De afgelopen week is er veel gebeurd. De 2 zaken die ik ingediend had bij de huurcommissie komen voor de verhuurder op een totaal ongelegen moment. Deze woning is zo goed als verkocht. Alleen de overdracht moest nog plaats vinden tussen de huidige verhuurder en en de nieuwe koper. Echter, na aanleiding van mijn laatste email met gebreken incl een lek raam, en nu weer een verstopping die erbij is gekomen heeft de huidige verhuurder een conflict met de nieuwe koper. Deze koper wil nu af haken vanwege te grote investeringen. Ik had de gebreken in juni 2016 al gemeld, maar er werd niks aan gedaan. Nu vind ik dus ook dat het niet mijn probleem is, maar wel het probleem van de huidige huisjesmelker. Zo noem ik hem inmiddels na alles wat ie niet op lost.
Maar, ik heb vandaag een email gekregen van de woningbouw dat ik als kandidaat geselecteerd ben voor een sociale huurwoning. Dit is een nieuwbouw project. De huidige verhuurder moet hiervoor een verhuurdersverklaring invullen. Nu is ie ook daarover moeilijk aan het doen.
Ik heb hem de optie gegeven om het in te vullen en voor aankomende donderdag bij mij in te leveren. Want dan moet ik alle spullen aangeleverd hebben bij de woningbouw. Evt ben ik dan bereid mijn zaak bij de huurcommissie in te trekken. Ik wil hier weg. En de locatie, het hele project waarvoor ik in aanmerking kom, daar wil ik best wonen. Het is midden in het centrum, alles is nieuw en alles word verwarmd met zonnepanelen.
Het lijkt mij dat ik dus nu de machtspositie heb en hij dus beter gebaat is om dat forum.lier gewoon in te vullen. Doet ie het niet omdat ie ze centen wil hebben, dan zet ik door bij de huurcommissie. Maar dan wel op nog meer fronten. Hij wil nu de koop wellicht niet door gaat zijn centen blijven vangen. Dat gaat alleen niet gebeuren als ik de zaak door zet. hij is beter af bij een leegstaand huis om het kwijt te raken dan dat ik als huurder deze zaak door zet.
Verder heeft mijn ex hoogte gekregen van de zaak die ik gestart ben bij de huurcommissie. Wanneer dit geld op gaat leveren vind hij dat ie recht heeft op de helft, zoals altijd. Ineens is ie poes lief en aardig tegen mij.
Maar ik ben niet van plan om hem iets daarvan te geven. Hij is denk ik even vergeten dat ie mij op onnodige kosten heeft gejaagd door het af pakken van spullen continue en het slopen van spullen van mij.
Daarnaast wil mijn rechtsbijstand mijn werkgever voor de rechter slepen. Dit op basis van dingen die gebeurd zijn wat de rechtsbijstand nog niet wist. Zij heeft het over emotionele schade. Dit is dus ook bewijsbaar middels verklaringen van de psycholoog.
Mijn hoofd loopt even over momenteel.
Dit komt omdat ik steeds aan de eerdere woorden van Mike moet denken wat maar door mijn hoofd blijft spoken en mij behoorlijk in verwarring brengt, dat als ik niks aan mijn stockholmsyndroom doe ik de eerst volgende idiote figuur weer op de stoep heb staan.
Momenteel spookt door mijn hoofd dat dan op gaat voor mijn ex, mijn werkgever en de huidige verhuurder die alles maar aan zijn laars lapt. Zijn de dan allemaal hetzelfde?
Trek ik dat aan?