Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Dus ik kan dan als beste een ontbijt nemen welke wat zouter is. Begrijp ik dat goed?

In ieder geval niet zoutloos : )
En wat koolhydraten erbij.



Wanneer ik nu mijn basale temp het beste op kan meten weet ik niet.

Tja, in principe op de tweede en derde dag na het begin van de menstruatie.
 
Nee hoor Binc, heb ik ook nooit gedacht dat het over mij ging.
Maar als ik een zus heb die al jaaaaren klachten heeft en ik hier MISSCHIEN iets lees dat een aanknopingspunt kan zijn voor haar dan stuur ik haar wel eens een mai. Maar ik weet ook dat ze altijd heeeel moe is (geestelijk) en het allemaal niet kan behappen. Tja, dan stuur ik dus maar niets meer. Zoals ik al schreef ze heeft veel gedaan voor haar mentale gezondheid maar het heeft haar uiteindelijk nooit van haar pijnen en moeheid afgeholpen. en nu is ze het zat.
Ik zelf heb natuurlijk heel andere klachten en ben veel fitter. Van begin af aan wist ik dat ik regulier niets verder zou komen dus die heb ik niet meer ingeschakeld.
 
Wat betreft zout, ik meen me te herinneren ergens gelezen te hebben - of dat er een boek over bestaat - dat mensen een tekort aan zout hebben of kunnen hebben.
Toen vroeg ik me af - of we weer vals worden voorgelicht - dat er wordt beweerd dat we ziek worden van teveel zout maar dat dat in werkelijheid niet zo is!!

 
Ja, regulier waren die waardes goed.



Ik zet ze nog een keer neer. En zover ik begrepen heb zou dit goed zijn. Regulier gezien.


http://imgur.com/a/414Hq
 
Liesje, Fibro heeft een relatie met de schildklier.
En voor wat betreft zout, dan hebben ze het over de verkeerde zout.
Keukenzout....die gebruiken wij niet.
 
hallo Binc, dingen zijn mij al helder, je hoeft je vraag niet anders te formuleren voor mij. Het is voor mij opvallend dat je een overtuiging hebt dat je geen lyme hebt. Dat is wel erg sterk. Misschien ben je ergens bang dat je het hebt en heb je die overtuiging nodig om het ver van je bed te houden. Ik was blij dat er een label was voor mijn klachten: had ik tenminste handvatten om naar een oplossing te zoeken met als doel vermindering van klachten. Maar dat laatste viel vies tegen. Nu vereenzelvig ik me met de hashimotofiguur: en ik lees boeken hierover liefst van mensen die ook met deze ziekte dealen: dan heb ik daar veel meer aan. Maar ik val in herhaling.
 
"dan heb ik daar veel meer aan." moet zijn: "daar heb ik veel meer aan voor wat betreft de klachtenverlichting." Het belangrijkste voor mij is een gevoel van controle over dat ik iets kan aanvangen tegen de klachten. Het label van een ziekte maakt me niet zoveel uit, als ik maar iets heb van een beeld waar ik aan kan werken. Jouw gevoel van controle zit ergens anders vermoed ik.
 
Pike,


Temperatuur voor ontbijt 36
Temperatuur na ontbijt 35,9

Weinig verschil toch?

Ik neem nu wel een paar dagen die ashgwanda supplement die elkedageenei tegen mij zei.
Ik slaap nu 2 nachten goed. Eigenlijk iets te lang. Normaal ben ik im half 7 wel wakker altijd en heb in wel energie om dingen te doen op een dag. Nu word ik al 2 dagen later in de ochtend wakker. Vanmorgen 9 uur.
Dat vind ik zelf niet prettig.
 
Mijn ontbijt was overigens, 3 quinoa crackers met dik roomboter en kaas. 2 glazen melk en zacht gekookt ei.
 
Temperatuur voor ontbijt 36
Temperatuur na ontbijt 35,9

Weinig verschil toch?

Weinig verschil inderdaad maar de temp gaat ook niet omhoog zoals wel zou moeten.
36 is ook (te) laag trouwens.
De basale temperatuur, dus gemeten in bed net na het wakker worden zonder dat je veel bewogen hebt zal dan ook nog lager zijn?
 
Die heb ik vanmorgen niet gedaan. Kan nu toch niet want is het juiste moment niet. Eerder was de temp steeds goed. Ook op advies van mark destijds meermalen op een dag gemeten toen. Ik zal moeten wachten met de basale temp meten. Heb geen flauw benul wanneer mijn menstruatie nu gaat beginnen.
Had voor het meten en ontbijt vanmorgen wel eerst nog gezogen en gedweild. Dus wel ingespannen voor die tijd. Weet niet of ik dat beter achterwege had kunnen laten. Is het nog zinvol om deze test ook met avond eten te doen?
 
Het gaat erom om te kijken of je temperatuur te laag is. Omdat inspanning de temperatuur kan verhogen en je zo zou kunnen denken dat het ok zit met de temp, wordt aangeraden om de temperatuur te meten als je in totale rust bent.
Maar als jouw temperatuur zelfs na inspanning maar 36 graden is dan zegt dat al wat over je temperatuur. Namelijk dat deze te laag is en dat je mogelijk een te traag metabolisme hebt, wat de oorzaak zou kunnen zijn van je klachten.
Het is zeker zinvol om het na het eten ook te doen. Of op tijden dat je extra moe bent of een andere klacht.
 
Eerder was de temp steeds goed







En nu is de temperatuur zelfs na inspanning en eten 36?
Dan lijkt het erop dat je temperatuur naar beneden gaat na het opstaan.
 
Ja. Ik vond het dus ook aan de lage kant. Zeker omdat ik al ingespannen had. Ook de vaat gedaan dingen in huishouden etc.
Dat zegt dus meer iets iver de werking van de schildklier?
En niet zozeer cortisol?
Ik merk met die ashgwanda tabletten dat ik wel beter kan slapen. Maar slaap ook langer door dan normaal. Maar misschien is dat toeval. Het verlaagt wel cortisol.
 
Ik heb het nu na eten niet gedaan. Dus eigenlijk moet ik dan op de bank gaan zitten totdat ik ga ontbijten? Dus vanaf het moment dat ik op sta? Het duurt wel even voor ik trek krijg. Dan moet ik dus eigenlijk al die tijd helemaal niks doen?
 
Ik heb het nu na eten niet gedaan. Dus eigenlijk moet ik dan op de bank gaan zitten totdat ik ga ontbijten?

Nee dat hoeft niet.
Het gaat om twee dingen.
1. Het meten van de basale lichaamstemperatuur. Die meet je als het lichaam helemaal in rust is dus na het slapen kan dat het best. Daarna kan je eigenlijk niet meer spreken van een basale lichaamstemperatuur.
Maar dan kan je alsnog wel de temperatuur overdag meten. Als die laag is dan kan je er vanuit gaan dat de basale temp nog lager is. Is deze "dag" temperatuur goed dan moet je er dus rekening mee houden dat de basale temp nog steeds te laag kan zijn.
2. Bij sommige mensen met een schildklier probleem daalt zoals ik al zei de temp na het eten in plaats van dat deze stijgt. Dit is dan een indicatie dat tgv te weinig schildklierhormoon je adrenaline erg hoog is en zodoende ook de basale temperatuur vals hoger laat uitkomen.
De basale temperatuur is dan verhoogd dankzei het stress hormoon adrenaline ipv schildklier.
Dus dan kan je alsnog gaan kijken of je met schildklier extract je metabolisme kan verhogen. Ondanks dat je basale temperatuur dus goed is.



 
Pike,

Voor avondeten 35,7
Na avondeten 36,5

Ik heb vanmorgen niet kunnen meten wegens verplichtingen.
Wel een slapeloze nacht weer gehad vannacht helaas.
Die 35,7 is wel de laagste temp wat ik gemeten heb.
 
Had het voor het eten stervend koud. Na eten iets warmer. En nu weer koud. Heb net een kwartier geleden gegeten. En nu alweer koude handen en voeten. Morgen voor ontbijt weer meten.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.975
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan