Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Nou, het is in elk geval de laatste 2 jaar die ik naar me kop gesmeten krijg waarvan het alleen maar slechter ging. En dat klopt wel. Maar daarvoor waren er ook dingen die ik zelf iet kon plaatsen. Maar de laatste 2 jaar is wel dat ik mijn voedingspatroon volgens wapf op de juiste manier ben gaan toepassen en mezelf beter ging voelen. En dat wil ik toch niet zomaar als toevalstreffer aannemen. Ik ben ervan overtuigd dat door de voeding ik mezelf ergens bewuster ben gaan worden, ondank dat ik nog niet helemaal mijn vinger erop kon leggen waar en wat er nu fout zat.
Kreeg ook berichten vanmiddag van hem voordat ie zei dat ie een ander had, ik altijd een plekje in zijn hart zal houden en een beroep op hem kan doen. Het doet echt dubbel en dwars zeer.

En dan nog mijn werkgever, ik wil die wia niet. Ik ga morgen wel weer de rechtsbijstand bellen wat haar verwachting is, aangezien mijn werkgever in het eerste jaar niks aan reintegratie heeft gedaan en mij onterecht ziek uit dienst heeft gemeld bij UWV. Als het UWV vind dat er iet voldoende is gedaan door werkgever ben ik een jaar langer in dienst. Hij heeft mij een jaar afgepakt om te kunnen revalideren. Ik kan gewoon nu niet aan het werk elders. Mentaal ben ik daar niet toe in staat. Ik had dus met 2 mensen tegelijk te maken die mij besodemieteren en ik heb erbij staan kijken als domme olifant. Tot die laatste 2 jaar WAPF!

Nou, het is in elk geval de laatste 2 jaar die ik naar me kop gesmeten krijg waarvan het alleen maar slechter ging. En dat klopt wel. Maar daarvoor waren er ook dingen die ik zelf iet kon plaatsen. Maar de laatste 2 jaar is wel dat ik mijn voedingspatroon volgens wapf op de juiste manier ben gaan toepassen en mezelf beter ging voelen. En dat wil ik toch niet zomaar als toevalstreffer aannemen. Ik ben ervan overtuigd dat door de voeding ik mezelf ergens bewuster ben gaan worden, ondank dat ik nog niet helemaal mijn vinger erop kon leggen waar en wat er nu fout zat.
Kreeg ook berichten vanmiddag van hem voordat ie zei dat ie een ander had, ik altijd een plekje in zijn hart zal houden en een beroep op hem kan doen. Het doet echt dubbel en dwars zeer.

En dan nog mijn werkgever, ik wil die wia niet. Ik ga morgen wel weer de rechtsbijstand bellen wat haar verwachting is, aangezien mijn werkgever in het eerste jaar niks aan reintegratie heeft gedaan en mij onterecht ziek uit dienst heeft gemeld bij UWV. Als het UWV vind dat er iet voldoende is gedaan door werkgever ben ik een jaar langer in dienst. Hij heeft mij een jaar afgepakt om te kunnen revalideren. Ik kan gewoon nu niet aan het werk elders. Mentaal ben ik daar niet toe in staat. Ik had dus met 2 mensen tegelijk te maken die mij besodemieteren en ik heb erbij staan kijken als domme olifant. Tot die laatste 2 jaar dat ik volgens WAPF voeding ging eten.

Vanmorgen heb ik een gesprek gehad met de psychologe. Ze heeft mij geprobeerd duidelijk te maken dat ik, wat Mike ook zegt bij mezelf te rade moet gaan waarom ik dit allemaal heb toegelaten. En ik weet het zelf ook niet. Ik wilde op een gegeven moment escalaties voorkomen die 27/7 lang konden duren. Voor mezelf en voor mijn katten. Die escalaties van 24/7 waren vermoeiender dan sommige dingen te laten voor wat ze waren.

Ook heeft ze me verteld over rebound nadat ik had verteld dat ie na 1 dag een ander had.
Ik heb nog nooit gehoord over rebound, maar wat ik eruit begrijp is dat iemand dan een ander gebruikt om zijn eigen pijn te verzachten. Omdat ie niet alleen kan zijn en emoties niet wil voelen. Dit geeft mij het gevoel dat ik voor hem toch wel belangrijk moet zijn geweest. Op de 1 of andere manier wil ie dat ik hier wel mee geconfronteerd word dat ie een ander heeft. Hij belt mensen uit onze omgeving met smoesjes, om dat vervolgens te zeggen "ik zal het maar zeggen voordat je het van een ander hoort, ik ben verliefd op iemand anders"
Hij weet dat het bij mij terecht komt en dat het mij zeer doet. Tegelijk had ik niet gedacht dat ik nog zo belangrijk voor hem zou zijn. Ik weet mezelf geen raad meer. Het beeld dat hij een ander heeft kan ik nog steeds niet verkroppen.Ik voel mezelf misselijk en heb overal pijn. Het vreemde is wel dat ik voor de dag dat hij mij dit vertelde via watsapp ik erover gedroomd heb dat dit ging gebeuren.

Jullie leiden essentieel aan hetzelfde. Hij zoekt gelijk een ander, omdat hij niet met zichzelf kan leven. Jij hunkert tegen beter weten in naar zijn 'gezelschap', omdat je niet met jezelf kan leven. De wederzijdse aantrekkingskracht heeft niets met liefde te maken, maar met een laag zelfbeeld.

Mike

Ik hoef zijn gezelschap niet meer Mike. Echt niet. Maar ik had wel gedacht na al die jaren dat het toch iets dieper had gezeten. Ik ben ondersteboven van het feit dat ie dit zo makkelijk kan doen. ik hunker ook niet naar zijn aanwezigheid. Zoals je weer schreef ik eerder dat ik alleen wilde zijn. Deze situatie zoals het gaat heb ik nog nooit mee gemaakt. Ik wil er niet meer mee geconfronteerd worden. Maar via omwegen lukt het hem wel. In dit geval, via een gezamenlijke vriend.

Buiten dat, ik denk dat dat lage zelfbeeld dan in de loop der jaren tijdens onze relatie is gekomen als jij er stellig van overtuigd bent dat dat mijn probleem is. Om een voorbeeld te geven, ik ken veel van mijn vriendinnen die altijd over relaties wilden praten. Altijd maar dingen op zoeken over mannen willen dit en mannen willen dat. Ik ben nooit bezig geweest met dat soort dingen analyseren, en werd altijd doodmoe van dat soort gesprekken die ik dan ook graag af kapte. Misschien had ik dat wel moeten doen. Dat analyseren van relaties etc. Ik ben er nooit mee bezig geweest omdat ik die behoefte niet had. ook niet aan een relatie. En ik ben ook nooit zoekende geweest naar een vent in mijn leven. Ik leefde gewoon. Ik ging stappen, shoppen, had een leuke baan, leuk appartement waar ik mezelf thuis voelde en kon goed alleen zijn. Vooral dat laatste frustreerde anderen nog wel eens omdat ik vaak momenten had dat ik gewoon de behoefte niet had om uit te gaan met als doel mannen jacht.

Zijn dat tekenen van een laag zelfbeeld? Ik weet het niet.

Binc eigenlijk als je mensen ontmoet die hem ook kennen en ze beginnen erover: KAP HET AF.
Zeg dat je niets wilt horen. Punt

Pas als je het zelf verwerkt hebt ben je in staat er anders naar te kijken.
Ik ken genoeg mensen die allemaal NIET alleen kunnen zijn.
Ik vergelijk het met mensen die WEL alleen kunnen zijn. Een schilder bv wil ZO GRAAG schilderen dat hij/zij daardoor alleen wil zijn. Een musicus ook. Ze willen mjuziek maken of er mee bezig zijn.
Probeer eens uit te vinden wat jou zo bezighoudt dat je niet gestoord wilt worden.

Ik ging boeken lezen over relaties. Kan ik je echt aanbevelen. Gewoon eens in de Bib snuffelen of er iets bijstaat dat je aanspreekt.

Ik weet wel wat mij bezig houd dat ik momenteel graag alleen wil zijn. Ik wil dat leven terug van bijna 10 jaar geleden dat ik happy in mijn vel zat. Een goed inkomen zonder dat ik feinaciele zorgen had, die ik nu wel heb. iets doen voor werk wat ik leuk vind en voldoende op brengt. Daar denk ik veel over na. Maar idd, dit soort dingen belemmeren mij om vooruit te komen. Het neemt niet weg, dat de pijn nog teveel aanwezig is.

Gister moest ie weer een mailtje sturen vanwege dat ik nog wat in zijn loods heb liggen van spullen die ie verkoop voor extra inkomsten. Ik mag er alleen in als hij erbij is. Dat gaat iet 3 agendas op elkaar aan passen. Exacte tekst was, kan om 10 uur opgehaald worden zaterdag. En ik heb zoiets, stik er maar in. Daar ligt een investering van mij van een paar 100 euro. Zeiken naar mij over een eindafrekening van de energie die er nog niet is en die ik straks betalen moet. Ik heb hem gezegd dat hij dan zelf maar dat product moet verkopen en dat daarbij dan alles verrekend is met elkaar. Levert hem minimaal 1000 euro op. Meer dan dat ie van mij krijgt. Maar ik weiger om hem te zien morgen en dat hij mijn emoties van mijn gezicht kan lezen. Tuurlijk heb ik dat geld hard nodig. Maar het is het voor geen goud waard hem mijn gezicht vol emotie te laten zien.

W

Uiteraard gaat de psycholoog met je aan de slag toon de zin van 'ga er anders mee om'. Omdat je een ander niet kunt veranderen dus verander je liever jezelf. En terecht.
Dat hij meteen een ander heeft heeft niets met jou te maken.
You're not the center of the universe. Met andere woorden wat iemand doet, komt voort uit die persoon, die doet dat altijd voor zichzelf. Misschien is zijn ego gedeukt en noet hij zo bevestiging krijgen dat hij nog 'goed in de markt ligt'.

Dit zal slijten met de tijd. En dat het nu pijn doet, hoort er bij, het is niet anders
Wat Liesje zegt misschien helpt het om erover te lezen. En dat soort info van vrienden afkappen; geef aan dat je daar niet op zit te wachten.

Ik heb dus juist helemaal geen zin of behoefte om boeken over relaties te gaan lezen. Dat zou betekenen dat ik de focus ergens anders op leg, iplv op mezelf. Dat afkappen deed ik al.

Dit is ontstaan tijdens deze relatie. Dat kan niet anders als ik naar mezelf terug kijk voordat hij in mijn leven kwam. Onze eerste date kletste hij alleen over zijn ex. Dat was ook pas uit. Net als dat het nu bij ons is gegaan. Toen had ik aangegeven dat ik verder geen interesse in hem had, juist omdat ie nog bezig was met zijn ex. Alleen 8 maanden later kwamen we elkaar tegen en toen was het wel een gezellige date zonder dat het over zijn ex ging. En zo zijn we bij elkaar gekomen.

Vaak werd ik helemaal schijt ziek ook van vrouwelijke collega's dat het altijd over kerels ging. En relatie dit en dat. Ik zat daar niet op te wachten.

Boeken over relaties hebben mij juist ook inzicht gegeven over mezelf. Want ik kreeg overal de schuld van en ik wist dat dat niet kon.
Het heeft me in ieder geval sterker gemaakt. Ook bv tijdens die alleenstaanden-avonden, was wel gezellig want ik hield van dansen maar de omgang tussen alleenstaande mensen die eigenlijk een relatie willen klopt niet. en hoe meer ik dat ging zien hoe meer het me tegenstond.
Je zit je nu van alles en nog wat af te vragen over jezelf, en inzicht daarin kan geen kwaad. En ook eens in de Bib kijken wat er zoal staat op dit gebied kan geen kwaad. Vind je niks, nou dan niet. Kan zijn dat je met heel iets anders thuiskomt.
Mijn moto is: je bent nooit te oud om te leren.

Hij weet dat het bij mij terecht komt en dat het mij zeer doet. Tegelijk had ik niet gedacht dat ik nog zo belangrijk voor hem zou zijn. Ik weet mezelf geen raad meer. Het beeld dat hij een ander heeft kan ik nog steeds niet verkroppen.

Hij speelt spelletjes met je en je hebt jezelf emotioneel afhankelijk van hem laten maken, zodat hij je als een viool kan blijven bespelen. Er is maar 1 belangrijk voor hem en dat is hijzelf, ieder ander (dus ook jij) speelt een bijrol in zijn film, waarin HIJ de hoofdrol speelt en niemand anders. Wat-ie nu doet is jou het gevoel geven dat je speciaal bent en je tegelijkertijd meteen inruilen voor de volgende die in zijn zieke 'head games' trapt. En het werkt, want je weet je door de 'mixed messages' geen raad! Tel je zegeningen: hij is pleite en met een ander. Mooi, valt-ie jou niet meer lastig, want hij heeft nu een ander slachtoffer gevonden om mee te spelen.

Mike

Dat neemt nog steeds niet weg dat het een verschrikkelijk gevoel is wat ik niet zomaar van de ene op de andere dag los kan laten. Het is gewoon te vers en allemaal te confronterend.

Klopt, ik voel mezelf compleet in de war en ga van de ene emotie in de andere waarbij ik niks anders doe dan janken, dingen overdenken, boos zijn, ziek zijn.

Ik weet dat ik 1 dezer dagen van hem ga horen. Ik voel het gewoon

Dankjewel Jhanne,

Heb het boek besteld.

Wat naar dat jij in een soortgelijke situatie hebt gezeten. Het is momenteel niet makkelijk. Ik realiseer mezelf ook dat ik zo niet door kon gaan. In mijn hoofd ben ik continue aan het analyseren.
Feit dat ik deze keuze gemaakt heb is omdat ik het gevoel had geen steek verder te komen met mijn eigen leven. In de zin van werk en eigen leven. Daarnaast denk ik dat we emotioneel afhankelijk van elkaar zijn geworden. Het is niet altijd zo heftig geweest. We hebben wel dit weekend nog gepraat. Ben naar zijn huis gegaan omdat ik voor mijn katten hem voorlopig hier niet wil hebben, aangezien die 2 redelijk aan het opknappen zijn. Ik zie aan hem dat hij het erg moeilijk mee heeft. Net als ik. Maar ik kon niet verkroppen en zomaar accepteren over die ander. Zeker niet dat het gemeld werd via watsapp. Na zijn verhaal aangehoord te hebben en te weten wat voor type zij is ongeveer, weet ik zeker dat dat niet gaat werken. Als we het dan over eigenwaarde hebben weet ik zeker dat zij dat niet heeft. Na 2 dagen elkaar kennen stond ze zijn huis al te poetsen en stelt zichzelf al direct helemaal beschikbaar.

Toen hij terug kwam in aug heb ik zelf een enorme muur opgezet. Ik wilde niet meer in 1 huis wonen. Ik moet verantwoording nemen nu voor mezelf en mijn eigen leven op de rit krijgen. Dat lukt niet samen met hem in huis.

Die vriendin van mij is nogal extreem.
Desondanks weet ze wel vaak mij in wat rustiger vaarwater te krijgen. Zij laat dingen gewoon gebeuren zoals ze zijn. Hoewel ze hem vanavond wel de waarheid gaat vertellen. Ze hebben dat concert van gueen vanavond.
Ik heb ten dele haar advies wel ter harte genomen. Maar niet met de intentie om het weer goed te maken. Wel met de intentie hem te laten zien dat ik mezelf er niet onderdoor laat gaan. Leukste kleren aangetrokken en een gesprek gevoerd waarbij ik het zeer nonchalant heb gehouden.

Zelf hoop ik vanaf deze week in rustiger vaarwater te komen. Straks komt de wasmachine. Levering zat vertraging in.
En verder deze week 1 verplichte afspraak. Dat was de afgelopen weken wel anders. Had zowat elke dag verplichting.

Het rare van dit alkes is, dat ik gedroomd had dat hij een ander had. En de volgende ochtend hoorde ik het.

Misschien een beetje rare vraag dit, maar gisteravond had ik tic olie genomen. Eergisteren ook trouwens zodat ik iets beter kan slapen. THC versterkt toch je gevoelens? Maar ook je intuïtie? Kan je deze intuïtie dan vertrouwen? Of het word het door de THC onbetrouwbaarder?

Want ik begin toch het gevoel te krijgen dat ik gigantisch in de zeik word genomen, alsnog!
Daarentegen had ik gisteravond na de THC olie best lol met mezelf. Lachkick. Geen idee waarom in mijn toestand.

Klinkt allebei positief: het besef dat je belazerd wordt gecombineerd met zelfspot. Realiteitsbesef en zelfspot zijn beide geen vrouwelijke eigenschappen, daarom groeit hun karakter en persoonlijkheid ook niet omdat ze alles op zichzelf betrekken en geen relativeringsvermogen hebben. Dat jij hier een beetje wietolie voor nodig hebt doet er niet toe, het doel heiligt de middelen!

Mike

Dat gevoel had ik al wel voor de thc.
Ik nam het om net even iets beter te kunnen slapen. Aangezien ik gistermiddag spontaan in slaap was gevallen en ik inde avond dus eigenlijk niet moe genoeg was om te slapen. Door die olie werd mijn instinct gevoel gewoon sterker had ik het idee. Inmiddels weet ik van thc uit ervaring dat het idd wel bepaalde gevoelens kan versterken. Ik heb er ook wel eens een minder goed gevoel aan over gehouden. Bv boosheid of verdriet. Dat kwam dan omdat ik dat al voelde voor het gebruik van thc. Wanneer ik in zo een stemming ben neem ik het absoluut niet. Desondanks werd ik vanmorgen toch nog wakker met knallende koppijn. Alsof ik een kater had zoals je bij alcohol hebt. Instinctief voel ik dat het niet klopt. Dat hij mij probeerd terug te krijgen door te doen alsof ie een ander heeft. Een leugen creeeren die hij zelf, en de rest van de wereld laat geloven. Hij laat mij in elk geval nog steeds niet met rust.

Vandaag is de laatste dag geweest dat ik insuline heb gespoten bij mijn kat! Je kunt wel stellen dat hij in remissie is! Nu alleen nog een week dagelijks bloed meten. Blijven zijn waarden zo stabiel dan is de suikerziekte in remissie!! Alleen dan nog 1 keer in de week een meting doen. En hopen dat het weg blijft! Ben hier heel blij mee. Zijn waarden gingen de goeie kant op vanaf dat partner 3 november vertrokken was. Sedert dien bijna dagelijks de insuline kunnen verlagen!!!

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1girZAbnSqgYiUFAo4y_xBOzkmnBRik9qWUDDQyp9j2U/edit#gid=2043327281

Zo zie je maar weer hoezeer stress een negatieve aanjager is van diabetes. En nu ervoor zorgen dat-ie noooooit meer terug in huis komt!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.539
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan