Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Het zal idd casco opgeleverd gaan worden denk ik zo. Dat is meestal. Maar volgens mij zijn de wanden wel glad gestuct. Vloer regelen lukt me wel. Meubels heb ik hier ook en die gaan gewoon mee. Ik zie wel wat ik nodig heb. Of dat meteen lukt weet ik niet. Ik ben al sinds dat ik hier kwam wonen aan het reageren via de woningbouw vereniging. 2013. Dus ja, het mag wel een keer. Ik had alleen nooit durven dromen dat het in Hilversum zou zijn. Daar liet ik een royaal appartement achter in het centrum en ging hier wonen vanwege die belachelijk stook en service kosten waar ik eerder over schreef. Normaal kan je heel lang wachten op een woning in Hilversum. Maar ik denk omdat dit een project is en de gemeente er voorrangsregelingen aan heeft verbonden waar ik onder val, dat ik nu gewoon heel veel geluk heb. Ik kan het echt nog steeds niet geloven!! Hoe ik het allemaal ga doen? Geen idee. Maar geloof me, het gaat lukken!! Inrichting gaat helemaal naar mijn eigen smaak worden. Denk dat ik ook meubels weg ga doen. De verhuurder van hier is ook blij. Hij kan de woning nu makkelijker verkopen. Wel hebben we af gesproken om nog met elkaar in gesprek te gaan. Ik ga toch vragen om een tegemoetkoming in de huur vanwege de gebreken. Ik betaal hier ook belachelijke stook kosten vanwege tocht en andere toestanden. Zover mijn info nu reikt worden de appartementen in mei aankomend jaar opgeleverd!!
 
Het is sowieso goedkoper dan hier. Met subsidie meer dan de helft goedkoper. Totdat mijn inkomen weer gaat stijgen. Je krijgt uiteraard huurverhoging op basis van je inkomen. Dat is tegenwoordig wettelijk zo geregeld om te voorkomen dat mensen met hoog inkomen te weinig betalen.

Nu zit ik nog echt in dubio of ik ga kiezen voor de 2e etage of de 3e. 2e is strategisch omdat je minder hoeft te stoken. 3e zou ik doen zodat ik geen herrie boven me hoofd heb. Ook voor de katten fijn! En het balkon is groot zat voor de katten. Totaal bijna 7 m2. Geen buur katten meer die over de schuttingen lopen en stress geven waardoor er knok partijen ontstaan. Ik heb al in me hoofd hoe ik het balkon voor hun zo leuk mogelijk ga maken.
 
Nieuwe gebouwen zijn tegenwoordig goed geisoleerd en ook tegen herrie. Misschien kun je navragen hoe dat zit. Iets hoor je meestal wel.
Ik hoor bv de WC doortrekken in de nacht. Hier hebben ze geen kinderen, dat maakt ook nog uit. Het is ook verboden om vloeren te leggen die te veel lawaai maken.
Bij mij wonen ouderen, die gaan vroeg naar bed ha ha.
 
De eerste voorrang was voor 55+ mensen.
Ik ga ervan uit dat die eerste keuze hadden voor het kiezen van een woning en dat die de hoekwoningen hebben gekozen. Ga ik straks nog na vragen. Ik heb dan mijn keuze laten vallen 3e verdieping en dan links. Naast de hoekwoning. En ver verwijderd van het trappenhuis en de lift.
 
In mijn gebouw waren er verschillende modellen woningen met verschillende huurprijzen. ZZelf was ik de laatste en had geen keus. 2x heb ik afgezegd, kreeg een 3e maal nog een aanbod en zit nu beneden (vind ik wel prettig) naast de lift.
Lift hoor ik niet, ik kan mijn fiets binnen zetten (grote hal).
Eigenlijk willen ze niet dat mensen fietsen in hun hal zetten maar ik heb er ruzie om gehad en zet mijn fiets in mijn hal.
Er is een fietsenstalling maar dan mmoet ik tig keer heen en weer lopen en vergeet de helft.
Veel mensen zitten in of lopen met karretjes en dat kunnen ze niet verbieden. Dus wat een gezeur om een fiets.
Het kleinste appartement dat ik nooit gehad zou willen hebben zag ik laatst wel heel leuk ingericht.
Let op de windrichting van je balkon. en de warmte van de ramen. (dure zonwering). Mijn vorige huis was niet koel te krijgen. .
 
Deze kwam voorbij enikmoest meteen aan jou denken Binc misschien heb je er iets aan.



Waarom trekken HSP’ers narcisten aan en andersom?

http://dirkse.eu/waarom-trekken-hspers-narcisten-aan-en-andersom/
 
Bedoel je nu dat ik een narcistische stoornis heb als HSP persoon?
Dat HSP is toch een soort stempel in mijn beleving. En ja, ik heb een 6e zintuig. En ik ben er absoluut niet blij mee. En de reden hiervan is, is omdat ik zelf ervaar dat ik er last van heb. Soms ook niet maar als ik het gevoel heb dat er iets gaande is dan klopt dat meestal wel. Vraag mezelf dan af of dat niet gewoon intentie is? Is er een verschil in HSP en intuïtie?

Ik heb hier eerder over gelezen en kan het allemaal nog steeds niet goed plaatsen in mijn hoofd. Voor mezelf kom ik er niet uit. Ook niet met de hulp van de psycholoog. Ik modder door met alle gedachten in mijn hoofd eerlijk gezegd die ik maar niet geordend krijg. Ondanks de rust die ik heb nu ik alleen ben. Althans die zou ik moeten hebben. Maar in mezelf ervaar ik dat nog niet helemaal. Heel veel twijfel. Daarom heb ik hem ook gevraagd mee te gaan naar hulpverlening. In de hoop dat het mij allemaal duidelijker word en ik een manier kan vinden om er allemaal beter mee om te kunnen gaan en eenplek te geven.
En ik hoop niet dat iedereen me nu gaat zeggen dat ik dat niet moet doen.
Alleen al die maanden dat dit zo speelt is het zogezegd meer dan 1 grote kolere zooi in mijn hoofd. Hij heeft dus idd de bereidwilligheid gehad mee te gaan. Een intake van 2 uur gehad. Er zijn wel een aantal dingen een klein beetje waar ik iets beter over na kan denken. Ik heb alles wat mij dwars zat kunnen spuwen naar die vrouw toe waar hij bij zat. Voor mij was het een hele ontlading en opluchting tegelijk. Voor mij fungeerde zij als spreekbuis dat hij nu wel eens een keer moest luisteren zonder weg te lopen of mij in de reden vallen. Dat voelde als een hele opluchting. Ik heb nooit echt goed mijn verhaal kunnen doen in een gesprek met ze 2en. Ook hij zat met de tranen in zijn ogen tijdens dat gesprek. Is niet gelogen.
Nog steeds heb ik mijn twijfels. Ik zal het niet ontkennen. Maar ik kies wel voor mezelf. Gevoel gaat van links naar rechts en van boven naar beneden en zo weer terug. Kwam nog eens bij dat hij vrij rap een ander had wat achteraf niks voorgesteld heeft. Ze zijn niet intiem geweest en hij heeft haar vrij snel weer gedumpt. Toch omdat ie mij terug wil. Ik hou gedegen afstand van hem. In tegenstelling tot die meid die gedumpt is. Zat hem steeds te appen en gaat zowat op haar knieën voor hem. Hij heeft haar geblokkeerd omdat ie het zat was. Is er allemaal tijdens het gesprek uit gekomen. Net als dat enigszins duidelijk is geworden dat ik mezelf onbewust helemaal aan ben gaan passen aan zijn leven. En idd, het is waar, ik zorg graag. De waarheid is dat ik liever iemand heb om voor te zorgen denk ik. Alleen ben ik daarin te ver gegaan, onbewust. En hij stopte met het waarderen daarvan. Ik kreeg er geen waardering voor terug. Is erin geslopen. Zijn bedrijf en de dingen die hij daarvoor moet doen zijn bijna obsessief.
En als ik nu terug kijk voelde ik mezelf gevangen in mijn eigen lijf. Hij kon ook tijdens dat gesprek niet open zijn. Hele gesloten houding en ze moest continue door vragen. heeft wel even geduurd voor ze e.e.a eruit kreeg, en dat terwijl ik alles eruit knalde.

Vandaag had ik een extra moeilijke dag omdat een tante van mij begraven werd. Haar man was al een paar jaar geleden overleden. Zij waren beiden ontzettend warme mensen en waren altijd tevreden met kleine dingen. Ze deden heel veel voor andere mensen en waren dikke maatjes samen. Op die momenten doet het allemaal nog eens extra pijn allemaal door mijn eigen emoties, de tijd van het jaar en het verlies van zo een mooi mens die altijd klaar stond voor anderen en kon genieten van hele kleine dingen in het leven.
 
Zo dadelijk heb ik eerst een gesprek met mijn verhuurder over de toestanden in dit huis. Hij gaf eerder ineens aan in de mail dat ie daar open voor stond.
Is samen met zijn broer. De buurman die mij dc laatste weken een aantal keer een lift heeft gegeven omdat mijn auto gemaakt moest worden heeft wel aangegeven dat het geen makkelijke mensen zijn. Hoog opgeleid en weet ik veel wat wl niet meer. Nog steeds willen ze dat ik de zaak bij de HC in trek. Maar goed, daar moet wel wat meer tegenover staan dan een handtekening die ik heb gekregen voor mijn nieuwe woning.
Ik weiger nog langer de volledige huur te betalen met alles wat stuk is en nog steeds stuk gaat. Dit weekend had ik ineens de handgreep van het badkamer raam in mijn handen. Buurman heeft het inmiddels voor mij gemaakt met een nieuw raam hendeltje. Ik ga het wel zien zo dadelijk. Hoog opgeleid of niet, ik bou het gewoon bij de feiten zoals deze zijn.
 
Maar in mezelf ervaar ik dat nog niet helemaal. Heel veel twijfel. Daarom heb ik hem ook gevraagd mee te gaan naar hulpverlening. In de hoop dat het mij allemaal duidelijker word en ik een manier kan vinden om er allemaal beter mee om te kunnen gaan en eenplek te geven.
En ik hoop niet dat iedereen me nu gaat zeggen dat ik dat niet moet doen.

En ik ga je toch zeggen dat je dat maar beter niet kan doen. De twijfel zit hem in het feit dat je nog steeds niet los bent van zijn manipulatieve gedrag. Verderop schrijf je:



De waarheid is dat ik liever iemand heb om voor te zorgen denk ik. Alleen ben ik daarin te ver gegaan, onbewust. En hij stopte met het waarderen daarvan. Ik kreeg er geen waardering voor terug. Is erin geslopen.

Nee, hij is niet gestopt met dit te waarderen, hij heeft het nooit gewaardeerd. Hij is niet in staat tot empathie, dus die waardering zit en zat er never-nooit niet in. Wat veel belangrijker is, is om te beseffen dat jij je zelfwaarde ontleent aan de zorg voor een ander. En daarin schuilt jouw twijfel, want hoe moet het nu verder nu je volledig op jezelf bent teruggeworpen? Door hem bij de therapie te betrekken ben je nog steeds voor hem aan het zorgen, want iets in jou zegt jou dat hij nog te 'fixen' is. Zet dat uit je hoofd, hij is naar alle waarschijnlijk niet meer te redden en mocht dat wel zo zijn, dan moet ook hij volledig op zichzelf teruggeworpen zijn en dit harde werk onafhankelijk van jou doen.



Hij kon ook tijdens dat gesprek niet open zijn. Hele gesloten houding en ze moest continue door vragen. heeft wel even geduurd voor ze e.e.a eruit kreeg, en dat terwijl ik alles eruit knalde.

Zie je nu zelf dat hij nog een hele, hele lang weg te gaan heeft? Een weg die hij zelf moet bewandelen en die hij wel of niet wil aangaan. Laat hem los, Binc, je projecteert je verzorgingsinstinct op hem en verwacht nog steeds dat hij ooit hetzelfde terug gaat geven, maar hij zal er altijd alleen maar misbruik van blijven maken. Zolang je emotioneel nog aan hem vastzit kun je niet verder en zal je twijfel ook niet verdwijnen. Zorg voor jezelf en je katten, daar heb je voorlopig meer dan genoeg aan.

Mike
 
Ik vind dit wel sprekend voor vrouwen in het algemeen en jou in het bijzonder:



For whatever reason, a woman finds it impossible to be alone. They’ll spend time with someone they hate, or who they are intensely jealous of, than be alone. A woman rather have a gaggle of gay friends, and hear them constantly talk about butt sex, then watch documentaries or read old books. Their primary fear in life is being alone, something that many men actually desire. A man would not spend time with someone else he dislikes from fear of being alone, because it’s during his alone time that he can recharge his batteries and process his experiences.



http://www.rooshv.com/what-ive-learned-about-women-from-my-long-term-relationships

Mike
 
De reden dat ik hem bij die therapie heb betrokken is juist voor mezelf. althans, zo ervaar ik dat wel. Ik weet ook wel dat ik het zelf moet doen alleen. En ik geloof dat ik dat ook doe. Ook tijdens de relatie al. Hij zorgde niet voor mij in elk geval. Ook tijdens de relatie was ik op mezelf aangewezen. Ik had alleen heel sterk de behoefte om mijn standpunt nu eens duidelijk te krijgen en over te brengen.
Die kans had ik nooit omdat er simpelweg niet geluisterd werd.
Als ik bij mijn eigen psycholoog ben ervaar ik dat alleen maar alsof ik daar op thee visite ben.
Ik kan net zo goed met een kopje thee bij mijn moeder zitten. Het voelt niet alsof ik er iets mee op schiet zeg maar.
Deze issues hebben we overigens niet altijd gehad. Pas sinds hij zijn bedrijf begonnen is, en toen ook nog niet meteen. Hij kreeg hoge kosten en kost hem moeite zijn hoofd boven water te houden. Dat is nu iets wat hij alleen moet doen en verantwoordelijk voor is.

Ik heb het niet over dat ik de boel tussen hem en mij wil fixen. Zo zit het niet. Ik heb mezelf hierin mee laten sleuren en de enige wie ik daarvan de schuld kan geven en verantwoordelijkheid neer kan leggen is bij mezelf. Ik denk dat alles wat ik wil is hem eens duidelijk maken, hoe ik erin stond en hoe ik alles ervaren heb. En ik zag geen andere mogelijkheid dat een tussenpersoon.
Dat het mij ook eens opluchting geeft als de boodschap van mijn ervaring bij de persoon die hierin betrokken is overkomt. Een soort gevoel van rechtvaardigheid of zo. Ik weet het ook niet.

Hoe ik het verder alleen ga doen, gewoon zoals ik dat voorheen deed. Mijn eigen huis zonder nare herinneringen zoals ik die hier heb. Zonder issues van dingen in huis die maar kapot gaan. Een nieuwe baan. Dat lijkt mij een prima start.
 
Ik ben er vanmorgen met de verhuurder en zijn broer uit gekomen. Zijn andere broer was er niet bij. Die schijnt nogal een klootzak te zijn om zo maar even uit te drukken. De vrouw van die broer is advocaat en die had aangegeven dat ik fouten heb gemaakt in de procedure die ik gestart was bij de huurcommissie. Althans, dat is wat ze geprobeerd hebben mij wijs te maken en mij onder druk te zetten. Ik weet als geen ander hoe deze procedure werken uit eigen ervaring en de hulp die ik andere mensen geboden heb bij dit soort zaken.
Ik heb nog maar eens genoemd dat er wederzijdse belangen zijn. eerst probeerden ze nog met te zeggen dat ze mij geholpen hadden met die verklaring voor de woningbouw. Ook dat heb ik van tafel geveegd vanwege, 1, het feit dat ie dat wettelijk verplicht is. En 2, omdat ook hun er belang bij hadden dat de woning verkocht word. De doorgang van de verkoop aan de nieuwe verhuurder gaat alleen door wanneer er geen juridische procedure loopt. en als de vrouw van die andere broer overtuigd is van haar gelijk, dan ga je niet op voorhand al met een voorstel op tafel komen naar mij toe. Dat is de fout die ze maakten vanmorgen waardoor ik zeker weet dat ze helemaal niet overtuigd zijn van hun gelijk maar probeerden mij te overtuigen en onder druk te zetten. We zijn overeengekomen dat ik als compensatie 4000 euro krijg op voorwaarde dat ik de zaak bij de HC in trek. Ik ben hiermee akkoord gegaan. Maar dan niet door middel van geen huurbetalingen omdat dan voor hun alsnog de verkoop geen doorgang kan vinden. Ik krijg het dus over gemaakt. Zij weten ook wel dat het hun meer gaat kosten als we gaan procederen. En aangezien ik geen zin heb, voor de tijd dat ik hier nog woon te procederen terwijl dit voorstel op tafel ligt, ben ik akkoord gegaan. Het is mij prima. Het is 4 maanden geen huur in principe. Wat de nieuwe verhuurder gaat doen weet ik niet. Wrs verkopen als ik eruit ben. Leeg levert het meer op dan met huurder erin. Eerlijk gezegd vind ik het een zeer schappelijk voorstel hoewel ze in beginsel probeerden met 1000 euro weg te komen. Ik ga dat geld gebruiken voor mijn nieuwe huis wanneer deze opgeleverd word. We hebben het op papier gezet. En ik heb de voorwaarde eraan gehangen dat mijn ex van het huurcontract geschrapt word. Dan heeft ie geen reden meer om hier nog naar binnen te willen. Voor mij een win win situatie.
 
Zonet van de dierenarts vernomen dat mijn kat longworm/hartworm heeft. Ik heb vorige week ontlasting weg gebracht omdat ik hiervan een vermoeden kreeg. Poosje geleden had ie longontsteking. Daar was ie voor behandeld. Het begon mij op te vallen dat als ik milbemax ontworming gaf hij zich kortdurend beter begon te voelen.
Nu moet ik hem 4 weken lang behandelen met milbemax. Elke week 1 pil. En daarna weer controle. Beide katten moeten overigens behandeld worden ivm besmetting en omdat Vito al bronchitis en long problemen heeft. Ook daarvan begin ik te vermoeden dat dat mogelijk door longworm kan komen. Rossi zijn ademhaling, daarvan zag ik dat ie veel te snel moest ademen, piep geluiden en verder gewoon niet lekker.
Voortaan blijf ik bij de milbemax iplv stronghold.
 
Binc, allereerst gefeliciteerd met je nieuwe woning en de deal die je met je oude huisbaas hebt kunnen sluiten.

In reactie op jouw reactie op mijn recente woorden:



Ik heb het niet over dat ik de boel tussen hem en mij wil fixen. Zo zit het niet. Ik heb mezelf hierin mee laten sleuren en de enige wie ik daarvan de schuld kan geven en verantwoordelijkheid neer kan leggen is bij mezelf. Ik denk dat alles wat ik wil is hem eens duidelijk maken, hoe ik erin stond en hoe ik alles ervaren heb. En ik zag geen andere mogelijkheid dat een tussenpersoon.
Dat het mij ook eens opluchting geeft als de boodschap van mijn ervaring bij de persoon die hierin betrokken is overkomt. Een soort gevoel van rechtvaardigheid of zo. Ik weet het ook niet.

So fucking what? Hij is nu uit jouw leven, dus waarom zou jij hem nu bij jouw psychische en emotionele helingsproces willen betrekken? Heb jij nu nog enige illusie dat hij wel naar je luistert nu er een tussenpersoon bij zit? Laat hem voor eens en voor altijd los, hij mag zijn eigen demonen leren bevechten. Of hij blijft de zwakkeling die hij altijd al was en klampt zich vast aan het volgende volgzame slachtoffer dat hij kan koeieneren. Hoe dan ook moet het jou geen reet meer uitmaken, boeien!

Je geeft me wel een duidelijk beeld van jouw persoonlijkheid, Binc. Jouw probleem is in 1 woord samen te vatten: zorg. Het is jouw verzorgingsinstinct dat jouw valkuil is en die zakkenwasser heeft hier driftig misbruik van weten te maken. Ook nu nog schrijf je:



En idd, het is waar, ik zorg graag. De waarheid is dat ik liever iemand heb om voor te zorgen denk ik.

Een ander facet verbonden aan excessieve zorg is dat je je teveel zorgen maakt. Het is mij en anderen hier op het forum opgevallen dat je de neiging hebt om teveel te denken in termen van crisis i.p.v. kansen.

Dat zagen we bij de manier waarop je naar katten kijkt. Begrijp me niet verkeerd, juist vanwege jouw extreme zorg voor katten heb je bijzonder veel kennis opgedaan over subtiel kattengedrag en ik ben je eeuwig dankbaar voor je input omtrent de oorzaak van de plotselinge acheruitgang en dood van mijn kat Boogie. Ik hoop echter dat je ook mijn input waardeert als ik zeg dat je katten pathologiseert. Het is 1 ding om subtiele signalen te leren herkennen (en nogmaals, daar ben je zeer bedreven in), maar je ziet ook ziekte en klachten waar deze niet noodzakelijk zijn. Het is alsof je voor je eigen zelfwaarde het nodig hebt om je voortdurend zorgen te maken, ook als dit niet nodig is of in die mate. Ik heb het overigens niet over de huidige problematiek van jouw beide katten.

Wil jij werkelijk uit deze spiraal komen en uit de persoonlijke verwarring waarin je nu verkeert, dan zul je moeten ont-zorgen. Het woord dat mij te binnen schiet momenteel is: indifference. Het woordenboek vertaalt dit als 'desinteresse' en 'onverschilligheid'. Dat klinkt iets te kil, want letterlijk betekent het dat het geen verschil maakt of je je nu zorgen maakt of niet en als dat een feit is, waarom zou je je dan nog druk maken? Te beginnen met die ex van je, die mag lekker in zijn eigen sop gaar koken!

Mike
 
Bedoel je nu dat ik een narcistische stoornis heb als HSP persoon?

Nee dit bedoel ik niet. Het was om je duidelijk te maken waarom je als gevoelig persoon aangetrokken bent tot een narcist.
Als HSP'er staan je alertheid en zorgzaamheid in de overdrive. Een HSP'er is scherp op wat hij/zij denkt dat de ander nodig heeft. Zolang je zorgt voor iemand oogst je waardering en beschermt je tegen ruzie/kritiek enz. We noemen het daarom ook pleasen. Alleen de narcist laat zijn innemende masker op een gegeven moment vallen en toont je zijn ware aard van ikke ikke ikke... en dat breekt je op want wat je ook geeft en zorgt.... het is nooit genoeg.
Wat jou kan helpen om hem los te laten is om eens goed kwaad op hem te worden. Niet goed praten wat hij allemaal heeft gedaan of zelfs de schuld bij jezelf zoeken.
Mike heeft helemaal gelijk dat je er genoeg aan hebt om goed voor jezelf en je katten te zorgen (ik hoop dat hun gezondheid goed gaat!) Zet jezelf op de eerste plaats. Zie hem als een boek dat je allang uit hebt.
 
Pfff....oke, een beetje duidelijk op de moeilijke woorden na dan.

dat zorgen zijn idd dingen die ik mezelf ook al langere tijd af vraag. Klopt als een bus. Ik weet alleen niet wanneer dit zo is ontstaan. Ik heb gelezen op 1 van de sites die over al dat narcisme gaat dat je achteraf last kan hebben van een hele hoop kwaadheid. Ik ben mezelf er zeer zeker van bewust dat ik, en echt alleen ik iets met die kwaadheid moet doen. Er stond ergens op 1 van die sites dat je een laatste brief moet schrijven waarin je alle gevoelens op papier zet en niet moet versturen. Ik denk dat het feit dat ik hem betrokken heb bij de therapie te maken heeft met mijn kwaadheid. Dat ik die kwaadheid kenbaar heb willen maken naar hem persoonlijk. Terwijl ik er eigenlijk zelf mee om zou moeten leren gaan. Op de 1 of andere manier wilde ik gewoon gehoord worden of zo.

het lukt mij heus wel om op eigen benen te staan. Daar twijfel ik echt niet over. Dit doe ik al vanaf dat ik puber ben.

Het beeld dat van mij geschetst word over niet alleen kunnen zijn en vast houden aan een langdurige relatie, boeken lezen etc klopt niet. Ik herken mezelf daar niet in. Dat is over romantiseren en dat ben ik niet. Wel zijn er dingen ik mezelf af vraag van wat nu wel en niet normaal is in een relatie. Is het dan zo erg dat ik graag zorg voor iemand? Is het dan zo erg en zo fout? Denk je dat ik zorg en steun van hem heb gehad tijdens de relatie? Nee! Ten tijde van de relatie regelde ik alles. Ik kon de dingen zelf doen. Dus wat zou er nu anders zijn? Als ik het met vriendinnen over mijn relatie had, vroegen ze wel eens dingen over wat hij nu werkelijk deed? Nam hij mij wel eens mee uit eten? Antwoord is nee. kreeg ik wel eens een presentje? Antwoord is nee. Mijn vriendinnen zeiden dat het niet nor5maal was dat hij verwachte dat alles altijd precies door de helft gedeeld moet worden voor w3at betreft financieeen. Zeker niet als ik alles al voor hem regelde en deed. Dat zijn antwoorden van hun die mij verbaasde en waarbij ik dacht, houden jullie dan altijd je handje op? Ik ken dat niet. Ik heb nog nooit mijn hand opgehouden bij mijn partner. En ik denk dan bij mezelf, zijn alle vrouwen zo? Jullie werken zelf toch ook? Ik zorg mijn hele leven al voor mezelf. Maar daarnaast deed ik dat dus ook voor hem.

Voor wat betreft de katten begrijp ik het niet helemaal. Ik denk niet alleen in crisis. Ik heb hier ook meermalen geschreven hoe blij ik was als het eindelijk eens goed met ze ging. Ik wil mezelf ook niet gaan verdedigen. Feit blijft dt ik het momenteel gewoon niet helde3r in me kop krijg. Ene dag gaat het beter dan de andere. Ik waardeer de reacties en het mee denken. Maar ik voel zo ontzettend veel kwaadheid in mezelf die ik er maar niet uit krijg. En ik vraag mezelf af hoe lang het gaat duren voordat ik daar een keer vanaf kom.
 
dat bedoel ik dus elkedageenei. Die kwaadheid wilde ik uiten naar hem door middeel van een tussenpersoon. Ik denk dat ik gewoon eens gehoord wilde worden.

Terwijl ik eigenlijk kwaad op mezelf ben dat het zover is gekomen.
 
Misschien een therapeut inschakelen?
Flink op een kussen slaan. Tegen de deur aanduwen en hem denkbeeldig de deur uitzetten.
Ooit heb ik 1x een bezoek gebracht aan een therapeut en na 1x kwam ik tot het inzicht dat dat genoeg was.
Ik heb zelf achteraf boeken gelezen over relaties. Boeken van de Bib. Misschien zijn er 10 boeken die je niet interessant vindt en die lees je dan maar niet, maar er is altijd wel een boek dat je inzicht geeft.
 
Het gaat niet om je eigen katten, maar uit je uitspraken over andermans katten blijkt wat mij betreft overduidelijk dat je overbezorgd bent. Ik heb je overigens al eens vaker gezegd dat je teveel in problemen denkt en te weinig in oplossingen.

Mike
 
Voorzover ik mij kan herinneren voor wat betreft de katten in jou topic, kwamen er op een gegeven moment vragen naar mij naar aanleiding van het plaatsen van foto’s.
Ik geef dan aan wat ik zie. Hoewel dit heel lastig is op basis van een foto op afstand. Volgens mij heb ik dat destijds ook uitgelegd? Ik heb aangegeven wat ik zie en wat mijn mening is op basis van vragen. Het enige wat ik gedaan heb is mijn kennis gebruiken. Ik vind persoonlijk dat dat niet in problemen denken is. Overigens bij de katten van dorethe zag ik geen problemen. Feit blijft dat de signalen die katten afgeven zo subtiel zijn dat het de meeste mensen ontgaat.

Ben jij dan van mening dat als er iets is dit niet te behandelen? Misschien begrijp ik je totaal verkeerd?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.218
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan