Binc, je houdt jezelf voor de gek. Nu ben je ineens 'ongerust' en maak je jezelf wijs dat die onrust alleen maar zou zijn vanwege de onzekerheid of hij midden in de nacht ineens thuiskomt en stampij gaat maken. Gisteren was je eerlijker en schreef je:
Inmiddels heb ik het punt bereikt dat ik ga breken en zwakker word. Hij is nog niet thuis maar ik zit weer in twijfel of ik het niet fout gedaan heb. En of ik hem wel lang genoeg de ruimte heb gegeven. Hij maakte niet duidelijk wat ie nu wilde. Hij liet mij in ongewisse. Misschien had ik hem langer met rust moeten laten en was het dan biet zover gekomen.
Gisteren en de dagen ervoor voelde ik mezelf zo sterk hierin. Nu niet. Nu absoluut niet.
Kortom, je hebt je vereenzelvigd met een narcist en pikt elke vorm van psychologische manipulatie van hem over jou en je maakt jouzelf de schuldige partij. Zo lang hij dit soort macht over jouw geest heeft, zul je nooit van hem loskomen, niet fysiek en niet mentaal. Wat je tevens bereikt is dat goedwillende mensen die hier meedenken gaan afhaken. Ikzelf ben er nu wel zon beetje klaar mee, het is graag of niet. Of je blijft met gevaar voor eigen leven en veiligheid telkens maar excuses maken voor zijn gedrag, of je kiest je eigen weg en neemt uitsluitend verantwoordelijkheid voor jezelf en niemand anders. Andere keuzes zijn er niet. Stop met dat eeuwige slachtofferschap en doe iets!
Mike