Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Die 35,7 was op het moment dat ik het echt koud had.
Ik heb het niet altijd koud. Ik heb het ook wel eens veel en verl te warm. Nu lig ik met een dekentje op de bank idd omdat ik het koud heb.
 
Zonne en Binc, hebben jullie wel eens voor langere tijd 3 maal daags je temperatuur opgemeten volgens Dr. Rind z'n methode? Dan weet je hoe het er voor staat met zowel je schildklier (lage temperatuur) als met je bijnieren (temperatuurschommelingen van dag tot dag).

http://www.drrind.com/therapies/metabolic-temperature-graph

Samenvatting: neem 3, 6 en 9 uur na opstaan je temperatuur op en neem daar het gemiddelde van. Doe dit dagelijks. Als de temperatuurgemiddeldes van dag tot dag meer varieert dan zo'n 0,2 graden Celsius, dan werken je bijnieren nog niet optimaal. Is het gemiddelde lager dan 36,6 graden, dan werkt je schildklier niet optimaal. Na een week temperaturen moet je wel kunnen zien wat de tendens is van je temperatuur.

Bij jullie is sowieso de schildklier/hypofyse een punt van aandacht, maar als er ook temperatuurschommelingen zijn, dan zul je eerst je bijnieren moeten aanpakken.

Mark
 
Volgens mij had ik dat gedaan toen jij mij daar destijds op attendeerde. Toen was het goed. Maar was overigens ook met warm weer volgens mij.

Pike zegt dat ondanks dat bijnieren evt niet goed zijn schildklier toch ondersteund moet worden om verdere schade te beperken. Althans, zo denk ik het begrepen te hebben? Hypofyse heb ik zelf ook al aan gedacht. Maar bij mij is sowieso lever niet goed, nieren niet goed en darm welke het 9 jaar zwaar heeft gehad met dagelijks 8 keer op een dag diarree. Alles wat met schildklier te maken heeft zo heb ik begrepen. Als ik het fout heb dan mag Pike mij corrigeren
 
Je kan het proberen, heb ik destijds ook gedaan, maar mijn bijnieren trokken het niet (meer temperatuurschommelingen), dus ben er mee gestopt. Je wil ook niet je bijnieren de vernieling in helpen.

Als je je bijnieren ondersteunt, gaat je lichaamstemperatuur ook omhoog, zoals in het eerste plaatje te zien is van het Dr. Rind artikel.

Mark
 
Mark,

Wat zou dan de verklaring zijn dat als ik adrenal cortex neem, mijn lijf daar hevig tegen demonstreert? In die zin dat mijn menstruatie van slag is.
Ik niet kan slapen, stront chagerijnig ben en pijn heb? Dat gebeurd elke keer als ik adrenal cortex neem
 
Geen idee. Je kan misschien niet tegen adrenal cortex of je bijnieren zijn al wel sterk genoeg. Ik zou dagelijks je temperatuur gaan opnemen 3x daags, dan heb je een indicatie. Of als je gelooft dat je bijnieren in orde zijn, dan kun je dat schildkliersupplement proberen. Dan merk je het vanzelf!

Mark
 
Voor ontbijt temp 36.
Na ontbijt 36,1

Ik was om 8 uur wakker en om 11 uur ga ik weer meten. 3 uur na wakker worden.
 
Mark,

Welk schildklier hormoon nam jij?
Ik bedoel welk merk. Hoeveel Mg.
Hoe lang heb je het gebruikt? En was dat dan dagelijks?
 
Pike zegt dat ondanks dat bijnieren evt niet goed zijn schildklier toch ondersteund moet worden om verdere schade te beperken

Ik bedoel meer dat als je niet genoeg schildklierhormoon in je cellen hebt, je bijnieren vaak niet kunnen herstellen.
 
Heb de temperatuur niet meer verder kunnen meten zoals mark zei vandaag. Kwamen andere dingen tussendoor helaas. Maar tot nog toe is mijn temp steeds te laag. Gister had ik het ook koud en lag ik onder een dekentje. En nu weer koude voeten. Dus ook onder deken.
 
Welk schildklier hormoon nam jij?
Ik bedoel welk merk. Hoeveel Mg.
Hoe lang heb je het gebruikt? En was dat dan dagelijks?

Ik heb Thyro-Gold geprobeerd, die Pike ook noemde. 150 mg dagelijks op een lege maag een uur voordat ik ging ontbijten. Dit was het advies van Tammy van Natural Thyroid Solutions. Maar ik voelde me er niet goed door en m'n temperatuur begon weer meer te variëren, wat een teken was dat m'n bijnieren het niet trokken. Dus na 4 dagen ben ik er mee gestopt. Adrenal cortex wat opgehoogd en een paar maanden later nog een keer geprobeerd (midden winter) en toen kelderde m'n temperatuur naar beneden. Toen was ik er wel klaar mee.

Kwik speelt veel organen/processen in m'n lichaam parten, dus ik ga rustig door met ontgiften en ondersteun m'n lichaam waar mogelijk. Ik heb het niet meer zo koud als tot een paar jaar terug.

Mark
 
Ik gebruik Thyreoidum - 30mg per dag. dat is een heel verschil met 150 mg.
Deze komen van de Natuurapotheek, alleen op recept.
Er zit in T4 levothyroxine 22,7 mg en T3 Liothyroxine 4,5 mg en 29 mg thyreoidum .
hulpstof microkristallijne cellulose.
Ik ben van plan er mee te gaan stoppen, het potje is bijna leeg. ik ben deze pillen direct na mijn operatie, dus ergens in 2009 gaan slikken.
Mijn temp was vandaag 36.3 - 36.6 - 36.6 - 37 en 37.

Mark heb jij nooit overwegen om veel minder te gaan slikken?
 
Jou temp is wel oke denk ik zo liesje.

Mark,

Heb jij dat schildklierhormoon nog staan? En zo ja, wil je ervan af? Ik wil het anders wel over nemen van je.

Mijn temp kwam vanmorgen voor ontbijt weer uit op 36,1 en Etna 36,2. Het is wel telkens te laag.

 
Liesje, volgens mij kun je de verschillende schildkliersupplementen niet 1 op 1 met elkaar vergelijken. Maar omdat m'n bijnieren nog niet optimaal functioneren, zie ik sowieso voorlopig af van schildkliersupplementen, op lage dosering jodium en selenium na.

Als ik na de kwikontgifting nog schildklier/hypofyse klachten heb en m'n bijnieren aangesterkt zijn, ga ik hier weer eens naar kijken.

Tot dusver doet adrenal cortex meer voor m'n lichaamstemperatuur dan schildkliersupps.

Binc, ik heb de Thyro-Gold destijds verkocht, volgens mij aan Pike.

Mark
 
Die ashgwanda of hoe je dat ook schrijven mag, is het het echt helemaal voor mij zeg. Het lijkt wel de missing link. Ik merk dat ik er baat bij heb. Wellicht dat dit dan toch eem bijdrage doet voor mijn bijnieren.
En is de adrenal cortex gewoon te heftig. Schildklier ben ik nog niet over uit. Ik lees te tegenstrijdige berichten en wil ook niet mijn bijnieren om zeep helpen. Eerst maar even dit, en daarna kan ik altijd nog kijken naar de schildklier. Nu zoek ik nog wel een goedkopere variant dan de megafoods. Want heb er toch wel 2 of hooguit 3 pillen van nodig. Iemand suggesties?
 
Zo dadelijk mag ik naar amc
In eerste instantie word het een echo.
Heb ik al vaker gehad, maar goed.

Verder heb ik vernomen dat mijn ex hier weer moet komen wonen over een week of 2.
Staan allebei nog op huurcontract en ik heb nog niks anders. Hij moet eruit waar ie nu zit. Schiet lekker op dus.
 
Voor mij ook Binc, Na burn-out9 jaar geleden kon ik niet meer hele dag op de pc werken, dan kreeg ik zo'n vol hoofd. Nu met ashwagandha geen probleem meer. Ik bestel het via iherb van het merk Now.
Let wel op bij iherb boven een bepaald bedrag (ik meen 45) moet je BTW betalen en DHL rekent dan ook administratiekosten.

Dus je hebt twee weken om andere wonruimte te vinden? Hoe is het met de urgentie?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.987
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan