Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Vandaag heb ik gebeld naar kantoor voor een afspraak bij de bedrijfsarts.
Teves aangegeven dat ik toch voor een deel weer het arbeidsproces in wil.
Ze gingen overleggen wat de mogelijkheden zijn.

Verder gaat het thuis uiteraard niet goed nu hij terug is.
3 dagen hier en hij haalt het bloed onder me nagels vandaan. Momenteel veel stress.
Er zijn momenten dat ik mezelf heel erg moet beheersen om hem niet de haren in te vliegen. Vooralsnog heeft ie dat miet in de gaten want ik weet mezelf in zijn bij zijn aardig kalm te houden, terwijl ik mezelf van binnen op vreet.
Inmiddels 3 slechte nachten achter de rug.
Vandaag maar een sauna genomen. Maar met lood in me poten ga ik dan weer naar huis ?

Morgen gesprek met de gemeente voor het bezwaar van mijn urgentie. En er gaan sollicitaties de deur uit.
Ik probeer het heft in eigen hand te houden maar de moed zinkt me soms inde schoenen.
 
Gisteren heb ik gesprek gehad met maatschappelijk werk van de gemeente.
Ik heb genoeg om het advies van de urgentie commissie te weerleggen. Althans, dat denkt zij.
Te denken valt aan verslagen van de bedrijfsarts vanaf 2016.
Een aanvullende verklaring van de psycholoog.
Tevens heb ik Een schriftelijk schrijven van iemand dat ik op hun adres gelogeerd heb. Het is een bedrijf dus niet zomaar een vriendin.
Tevens heb ik schriftelijk verzoek van mijn werkgever die mij verzocht weer te solliciteren vanaf de 2e week dat ik net een burn out had. Ondanks het advies van de bedrijfsarts destijds dat werkhervatting nog niet verstandig was op dat moment.
Daarbij een geluidsopname van bedreiging thuis. Volgens hun had ik de bedreiging niet aangetoond.
Ik kan geen politie rapporten bemachtigen ondanks mijn connecties met ex collega's.
Logisch ook aangezien je niet voor niks een hele uitgebreide screening krijgt alvorens je daar mag werken.
Via veilig thuis gaat maatschappelijk werk alsnog kijken of hun politie rapporten op kunnen vragen.

Verder zijn ze hier in de buurt bezig met de bouw van een nieuwbouw project.
Ze heeft aangegeven dat als mijn bezwaar gegrond wordt verklaard ik daarvoor in aanmerking kom. Er zijn nog een paar kandidaten die urgentie hebben gekregen en al verzekerd zijn van woonruimte voor dat nieuwbouwproject.
Wanneer het bezwaar is ingediend volgt dan een hoorzitting.

Dit is het project. Daar wil ik best wel wonen. Maar goed, ga niet al teveel op hopen.

http://www.gooienom.nl/79-119-in-uitvoering-de-oranjerie-in-s-graveland.html

Word zelfde gebouw als dit, en alles is gesloten als het klaar is.


https://wolverlei.photoshelter.com/...Netherlands/G0000K_ro6xpvLTg/C00004VwdaScxJeE


Verder heb ik volgende week een afspraak bij de bedrijfsarts. We zullen zien of zij akkoord gaat met gedeeltelijke werkhervatting.

Toch heb ik ook nog van het ziekenhuis een schrijven gekregen. Dit ivm een pijnstillende injectie waarvan ik asn had gegeven deze niet te Willen.

Eerst wil ik de nefroloog af wachten. De 29e. En dan nog, dan wil ik het nog niet.
Je moet niet voor niks zoveel invullen denk ik dan maar, en volgens mij heeft dat alles te maken met de bijwerkingen ervan. Dat doen we dus zeker niet!
 
Toch terugkomend even op creatine supplement.
Ik weet dat veel sporters dit nemen.
Maar zou dat bij fibro klachten ook verschil kunnen maken in combi met glutamine?
Probleem zit ook in de spierkracht bij mij denk ik. Vanuit gehurkte houding kan ik echt moeilijk overeind komen. Gaat gepaard met pijn.
Of is het in mijn geval met mogelijk een probleem met de nieren niet aan te raden?
 
Was mezelf niet bewust van dat in deze variant soja zat trouwens.
 
Ja, al een behoorlijke tijd. Ze hebben ook potten met meer capsules overigens.

Overigens kan het menselijk lichaam na z'n 45e steeds minder van de ubiquinone vorm omzetten in ubiquinole, de werkzame variant die nodig is voor je mitochondriën. Diabetici kunnen nog moeilijker die omzetting naar ubiquinole maken. In die gevallen kun je dus beter de ubiquinole variant als supplement nemen, maar die is wel een stuk duurder.

Mark
 
Ik heb een klein stukje over die Q10 geleze, de rest komt later nog wel, en realiseer me dat zulke verhalen door ons niet na te trekken zijn. Bovendien is die site van Vitals (supplementen). Wil niet zeggen dat het niet waar is maar toch?
Hoe kom jij dan aan die wijsheid Mark over het omzetten van ubiquinone naar ubiquinole? Knap van je
 
Ik heb m'n info van Al Sears, maar is elders ook te vinden.

De leeftijd vanaf wanneer het moeilijker wordt om die omzetting te maken naar ubiquinol (zonder 'e' zie ik nu) varieert een beetje per onderzoek, maar zit allemaal wel tussen de 40 en 50 jaar. Ik ga dan ook maar eens die ubiquinol vorm proberen binnenkort.

Mark

Edit: link toegevoegd.
 
Afgelopen maandag ben ik bij de bedrijfsarts geweest.
Ik mag van haar 3 dagen 2 uur per week werkzaamheden doen. Een aantal beperkingen zijn opgeheven. Nu is de vraag of ik voor die uren aan het werk kan. Het zal dan toch op kantoor worden bij mijn huidige werkgever. Is zeer zeker niet ideaal.
Maar het is zoals het is. Ben er wel enigszins zenuwachtig over, anderzijds denk ik bij mezelf, jammer dan. Ik ga van zijn probleem niet mijn probleem maken. Kan ook nog maar zo zijn dat hij geen werk bied aan mij.
De sollicitatie training die ik had vorige week is helaas niet door gegaan. De persoon van het reïntegratie bureau was ziek.


Verder heb ik alle argumenten die de urgentiecommissie heeft aangedragen kunnen weerleggen.
Ik heb mijn bezwaarschrift vandaag persoonlijk afgegeven bij de gemeente.
Nu dan maar afwachten.

 
Vandaag ben ik gebeld door de hr manager van het werk. Dit na aanleiding van het rapport van de bedrijfsarts om weer voor een aantal uren te starten. Of ik volgende week tijd heb voor een gesprek. Met de werkgever erbij. Doel van het gesprek is om te kijken welke mogelijkheden ik zie om te doen binnen het bedrijf. Na wat door vragen kreeg ik een andere indruk van het doel van dat gesprek. Ik heb recht op de man afgevraagd of dat idd het doel is.
Of dat het doel van het gesprek een ontslag procedure is, waarop ik meteen gezegd heb dat ik daar niet ik mee ga.
Beetje stotterend kwam eruit dat daar geen sprake van is. Oké dan kunnen we een afspraak maken. Ben erg benieuwd.
Vind het vreemd omdat dit een taak is voor de arbedsdeskumdige. Ik heb zelf wel ideeen. Ook na aanleiding van mijn sollicitatie training vanmiddag mrt het reïntegratie bureau.

Ik denk dat ik die dag bij mijn ontbijt alvast ashwagandha ga nemen. Zie er niet tegenop en voel mezelf best sterk.
Ze zullen in elk geval een ander persoon zien dan anderhalf jaar geleden waarbij ik mezelf liet overbluffen en om het minste of geringste zat te janken.
Mijn instelling is nu, laat maar komen dat gesprek en ik zal een totaal andere indruk achter laten dan dat ze van mij kennen. Ik denk dat ik dat te danken heb aan de wapf voeding. En niet alleen door het thuis zijn en tot rust komen.

Vanmiddag een brief gehad dat mijn bezwaar voor urgentie ontvangen is. Dat word nog een lange procedure denk ik.
 
Vanmorgen gesprek gehad met mijn werkgever. Dit is goed gegaan.
We hebben allebei wederzijds belang dat ik asn het werk ga. Helaas is mijn thuissituatie iets wat een probleem blijft voorlopig. Deze is ook weer verergerd helaas.
Allemaal toestanden, gezeik, haat en nijd.
Deze word alleen maar erger. Zeker als ik dus juist niet in ga op al zijn gezeik.
Probeer er voor de time being mee om te gaan maar valt niet mee. Veel slapeloze nachten. Inmiddels voel ik niet meer de energie die ik voor een aantal weken geleden wel had.
 
Binc wanneer zou je dan weer beginnen? en voor hoeveel uur?
eigenlijk is dat dan weer afleiding van je toestand thuis. Ik raad je aan er op je werk met geen woord verder over te praten.
Wat betreft je ex-vriend, zo zie je maar hoe mensen kunnen veranderen.
Mike geeft hier op de site vaak vrouwen van alles en nog wat de schuld maar mannen kunnen er ook wat van. (nu begeef ik me op glad ijs ha ha)

 
Binc hij is toch vaak weg want hij heeft toch een eigen bedrijf? Eigenlijk dom van hem dat hij niet zelf een andere oplossing zoekt, na de vakantie staan er genoeg zomerhuisjes leeg.
 
Ik begin aankomende woensdag. Voornamelijk ook hulp met cv veranderen en motivatie brieven.
Toen ik onterecht ziek uit dienst was gemeld heb ik ook trainingen gehad van UWV. Maar deze zijn tegendraads met wat het reïntegratie bureau mij vertelt. Dus daar valt nog wel het e.e.a aan de doen. 3 keer, 2 uur in de week is het advies van de bedrijfsarts,

Voor wat betreft mijn partner, ja wat zal ik zeggen. Hij wil mij terug. Daarom gaat ie niet weg. Hij heeft donders goed in de gaten dat ik afstand heb genomen en ik niet meer zoveel interesse heb in hem. Hij haalt alles uit de kast, Tot nog toe heb ik mezelf weten te beheersen en geef ik hem geen response. en dat is nu juist wat ie niet hebben kan. Ik zeg dat ik naar bed ga en geen zin. meer heb in discussies en gezeik, zeker in de avonduren niet voor het slapen. Ik log anders gewoon echt wakker. Dus ik ga naar boven. Gevolg is dat hij mijn grenzen niet respecteert. Hij komt achter mij aan terwijl ik gezegd heb dat het genoeg is. Trapt de deur gewoon open. Voor de zoveelste keer. En gaat helaas verder met zijn tirades terwijl ik wil gaan slapen. Hij gaat niet weg omdat ie dan weet dat ie geen controle meer heeft over mij. Probeert mij woorden in de mond te leggen en mij een schuldgevoel aan te praten.

Misschien is het waar wat Mike zegt. Ik lees wel eens in het topic feminisme. Het zijn dingen die mij aan het denken zetten. Soms vraag ik mezelf af of ik niet de bitch ben. Maar sorry Liesje. Ik sta inmiddels 9 jaar te geven en te zorgen voor hem.Zorgen dat het eten klaar is als hij thuis komt en op tijd weer weg moet voor een afspraak voor offertes buiten de deur. Toen ik nog wel werkte haaste ik mezelf naar huis om die reden. Dit is maar een klein voorbeeld. Maar er zijn meer dingen die ik geregeld en gezorgd heb voor hem. Het enige wat ik terug krijg is gezeik.Het is gewoon nooit goed. Als ik eens een keer iets voor mezelf wil dan word ik daarop afgerekend. Als ik een weerwoord ergens op heb mag dat niet.
En zo zijn er tal van meer dingen waar ik geen zin in heb.

Hij is degene die nu een woning aangeboden heeft gekregen van de woningbouw. Niet ik. Ondanks al mijn inspanningen. Mijn bezwaar tegen de uitsprak van de urgentie loopt nog. Aankomende vrijdag heb ik daar een afspraak over en in oktober volgt een hoorzitting waar ik mijn verhaal kan doen.Dat word nu kansloos als hij de woning accepteert. Jammer voor mij. Positief voor mij dat hij kandidaat is voor een woning. Maar hij wil niet. Hij probeert alles te lijmen met zogenaamde excuses. Ik heb daar geen zin meer in. En dan escaleert het omdat hij zijn zin niet krijgt. Omdat ik niet meer de afhankelijke huilende persoon is die hij gewend is. Of ik dan iets verkeerd doe??? Ik weet het niet. Ik ervaar het alleen allemaal als heel ingewikkeld en een sta in de weg. Ik heb er gewoon last van. Ik ben moe. En daarnaast staat het mijn functioneren in het dagelijks leven in de weg. Ik zeg dat hij die woning moet accepteren zodat beiden partijen rust hebben. Maar hij wil ergens niet. Ik krijg dan naar mij hoofd "als dat je instelling is" En dan volgt er een heleboel kabaal en herrie. Dingen die gegooid en gesloopt worden. Ik denk omdat ik hem geen antwoorden geef die hij wil horen. Ik denk omdat ik het op geef om voor hem te zorgen en voor mezelf wil gaan zorgen. Ik heb positieve kansen bij mijn werkgever heb ik vanmorgen de indruk gekregen, Dat wil ik nu niet verpesten of verwaarlozen doordat ik mezelf straks weer uit laat putten door hem en mijn energie weg laat vreten. Dit duurt inmiddels al ruim 3 jaar zo. En ik kan het niet meer. Ik wil nu voor mezelf en mijn katten zorgen en ik krijg het gevoel dat dat van hem niet geaccepteerd word. Vooral mijn katten hebben zorg nodig momenteel. En geen stress. Dat laatste kan ik ze helaas, tot mijn grote verdriet niet doen afnemen momenteel. Inmiddels snap ik van mezelf niet meer waarom ik nog zo lang voor hem heb klaar gestaan terwijl ie zelf met de pet naar gooit, en ik er niks voor terug krijg. Telkens weer.
 
Shit Binc, dat klinkt niet goed. . En hij is zijn "hulpje" kwijt, iemand die alles voor hem deed, dat was lekker gemakkelijk.
Voel je NIET SCHULDIG. Vertel ergens (politie?) dat je je niet veilig voelt.
Vraag hulp om hem eruit te krijgen. Zou jij anders in principe in dat huis willen?
 
Kun je je telefoon neerleggen zodat je kunt opnemen hoe het toegaat als hij zich kwaad maakt. Dan heb je een bewijs. En hoe moet je omgaan met zo iemand? Misschien helemaal niet reageren, misschien doodzwijgen. Kun je je slaapkamer op slot doen?
 
Dat traject met politie en hulp heb ik allemaal al gehad voordat hij weg ging.
Situatie is nu gewoon weer terug bij af.
Ik zal ergens moeten beginnen. Ik heb gisteren ook tegen mijn werkgever gezegd dat als er een mogelijkheid is voor een geschikt project, ik bereid ben 32 uur te gaan werken. Dat bied meer kansen en perspectief. Ik heb immers gemerkt dat toen hij weg was ik wel degelijk energie had. Op zijn top de laatste 3 weken voordat hij weer terug kwam. Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin in al die instanties om daar mijn energie in te stoppen.

En dat niet reageren is ook geen optie want hij voelt zich alleen maar machtelozer daardoor en dus woedender.
Gewoon luchtig en duidelijk reageren is de beste optie denk ik. Deuren op slot doen begin ik niet aan. Dat is voeding voor hem om nog kwaaier te worden.
Ik voel mezelf eerlijk gezegd ook niet bang. Ik merk alleen dat ik wel weer moe ben. Na aanleiding van de energie die ik had wilde ik aan het werk. Ik merk gewoon dat deze hele situatie invloed heeft op mijn dagelijks functioneren. Ik moet heel erg op letten dat ik niet terug val. Ben nu ook al 2 weken niet Nasr de boerderij geweest voor boodschappen. Ben weer koffie gaan drinken ook. Ik ga vrijdag weer goeie boodschappen halen. Merk heel snel dat het lichamelijk slechter gaat met verkeerde voeding. Dat is iets wat ik nu niet kam gebruiken. Zeker niet tijdens mijn reïntegratie. Werkgever heeft ook nog gevraagd of ik hulp nodig heb voor wat betreft thuis situatie. Hij was daar al van op de hoogte omdat ik in maart 2026 op het project in was gestort. Er werd gisteren dus gevraagd naar de thuis situatie. Ik ga niet liegen en heb gezegd dat deze onveranderd is tot op heden.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.077
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan