Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Bij mij deed het zeker wat. Ik Nam er 2 per dag. In de ochtend en avond. Slaap problemen had ik niet echt meer. Dat ging eigenlijk heel goed. Het werkte ook pijnstillend heb ik gemerkt.
 
Binc ik was woensdag naar een arts van Dijk in Maarssen waar ik nog wel wat van verwachtte, maar helaas viel het toch weer tegen. Oberoscan = net zoiets als Esteck en bioresonantie. Hij kon niets vinden. dus alles was goed.
Het enige wat hij nog dacht is Folinezuur dat erg goed voor de darmen zou zijn. dus ik slik 1 pilletje per dag en aloevera sap gaf hij om te proberen.
Verder kon hij niets vinden.
Ik had de laatste tijd iedere dag dooie vingers rechterhand - hoewel dat weer iets beter is, ik heb jodiumdruppels laten staan en dat lijkt de oorzaak te zijn.
Dus misschien daarom niet te vinden.
Mijn linkerbeen is de laatste tijd erg pijnlijk, ik denk aan een verstopte ader vlak boven de enkel - ook niets over gevonden.
Dan mijn nek die niet goed aanvoelt (soms heel erg) en de slechte doorstroom van energie in mijn ruggewervel - ook niet gevonden.
Ik heb nog een mail gestuurd maar geen antwoord gekregen.
Gelukkig lijken mijn klachten wel iets te verminderen ik denk zelf omdat ik weer vitB12 (een totaalprodukt) en vit C (helaas geen hoge dosering) neem. Ik drink ook wat meer melk en wil daarmee doorgaan.
Maar jij bent ook lekker bezig!!!
Er is ooit Lym in je bloed aangetroffen zeg je. Bij mijn zus is dat ook het geval.
Naar mijn idee heb je dan gewoon Lym. anders zit het toch niet in je bloed?
 
Hoi liesje,

Maarsen is vlakbij mij in de buurt. Wat jammer dat je er niks aan hebt gehad. Had je hoge verwachtingen van deze arts?

Ik heb geen Lyme. Ik heb wel de borellia bacterie. Daarvoor kreeg ik 2 jaar geleden een heel fijn onderzoek. Ze moesten hersenvocht hebben zodat ze de antistoffen kunnen vergelijken met die in het bloed. Doodsbang was ik voor dat onderzoek.
Maar uiteindelijk was de uitslag voor Lyme negatief. Ik had antistoffen maar kwam niet uit het hersenvocht. Dat betekent dat je dan de ziekte overwonnen hebt.
Destijds gaf ik de schuld aan Lyme van al mijn klachten. Ook vanwege de verhalen dat sommigen toch Lyme hebben ondanks dat de uitslag van de hersenvocht negatief is. Zelf denk ik al lang niet meer aan die bacterie.
Ik ben er erg sceptisch over en maak mezelf er ook niet druk om.
Dat komt omdat er een hoop horrorverhalen op internet te vinden zijn over Lyme en de behandeling ervan. Desondanks ben ik het gewoon zat.
Ik heb de reumatoloog al gezien. Die op alle aanhechtingen ging knijpen en tot de conclusie kwam dat ik fibro had. Heb het nooit geloofd ondanks de pijn.
Neuroloog gezien die dus due borellia constateerde.
Maag lever darm arts. Daarna de internist in het Amc.
Nu een jaar later mag ik weer naar de uroloog. Buiten alle andere alternatieve artsen en diëtisten die ik heb gezien naast mijn eigen huisarts. Ik ben het gewoon zat en heb er echt geen zin in. Ik ga wel hoor.
Maar soms denk ik bij mezelf, ik wil gewoon leven zonder al dat gedoe. Inmiddels ben ik 40 en begin mezelf eindelijk weer normaal te voelen op die paar rest dingen na.
 
Mijn zus heeft fybromyalgie en is vroeger ook geprikt door teken.
Maar je hebt gelijk, je hebt al veel (of alles) gedaan om de klachten onder controle te krijgen en op een gegeven moment ben je het zat. Regulier vinden ze zeker ook niet alles dus moeten we alternatief gaan en veel zelf uitzoeken.
In vergelijking met mij ben je jong en kun je de komende jaren doorgaan met gezond eten, dat zal zeker nog invloed hebben/houden op je gezondheid.
Ik las laatst nog een verhaal van Dr. Rath en kanker en over het feit dat we te weinig vitaminen hebben, vooral ook C. Hoe gezond zijn onze groenten nog, ze zijn mooi maar verder?
 
Even wat verduidelijken want wil niemand beledigen of tegen het hoofd stoten. Ik geloof wel dat mensen fibro kunnen hebben. Maar ik geloof niet dat men zegt dat de oorzaak ervan niet bestaat.
Dat is het verschil.

Inmiddels heb ik ook weer gelazer met mij werkgever.
Heb op 10 mei dat gesprek gehad met de arbeidsdeskundige over hoe nu verder met werk in het reintegratie traject 2e spoor. Tot 2 keer toe een rapport gekregen waar in het niet mee eens ben. Er staat in dat ik vorig jaar 2 weken gereïntegreerd zou zijn. Is absoluut niet waar. Hij had geen werk voor mij. Gister heb ik na aanleiding van een mail naar de arbeidsdeskundige gevraagd wat de status nu is voor wat betreft de vooruitgang in het traject. Ik kreeg eindelijk een rapport wat juist was. Ze zegt, de offerte ligt al een maand bij de werkgever. Dus daar contact mee opnemen. Oke prima, zelfde vraag per email gestuurd. Krijg te horen dat ze nog niks hebben ontvangen.
Tjonge jonge zeg, hij zou mij nu toch beter moeten kennen. Hij is de boel expres aan het vertragen om mij dwars te zitten. Straks komt natuurlijk het verhaal vakantie periode etc. En zo pribeerd ie om alsnog van mij af te komen vermoed ik, doordat ie dan wia of ontslag vergunning aan mag vragen bij uwv. Nu denk ik dat dat laatste niet zal lukken omdat uwv op de hoogte is van de situatie nadat alles terug is gedraaid. Maar goed, ik heb de berichten op de mail. Kunnen ze mij in elk geval niet verwijten dat ik niks doe.
 
@lievergezond,

Heb ik nu goed begrepen uit jou verhaal dat jij Lyme hebt? Of heb je net als ik ook alleen die bacterie? Dan heb je een slecht functionerende schildklier en Lyme?
 
Ik geloof wel dat mensen fibro kunnen hebben. Maar ik geloof niet dat men zegt dat de oorzaak ervan niet bestaat.





How do we know now that too little thyroid hormone regulation is the major cause of fibromyalgia? Because our two new studies provide the final pieces of the puzzle. With these pieces in place, the proof that too little thyroid hormone regulation is the main underlying cause of fibromyalgia becomes irrefutable, as I show in the technical document at



Summary. Is too little thyroid hormone regulation the main cause of fibromyalgia? The answer is a resounding yes! That the proof for this conclusion is irrefutable is clear only through one course of action—examining the evidence for the conclusion through the logic of science's most advanced state of inquiry, deductively formulated theory. Nonetheless, the line of evidence I've given here should make the reasonable conclusion crystal clear: the medical problem of fibromyalgia is solved.




http://www.thyroiduk.org.uk/tuk/related_conditions/Fibromyalgia-medical-mystery-solved.html
 
http://www.goodreads.com/book/show/834596.Hypothyroidism_Type_2

Dr. Starr has written a clear and understandable explanation of why so many people today are suffering from hypothyroidism, despite ‘normal’ blood tests that throw their doctors off the track. This book is a compilation of the overwhelming evidence that not only is the modern laboratory testing used to diagnose hypothyroidism completely inadequate, but also the current treatment for the illness is equally lacking efficacy

 
Hierom is het een goed idee om te kijken wat je temperatuur en pols doet voor en na je ontbijt.
Als deze hoge adrenaline en/of cortisol inderdaad een issue is dan kan dat ook een verklaring zijn voor het slechte slapen.


Blood sugar falls at night, and the body relies on the glucose stored in the liver as glycogen for energy, and hypothyroid people store very little sugar. As a result, adrenalin and cortisol begin to rise almost as soon as a person goes to bed, and in hypothyroid people, they rise very high, with the adrenalin usually peaking around 1 or 2 A.M., and the cortisol peaking around dawn; the high cortisol raises blood sugar as morning approaches, and allows adrenalin to decline. Some people wake up during the adrenalin peak with a pounding heart, and have trouble getting back to sleep unless they eat something.

If the night-time stress is very high, the adrenalin will still be high until breakfast, increasing both temperature and pulse rate.



After eating breakfast, the cortisol (and adrenalin, if it stayed high despite the increased cortisol) will start returning to a more normal, lower level, as the blood sugar is sustained by food, instead of by the stress hormones. In some hypothyroid people, this is a good time to measure the temperature and pulse rate. In a normal person, both temperature and pulse rate rise after breakfast, but in very hypothyroid people either, or both, might fall.

http://raypeat.com/articles/articles/hypothyroidism.shtml
 
Pike,

Ik heb vaker gelezen over fibro en de relatie met de schildklier. Maar was in de veronderstelling dat ik toch eerst iets moest met mijn bijnieren. En voorzover ik kan beoordelen is dat ook gelukt. Die conclusie trek ik uit het feit dat ik al zo enorm veel verbetering heb gemerkt, op dat laatste restje na. En je had het gisteren over de darm functie, lever en nieren. Die laatste 2 zijn sowieso niet in orde. En darm functie (was) ook niet oke. Ik denk dat die laatste komt door een schildklier probleem. Vraag is, wat ga ik doen als de bloed testen wederom niks laten zien. Zelfde als jij denk ik. Op zoek naar schildklier hormoon.


@lievergezond

Heb jij ook een onderzocht gehad op hersenvocht? Dat ze met een idioot grote naald in je rug gaan prikken en zo hersen vloeistof af namen? Als mijn cortisol al te hoog was dan was dat moment wel echt het toppunt hoor voor mij. God kanonnen, wat een angst had ik voor dat onderzoek zeg. Achteraf niks van gevoeld. Maar lag op die tafel als een plank.
 
Dus niet de temp op meten als je wakker word maar vlak voor ontbijt begrijp ik. Maakt het dan nog wat uit als dat ontbijt pas tegen de middag word genomen? Ik heb in de ochtend vaak niet zo een trek meteen al.
 
hallo Binc, ja belachelijk die ruggenprik als diagnostisch instrument voor lyme. Die heb ik niet gehad, die had er bij mij ook niet ingegaan zonder protest: erg barbaars. Ik ken iemand die zo in een rolstoel is gekomen na die ruggenprik.
 
Maar hoe weet je dan dat je Lyme hebt??

Pike,

Ik wil nog het volgende even kwijt.
Toen ik adrenal had besteld vorig jaar, had ik per ongeluk de verkeerde besteld. Die met Adrenaline. In eerste instantie had ik dat niet door. Dag 1 voelde ik mezelf top! Werkte pijnstillend. Volgende dag was de pijn dubbel zo erg. Buiten het feit dat ik toen helemaal niet meer kon slapen en de boel helemaal van slag was. Later heb ik wel die met alleen cortex genomen. Ik heb zowel nutricology gehad als thorne. Toen ik dat voor het eerst nam werd het warm in mijn keel. Heeft dat een relatie met de schildklier? Daarnaast had ik ook heel veel pijn in nier gebied en rug. Zware benen. Plus dat ook toen steeds de boel ontregeld was en het dagen zo niet weken geeft geduurd voordat er weer een beetje balans kwam.
 
Ik heb laatst een gezocht naar klachten over de ruggeprik. Moeders die bv een bevalling doen met een ruggeprik. Werd ik niet vrolijk van. Klachten werden/worden onder tafel geveegd, kan niet van de prik komen.
Je vraagt je wel af Binc of er klachten zijn NU die door die prik kunnen komen. Hoewel je het dan niet kunt oplossen veronderstel ik.
Interessant om daar eens naar te zoeken, of misschien ook niet.

 
Nee, ik verwacht niet dat mijn klachten komen van die ruggeprik.
Die waren er al jaren daarvoor.
Wel een aantal dagen pijn in me kop gehad na die prik. Dat dan weer wel. Maar dat is logisch.
 
Dus niet de temp op meten als je wakker word maar vlak voor ontbijt begrijp ik. Maakt het dan nog wat uit als dat ontbijt pas tegen de middag word genomen?

Nee juist NA het ontbijt, (ook ervoor dus om het verschil te zien) om zo te zien of je temp en pols eventueel zakt.
Geen idee of het ook kan als je pas in de middag "ontbijt"
Maar zoals gezegd is het geen goed idee om niet te ontbijten of lange tijd niet te eten, als je dit probleem hebt, omdat je lever dan slecht glycogeen kan opslaan.
Waardoor als je lange tijd niets eet je lever geen energie kan leveren en je lichaam allerlei noodmaatregelen moet treffen zoals adrenaline en cortisol verhogen.
 
Toen ik dat voor het eerst nam werd het warm in mijn keel. Heeft dat een relatie met de schildklier?

Weet ik niet, nooit eerder gehoord. Wel apart omdat de schildklier daar inderdaad ook zit.
 
Ik heb niet altijd al trek vroeg in de ochtend. En ik had ook gelezen, bij geen trek, niet eten.

Ik geloof dat 1 iemand hier op het forum ook een warm gevoel heeft ervaren na het nemem van cortex. Poosje geleden las ik dat hier. Maar weet niet meer wie. Ik moet eerst een nieuwe thermometer halen. Dan ga ik tempen.
 
hallo Binc, begrijp ik het nou goed dat jouw veronderstelling is dat je alleen kan weten of je lyme hebt via die ruggenprik?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.967
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan