Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Zonet bericht van de verhuurder gekregen. Hij wil de verhuurdersverklaring alleen invullen als ik de zaak bij de huurcommissie in trek. Hij denkt dat ik de woning al heb gekregen. Maar dit is afhankelijk van zijn verklaring. Anders krijg ik hem niet. Ik ga hem vanavond terug mailen met een tegenvoorstel. Ook om evt een persoonlijk gesprek aan te gaan.
Hij heeft ivm de verkoop van dit huis alle baat bij dat dit geen zaak word. En ik heb er baat bij als hij die verklaring in vult. Ik wil daar zo graag gaan wonen. Vandaag mail gekregen dat ik al kan kiezen tussen 3 keukens. Ik zit dan vlak tegenover de natuurwinkel en de bio slager. Ik wil gewoon een nieuwe start. Maar ik durf niet meer te hopen. Alles is afhankelijk van hem en dan durft ie nog eisen te stellen ook. Ik weet het ff niet meer. Lijkt te mooi om waar te zijn.

Dit is het project

https://www.de-alliantie.nl/over-de...vechtstreek/noordse-bosje-nieuwbouw/algemeen/

http://www.kastanje-ontwikkeling.nl/projecten/noordse-bosje/
 
De verhuurder heeft na aanleiding van de zaak bij de huurcommissie ook nog eens eerst contact opgenomen met mijn ex, en vragen gesteld over het waarom over het in dienen van deze zaak. Die wist dus in eerste instantie van niks. En daarom wil mijn ex ook nog eens een keer de helft van het geld als ik in gelijk word gesteld.
Het is nog steeds net zo een puinhoop als de titel van mijn topic, dat ik nog steeds, of weer niet weet waar ik nu wat op moet pakken.
 
Dat stockholmsyndroom daar moet je je geen zorgen over maken. Dat je een slechte werkgever en huisbaas hebt getroffen had iedereen kunnen overkomen. De wereld om ons heen is nu eenmaal niet lief.
Ik hoop dat het je lukt met die woning.
Als je nog een mail wilt sturen vanavond kan ik je maar 1 raad geven. Kies je woorden zorgvuldig. Niet meteen de mail wegsturen. Zeg wat je wilt zeggen maar verpak het een beetje. Dat kun je wel.
Sterkte Binc en succes.
 
Het gaat gewoon tegen mijn principes in om mezelf zo te laten chanteren. Hij is wettelijk verplicht om het in te vullen. Het enige wat ik kan doen is het gerechtelijk af dwingen. Maar dat gaat niet het resultaat geven wat ik wil. Vrijdag voor 12 uur moet ik alles aangeleverd hebben. Als hij niet mee werkt dan kan ik achteraf een dwangsom op laten leggen. Maar eerlijk gezegd, ik heb dan mijn doel noet bereikt. En daarbij, zoveel procedures ga ik serieus niet trekken!!
 
Ik heb dit gestuurd. Het gaat hem meer kosten. In die zin, hem kost het geld. Mij kost het emotionele verwerking. Geld is voor hem heel belangrijk. Dat weet ik wel.



Ik stuur de mail van de alliantie even naar je door, als aanvulling op mijn eerdere mail zonet. Het is dus nog niet definitief. Morgen moet ik een uittreksel halen bij de gemeente om aan te leveren. IB 60 formulier is ook in mijn bezit. Dat zijn de spullen die ik vrijdag voor 12 uur wel aan kan leveren. Alleen de verhuurdersverklaring moet er dus bij zoals onderstaand beschreven.

Ik begrijp jou argument voor wat betreft de gebreken en een eventuele zaak bij de HC en een eventuele verkoop van dit huis.
Anderzijds hoop ik dat je jezelf ook in mijn positie kunt verplaatsen? Er zijn nu eenmaal best wel serieuze aandachtspunten in deze woning die geen schoonheidsprijs verdienen. Ik heb dit geaccepteerd toen we in 2013 hier kwamen wonen. De gebreken heb ik meermalen kenbaar gemaakt, buiten mijn e-mails van juni 2016. Ook vanaf dat moment is er niks aan gedaan ondanks dat ik eventuele vervolg schade wel al had aangegeven in mijn mail.
Nu is het serieus mijn bedoeling echt niet om je het leven zuur te maken. Maar andersom krijg ik toch best het gevoel dat het vel over mijn lippen word getrokken. Zonder dit overigens als verwijt tegen je te zeggen. Maar ik vind dat ik ook niet zonder meer alles hoef te accepteren.

Jij hebt belang erbij als ik uit de woning ga en geen HC zaak. Ik heb belang bij deze aangeboden woning van de woningbouw, waarvan de vraag nog is of dit allemaal door gaat. Veel is afhankelijk van jou en je broers.
Het lijkt mij dat we elkaar kunnen helpen in wederzijdse belangen. Misschien is het eens tijd om een open gesprek met elkaar te hebben hierover? Mocht je daar open voor staan hoor ik het graag van je.
 
Dit net terug gekregen!!!
Op hoop van zegen!!


Ik zorg dat je het morgenochtend vroeg hebt.
Ik begrijp het ook en ik ben ook de moeilijkste niet en ik vind het een goed idee om een open gesprek te houden.
 
Ja, dat gevoel had ik ook. Ik heb de verklaring gekregen maar hij had het natuurlijk verkeerd ingevuld. Ben met een nieuw exemplaar naar zijn huis gegaan en hij heeft een nieuwe ingevuld. Verder nog gesproken over de dingen die hier in huis spelen. En nu wil ie ineens wel in gesprek.
Doet heel aardig tegen mij en poeslief. Net als mijn ex. En helaas blijft continue door mijn hoofd spoken of ik hem wel kan vertrouwen. Of ie wel echt oprecht is.
Desondanks hebben we allebei wederzijdse belangen. Het voelt alleen niet fijn dat ik ineens afhankelijk moet zijn van mijn verhuurder nadat ik een HC zaak was gestart. Hij wil dat ik het in trek. Door mijn actie gaat de koop van deze woning niet door. Die koper wil geen woning kopen waar een juridisch conflict speelt. Ik ga de zaak (nog) niet in trekken. Dat heb ik hem ook gezegd. Dit omdat de woning waarop ik gereageerd heb nog niet definitief is.
Maar goed, ik heb wat ik moet hebben, en hopelijk word het daardoor definitief.
 
Alles is opgestuurd! Nu duimen!
Mag vanmiddag onder voorbehoud van toewijzing 1 van de 3 aangeboden keukens uit kiezen. Wel luxe allemaal voor een huurwoning.
 
Ga voor je duimen! Wordt nu echt wel tijd dat je uit die ellende komt en ook weer eens een beetje mazzel in het leven krijgt.
 
Dankjewel Medusa!!


Net geweest voor de keuken. Maar ik moest even blijven om al een appartement uit te kiezen op de tekening. Hadden ze niks over gezegd. Ze hebben nog wat vragen voor de verhuurder en ik hoor het morgen definitief. Ze heeft gezegd dat ik hoog op de lijst is sta en dat het in principe akkoord is. Ik durf nog niet blij te zijn!

Nu ga ik zo eerst naar Helmond met een vriendin van mij, me auto halen die eindelijk klaar is. Heeft ook anderhalve week geduurd. Dus morgen hoef ik de buurman niet te vragen om mij rond te rijden ?
 
Het nieuwe jaar kan niet meer stuk voor mij!!!

Ze heeft me net gebeld!!!

Het gaat door!!

Ik kreeg dit! Ik kan het niet geloven!! Dit voelt heel onwerkelijk. Ben zi ontzettend blij!

Uw verhuurder heb ik gebeld, hij heeft mij verteld, dat de netto huurprijs € 709,50 bedraagt en de servicekosten € 85,00 bedragen.

Dus de verhuurdersverklaring en uw Inkomsten Belasting 2016 zijn akkoord.

Levert u uw woningkeuzetype formulier ook vrijdag 23-12-2017 in?
 
Wow, wat heerlijk Binc, je hebt het dik verdiend hoor!
Je zult zien dat alle andere dingen vast ook goed gaan komen.
 
Na regen komt zonneschijn. Hoe ligt de huur nu? Kom je dan ook in aanmerking voor huursubsidie?
Er is overal woningnood en jij krijgt een woning? Engeltje op je schouder.
Ooit kreeg ik een huis toegewezen omdat ik was gescheiden. Ik had gas en water en licht, heb er een bed neergezet, een stoel en een tafel en ben er meteen gaan wonen. Toevallig had mijn moeder later meubels die ze kwijt moest omdat ze haar caravan wegdeed.
 
Mijn huidige woning is ook nieuw gebouwd. Zo,n huis is dan in principe nog nat.
waarschijnlijk zetten ze de verwarming al vast aan om extra te drogen. De muren moest ik zelf behangen of iets anders. Ik heb heel lang de muren glad geschuurd zodat behang er mooi glad opzit. Er komt veel bij kijken, vloerbedekking, gordijnen, de hele rataplan.
De woningen zijn nog niet klaar begrijp ik?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.209
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan