Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Je bericht gemist Liesje.

Ik kan het eerlijk gezegd niet zi goed uit leggen. Ik snap zelf niet goed wat er nu gebeurd is. In elk geval is er een vriendin van mij in betrokken. Hij zou niks achter me rug om doen. Hij loopt te klagen dat ie niet op zoek gaat Nasr andere woon ruimte ivm geld gebrek.
Die vriendin van mij heeft een partner met vrienden en kennissen in een hoge positie.
Hij was gevraagd voor een concert van queen in november. Niks mis mee. Maar dat zijn vip kaarten van bijna 300 eur. Paar weken geleden was ie ook naar metellica geweest. Ook vip kaarten met dezelfde prijs. Het gaat bij mij het verkeerde keelgat in omdat hij zegt geen poen te hebben voor woonruimte. Bovendien zou ie niet gaan om die reden. Gister hoorde ik via die vriendin dat ie wel gaat. Zodoende ben ik ontploft. Puur omdat ik wil dat ie op hoepelt en daar dan ook zijn geld voor gebruikt. En vervolgens allemaal smoesjes en argumenten aan halen om het goed te praten. Ik moet niet overdrijven. Vriendin van mij krijgt nu ook de schuld. Iedereen, behalve hijzelf.

Vanmorgen contact gehad met de gemeente ook nog van maatschappelijk werk. Die gaat contact opnemen met veilig thuis. Om welje reden weet ik niet. Maar ik heb gezegd dat ik niet meer voor mezelf in sta. Verder bevestigde ze mijn vermoeden, ondanks dat ik nog wacht op de rechtsbijstand, dat die handtekening niks uit maakt. De praktijk heeft uitgewezen dat hij een rechtmatige huurder is omdat aantoonbaar huur door hem is betaald. Ik was er alweer bang voor.
 
Lieve Binc, ik kan je alleen maar sterkte wensen, ik leef met je mee.
 
Dus meneer kan zich dure VIP-kaarten voor concerten permitteren, maar heeft geen geld voro eigen woonruimte. Het is duidelijk dat hij het allemaal wel best vindt zo, Binc. Zolang jij zo met je laat sollen zal dit gedrag niet stoppen en alleen maar verergeren. Hij vindt het prima om de boel te terroriseren binnenshuis, het geeft hem macht. En als jij akkoord gaat met zijn buitensporige uitgaven, die uiteraard uitsluitend gelden voor zijn eigen pleziertjes, heeft hij ook die manier macht over je. Als je het er niet mee eens bent, is zijn houding: wat denk jij hier aan te gaan doen dan? Hij voelt zich oppermachtig omdat hij je emotioneel kan chanteren. Ik raad je aan om idd geen huur meer te betalen. Als hij 600 euro aan concertkaartjes kan uitgeven, kan hij de huur ook in z'n eentje betalen.

Mike
 
Dat is precies hoe ik er ook over denk. En daarom ontplofte ik ook. Betaal ik geen huur mee, dan vrees ik dat de bom helemaal gaat barsten. Ik wacht nog af op bericht van de rechtsbijstand.
 
Alleen lijkt het net alsof ik hem zijn plezier en leuke dingen in het leven niet gun.
 
Ik heb overigens geen controle over zijn bankrekening. Ik heb dus geen andere keuze dan het maar te accepteren. Voor de duidelijkheid, ik hoef hem niet meer he.
 
Betaal ik geen huur mee, dan vrees ik dat de bom helemaal gaat barsten.

Laat die bom dan maar eens barsten. Hij rekent er nl. op dat jij toch telkens weer bakzeil haalt.



Alleen lijkt het net alsof ik hem zijn plezier en leuke dingen in het leven niet gun.

En daar zit het probleem: jouw zelfverwijt. Daarom heeft hij zoveel emotionele macht over jou. Hij mag doen wat hij wil idd, maar als hij daardoor zegt geen eigen woonruimte kunnen betalen mag hij de huur van de huidige woning betalen. Hij moet leren dat er consequemties vastzitten aan zijn acties en dat jij je niet meer door hem laat koeieneren.



Ik heb overigens geen controle over zijn bankrekening. Ik heb dus geen andere keuze dan het maar te accepteren.

Dat snap ik. Maar dan moet hij accepteren dat jij controle hebt over jouw bankrekening en dat je voorlopig niet van plan bent om de huur te betalen, dat mag hij doen.

Mike
 
Zo heb ik dat al eens gedaan.
Uiteindelijk betaalt hij dan ook geen huur. Heeft ie 2 maanden niet gedaan en ik ook niet. Gevolg, gigantisch gezeik met de verhuurder uiteraard. Het is voor de toekomst ook niet heel handig. Sommige verhuurders vragen een verklaring van de vorige verhuurder bij aanvang van een andere woning. Bom is eergisteren al gebarsten.
 
Hij accepteert dus gewoon helemaal niks hoor. Hij speelt gewoon hetzelfde spelletje mee door ook maar niet te betalen.
 
Misscien is het een idee om met de verhuurder tot een vergelijk te komen. Dat jij uitsluitend de helft betaalt.
 
Ik betaal al elke maand de helft Liesje. Dit heeft geen toegevoegde waarde in dit geval.
 
Je zit in een lastige positie maar dit kan hij zo heel lang volhouden en jij niet.
Als je blijft doen wat je altijd doet blijf je krijgen wat je altijd kreeg.
Er zal dus iets moeten gebeuren en het lijkt me het beste dat jij het initiatief neemt (denkend aan zijn agressieve buien in het verleden). Meneer voelt zich superieur en jouw kalmte van een tijdje geleden is verdwenen, oftewel hij speelt weer met je, krijgt je op de kast en voelt jouw machteloosheid die hij vervolgens uitbuit. Tijd om te vertrekken, als hij niet gaat, ga jij toch. Meer smaken zijn er niet.

Hoe ver laat je het nog komen voordat je aan je biezen trekt? Het kost jouw je gezondheid en die van je katten.
 
Elkedageenei,

ik had al eerder aangegeven dat ik nergens heen kan met katten.
Dat gaat gewoon niet.
 
Iemand op het forum had toch aangebpnoden ze op te willen vangen?

Lijkt me mer dat je een problem hebt om om hulp te vragen.
 
Dan heb je denk ik gemist dat dat niet Dior ging. Jasper zijn huisgenoten zagen dat niet zitten. En dat kan ik heel goed begrijpen. Bovendien zal er nu ook 2 keer per dag insuline gespoten moeten worden. Dat was toen nogniet aan de orde. 2 keer per dag spuiten en tussendoor zelf bloed prikken. Wie gaat dat doen?? Ik zelf.
 
Vanavond weer geëscaleerd. Geconfronteerd met dat concert. Ik heb aangehaald wat Mike zei over de huur. Hele strijd en discussie, andere dingen die erbij betrokken worden. Maar deze keer was het een test van mijn kant. Omdat ik aan mezelf twijfel maar ook aan hem.

Als jullie dan zo zeker zijn dat ik niet de idiote narcist ben, kan iemand een aantal vragen stellen aan mij die betrekking hebben op narcisme? Deze zal ik eerlijk beantwoorden.
Ik lees veel zoals geadviseerd maar daar haal ik ook herkenningspunten uit die betrekking hebben op mezelf. Ik snap het gewoon niet meer. Echt niet. Ik voelde mezelf top toen hij weg was. Zeker de laatste 3 weken voordat hij terug kwam. Toen voelde ik mezelf zoals ik mezelf in Gee 10 jaar heb gevoeld. Ik wil weten waar al mijn vage klachten van de afgelopen jaren vandaan komen. Of dat echt iets is geweest wat ik fout heb gedaan met voeding of doordat ik die relatie tegelijkertijd ben aangegaan.

Momenteel voel ik mezelf zo onzeker als de pest. Ook met betrekking op werk om evt een nieuwe baan te zoeken. Bang dat ik niks kan, bang dat ik zo mijn nieuwe baan weer kwijt ben omdat ik niet voldoende presteren kan.
 
Dag heb ik inderdaad gemist denk ik.
Als je een narcist was zou je dat niet vragen Binc. De stress maakt je onzeker, het haalt je uit je kracht. Je weet zelf goed hoe je je voelde toen hij weg was. Vertrouw daarop.

Kun je niet een vakantie huisje huren, dan betaal je uitaard niet meer de helft vd huur waar je nu zit. Laat hem erin barsten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.087
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan