Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Is er iemand die mij wil helpen met dit?

De stand die mijn ex heeft door gegeven bij zijn vertrek 3 nov was 36147 kw.

Op mijn foto van 7 november 2017 staat een stand van 37175.

Ik heb vandaag contact gehad met mijn energie maatschappij en die zeggen dat ik een giga termijn bedrag moet gaan betalen. Dat word dan achteraf gecorrigeerd naar aanleiding van wat ik geconstateerd heb. Maar duurt enige tijd voordat het verwerkt is. Ik zou dan in 5 dagen tijd 1028 kw aan electra hebben verbruikt? Dit reken ik toch goed?
 
Het verschil is idd 1028 kw. Uiteraard is het onmogelijk om dit in 5 dagen tijd te verbruiken. Heb je hier een verklaring voor? Het lijkt mij zinvol om te overleggen met de energiemaatschappij, want als dit bedrag niet op te brengen is kunnen ze hoog en laag springen maar ijzer met handen breken kan niemand, dus ook jij niet.

Mike
 
De verklaring is dat mijn ex expres valse meterstanden door heeft gegeven. Lagere standen dan de werkelijkheid. Ik schreef het gisteren al. Per toeval kwam ik erachter omdat ik een paar dagen na zijn vertrek foto’s had genomen. Mijn energie maatschappij heeft de standen door gekregen van zijn maatschappij. Dat wat hij door gegeven heeft zijn nu mijn begin standen. Totdat het recht getrokken word.
Maar daar gaat tijd overheen. En ondertussen blijft ie geld eisen.
 
Ik was laat met mijn standen door geven. En Essent heeft de standen aangenomen die mijn ex als laatste heeft door gegeven.
Op het moment dat ik de begin standen door gaf, op basis van de werkelijkheid gingen de alarm bellen bij mij.
 
Heb je de meterstanden resp. rekeningen van voorgaande jaren nog? Misschien aan de hand daarvan kunje Essent overtuigen dat het nu niet klopt.
Verder kun je nu per dag kijken/opschrijven wat je wel verbruikt en dat maal 5 nemen, dan heb je een idee wat het werkelijk zou kunnen zijn.
 
Het gaat erom dat mijn begin standen hoger zijn dan dat bekend is bij de energie maatschappij. Door zijn toe doen. Ik heb verzoek gedaan om de netbeheerder langs te sturen voor controle. Ik heb wel vanaf 7 november wekelijks foto’s gemaskt van de standen. Puur omdat ik het verbruik wilde uit rekenen op basis van mij alleen. In de tussentijd verdwijnt het geld wat ik van de verhuurder krijg als sneeuw voor de zon. Ik heb andere plannen inmiddels. Hij wil niet tekenen om van dat contract af te komen. Prima, dan stop ik met betalen van de huur vanaf maart. Kan hij ervoor op draaien. Ik ga hier toch weg. Dan heb ik wel een huur schuld, maar hij ook! Het is zoals het is.
 
Dit kan duidelijk niet kloppen Binc. dus opspelen bij je energiemaatschappij lijkt me het beste. Als zij hem een brief hebben gestuurd geloven ze jou lijkt me?

Evt. Aangfte tegen hem doen? Je krijgt wel heel veel bewijs van zijn nare karakter.
 
Ik had het al overlegd met de energie maatschappij. Ik heb ook de foto’s door gemaild aan hun. Ik had meerdere foto’s en alles door gestuurd. Staat ook een datum bij op de foto’s van mijn tel. Maar voor de verwerking van alles gaat tijd overheen. Het lijkt mij dat hij de standen die hij door heeft gegeven niet kan bewijzen. Je kan namelijk met zo een verbruik geen foto hebben van de stand die hij heeft door gegeven. Hij gaat dus een berekening krijgen en hij komt de helft daarvan bij mij halen.

Aangifte weet ik niet of dat kan. Daarbij wil hij nu niet tekenen dat hij van het huurcontract af gaat. Er zijn nog altijd 3 handtekeningen nodig. Ik en de verhuurder hebben getekend. Als hij biet tekent dan ben ik dus ten alle tijden nog steeds verplicht om hem toegang tot de woning te geven.
 
En dan heb ik ook nog een gas stand die niet klopt met wat hij door heeft gegeven. Is ook lager.
 
Bianca, probeer het zo zakelijk te houden als mogelijk. Het kwaad worden zit ook in de band die je had en daar is nog wat van over: wat je met hem had en wat hij jou aangedaan heeft. Zou het een vreemde zijn geweest, dat voelde het heel anders. Vanaf nu is het een vreemde. Moeilijk, maar het moet.
En die boosheid? Dat is nu jouw gevoel, en dat is er gewoon. Dat is net zo goed jouw gevoel als bij je gevoel komen zoals vroeger, het is alleen niet zo'n prettig gevoel, dat klopt, want het geeft steeds maar stress. Als het je lukt om geen weerstand te hebben tegen jouw boosheid, het mag er gewoon zijn, dan is het minder zwaar. Heb je iemand in de buurt waarmee je de moeilijke dingen kunt delen, iemand die jou prima vindt zoals je bent?

Die tekst van mij kwam er gewoon uit. Het is wat ik voelde. Het is ook voelen hoeveel verdriet en boosheid er zit. Door het te kunnen uiten gaan dingen nu al heel anders, bij mij werkt het beslist helend.

Je bent een doorzetter, je komt echt wel uit de ellende.

Gerard.
 
Thanx voor de tip!! Eerst alles maar eens laten bezinken en kijken hoe dit nu weer uit gaat pakken. Vanmiddag vernomen dat woensdag de overdracht van dit huis is, dus dan heb ik ook een nieuwe verhuurder.
 
Je moet wel ff de tijd nemen om het te lezen idd. Geduldig voor gaan zitten.
 
Ja, gif-vrij, als je het lang vindt om te lezen, moet je het zeker doen want dan heb je haast ;-)
 
Het is een mooi artikel maar er zit veel herhaling is dus zoveel tijd kost het niet om het te lezen ;-)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.235
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan