Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Binc, nog even om de reikwijdte van de waarschijnlijkheid aan te geven dat hashimoto de nummer 1 verklaring is voor problemen met de schildklier in de Westerse landen:

What’s really going on in Hypothyroidism? Did you know that 95% of those that are hypothyroid may actually have Hashimoto's? https://thyroidpharmacist.com/

Tja ik heb ook nog kelpnoodles liggen nog, gekocht toen ik ¨Hashimoto t. the root cause¨ nog niet gelezen had.

Ik vraag me af: als jouw schildklier overreageert ipv onderfunctioneert: in hoeverre jij dan uberhaupt iets kan hebben aan extra schildklierhormoon behalve overlast (ik ben geen suppletieexpert qua hormonen bijslikken). En je probleem ligt bij hashimoto in principe niet in eerste instantie bij de schildklier maar bij je lekke darm en je overgevoeligheden.

De lever ondersteunen en je nieren: dat heeft allemaal zin: ik heb alles los en vast geslikt en gedronken en gedaan dat mijn lever, nieren en bijnieren zouden oppimpen (kuren zus en zo, koffieklysma´s e.d.): maar het belangrijkste voor mij nu is: damage-control door te zorgen dat ik geen dingen eet die de organen belasten: want eten doe je telkens toch. En dat kan nog een hele zoektocht zijn.

Dit http://www.revitalise.online/index.php/work-with-me kan een interessant adres zijn om je schildklierklachten te laten onderzoeken/ behandelen. Ik hou het zelf in de gaten (geen ervaring mee). En dan is er nog iets: beetje een commercieel adresje: maar die persoon geeft instructies voornamelijk op het vlak van de krachttraining http://hashimoto.center/ om de hashi onder controle te houden. Bijv. deze persoon https://www.youtube.com/results?search_query=dr.+tyna+moore houdt met krachttraining ook de hashiklachten ver van haar bed. Ik wil nog moed verzamelen om dat eventueel te gaan proberen.
 
Ik wil nog dit zeggen tegen je: je blijft zelf telkens terugkomen op die schildklier in je verhalen. Ik ben in 2007 ook naar een arts gegaan ivm mijn schildklier omdat het in mijn familie zit. Toen kwam uit ide testen die lyme eruit en toen ben ik het spoor van die schildklier uit het oog verloren en dat is zonde. Het hing wel samen, maar ik snapte het belang destijds niet zo goed van de juiste voeding eten en laten staan. En juiste voeding: dat ligt toch per persoon verschillend.
 
Maar desondanks kan ik toch tekort hebben op cel niveau?
Ondanks dat de waarden goed zijn?
Wellicht door slechte lever functie en mogelijk nier functie?

Word dus een kwestie van uit proberen denk ik?
Ja dat kan, ik heb dat zoals ik al zei ook.
Kan diverse oorzaken hebben zoals oestrogeen teveel, teveel opgeslagen pufa, verminderde darmwerking, lever, nieren.

 
Liesje,

Via de link die ik gaf kom je uit bij een produkt waar het volgende staat:Raw Thyroid Tissue
(Freeze-dried, Uncut, 100% Pure and BSE Free Bovine from New Zealand)
Rauw schildlier weefsel dus.



Mijn eigen pillen die ik via orth.mol arts/apotheek heb en waar ik de ingredienten niet van ken zijn bijna op. Die zijn in principe alleen op recept te krijgen. vind ik ook lastig trouwens.
Zou wel makkelijk zijn als je weet wat het is en wat er precies in zit. Anders weet je niet hoe je dat eventueel kan vervangen door een produkt dat je zonder recept wil kopen.

Ik laat niets testen via mijn bloed omdat er bij mij geen afwijking in het bloed is te zien dus is het vrij zinloos om de voortgang te bekijken middels bloedtesten.

Ik kijk naar diverse indicatoren om te bepalen hoeveel schildklierextract ik neem, waaronder temperatuur en pols zoals Dokter Barnes beschrijft in zijn boek 'de trage schildklier'


 
Een arts heeft het bij mij wel over suppletie met dat varkenshormoon gehad, maar ik ben daar toch niet aan begonnen. Ik zat toen al op de toer van : dingen bij de oorzaak aanpakken: voor mij is dat voeding

Lievergezond,
Wat is er op tegen om beide te doen? Suppleren zodat je voldoende schildklierhormoon hebt en tegelijkertijd met voeding je lichaam proberen te helen?
Eventueel jarenlang door blijven modderen zonder voldoende hormoon in je cellen doet je lichaam geen goed. Je kan zelfs in een vicieuze cirkel blijven doordraaien omdat bv je darm niet optimaal functioneert, want te weinig schildklierhormoon, waardoor deze niet goed het onbruikbare t4 in het werkzame schilklierhormoon t3 om kan zetten. Hetzelfde met bijvoorbeeld de lever.
 
Want ik vroeg me al af hoe lang ik door moet gaan met schildklier-pillen.
Ik slik de mijne sinds 2010 denk ik.

Tja, zolang je het nodig hebt zou ik doorgaan met slikken : )
Maar doe jij geen bloedtesten? en temperatuur?
 
Zover ik weet zijn er meer anti stoffen geprikt. Niet alleen tpo

Denk idd dat Lievergezond gelijk heeft en dat het zinvol is om het nog eens te laten testen. TPO en TG.
 
Ik denk nu niet meer dat mijn schildklier over reageert.
Juist het tegenovergestelde.
Bij lekke darm heb je toch diarree? Ook dat heb ik niet meer.

Alle antistoffen zijn in feb van dit jaar getest. Ook de tg.
Ik kan het nog wel een keer doen maar ik verwacht er eerlijk gezegd niks uit.

Liever gezond, wat eet jij dan nu? Geen wapf meer?
 
Bij lekke darm heb je toch diarree?

Nee dat hoeft niet perse.

PUFA:
http://butterbeliever.com/what-is-pufa/

PUFA and Your Metabolism

PUFA oils have an absolutely devastating effect on the body’s metabolism. That’s because PUFA’s directly interfere with the functioning of the thyroid gland, and also how well the thyroid hormones are able to be utilized, or metabolized, by the body. This type of interference with thyroid functioning is a major cause for a sluggish metabolism in the body.
 
Wat is er op tegen om beide te doen? Suppleren zodat je voldoende schildklierhormoon hebt en tegelijkertijd met voeding je lichaam proberen te helen?

hallo Pike, ja je hebt een punt. Maar tegelijk: mijn bijnieren zijn al niet best en als mijn schildklier harder gaat lopen; gaat die dan niet ten onrechte mijn bijnieren ook vragen harder te lopen dan ze kunnen? Dit is een rationeel punt: misschien heb ik dat fout, maar in feite heb ik gewoon een soort -voor een deel- onberedeneerd verzet tegen hormoonsuppletie voor de schildklier terwijl ik wel -bij tijd en wijle- vitamine d slik (is ook een hormoon). Ik denk nog steeds telkens: als ik maar op de juiste knoppen druk, dan gaat mijn lichaam vanzelf weer de juiste hormonen produceren. Tegen mijn zussen hebben de artsen gezegd: jullie schildklieren zijn dood of ze zeiden: jullie schildklieren zijn helemaal verschrompeld: zit geen leven meer in: maar die schildklieren zijn helemaal niet dood. Alleen als je mensen niet helpt met hun schildklieren te sparen, dan houden die schildklieren zich inderdaad voor dood bij zoveel dagelijkse aanslagen als in een normaal Nederlands schijf van vijf dieet.

 
Oke ik ga lezen over pufa.
Maar stel dat het idd die schildklier is, dan hebben we nog verkeerde leverwaarden en eiwitten in urine. Dat laatste is niet heel veel maar het hoort niet.

Dan zou ik dus moeten stoppen met wapf eten. En dat terwijl ik de laatste 2 jaar mezelf alleen maar beter ben gaan voelen op wapf. Vooral op de melk en vette soepen en stoofpotten. Ik ben bang als ik nu op granen ga leven alle eerdere ellende weer terug komt. Ik bedoel, ik ga mezelf beter voelen op wapf, behalve dat er nu nog rest verschijnselen zijn die ik (nog) niet onder controle heb. Wat is nu wijsheid? Want ergens wil ik niet stoppen met wapf ?
Ik weet niet wat verstandig is nu.
 
Waarom zou je moeten stoppen met WAP? Dat hoeft (eventueel) alleen als je Hashimoto's hebt.



Maar stel dat het idd die schildklier is, dan hebben we nog verkeerde leverwaarden en eiwitten in urine. Dat laatste is niet heel veel maar het hoort niet.

Daarvoor moet je m.i. naar de dokter om dat verder te laten onderzoeken.
 
Pike,

Daar gaat het nu toch om? Dat zegt Liever gezond.
Als hashimoto niet gevonden word en het is zoals liever gezond zegt... ik weet het niet.

Ook vanwege de eiwitten in urine die gevonden zijn en eiwit inname wellicht niet handig is bij slechter functionerende nieren? Ik weet het ook niet.

Als ik mezelf alleen maar beter ben gaan voelen op die rest dingen na, dan doet het mij toch goed denk ik dan?
 
Voor die nieren moet ik naar de uroloog. Lever waarden zijn niet dusdanig schokkend dat er verder naar gekeken moet worden. Dat kreeg ik vorig jaar ook van de internist te horen.
 
Maar tegelijk: mijn bijnieren zijn al niet best en als mijn schildklier harder gaat lopen; gaat die dan niet ten onrechte mijn bijnieren ook vragen harder te lopen dan ze kunnen?

Daar zijn de meningen over verdeelt. Bij mij in ieder geval niet. Hoe weet je dat je bijnieren niet goed zijn?
 
Het dieet waar Lievergezond het over heeft is het dieet dat hoort, of dat wordt aanbevolen bij Hashimoto's



Ook vanwege de eiwitten in urine die gevonden zijn en eiwit inname wellicht niet handig is bij slechter functionerende nieren?

Overal zit eiwit in en dat heb je ook hard nodig. Dus als dat het probleem is dan zou je een heel speciaal dieet moeten hebben daarvoor. Dus dan is het niet even een kwestie van geen WAP maar
'gewoon' eten want daar zit ook eiwit in.
 
Binc, ik heb nu ongeveer de handvatten gegeven van waar je het volgens mij nog kan zoeken.
De rest is aan jou zou ik zeggen. Als je nog vragen hebt, dan ben ik misschien niet de aangewezen persoon om je verder te helpen, want ik tast evengoed ook in het duister.
Als je persoonlijke vermoeden dat je schildklier de boosdoener is blijft hangen: dan zou ik je
aanraden om een test of meerdere testen te laten doen naar allergieen (snelle reacties) EN intoleranties (langzame reacties). Ik heb daarbij veel gehad aan de bloedtesten naar voedselallergieen via de huisarts (op eigen initiatief om gevraagd - dat zijn wel alleen de snelle reacties - allergieen - en daarnaast heb ik me door een b.e.s.t.-apparaat - electro acupunctuur- laten screenen http://totalhealthfoundation.nl/kliniek.htm#best : relatief niet zo duur als die bloedtesten naar intoleranties en allergieen van alternatieve artsen dacht ik; daar heb ik best veel aan gehad. Aan het eind krijg je een lijst met dingen mee die je voor je leven moet mijden als de pest: nou bij mij zaten daar zeker gluten, soja, melkprodukten en witmeel (vanwege de broom) bij: rarara hoe kan dat?
Die diarree zit in principe gekoppeld aan de hyperthyreoidie: niet aan de lekke darm zoals Pike zegt. Dan zou ik telkens aan de diarree moeten zijn nog: maar juist het tegenovergestelde: ik zit snel verstopt.
Mijn oudste zus met een trage schildklier die zat trouwens ook continue aan de diarree de afgelopen tijd en viel af (gek genoeg: wat een onderfunctionerende schildklier die leidt juist tot verstopping en aankomen in gewicht). Dat was van de gluten: als ze glutenvrij eet dan gaat die diarree bij haar weg en gaat ze juist weer verstoppen. Soms eet ze dan ineens weer gluten die gek om haar darmen door te spoelen. Ik heb een vriendin die echt coeliakie heeft en die deed het uit wanhoop ook wel eens zo: met gluten weer een vlotte spijsvertering op gang brengen als ze verstopt zat. Oja, mocht je nog een kinderwens hebben: dan is het ook altijd belangrijk om je schildklier met hormonen te ondersteunen als je schildklier bij jou inderdaad een zwakke plek is: anders -als je onvruchtbaarheid ervaart- dan komt er ook geen verandering in je vruchtbaarheid. Veel sterkte voor je Binc!
 
Dankjewel liever gezond. Ik zal het allemaal nog eens laten bezinken en door lezen.

Soja eet ik elk geval niet.

Weet je wat mij hielp destijds om te kunnen slapen? 5htp.
Maar daarna las ik dat je daarmee nog meer he schildklier naar de maan helpt. Ik heb vandaag aschgwanda binnen gekregen. Misschien dat dat iets wil helpen. Ik geloof dat elke dag een ei dat opperde hier. Dus dat advies heb ik ter harte genomen. Alles nog een keer laten testen ga ik vragen aan de huisarts. Ik heb geen moeilijke huisarts maar weet ook niet of ie nu zo meegaand is omdat alles pas getest is.

Verstopping heb ik ook geen last van. Wel even gehad maar al een poosje ook niet meer.
 
@ Pike: Hoe weet je dat je bijnieren niet goed zijn?

Dat weet ik van de uitkomsten van een electro-acupunctuur (es teck) scan van een tandarts.

@ Binc: er is hier iemand op dit forum aanwezig geweest met een vermoedelijk te snel werkende schildklier in het verleden en die heeft langdurige last ondervonden van eerder daarvoor 5htp slikken. Ik kreeg die 5htp-pillen destijds ook van die eerste arts mee die ik bezocht om me op de schildklier te laten onderzoeken, maar ik heb nooit veel gedaan met die 5htp. Ik heb er ook geen last van ondervonden: ik heb het wel geslikt, maar niet veel: ik had er gewoon niet veel aan en dan op een gegeven moment kap ik er mee. Daaag! Sterkte!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.967
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan