wil doen. Ik had erg veel last van het bitterzout, want dat wil er bij mij niet snel genoeg uit en die pijn in anus is dan echt niet leuk meer. De laatste kuur heb ik 3x bitterzout genomen i.p.v. 4 maal.
Ik weet ook dat ik bij de laatste kuur als dan de eerste ontl. weer komt dat dat voor mij goed aanvoelde.
Dat is een reden om het nogmaals te doen. Kijken wat er gebeurt bij de 1e keer ontl.

 
@Binc

Tanja bedoelde dat mijn bericht waar jij hiervoor op reageerde niet te zien is.

Ik weet dat ik een kwikbelasting heb (en arsenicum) en kan daardoor gericht met chelatie hiervan bezig zijn. M'n lever is onder andere een zwak punt door de kwik en die probeer ik naast de chelatie ook mild aan te pakken, maar chelatie is m'n belangrijkste ontgiftingsmethode.

Mark
 
Oke. Die zie ik idd ook niet staan nee.

Maar ik was nog steeds in de veronderstelling laatste keer dat jij met koffie klysma voor je lever aan de gang ging. Maar ben ook even kwijt hoe lamg dat geleden is om eerlijk te zijn.
Goed, zodra ik ruimer in kas zit ga ik de haar test doen.

Voor wat betreft dat vasten dat was mij wel erg goed bevallen op de rauwe melk. Heb jij dat al eens gedaan mark?

Dat alleen zijn is er nog niet helemaal bij Liesje. Hij huurt dan wel wat anders, maar verhuurder gaat niet akkoord met zijn vertrek. En dus kan hij nog steeds hier naar binnen. Hij heeft ook nog spullen hier staan en doet de was. Is zijn wasmachine. Dus helemaal alleen ben ik nog niet. Maar wel meer en dus ook meer rust.
 
Koffieklysma was niet voor mij. Kreeg de koffie niet binnen, meerdere keren geprobeerd en na afloop voelde ik me slecht.

Rauwe melk/kefir ook geprobeerd, maar ik (darmen/lever) reageer slecht op zuivel op het moment.

Castor oil pack ging beter, maar moet ik korter doen, want er kwam kennelijk veel rommel vrij van lever waardoor ik brainfog/hoofdpijn kreeg.

Etc.....

Mark
 
Bij mij ging het vasten op rauwe melk ongepland. Dat gebeurde gewoon omdat mijn lijf dat zelf wilde of zo. Heb dit toch een paar dagen best makkelijk zonder moeite vol gehouden. Ook ging ik tijdens die kuur naar de sauna. En ineens kon ik wel meer zweten dan dat ik gewend was.
Over het algemeen zweet ik weinig ook in de sauna.

Had dus wel het gevoel dat er eea best goed ging in mijn lijf en troep aan het lozen was.
 
Ik heb wel al een uitslag van de eiwitten van de 24 uur urine test.
Deze is 0.30 en er staa een sterretje bij met een normaalwaarde van -0.15.

Dat lijkt mij niet goed. Met de dip stick was het negatief.
Uitslag van oxaalzuur is nog niet binnen. Vind het toch wel zorgwekkend.
 
Vandaag ben ik toch begonnen mey de melkzuur. Dus alleen melk en thee. Meer trek heb ik ook niet. En weer voelt het goed. Wel 1 zacht gekookt ei gegeten vanmorgen.

Waar ik wel de balen van heb is die ene pil adrenal cortex.
Ik heb ontzettend hevige menstruatie en veel te vroeg.
Gepaard gaande met inzettende buikpijn wat ik normaal nooit heb. Bijnieruitputting geloof ik eigenlijk niet zo gezien de klachten die ik krijg van de cortex. Vanmiddag ben ik echt op bed gaan liggen. Was zo moe van de pijn.
 
Je kunt je lever ook ondersteunen met kruiden: paardebloemblad, (bloem heeft gele kleur, is de kleur van gal). Verder zijn oa brandnetel, hondsdraf en mariadistel ook super reinigers. Wordt ook aangeraden na chemo.
Jenerverbes: begin bijv 1e vd maand neem er een. Kauwen en slikken. Volgende dag twee, derde dag 3. Opbouwen tot de 15e vd maand. Dan weer afbouwen steeds een minder per dag
Lijkt me wat minder heftig.
 
Ja dat klopt idd.
Ik heb een kuur hepudrain via Ron Fonteine.
Is het verstandig om dat te nemen tijdens alleen melk kuur?

Die buikpijn van nu komt niet van me lever dat weet ik wel.

Ik las dat als je de melk kuur doet deze op kamertemperatuur moet zijn. Is het heel erg aks ie zo uit de koelkast komt?
Ik lust hem voornamelijk alleen als ie ijs en ijs koud is ?
 
Ik vraag mezelf wel eens af of lever ontgiften met kruiden net zo effectief is als de gewone lever reiniging?

En is het verstandig om tijdens een vastenkuur van melk de lever aan te pakken?
 
Hoi Binc,

Je schrijft dat je niet gelooft een probleem met de bijnieren te hebben omdat je zo slecht op de adrenal cortex reageert. Ik ben van mening dat je die conclusie te snel trekt. Je reageert slecht op de adrenal cortex, punt. Maar daar kunnen hele andere oorzaken voor zijn. Ter vergelijk: Van ascorbine krijg jij een droge mond en andere klachten toch? Concludeer je dan dat je geen vitamine C nodig hebt omdat je er niet zo goed op reageert? Nee.

Je hebt een gigantische bak stress gehad de laatste tijd, die bijnieren herstellen niet in een paar weken!
Misschien jaagt de adrenal cortex ze wel over hun kunnen.
Misschien zitten er vulmiddelen in die je slecht verdraagt.
Misschien zit er een verkeerd etiket op het potje.

Tweede reden van mijn overtuiging dat je bijnieren het wel moeilijk hebben is het feit dat je steeds schrijft schildklier problemen te vermoeden.
De bijnieren kun je niet los zien van de schildklier! Dus als er een schildklier probleem is is er ook een bijnier probleem, en vaak is die primair.

Je zou nog een ander bijnier supplement kunnen proberen, van een ander merk. Maar zo'n supp is geen wondermiddel en niet per definitie voor iedereen werkzaam.
En je weet met welke voeding je ze ondersteunt en dat je ex uit je leven moet om de trauma's te gaan verwerken.

Haartest zou ik idd doen en dan wel via

http://www.holisticheal.com/hair-elements-test.html

anders heb je er niks aan!

Veel succes gewenst en geniet van alle melk :-)
 
Ik ben niet in de veronderstelling dat ik geen vit c nodig heb. Dat is niet het geval
Alleen inmiddels ben ik al zeker wel 2 jaar bezig met bijnieren ondersteunen.

Ik heb van de cortex 2 merken geprobeerd.

Die van thorne en nutricology.
In allebei de gevallen heb ik geen nachtrusten meer.
Ik ben continue wakker.
Ex is trouwens weg. Als hij hier moet zijn ben ik er niet. Dus op zich niet echt last van. Als ik er wel ben gaat het op een normale manier.

Zelf denk ik dat de schildklier nu aan de beurt is. Te beginnen bij de nieren en lever. Ik zie het ook niet los van elkaar.
Alleen als ik kijk naar de lijst van schildklier klachten en bijnier klachten komt nu de schildklier het meeste overeen.

De melkkuur gaat goed. Nergens last van verder. Geen honger of duizelig of wat dan ook.
 
Ik vraag mezelf wel eens af of lever ontgiften met kruiden net zo effectief is als de gewone lever reiniging?

Waarom niet?
Igv bijnieruitputting is t niet verstandig leverreiniging te doen.je kunt ook een adaptogeen als bijv. Ashwagandha slikken, zoethoutthee nemen. Die jagen je bijnieren niet aan maar reguleren je cortisolniveau.
 
Zoethout thee neem ik idd ook.
Net als brandnetel thee en de thee tegen nier stenen.

Van de gewone lever reinigingen heb ik geen last van of zo.
In het verleden tijdens die diarree die ik steeds had wel.
Nu niet.

Vraag is alleen nog steeds, wat is er met die nieren aan de hand.
 
Vandaag mijn 3e dag dat ik alleen op rauwe melk en thee leef.

Gaat erg goed. Gisteren zelfs heel intensief bezig geweest.
In de tuin geklust en bezig geweest.
Ik drink ongeveer anderhalf tot 2 liter melk per dag. Daarnaast kefir en botten bouillon.

Ik heb geen idee hoe lang je een melkkuur kan blijven doen? Wat is verantwoord?

 
Nu 3 dagen de melkkuur gedaan.
Melk is nu helaaa op en kan vanmiddag pas nieuwe halen ?

Na 3 dagen melk kuren en thee had ik vanmorgen gele ontlasting. Ontgifting dus.
Ik ga nog even door dit weekend op de melk kuur. Gisteravond had ik een wat zwaar gevoel in mijn onderbuik. Maar weet niet waar dat vandaan komt en of het met ontgifting te maken heeft, of met die zware pijnlijke menstruatie die helemaal nog niet had moeten komen na die pil adrenal.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.908
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan