Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Dat weet ik idd. Maar toegegeven, het is niet alleen de stress geweest. Bijwerking van prednison die hij moest. Gelukkig is bij katten diabetes vaak (niet altijd) type 2 en is het te genezen. In het geval van mijn kat ga ik uit van een combi van beiden. Ik zie de stress absoluut terug in zijn bloedwaarden.
 
Ik zit erover te denken om in hypnose therapie te gaan. Iemand ervaringen daarmee? Iemand die een goed adres weet? Of vinden jullie dit onzin?
Er zijn dingen die ik mezelf niet kan herinnerden. Dan heb ik het niet over een hele lange periode, maar een periode van 10 jaar.
 
Ik heb hier goede ervaringen mee. Ik weet een goede, maar in de kop van noord Holland.
 
Dankjewel muis, ik denk dat dat alleen ver is voor mij. Ik zit zelf in het midden van het land.
 
Ik zie dit soort van therapie zeker niet als onzin. Ik heb zelf ver in het verleden regressie therapie gehad. Het zorgde er bij mij voor dat er kwartjes gingen vallen. Dit kan trouwens ook heel ver terug gaan tot in de jongste jaren van je jeugd. In mijn optiek een vorm van therapie die je niet zomaar moet onderschatten.
 
Ik heb al eens eerder hypnose gedaan. Lang geleden. Maar diegene is gepensioneerd
Waar het mij dus idd om gaat, zijn kwartjes die juist niet vallen momenteel.
Vriendinnen die ik al jaren ken en mij dingen vertellen waarvan ik geen eens geen weet meer heb. Dat ik denk, is dat toen echt zo gegaan, heb ik dat toen verteld. Ik kan het me gewoon niet meer herinneren.
Regressie therapie ken ik zelf niet. Ik zal eens zoeken in Google.
 
Binc, misschien is Antoon Rensen in Nieuwegein iets voor je. Ik ben daar geweest en vond het heel waardevol. Website: rensen.org
 
Dankjewel nelleke! Wellicht is dat een goeie optie idd.
Ik ga straks de site bekijken.

Voorlopig vandaag alweer fikse discussie gehad. Meneer is totdat die huurtoeslag rond is nog steeds voor een deel verantwoordelijk voor de huur. Door zijn eigen toedoen en dwarsliggerij een aantal weken terug, om mee te tekenen met digi d voor de huurtoeslag op basis van verworven recht is dit nog steeds niet rond. Nu verrassing, hij kan en zijn eigen huur niet betalen en hier ook niet. Financiële crisis. Had allemaal niet gehoeven. We hadden zelfs niet direct afhankelijk hoeven zijn van die toeslag. Ik heb nog voor een fiks bedrag spullen in zijn loods liggen die ik verhandel. Ware het niet dat meneer in ruzies vind dat hij de sleutel van zijn loods af pakt van mij. Tot op de dag van vandaag nog steeds. En nu heeft ie het zelf zwaar en kan ik eindelijk morgen de sleutel terug krijgen. Kunnen die spullen verkocht worden. Moet er gvd meermalen voor op me knieeen zowat. Nu ie realiseert dat het ook in zijn belang is kan het wel. Pis en pis nijdig word ik hierom.
 
Kan iemand mij vertellen wat de reden is dat wanneer ik cortex neem, ik alleen maar meer last krijg van slapeloosheid? Ik heb overigens nooit problemen met op staan of zo. Maar het lijkt wel of de cortex zorgt dat ik helemaal niet meer slaap. Zit ik soms verkeerd en is het handiger toch weer te richten op de schildklier? Ik dacht na lange stress toch eerst bijnieren weer aan te pakken. Maar blijkbaar zit ik fout?
 
Eerlijk gezegd blijf ik last houden van mijn spieren. Nek schouders armen en bovenbenen. Gister massage gedaan bij de sauna. Leek wel of ik gemarteld werd. Vannacht kon ik nauwelijks om draaien in bed omdat ik gevoel had dat er een vrachtwagen over me heen was gereden.
Masseur heeft geen sport massage gegeven. Tussen ontspanning en sport in. Maar het doet echt vreselijk pijn voornamelijk weer de aanhechtingen. Vrees dat ik toch maar weer naar de fysio moet om te prikken, wanneer deze pijn wat minder is na de massage. Toch schildklier gerelateerd?
Ashwagandha is op helaas. Heb het ook even achterwege gelaten de laatste weken omdat ik zelf even niet meer weet waar nu weer te beginnen.
 
Doe nu trouwens wel 3 keer per dag magnesium spuiten op een dag. Sinds afgelopen weekend.
 
Bedankt liz, maar ik laat het om een reden even achterwege. Wellicht heb je er in de toekomst zelf nog wat aan.

@elkedageenei, ashwagandha, werkt het op de bijnieren of de schildklier? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Weet jij dat?
Mijn vermoeden is schildklier omdat je het niet samen met schildklier hormoon kan gebruiken?
 
Het reguleert je cortisol als adaptogeen. Het verhoogt je cortisol als het te laag is en verlaagt het als het te hoog is. Het stimuleert de schildklier dus met schildklierhormoon en ashwagandha ben je aannhet overstimuleren. (Zie http://www.orthokennis.nl/nutrienten/ashwagandha sowieso goede site, is van Vital)

Ik stop er nu zelf ook even mee, met alle suppletie behalve levertraan.
En ik doe de MIR methode, http://www.mirmethode.nl

Ik geloof nl ook in energetisch genezen, denk alleen maar aan dr Emoto wat hij met water deed. En ik heb vele voorbeelden van placeboeffect bestudeeerd.

 
Oké, alleen heb ik dan nog geen idee of het nu steeds positief werkt op mijn bijnieren of dat het iets met mijn schildklier doet. Cortex heeft in elk geval een averechts effect in d zin dat ik er niet van slapen kan. Als ashwaganda op mijn bijnieren een positief effect zou hebben, dan zou de cortex dat toch ook moeten doen? Is het dan aannemelijk dat het op mijn schildklier werkt? Dat duid dan op een trage schildklier?
 
Temperatuur test heb ik meermalen gedaan overigens. Is wel steeds wat aan de lage kant
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.166
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan