Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Daarom is het goed als je daar SNEL weg bent, voor het geval hij echt doorslaat en jou of je katten wat aan doet.

Mark
 
Ja. Voor de katten zijn we bezig.
Eerder ga ik niet. Het weekend kan ik wel ergens terecht maar is ook zonder katten. Ik moet ze dan wel hier laten en toch terug komen om ze te verzorgen. Denk alleen dat ze nog meer stress hebben als ze alleeen met hem zijn. Niet dat ie ze ooit iets aangedaan heeft maar het is meer zijn houding nu.

En toch ben ik niet bang. Ik voel geen angst. Wat ik wel zie is dat als het 1 niet werkt en hij ze zin niet krijgt hij weer iets anders probeert om zijn zin door te drukken. ik ben verbaasd over mezelf hoe kalm ik blijf.
En hoeveel makkelijker dat mij af gaat dan voorheen.

 
Wat heerlijk Binc die kalmte! En dat is precies waar je hem raakt: hij krijgt je namelijk niet meer over de rooie. Maar let wel op je veiligheid en die van je katten, aangezien hij een ongeleid projectiel kan zijn.
 
Hij raakt alleen maar meer gefrustreerd omdat ik kalm blijf.
Speelt spelletjes en probeert mij te irriteren. Ook dat werkt niet. Echt hele kinderachtige spelletjes.

Tuurlijk doet het terugkijkend wel heel veel pijn. Maar ik zie dingen wel helderder.
Ik houd mezelf gewoon gedeisd verder. Hij zei gisteren dat hij mij niet meer herkend ten opzichte van anderhalf jaar geleden. Dat ik niet in mijn voordeel ben veranderd.
Ik denk eerder dat ie bedoeld in
Zijn beleving dat ik ze hielen niet meer lik en naar zijn mond praat.
Hij handeld puur in eigen belang.

Krijg ook geen toegang tot mijn spullen die in zijn loods staan.
Volgende week hoop ik de katten weg te kunnen brengen. Dat is nog niet zeker. Ik denk dat ik beter alles in 1 keer kan doen.
Als ik de katten weg heb gebracht en ik ben daarna nog hier dan weet ik wel zeker dat het fout gaat. Ik ga eerst op zoek naar opslag zodat ik spullen daar op kan slaan en dezelfde dag nog weg. Alkes in fases doen gaat het niet worden om erger te voorkomen. Daarna zorg ik dat er een voorstel voor hem ligt om de zooi te regelen.
Geen idee of ie van plan is de 20e op die afspraak bij de gemeente te komen.
Als ik weg ben misschien wel.

 
Vandaag nog heel veel gelezen iver dat Stockholm syndroom en ik herken toch best wel veel dingen. De gemeente heeft het gisteren ook genoemd.
 
Reken er maar niet op dat hij naar die afspraak gaat. Als hij een eigen zaak kan runnen is hij niet gek en dus weet hij heus wel dat hij fout zit.
Maar dat is jouw pakkie an niet. Ik zou er geen woord over vuil maken. Als de gemeente hem wil spreken moeten ze echt zelf maar een afspraak met hem maken.
 
Het is niet verplicht bij de gemeente.
Kan ook geen verplichting zijn zeiden ze.

Inmiddels heb ik het punt bereikt dat ik ga breken en zwakker word. Hij is nog niet thuis maar ik zit weer in twijfel of ik het niet fout gedaan heb. En of ik hem wel lang genoeg de ruimte heb gegeven. Hij maakte niet duidelijk wat ie nu wilde. Hij liet mij in ongewisse. Misschien had ik hem langer met rust moeten laten en was het dan biet zover gekomen.
Gisteren en de dagen ervoor voelde ik mezelf zo sterk hierin. Nu niet. Nu absoluut niet.
 
Kom op hoor Binc je kan het. Logisch dat je twijfelt maar stop daarmee.
Laat je niet weer afglijden de beerput in. Probeer je op te laden, je kan het!
'the moment that you start to wonder if you deserve better, you do'

 
Is het dan normaal dat ie nu nog steeds niet thuis is en ik me zorgen maak? Ik hoor niks. En het bevalt me niks
 
Wees juist blij! Opgeruimd staat netjes. Het Stockholm Syndroom zit diep bij jou, want jij voelt je nu schuldig voor zijn beslissing om weg te blijven. Je hoeft uitsluitend verantwoordelijkheid af te dragen naar jezelf en je huisdieren, laat hem lekker verder in zijn sop gaar koken.

Mike
 
Ongerust. Niet schuldig maar na de hele nacht niet thuis komen gewoon ongerust.
 
Binc, Trap er niet in! Ook dit is pure manipulatie!

Ik wil je ook adviseren om contact op te nemen met het netwerk van Iris Knoops, Het verdwenen zelf.
Bel of mail met ze, zo snel mogelijk!
Spit ondertussen de website door en de schellen zullen je van de ogen vallen. (Hoop ik)!

https://het.verdwenenzelf.nl/wat-is-narcisme/

En blijf hier schrijven om een referentie kader te houden.

Heel veel sterkte!!
 
Dit is waarschijnlijk mijn enige bericht wat ik in deze topic zal plaatsen, want het is al zo vaak gezegd: denk aan je zelf.

Stel je voor dat hij jou of de katten iets had aangedaan, had je jezelf dan nog steeds om hem bekommert?

Bekijk het eens van deze kant: Jij bent niet blij, hij niet en de katten ook niet. Ik zie dan eigenlijk voor iedereen winst als jij je eigen weg kiest.
 
Absoluut waar!!

Ware het niet dat ik niet op gemak thuis ben tegen etenstijd dat ie normaal gesproken thuis komt.
Vind het prettiger als hij het gewoon laat weten.
Omdat als ik de deur op slot die hij stampij gaat maken dat ie er niet in kan. En hij mag er heus in maar wil niet ineens midden in de nacht voor verassingen staan of vroeg in de ochtend dat ie alsnog met een paar kerels binnen komt om ze spullen op te halen. Ik mag ook mijn rust.
Het voelt nu ook wel aks meer rust maar toch kijk ik elke keer de straat in als ik een auto hoor en voel mezelf gewoon niet op mijn gemak dan.
 
Binc, je houdt jezelf voor de gek. Nu ben je ineens 'ongerust' en maak je jezelf wijs dat die onrust alleen maar zou zijn vanwege de onzekerheid of hij midden in de nacht ineens thuiskomt en stampij gaat maken. Gisteren was je eerlijker en schreef je:



Inmiddels heb ik het punt bereikt dat ik ga breken en zwakker word. Hij is nog niet thuis maar ik zit weer in twijfel of ik het niet fout gedaan heb. En of ik hem wel lang genoeg de ruimte heb gegeven. Hij maakte niet duidelijk wat ie nu wilde. Hij liet mij in ongewisse. Misschien had ik hem langer met rust moeten laten en was het dan biet zover gekomen.
Gisteren en de dagen ervoor voelde ik mezelf zo sterk hierin. Nu niet. Nu absoluut niet.

Kortom, je hebt je vereenzelvigd met een narcist en pikt elke vorm van psychologische manipulatie van hem over jou en je maakt jouzelf de schuldige partij. Zo lang hij dit soort macht over jouw geest heeft, zul je nooit van hem loskomen, niet fysiek en niet mentaal. Wat je tevens bereikt is dat goedwillende mensen die hier meedenken gaan afhaken. Ikzelf ben er nu wel zon beetje klaar mee, het is graag of niet. Of je blijft met gevaar voor eigen leven en veiligheid telkens maar excuses maken voor zijn gedrag, of je kiest je eigen weg en neemt uitsluitend verantwoordelijkheid voor jezelf en niemand anders. Andere keuzes zijn er niet. Stop met dat eeuwige slachtofferschap en doe iets!

Mike
 
Eens Mike, we zijn al 8 pagina's verder.... Binc je leeft alsof er nog een 'wij' is. Je hebt besloten dat te beëindigen dus ga verder met je leven voor jezelf en je katten. In dit stadium zal hij zich niet geroepen voelen om jou op de hoogte te houden waar hij uithangt. Prima toch, wees er maar blij om, scheelt ook weer ruzie.

 
Hij is vanmiddag rustig ze spullen in gaan pakken. Dozen.
Wanneer en of ie gaat weet ik niet. Maar dat doet iemand die narcistisch is toch niet?
Die wil toch door zuigen?
 
Allereerst, geloof het pas dat hij gaat als hij ook daadwerkelijk vertrekt. Jij bent daar zelf nog niet eens van overtuigd. Het kan het zoveelste spektakel zijn dat hij opvoert. Mocht hij nu wel daadwerkelijk zijn biezen pakken, dan hoop ik voor jou dat hij je niet gaat stalken. In het allergunstige geval vertrekt hij en laat je nog met rust ook. Hij zal dan een nieuw slachtoffer vinden om zijn narcisme op bot te kunnen vieren. In alle scenario's vertoont hij zuiggedrag. Is ook allemaal niet zo interessant, als-ie maar gewoon nokt en weg blijft!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan