Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Voor zover ik me kan herinneren zag jij bij elke kat wel iets wat er niet klopte en je praatte meteen in allerlei ziektebeelden. Het is een lastig verhaal, dat geef ik toe. Ik heb het ziektebeeld van mijn kat niet (h)erkend en moest achteraf gaan puzzelen om te achterhalen wat er nu zo plotseling mis ging. Anderzijds moet je ook geen problemen maken die er niet zijn. En daar sla jij weer in door. Ik noem het alleen maar als voorbeeld om duidelijk te maken waar jouw valkuil zit, zodat je hier lering uit kunt trekken er niet weer voortdurend in dondert. Snappie?

Mike
 
Ik snap wat je zegt. Feit is alleen dat er heel veel katten zijn die eerder ziek zijn dan dat er daadwerkelijk sprake is van een gedragsprobleem. Recent nog een voorbeeld aan de hand gehad van een kat. Deze was erg agressief. Eigenaar zegt, zo ken ik hem niet anders. Zelfs lachen om het gedrag. Bij sectie bleek dat hij een tumor in zijn hersens had die langdurig aanwezig is geweest. Dat verklaarde heel veel. De oplossing die voor dit soort agressief gedrag staat is het beestje te laten onderzoeken en niet aannemen dat het normaal gedrag is of dat het bij de kat hoort. Oplossingen zijn er zeker. Wij worden alleen niet serieus genomen. Pas achteraf krijgen wij gelijk.
 
Op de 1 of andere manier wilde ik gewoon gehoord worden of zo.

het lukt mij heus wel om op eigen benen te staan. Daar twijfel ik echt niet over. Dit doe ik al vanaf dat ik puber ben.

Tuurlijk lukt dat jou! En dat je gehoord wilt worden vind ik logisch want hij heeft je nog nooit gehoord. Normaal gesproken geeft het niet gehoord voelen ongehoord gedrag. Dus rellen, boosheid, alles wat maar aandacht op je vestigt. Alleen heeft hij jouw eigenwaarde verlaagd waardoor je steeds op zoek gaat naar je eigen mankementen in dit gebeuren. Op zich is het goed om zelf daardoor te willen groeien maar niet vanuit de ongezonde situatie waarin je met hem zat.

Om kwaadheid eruit te gooien: ik hier nog een stapel brandhout dat gehakt moet worden... wanneer heb je tijd? (geintje)
Maar lichamelijk iets inspannends doen waarbij je je verstand op nul kunt zetten lijkt me heel goed om je af te reageren.
 
Kan jij beter mijn psych zijn elkedageenei iplv mijn huidige waar ik al heen ga met het gevoel op thee visite te gaan. Wat jij schrijft is exact wat er idd gebeurde. Ongehoord gedrag. Van mijn kant op een gegeven moment. Uit pure frustratie.

We hadden het vanmorgen over de katten. Ik ben net terug van de dierenarts. Conclusie, ook nog oorontsteking dus na aanleiding van die problemen met de luchtwegen. Gelukkig heeft de milbemax al wel wat gedaan denk ik. Want er was geen gereutel meer te horen bij het ademen. Ik vermoed dus oorzaak van long en bronchitis problemen longworm. De rest gevolg daarvan.
Hij had wel koorts. Nu dus ook oortjes zalven.
 
Op theevisite bij je psych? klinkt niet goed. Doet me denken aan al die artsen ( ook orthomoleculair) die ons in the end niets te bieden hebben. Krijg je dat vergoed Binc anders kun je beter iemand anders zoeken.
 
Ja dat schreef ik al. Ik heb het gevoel geen steek verder te komen. Ik moet er wel heen. Moet van de bedrijfsarts. Doe ik dat niet dan krijg ik daar problemen mee. Verder gaat het gewoon via het basis pakket. Ik zit daar alleen maar van me af te praten. Volgens haar heb ik geen stoornis of wat ook en dus is er ook geen behandelplan.
 
Binc het is ook mijn werk:-).

Je mag me mailen hoor als je er behoefte aan hebt. Aangezien ik ook webmaster ben moet ik je emailadres kunnen achterhalen..
Laat maar weten als je dat wilt.
 
Op zich geen problemen mee! Sterker nog,jij kent mijn verhaal. Anderzijdsben je dan misschien ook bevooroordeeld? Dat weet ik niet zeker. Maar je woont ook ver weg bij mij vandaan dacht ik eerder in het topic van boogie te hebben gelezen. En hoe zit dat dan met de vergoeding vanuit de verzekering? Mail me anders maar.
 
Was ook meer bedoeld als back up of klankbord voor je dus geen kosten voor jou. En is dus vergoeding nvt.
Skypen kan ook altijd nog.
 
Binc, deze is speciaal voor jou om het nieuwe jaar goed in te gaan:


Haha, ik heb hem stukgedraaid toen mijn (ook zeer moeizame) relatie op de klippen liep!!
 
Dankjewel! Ik ga er wel van uit. Hoewel ik een moeilijke avond heb waarbij het hele jaar door mijn gedachten blijft gaan.
Voor jou ook alle goeds en gezondheid voor 2018!
 
Vandaag ben ik weer achter iets gekomen. In dit geval kwam ik erachter dat mijn ex valse meterstanden door heeft gegeven aan de energiemaatschappij bij zijn vertrek. Dat stond op zijn naam. Ik had al het gevoel dat er iets niet klopte maar kwam er maar niet uit wat het was. Totdat ik vandaag in de verbruik app zat te kijken van mijn energiemaatschappij. De standen die zij door hebben gekregen van de maatschappij waar mijn ex zat kwam niet overeen met de foto die ik had genomen.
Verschil wat voor mijn rekening zou komen als ik er niet achter was gekomen.

Gas 367 m3
Electra 1028 kw

In een tijdsbestek van 3 maanden. Mijn eigen werkelijke verbruik zou daar nog bovenop komen.

Ik kan serieus niet geloven dat ie mij dit flikt.

Inmiddels heeft de energiemaatschappij ingegrepen en heeft hij ook bericht gehad van de zijne voor het doorgeven van foutieve standen. Ofwel fraude!

En dan legt ie ook nog de schuld bij mij. Hij hing woedend aan de telefoon vandaag.

Toen hij in april weg was had ie alles opgezegd. Ik heb toen niks aangevraagd. Was teveel met mijn emoties bezig. Toen hij terug kwam in aug heeft hij het weer aangevraagd en bij zijn vertrek de laatste keer weer opgezegd. Dus hij vond dat ie dat gat van 4 maanden op deze manier wel kon corrigeren met natte vinger werk en mij in me schoenen kon schuiven ??

Gelukkig had ik foto's gemaakt.
 
Hij heeft dus lagere standen door gegeven dan de werkelijkheid. In zijn voordeel.
 
Hoi Binc, misschien is er voor jou veel te vinden in het voelen van jouw toestand, daar zitten dingen waar geen woorden voor zijn, althans, geen theorie voor is, geen wetenschap maar war je eerder bij komt door het duiden, voelen. Harry Jekkers is goed wat mij betreft. ken je "De man in de wolken" van hem? Raakt mij erom.
Zelf schreef ik gisteren dit, pas op het kan nogal binnenkomen, maar dan ben je ook meteen daar waar de pijn zit:


03-01-2018
In de verstikkende greep van het monster, moeder, god en de duivel tegelijk en dan op m’n tenen lopen, tot in het absurde rekening houdend met. Elk moment kan de bliksem mij treffen want er is geen plekje veilig, ogen overal, oren ook. Ik kan er niet meer tegen, het blokkeert me, maakt het me onmogelijk om zelf te leven, mezelf te zijn, voor mezelf te zorgen, open en makkelijk te zijn.
En steeds maar de controle houden, want die ogen die mij in de gaten houden en de bliksem. Geen moment gaat voorbij of het is oorlog, dreiging, oppassen, opschieten, luisteren, “luister je nou? Luisteren! Je doet het niet goed, zó moet je het doen. Nee, dat mag niet. Ga zitten of…. luister je weer niet?” Bang! een knal voor m’n kop, liefst op m’n oren: Wat kan hij toch leuk piano spelen, “doe nog eens Gerard?” Ik haat m’n naam, ik haat het dat ik “zo technisch ben”, ik ben niet technisch, ik wil dat je mij ziet, of nee, laat maar zitten, dan moet ik weer pootjes opgeven, want je moet er altijd iets voor terug hebben. Ik red het wel alleen, ik overleef het wel, in mijn gevangenis.
Het is er altijd, vlak onder de oppervlakte die er redelijk goed uit ziet. Daaronder, vlak daaronder is de onrust, ook die van het steeds maar zorgen dat de oppervlakte er goed uitziet. Dag en nacht. En verder, eenzame ruimte met allemaal rommel, allemaal niet weten wat te doen, hoe nu verder, “jij een keuze maken? Nee, dat mag je niet want ik weet het beter en je moet opschieten”.
Elk perspectief glipt tussen m’n vingers door als droog zand, naakt sta ik in de kou met lege handen.
Wreed moest ik naar school, eerst de kleuterschool, daar al in een vreemd land gezet, ik sprak de taal niet, de taal om me thuis te voelen tussen anderen. Dat ging nooit over, ik blijf een vreemdeling.

Jou valt niets te verwijten. Anderen misschien wel, of niet, maar daarmee kom je niet verder, het zou je slechts vasthouden in verwijt, daar heb je nu wel genoeg van gezien. Heb je dan nog verantwoording af te leggen aan dat monster, god en de duivel of wie dan ook, jezelf misschien? Nee, zelfs dat laatste niet. Het is voorbij, het is voorbij, voor mij? Ben ik……. vrij???





 
Heb jij die tekst zelf bedacht Gerard? Wat knap en mooi tegelijk!

Het voelen, ik snap wat je zegt. En je woorden raakten mij wel degelijk idd.
Alleen echt bij mijn gevoel komen zoals ik dat vroeger kon lukt nog steeds niet.
Er zit veel boosheid in de weg. Confrontaties die nog steeds gaande zijn.
Nu weer met die energie standen. Hij praat het goed voor zichzelf. Omdat ik in de 4 maanden hier alleen was en hij elders woonde vind ie dit gerechtvaardigd.
Dat maakt mij weer kwader. En er is weer een issue bij. De verhuurder heeft woord gehouden. Hij heeft een document gekregen die hij moet tekenen om van het huur contract af te komen. Zo vaak heeft ie mij proberen te laten tekenen onder druk dat we samen de huur op zouden zeggen omdat ie alleen niet van het contract af kon. Nu kan ie ervan af en wil ie niet. Hij tekent niet!! Sterker nog, hij heeft heel goed in de gaten dat ik het met de verhuurder op een deal heb gegooid. Hij wist ook van de gebreken. De verhuurder heeft hierover niks gezegd in het contract. Maar hij ruikt geld. En nu, nu wil ie dat ik hem zijn deel geef. Ondanks dat ie geen verantwoordelijk heeft genomen na zijn vertrek voor de huur en dat voor de aankomende maanden ook niet van plan is.
Ik heb hem ook nergens om gevraagd. Maar he, ik moet toch in dit huis nog leven de komende maanden met alle gebreken? Ik moet toch extra stookkosten betalen voor een deur die kieren bevat van bijna 15 mm. Ik moet in de kou zitten. Ik zit met lekkende kranen en ramen. Hij niet! Dus ja, blijkbaar moet ik mezelf weer verantwoorden.

Mijn oom zei vanmorgen, Bianc, als hij het echt zou menen dat ie het goed met je wilde maken, had ie het eerlijk gezegd van die meterstanden. Heeft ie niet gedaan.

Ken je dit boekje toevallig? De schrijver ervan is mijn hypno therapeut geweest 20 jaar geleden. Heb het wederom weer tig keer gelezen.

https://www.bol.com/nl/p/het-universele-principe/666751247/

Maar nog kom ik niet bij mijn gevoel ?
Wel bij de pijn. Maar dat is eerder boosheid denk ik.
Ik weet het even niet.
 
Heb jij die tekst zelf bedacht Gerard? Wat knap en mooi tegelijk!

Het voelen, ik snap wat je zegt. En je woorden raakten mij wel degelijk idd.
Alleen echt bij mijn gevoel komen zoals ik dat vroeger kon lukt nog steeds niet.
Er zit veel boosheid in de weg. Confrontaties die nog steeds gaande zijn.
Nu weer met die energie standen. Hij praat het goed voor zichzelf. Omdat ik in de 4 maanden hier alleen was en hij elders woonde vind ie dit gerechtvaardigd.
Dat maakt mij weer kwader. En er is weer een issue bij. De verhuurder heeft woord gehouden. Hij heeft een document gekregen die hij moet tekenen om van het huur contract af te komen. Zo vaak heeft ie mij proberen te laten tekenen onder druk dat we samen de huur op zouden zeggen omdat ie alleen niet van het contract af kon. Nu kan ie ervan af en wil ie niet. Hij tekent niet!! Sterker nog, hij heeft heel goed in de gaten dat ik het met de verhuurder op een deal heb gegooid. Hij wist ook van de gebreken. De verhuurder heeft hierover niks gezegd in het contract. Maar hij ruikt geld. En nu, nu wil ie dat ik hem zijn deel geef. Ondanks dat ie geen verantwoordelijk heeft genomen na zijn vertrek voor de huur en dat voor de aankomende maanden ook niet van plan is.
Ik heb hem ook nergens om gevraagd. Maar he, ik moet toch in dit huis nog leven de komende maanden met alle gebreken? Ik moet toch extra stookkosten betalen voor een deur die kieren bevat van bijna 15 mm. Ik moet in de kou zitten. Ik zit met lekkende kranen en ramen. Hij niet! Dus ja, blijkbaar moet ik mezelf weer verantwoorden.

Mijn oom zei vanmorgen, Bianc, als hij het echt zou menen dat ie het goed met je wilde maken, had ie het eerlijk gezegd van die meterstanden. Heeft ie niet gedaan.

Ken je dit boekje toevallig? De schrijver ervan is mijn hypno therapeut geweest 20 jaar geleden. Heb het wederom weer tig keer gelezen.

https://www.bol.com/nl/p/het-universele-principe/666751247/

Maar nog kom ik niet bij mijn gevoel ?
Wel bij de pijn. Maar dat is eerder boosheid denk ik.
Ik weet het even niet.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.234
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan