Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Je moet pas aan schildklier supplementen beginnen als je bijnieren zijn aangesterkt. Ik heb de supplementen die Pike noemt geprobeerd, maar dat trokken m'n bijnieren niet. Het zou bij mij ook de aansturing vanuit de hypofyse kunnen zijn. De hypofyse is zeer ontvankelijk voor kwik.

Het zoeken is naar de oorzaak van dit alles. Mogelijk dus zware metalen.

Je kan ook lage hoeveelheden jodium samen met selenium innemen als een milde manier om je schildklier te ondersteunen.

Mark
 
Ik eet zeekraal voor de jodium.
Geen idee of dat voldoende is.
Lugol jodium zie ik verschillende ervaringen over.
Ook voor wat betreft hoeveel %
Ik dacht dat inname van 1% moest zijn?
 
De speeksel test die ik deed voor de cortisol kwam niks uit.
Vandaar dat ik dus bezig ben met schildklier. Die haar test gaat nog even duren helaas.
 
Nu vraag ik mij af als je wap doet of het normaal is dat er meer dan normaal eiwitten in urine worden gezien.

Ook ik herken mezelf in de schildklier klachten. Maar dat kan ook nog door de lever komen.
Kan het dan kwaad om schildklier hormoon te nemen zoals wat jij neemt?

Eiwitten in de urine is niet goed of normaal ook niet als je wap eet.
Als je in de gaten houdt dat je niet teveel schildklierhormoon krijgt dan kan het geenkwaad. Wat in ieder geval wel kwaad kan is te weinig schildklierhormoon.
Ook als de lever de primaire boosdoener is dan kan het alsnog helpen. En als dat zo is dan denk ik dat jij ook te weinig koolhydraten eet. Ook lange tijd niet eten is dan helaas geen goed idee.

 
Oke. Dankjewel pike.
Dan ga ik ze toch bestellen.
Dat van die koolhydraten is gedeeltelijk waar. Met die kanttekening dat ik inmiddels 2 jaar wel voldoende koolhydraten eet.
Maar voorheen liet ik ze idd weg. Je kunt mij daarin vergelijken met Celtic myst.
En daarom reageerde ik ook zo op haar verhaal. Omdat ik het herkende. Vanaf het moment dat ik wel weer koolhydraten ben gaan eten zit er een stijgende lijn in de tsh bloedwaarden.
Laagste was 0.65. Laatste keer was ie 0.95. Bijna 1. Heb ook alle antistoffen laten prikken en T3 en T4. Dit was allemaal goed. Niks schokkends. Ik word elke keer idd gewezen op mijn lever omdat daarvan de waardes te hoog zijn. Ik ben mezelf beter gaan voelen sinds ik meer koolhydraten ben gaan eten. Ook ik heb net als Celtic jaren geleden de woorden van Mike te letterlijk genomen voor wat betreft koolhydraten. Dat is al geweest voordat dit forum in de lucht was. Destijds, inmiddels bijma 10 jaar geleden werd ik heel erg dik. Ik snapte niet waarom. Ik ging sporten. 4 keer in de week heel intensief. Zonder resultaat. Daarna liet ik de koolhydraten zo goed als weg. Ik deed Atkins. Toen viel ik af. Alleen merkte ik meteen dat ik mezelf heel naar voelde. Duizelig tot soms flauw vallen aan toe en hoofdpijn. Maar af kicken van koolhydraten en Atkins doen, daar hoorde hoofdpijn etc bij begreep ik destijds op Atkins sites. Daarna een lange weg van onderzoeken gehad met nauwelijks resultaat.
En nu gaat het steeds een beetje beter. Ik weet niks af. Ik pak waar ik zin in heb. En daar horen koolhydraten ook bij.

Voor wat betreft die eiwitten, dat is eruit gekomen recentelijk met 24 uur urine test. Ik loop al jaren met pijn in mijn zij, rug en buik. Alleen links. Ook 8 jaar lang dagelijks brijige ontlasting gehad meermalen op een dag. Dat is nu niet meer hoor. Dus ja, ik denk idd dat mijn schildklier de oorzaak is naast uiteraard de bijnieren. Maar inmiddels ondersteun ik die alweer 2 jaar. Als ik adrenal cortex neem voel ik mezelf naar. Ik krijg heel veel pijn aan linker kant van mijn lijf.
Daarnaast is mijn menstruatie dan ineens onregelmatig. Word ongesteld zonder dat dat zou moeten. En ik slaap niet meer. Alles van 1 pilletje adrenal cortex. Buiten het feit dat ik na een paar dagen stront chagerijnig ben en niet te genieten. Supplementen hebben in het verleden ook weinig effect gehad bij mij. Discutabel blijft het of het aan bijnieren of schildklier ligt. Klachten komen meer in de buurt van de schildklier als je het mij vraagt. Want als het aan mijn bijnieren ligt dan zou mijn lijf toch niet protesteren op adrenal cortex?
 
Vergat ik te zeggen.
Bij mij werd een b12 tekort geconstateerd. Daardoor had ik bloedarmoede.

In juli moet ik maar de uroloog vanwege die eiwitten in urine.
Er word aan niet goed werkende nieren gedacht.

En dat is ook steeds het gebied waar ik nog steeds pijnen ervaar.
 
Pike,

Wat waren jou klachten?
En die link die je mij stuurde. Ik moet iets tekenen voor het geval als het pakket kwijt raakt. Heb jij wel eend gehad dat het niet aangekomen is? Is er geen product welke je aan kan raden die ik alvast hier in Nederland kan bestellen?

Verder vroeg ik mij af hoe het zit met kelp. Ik geloof dat ik meerdere meningen heb gelezen hierover. Is kelp wel aan te raden?
 
Mijn hoofdklacht was extreme vermoeidheid. Daarnaast slaapproblemen, darmklachten en nog wat andere kwalen.
Bij mij is alles tot nu toe nog aangekomen, een keer of vier, vijfschat ik. In Nederland weet ik zo niets maar er zijn wel een paar andere producten op de markt. Uit Amerika maar ook uit Engeland.



Vanaf het moment dat ik wel weer koolhydraten ben gaan eten zit er een stijgende lijn in de tsh bloedwaarden.
Een hoge TSH geeft juist een trage schildklier aan dus ik weet niet of dit iets te betekenen heeft (de stijgende TSH) Maar een tsh van 0,65 of 1 wordt zowel regulier als alternatief gezien als goed.

Mijn TSH en alle andere waarden waren ook "goed" zoals ik al zei. Mijn temperatuur was wel erg laag en verder had ik ook een aantal fysieke kenmerken die op een trage schildklier wezen zoals haaruitval (benen voornamelijk) en buitenste deel van de wenkbrauwen.





 
Voornaamste klachten.

Darm problemen. Uitte zich in brijige ontlasting meer malen op een dag.
Vermoeid van het feit dat ik steeds niet kon slapen. En nog steeds moeite mee. Momenteel alweer 4 nachten niet kunnen slapen. Heb overigens geen stress.
Slaapproblemen
Spier en gewrichts pijnen. Vooral alle aanhechtingen van mijn lijf. Kreeg diagnose fibromyalgie.
Duizelig.
Haaruitval op mijn hoofd en wenkbrauwen zijn ook wel eens voller geweest.
Droog haar.
Bleek en rood gelaat.
Droge huid.
Coördinatie stoornissen.
Steeds de weg kwijt
Dingen vergeten
Niet kunnen concentreren.
Geïrriteerd.
Ofwel heel erg warm of koud. Maar meestal had ik het warm.

Alkes wat ik lees komt neer ip een te snel werkende schildklier. En sinds ik wapf goed doe, of eigenlijk vloeibaarder ging eten en rauw melkse producten toe ging voegen begin ik mezelf beter te voelen. En in die tijd is mijn tsh ook langzaam gestegen.
Maar top is het nog niet. Wat mij heel erg nekt zijn de slaap problemen en de stijve spieren.
Heb van de week weer magnesium gespoten op me lijf. Die dag gaf ik veel effect ervan en ook goed geslapen. De dagen erna heb ik totaal geen effect.

Wellicht heb ik nog wat dingen vergeten.

Ik heb alles laten prikken.
Tsh
T3
T4
Antistoffen.

Is Niks schokkends uit gekomen. Temp test is ook steeds goed.
 
Oh ja, ik viel enorm af.
Ik woog 59 kilo. Het voelde voor mij alsof mijn stofwisseling veel te snel ging. Op een gegeven moment verteerde ik niks meer. Inmiddels weeg ik 78 kilo.
En ik ben iets te zwaar. Afvallen lukt niet. Ik kom alleen maar aan. Terwijl ik eerder af viel. Maar zoals ik mezelf toen gevoeld heb wil ik niet meer. Dan maar een maatje meer. Ik denk dat ik inmiddels wel iets verbeterd heb maar zoals gezegd, top is het niet.

En 15 jaar geleden had ik vocht uit mijn tepels. Mijn zus heeft dat ook heel lang gehad en die heeft een probleem met de hypofyse. Ik heb geen idee of dat erfelijk is. Het is in ieder geval niet meer terug gekomen.
 
Oh ja, botontkalking in mijn heup en rug. Middels een dexa scan.
Gebitsproblemen
Lever niet goed.
En nu mogelijk ook de nieren niet.
 
FM heeft in ieder geval wel een sterke correlatie met schildklier en daar zijn bij velen door suppletie met dierlijk schildklier goede resultaten mee bereikt.
Heb je wel eens je temp opgenomen na de maaltijd? En ergens in de middag?
Bij mij kelderde de temperatuur bv om een uur of drie enorm, terwijl ik mij dan vreemd genoeg vaak erg warm voelde.
 
Ik heb destijds meermalen op een dag de temp opgenomen. Deze was steeds goed. Is alweer even geleden. Kan het nu wel weer eens doen. Kijken wat dan de temp is.
Nu vannacht ook weer niet goed geslapen en spierpijnen.

Ik zal toch eens na denken nog een keer of ik een afspraak ga maken met Ron Velthuis.

Misschien toch op zoek naar een schildklier supplement in Nederland. Gewoon proberen wat 1 pilletje doet. Maar las ook dat als je bijnier uitputting hebt je er dan een probleem bij hebt.
Alleen ik heb het gevoel dat ik mijn bijnieren inmiddels voldoende heb ondersteund.

Welke andere middelen bedoel jij iplv kelp?
 
Ik heb destijds meermalen op een dag de temp opgenomen

Ook specifiek 10 a 15 min na het ontbijt?


Misschien toch op zoek naar een schildklier supplement in Nederland. Gewoon proberen wat 1 pilletje doet.

In Nederland niet te krijgen volgens mij. 1 pilletje proberen heeft sowieso geen zin. Je moet eerst een kleine dosis nemen en dan langzaam na enkele weken de dosis ophogen.



Welke andere middelen bedoel jij iplv kelp?
Gewoon lugols of zo.
Maar tenzij je een zwaar jodium tekort hebt zal dat ook niet veel helpen.

 
Nee niet specifiek na het ontbijt opgenomen. Wel bij wakker worden.

Het gaat wel een klein beetje beter als ik vaak vis eet. Maar ook niet altijd.

Ik kwam hier eea tegen.

https://nova-vitae.nl/categories/Glandulars/Schildklierconcentraat/

Is dat hetzelfde? En werkt dat supplement welke jij hebt bij zowel trage als te snelle schildklier? Ik heb het gevoel dat dat nogal eens wisseld bij mij. Waarom weet ik niet.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.941
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan