Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Melk verteer ik beter dan kefir om de 1 of andere reden. Gaat wel beter met kefir maar eerder kreeg ik in no time diarree ervan. Daarbij, als ik in de sauna ben geweest heb ik het erna ook niet overdreven heet. Ik douche even warm en afkoelen doe ik in zwembad. Koude badje is me dan gewoon te koud. En op een gegeven moment krijg ik het in het warmere zwembad buiten toch ook echt koud. Terwijl de vriendin waarnee ik was daar geen last van heeft. Laatste weken ook temp opgenomen en ik blijf rond de 36 graden zitten. Gemiddeld.

Terwijl voordat ik aan mijn bijnieren ging werken ik het altijd vreselijk warm had. Ook als het buiten koud was. En tegen warm weer kon ik destijds al helemaal niet.
 
Hele dag sauna gister, massage erbij, en weer hele nacht niet slapen ?
15 op een rij inmiddels. Zo jammer.
 
Dat is veel nachten achter elkaar Binc.Ik zou er wat voor nemen. Lindebloesemthee, bijv. valeriaanwortel, T h c olie, melatonine.. of iets bij je huisarts halen. Te lang niet slapen is niet best voor je. Mentaal ook niet. Kan zelfs leiden tot psychose.
 
Ik weet het. Ik had die ashwaganda. Ging even goed. Nu doet het niks.
THC olie 20% heb ik ook. Werkt ook niet altijd. Vannacht zelfs nog diazepam genomen 5 Mg. En ook dat mocht niet baten. Ik wil die diazepam helemaal niet. Dat neem ik alleen als ik het spuug zat ben.
Ik denk dat het niet meer raar is toch dat ik aan schildklier denk?
 
5 htp! Dat werkte destijds wel. Maar las ook dat je daarmee je schildklier nog meer sloopt?
 
Binc, ik was voorheen ook een slechte slaper (nog steeds niet altijd super overigens) en had een jaar of 7 geleden een periode dat ik 21 dagen achter elkaar amper sliep. Ik voelde me als een zombie en moest powernaps gedurende de dag nemen (max. 20 minuten slapen/liggen) om door de dag te kunnen komen.

Was ook naar de huisarts geweest, maar die wou niets geven ervoor. Dan moest het nog een stuk erger zijn.

Zelf toen melatonine genomen (5 mg en niet die babyhoeveelheden die in Nederland maximaal zijn toegestaan en niets doen) en hoewel ik in het begin wel zo'n aandrang tot slapen daarmee kreeg en het enigszins hielp, was het maar een lapmiddel natuurlijk.

Jaren later snapte ik dat dit een lange aanloop was naar m'n burn-out van een paar jaar terug. Oftewel m'n bijnieren begonnen steeds meer adrenaline te produceren waardoor ik niet of nauwelijks sliep en angstig/paniekerig was. Ik wist destijds nog niets van kwik en dergelijke af.

Ik ging destijds om de paar weken naar een masseur omdat alles weer vast zat. De masseur verbaasde zich erover dat in zo'n korte tijd m'n spieren weer helemaal strak stonden en adviseerde me om de oorzaak achter deze stress te achterhalen.

Ook weer jaren later, bleek dat een enorm magnesiumtekort (door kwikvergiftiging, maar dat wist ik toen nog niet) de spierspanningen verklaarden. Plus dat een magnesiumtekort ook niet helpt om goed te slapen.

Neem je al magnesium (oraal en via bodysprays)? Magnesium voetenbaden voor het slapengaan kunnen ook goed helpen om te slapen. Bij mij werkt dat in ieder geval.

Voordat ik dit wist, ging ik ook naar sauna's, maar dat verlichtte de spierpijn nauwelijks. Ik verloor nog meer magnesium en andere electrolieten en vulde dat destijds niet aan.

Far Infrared sauna's worden overigens afgeraden bij kwikvergiftiging en ook als je niet of nauwelijks zweet, is een sauna geen goed idee.

Nu slaap ik vooral niet goed als m'n lever het zwaarder heeft dan normaal door te snel ontgiften of het eten van teveel salicylaten (en in mindere maten thiols). Hartslag wil dan nog wel eens lang hoog blijven 's nachts.

En de lever is nodig om schildklierhormoon naar de actieve T3 om te zetten, dus als je lever dan niet optimaal werkt, heeft dat ook weer effect op je schildklier. (Goed uitgelegd op de Forefront Health website).

Hopelijk kun je binnenkort die haartest doen, dan weet je op dat gebied weer meer en misschien komt er nog wat uit die testen die je gedaan hebt, alhoewel ik me afvraag of ze de echte oorzaak zullen vinden. Zelf ook allerlei testen gehad destijds, maar ze konden niets vinden. Ze kunnen regulier maar moeilijk verbanden leggen.

Mark
 
Hoi mark,

Ik herken wel een aantal dingen van wat jij zegt. Dat slapen gaat al zeker 10 jaar zo met tussenpozen dat ik ook periodes heb dat ik wel goed slaap.
Power napjes doe ik niet overdag. Ik voel mezelf dan niet moe. Wel stront chagrijnig.
Ook wisselen de sauna bezoeken bij mij.
Ene keer slaap ik als een blok na de sauna, andere keren weer niet.
Wat mij ook parten speelt is dat ik overdag mezelf verveel. Buiten het feit dat ik nu thuis oa verpleegster ben vanwege mijn katten die absoluut medicatie nodig hebben. Ik wil weer aan het werk ondanks de klachten die ik ervaar. Door pijn ben ik ook beperkt in beweging. Ik beweeg wel maar dat mag ik dan weer bekopen met een lesje pijn. Laatst in de tuin eea geknoeid.
Dan loop ik dagen krom van de pijn en doe ik vrij weinig. Ik denk dat ik ook op adrenaline functioneer. Daartegenover denk ik dan, ik heb cortisol nodig. Maar dan protesteert mijn lijf zo heftig en nog meer slapeloosheid. Voordat ik die ene pil cortex nam zat er wel wat normaal ritme in mijn lijf. Daarna ging weer bergafwaarts.

Omdat pike zei dat het nog schadelijker is als je de schildklier niet behandeld ondanks alle klachten, wil ik het toch proberen.
Wij weten hier natuurlijk wel het verband tussen hormonale disbalans en aandoeningen. Regulier worden idd geen verbanden gelegd. Maar ik wil toch heel graag een verklaring voor die pijnen onder mijn ribben en onderbuik. Als er nu eindelijk eens wat uit komt kan ik ook gerichter gaan zoeken.

Magnesium spray gebruik ik. Samen met citraat. Hele rituelen voor ik ga slapen.
Eerst douchen dan sprayen. Want dan word het beter opgenomen. Samen met voeten badje. Daarna weer af douchen. THC olie en asgawanda. Misschien ligt het nu aan het merk die ik nu besteld heb. Eerder nam ik megafoods. Nu van vitals kms. Schijnt erg krachtig te zijn maar merk niks.

Die test laat nog wel even op zich wachten. Ik zou willen dat ik alvast een andere test kon doen. Maar ja, als die niet echt aan te raden zijn dan is het ook weg gegooid geld.

De reden dat ik eerder zei dat ik zeker weet last te hebben van zware metalen is omdat ik in het verleden er flink op los heb geleefd.

Elk weekend stappen tot in de vroege uurtjes. In combinatie met cocktails tequila, sigaretten en ongezond voedsel.
Ik tufte in elk geval niet in een tequila of wat ook. Dus cadmium is sowieso ion mijn lijf nog aanwezig denk ik.

Als lever en nieren niet voldoende functioneren lukt het ook niet om voldoende afvalstoffen af te voeren.

Als ik de tijd toch eens terug kon draaien...
 
Far infrared, daarmee bedoel je infrarood sauna toch?
Daar eindig ik altijd mee. Waarom worden die afgeraden?
 
Cutler geeft aan dat far infrared sauna's het lichaam niet gelijkmatig verwarmen, wat herdistributie van kwik als resultaat kan geven. Near infrared zou minder slecht zijn.

Maar beter is om droge sauna's te bezoeken, als je tenminste kunt zweten. Ik ging van overmatig zweten naar compleet niet zweten toen m'n bijnieren op waren. Bij zwakke bijnieren worden sauna's niet aangeraden, omdat het een behoorlijke aanslag op je bijnieren geeft.

En zo is het altijd wat!

Mark
 
Binc, ik heb net wat zitten lezen over rhodiola ( verwant een beetje aan ashwagandha ?), het schijnt dat je daar gewend aan raken waardoor het (minder goed) gaat werken na langer gebruik. Misschien bij ashwagandha ook zo ?????
 
Zo snel al gewenning? Ik weet het niet.
In het potje van megafoods zaten 30 pillen. Heb er 2 weken mee gedaan of zo.

Wellicht tegen de tijd dat het voor mij tijd is om te gaan hemelen, heb ik vast uitgevonden wat werkt ?

Nee hoor, gekheid. Ik ga schildklier hormoon proberen en daarnaast blijf ik bijnieren ondersteunen met vit c voorlopig.
Wellicht dat ik nog de cortex van thorne ga bestellen. Die zijn laag gedoseerd.
Die van nutricilogy zijn hoger gedoseerd.

Ben jij er al over uit hoe het zit met je schildklier?
 
Nee, ik wil misschien ook wel de schildklier supplementen gaan uitproberen. Maar eerst even de rhodiola, 1 ding tegelijk. Nu nog geen verschil gemerkt, maar ik slik het pas 2 dagen ....
 
Wat was de reden dat je niet voor ashwaganda koos maar voor rhodiola?
 
Volgens mij zat die rhodiola ook in dat potje van megafoods wat ik had. Dus een combi. Ik ga het ff checken
 
Ik ben er ook nog steeds niet echt achter wat nu het verschil is in werking tussen Rhodiola en Ashwaganda. Soms zitten ze idd ook samen in 1 product. Wel dus gelezen dat er mensen zijn die het maar een dag of 4 achter elkaar innemen en dan weer even een paar dagen niet, omdat de werking anders verminderd...
 
Dat is wel kort idd.
Ik heb het nu ook een paar dagen niet meer genomen. Ga het vanavond weer proberen.
Maar na 2 dagen werkt de rhodiola bij jou nog niet? Je merkt helemaal niks?
 
Nee, niet echt geloof ik. Zie ook mijn eigen topic hierover. Ene zegt dat je het gelijk "moet" voelen, ander dat het echt wel een paar weken nodig heeft. Plus dat het beter schijnt te zijn ( oa vanwege mogelijke bijwerkingen ) dat je rhodiola langzaam opbouwt.
 
Ik heb gisteravond de ashwaganda genomen.
Na magnesium sprayen en af douchen.
Ook nog 2 pillen magnesium citraat genomen.
THC, en geslapen als een blok. Eindelijk!
Hopelijk lukt dit vannacht ook zo.
Gisteravond had ik wel weer direct effect van de ashwaganda.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.991
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan