Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hiep hoi, je plannetje is gelukt, hij heeft zichzelf in de nesten gewerkt.
En natuurlijk ga je niet mee, je hoeft over zijn voorstel niet eens na te denken.
Volgens mij ga je nog veel te veel in discussie met hem.
Als je zo weinig mogelijk antwoord geeft krijg je ook geen discussie. Dan praat hij en jij loopt weg. Zeg: ik wil niet met je praten. Zoek het uit.
Laat vooral niet merken dat je met je eigen geld sjoemelt. Dan gaat hij dat weer tegen je gebruiken. Eigenlijk niet handig dat alles op de computer staat. Kan hij alles nalezen stiekum.
Kun je voorlopig niet iedere avond bij je ouders slapen?
 
Zonet heeft ie gebeld dat ie ook niet onder dat andere contract uit kan en hij dus nu verantwoordelijk is voor de kosten van 2 huizen. Moet jij raden wat ie gezegd heeft….
Dat ik maar mee moet naar dat nieuwe huis van hem en hier de boel op moet zeggen. Dus samen de huur opzeggen. Die is helemaal gek!!! Ik doe het niet! Ik doe het echt niet! Verrot maar!

Ik zei toch dat-ie niet onder dat contract uit kon? Nou heeft-ie een probleem. En het is ZIJN probleem, niet het jouwe. Volhouden nu, Binc, de poot stijf houden!

Mike
 
Ik heb mijn eigen pc Liesje.
En ned, ik ga niet weer naar mijn ouders.
Ik heb zoveel mogelijk rust nodig. 3 keer op ern dag heen en weer rijden om kat te meten en insuline te spuiten word het niet. Ze kunnen niet mee.

Ik hou me poot ook stijf. Ik ben serieus niet van plan om mee te gaan met hem.
Echt niet. Het komt niet eens in me op en ik word er ook niet vrolijk van.

Ondertussen begrijp ik niks meer van mezelf. Ik heb 25 jaar alleen gewoond, had een mega goeie baan, geen behoefte aan relatie want daar was mijn leven te leuk voor. Er zijn best wat kerels die het wel geprobeerd hadden maar stond er niet voor open. Zonder egoïstisch over mezelf te willen doen trouwens. Behakve voor hem bijna 10 jaar geleden. Toen zwigte ik voor hem. In de war voel ik mezelf zeer zeker.
Dat zal ik niet ontkennen.
Die procedure voor huurverlaging op basis van de puntentelling en gebreken, daarvan hoop ik dat dat zsm in behandeling word genomen. Dan kan ik aan tonen dat ik de huur wel kan betalen want dan hou ik geld in mijn zak. Maak je geen zorgen, ik ga echt niet mee net hem.
Waar ik mezelf wel zorgen om maak is dat ik blijkbaar niet bij machte ben om de psycholoog duidelijk te maken wat hier asn de hand is. Ik kan moeilijk zeggen dat hij een narcist is en ik Stockholm syndroom heb. Althans dat heb ik gelezen. Dan word ik voor gek verklaard.
 
Als ik helemaal geen antwoord geef Liesje, dan word ie steeds bozer. Tot gooien en smijten met spullen asn toe.
 
Ja daar was ik al bang voor dat je ie dan boos wordt.
Ben je verplicht om naar die psygoloog te gaan.. Volgens mij als je je niet prettig voelt bij iemand mag je naar iemand anders. of dus liever helemaal niet. In ieder geval niet nu.
 
Ik heb het draadje meegelezen en doordat zijn vader die hersenbloeding kreeg toen hij zo jong was en alles veranderde voor hem thuis, heeft dat vaak tot gevolg dat de emotionele ontwikkeling daar stopt, op dat gebied. Dat verklaart waarom hij geen verantwoordelijkheid neemt, hij is emotioneel nog dat kind van toen. Zou het kunnen dat hij er ook jonger uitziet voor zijn leeftijd klopt dat? Dat zie je vaak bij jeugdtrauma's.

Maar het is aan hem, zoals Mike terecht zei, om wel of niet te de handschoen op te pakken en voor persoonlijke groei te gaan. Dat kan en moet hij uit zich zelf doen. Je ziet soms dat ingrijpende situaties zoals ontslag of scheiding daarvoor kunnen zorgen, maar pas als de boosheid is weggeebt.

Hetzelfde kan voor jou ook gelden, je twijfelt zo aan jezelf, (wat een narcist dus niet doet!) Jij hebt ook een verleden achter je, .en die jouw kindrol wellicht ook triggert.
Het siert je dat je het bij jezelf zoekt maar daarvoor heb je eerst rust en ruimte nodig, nu heb je er niet de energie voor. Rust uit, ga netflixen, doe dat waar je behoefte aan hebt en laad je accu op. Leg je zelf geen 'moeten' op. Als in die levensbehoefte is voorzien kun je verder aan jezelf werken.
Sterkte Binc... ook dit is tijdelijk, hopelijk put je daar wat kracht uit. Dit gaat een keer over.
(Want anders blijf je dit soort relaties inderdaad aantrekken.)
 
Het punt is dat ik geen rust kan nemen. Ik ben verplicht om nu aan reintegratie 2e spoor te doen. Ook al ben ik ziek.
Echt, ik heb mezelf alles af laten nemen door hem. Zo volt het.

Hij is thuis en is woest!! Op mij. Terwijl ie zelf debet is aan zijn eigen actie.
Ik wil best de draad weer op pakken. Maar daar is idd rust voor nodig. En zoals gezegd, ik moet de klok in gaan halen!
 
Ik vroeg me trouwens af, waarom ontwikkel je alleen een narcisme als je issues heb met daddy en niet met mommy? wat is het verschil?
 
Leuk dat zijn advocaat zegt da vraagt ze toch huurtoeslag aan. Maar er word even vergeten dat zijn inkomen mee word geteld over de periode dat ie hier gewoond heeft. e da heb ik dus Gee recht op huurtoeslag zoals het er u voor staat. Dat is ook het enige wat zijn advocaat vanmiddag te melden had. Die info was mij al bekend en heb ik geen advocaat voor nodig die uurtje factuurtje rekent. daarom bewandel ik de tegenovergestelde weg en ga ik die verhuurder aanpakken op huurverlaging. Want ik moet aantonen dat ik het alleen kan betalen hier. En dat ga ik niet doen met een huurtoeslag waar ik geen recht op heb achteraf en alles kan terug betalen.
 
Heeft iemand een suggestie hor nicotine lucht uit huis te verwijderen. Partner zit voortdurend binnen te roken. Als ie weg is wil ik die lucht uit huis hebben. Het ruikt naar oude rook als je binnen komt. Ondanks dat ik dagelijks de ramen open zet ?
 
Ik vroeg me trouwens af, waarom ontwikkel je alleen een narcisme als je issues heb met daddy en niet met mommy? wat is het verschil?

Volgens mij is het niet zo zwart-wit. Ik ben geen expert op dat gebied. Feit is dat de meest narcistische vrouwspersonen en criminele en gewelddadige manspersonen idd 'daddy issues' hebben. Het ontbreken van een krachtige vaderfiguur levert veel onderhuidse agressie op.

Mike
 
Rooklucht is te verwijderen door schaaltjes met azijn te plaatsen b.v. uit zicht bovenop wandmeubels. Van rokers heb je veel minder last en de volgende morgen is de stank verdwenen.

Aldus Oma Weet Raad
 
Klopt met die azijn, kan ook met citroen. Of beetje water met etherische olie in zo'n brandertje doen. En natuurlijk ventileren.

Welke essentiële oliën zijn effectief in het bestrijden van ziekmakende microben in de lucht?

Als we kijken welke chemische verbindingen in essentiële oliën zorg dragen voor de antiseptische werking in de lucht, zijn het vooral de lichte moleculen die snel kunnen verdampen en zich tamelijk snel in de lucht kunnen verspreiden. Het zijn zogenaamde monoterpeen verbindingen in essentiële oliën die een krachtige microbendodende en luchtzuiverende werking bezitten. Alle oliën uit de dennenfamilie (Pinaceae) en de citrusfamilie (Rutaceae) bevatten hoge percentages monoterpenen in hun oliën, waardoor ze sterk antiseptisch in de lucht werken. Oliën uit de dennenfamilie zijn o.a. grove den, arve den, zilverspar, lariks en spar. Voorbeelden van citrusoliën zijn citroen, limoen, grapefruit, sinaasappel en mandarijn. Het zijn allemaal heerlijk ruikende oliën die men ruimschoots kan verdampen. Maar ook een olie als olibanum of wierook (Boswellia carterii) bevat hoge percentages monoterpenen.

http://stichtingaromatherapie.nl/themas-aromatherapie/luchtzuivering/luchtzuivering-met-essentiele-olien/

Dat jij er jonger uitziet kun je dus daardoor verklaren. Zijn leefstijl (roken) doet hem natuurlijk er weer ouder uitzien. Narcisme is een overlevingsstrategie dus dat kan aan veel dingen liggen. De een ontwikkelt hsp (is dus overgevoelig voor stress) en een ander ontwikkelt narcisme of iets anders of niets.
 
Elkedageenei,

Ik heb in het verleden wel gerookt hoor. En nu met deze stress ben ik er weer aan begonnen! ?
Alleen niet binnenshuis.

Ik brand de hele dag olie maar toch blijf ik het ruiken. Met de katten is het ook uit kijken geblazen welke olie je gebruikt. Oregano en citroen en dennen zijn nu juist net de geuren die voor katten giftig zijn.
Ik heb vandaag alles schoon gemaakt voor zover mogelijk. Me muren gesprayd met capturine waar ook een citroen luchtje aan zit.

Maar voorlopig word ik bestookt door ex en het gezeik over de huur.
Ik word gek van dit gezeik over die contractuele medehuur!!

Dit is de situatie. En als partner naar de rechter gaat staat ik dus letterlijk op straat! wat een geweldige rust heb ik. Ik ben dus niet de winnaar maar hij!

http://www.vbtm.nl/weblog/contractuele-medehuurder
 
Hoezo als hij naar de rechter gaat? Hij heeft inmiddels nog een huis gehuurd en dat contract kan hij niet vanaf heb je gezegd.
Dus gaat hij straks naar dat huis, hij moet wel.
Je hebt rechtsbijstand zeg je. Ga nog maar eens praten daar.
En waarom zou jij op straat staan en niet hij? Volgens mij dreigt hij alleen maar om jou bang te maken.
Stel dat je je huis uit moet, dan is de gemeente verplicht je een ander, desnoods tijdelijk huis aan te bieden. Hij heeft een huurcontract ergens anders, dus heeft onderdak. Dus laat de rechter jou wonen waar je nu woont of anders de gemeente de opdracht geven voor jou iets te zoeken.
 
Lees ff de link Liesje, hij kan het afdwingen via de rechter om hier van het contract af te komen. De rechter gaat dan bepalen of ik voldoenden inkomen heb om het hier te betalen. Dat is niet het geval en de rechter beslist dan dat ik samen met hem de huur op moet zeggen. Zo werkt dat.
 
Ik had het wel gelezen, maar jullie zijn nu niet een gewoon stel.
De rechter zou dan moeten meewegen dat jullie elkaar de tent uitpesten, dat hij dan wel een onderkomen heeft en jij eventueel niet, tenzij er misschien iemand borg wil staan voor een paar maanden huur. Maar dat is ook weer niet handig want dan blijf je in een te duur huis zitten waar je eigenlijk zelf ook uit wilt.
Om je zomaar op straat te zetten zonder dat de rechter weet of jij ergens een huis krijgt?

Want als de gemeente je alsnog iets aanbied maakt het niet uit toch?
Wat zegt de rechtsbijstand hiervan. Lijkt me dat je nogmaals naar de gemeente zou moeten gaan samen met je rechtsbijstand. Of anders gewoon afwachten, hoe moeilijk dat ook is.
Als mensen op straat komen is het niet onmogelijk dat de gemeente alsnog met iets komt en nu ook eerst een afwachtende houding aanneemt.
En Binc, gooi je sigaretten weg. Ga ze maar begraven. maak er een ritueel van. Neem maar een snoepje of een zoethoutstokje om op te knabbelen. o.i.d. Je moet nu gezond blijven.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.087
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan