Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik leef ook niet de hele dag op alleen sole ?

Het zijn ook geen krampen. Het zit gewoon op slot. Bij de aanhechtingen elke keer.
Dan niet in staat om normaal te bewegen.
Kom net bij fysio vandaan en het voelt nu wel zwaar aan maar ook als opluchting.
Fysio heeft al eerder gezegd dat ik juist wel veel spier massa heb. Meer dan 2 jaar geleden. En toch blijft het pijn doen
 
Vorige keer had hè dat ook gevraagd over kalium. Met ook dit filmpje erbij.
Aan de hand van bloed uitslagen zei je dat je benieuwd was naar die waarde. Maar ook die was goed.
 
Als je nou idd wat nierproblemen hebt, stop dan met de magnesium !! Die twee gaan niet goed samen.
Misschien zelfs dat je nieren nu overbelast zijn door een teveel aan magnesium ????
 
Haha, ik hou ook allemaal niet bij wat ik je al gestuurd heb ;-)

Je klachten klinken als fibromyalgie, maar misschien heb ik dat ook al eens geschreven.

Mark
 
Dan bedoel je oraal magnesium in nemen toch? Sprayen kan toch geen kwaad? Waarom gaat dat niet samen?
 
Klopt. En die diagnose heb ik destijds van de reumatoloog gekregen. Toen waren mijn klachten vele malen erger dan nu.
Ik weet niet hoe jij erin staat mark, maar die diagnose is voor mij een vergaarbak als ze het niet meer weten. En kweet ook dat fibro gerelateerd is aan schildklier problemen. Daarnaast weet ik ook dat schildklier weer een relatie heeft met de lever. En gezien de pijnen die ik steeds heb, ben ik het met Pike eens dat aks de schildklier onbehandeld blijft dat nog meer schade geeft.
 
Even gekopierd : Door stress gaat er veel magnesium verloren via de nieren, maar bij een slechte nierfunctie stijgen de magnesium-bloedspiegels soms te snel. Het hebben van een ernstige nierziekte (anurie) en het zijn van een nier-dialysepatiënt vormt voor magnesiumsuppletie een contra-indicatie. Het hart kan een (veel) te hoog magnesium-aanbod krijgen, een hypermagnesiëmie, waardoor kans op een ernstig AV-block ontstaat (tenzij in aanwezigheid van een pacemaker). De nier lijkt het primaire orgaan voor de magnesium-homeostase, het wordt gefilterd en gereabsorbeerd, maar het exacte werkingsmechanisme is nog niet bekend
 
Ik meen ergens gelezen te hebben dat calcium en magnesum in een bepaalde VERHOUDING in het bloed aanwezig dienen te zijn!
 
Het zijn met name de nieren die de hoeveelheid magnesium in je lichaam reguleren. Ik denk dat ze misschien overwerkt kunnen raken bij (teveel) magnesium toevoegen aan je lichaam.
 
Ik verwacht niet dat ik dialyse patiënt ben. Volgens mij moet keratine dan behoorlijk verhoogd zijn. Bij mij is te laag.
 
Hoeft niet te gaan om dialyse ! Gewoon bij nierproblemen geen extra magnesium (tijdelijk ?) innemen om je nieren rust te geven.
 
Die diagnose is nog helemaal niet gesteld. Behalve dan dat er teveel eiwitten in mijn 24 uur urine zat. De ct scan word vrijdag besproken. Heb pas om half 4 een afspraak.
Maar daarmee word bedoeld oraal magnesium in nemen toch? Spray kan toch geen kwaad?
 
Fibromyalgie is inderdaad een verzamelnaam van bepaalde symptomen. Op het kwikforum komt het vaak voorbij als mensen zich voorstellen met klachten.

Wat betreft magnesium: als je al tijdelijk zou minderen om het oraal in te nemen, zou ik de hoeveelheid magnesium compenseren met extra sprays en (voeten)baden.

Mark
 
Klachten werden wel erger toen ik deze week naast de spray ook oraal magnesium citraat nam.
Dat wel, en ook weer diarree. Gister geen magnesium citraat genomen en vandaag ook geen diarree.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.033
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan