Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Verstand en gevoel zitten totaal niet op 1 lijn!!!
Echt niet!!!
Dit is zo moeilijk te handelen voor mij!! Hij doet heel cool en nuchter alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ik probeer dat ook te doen.
Maar daar zit mijn zwakheid! En dat weet hij!
 
Zoals ik al schreef:



Kortom, je hebt je vereenzelvigd met een narcist en pikt elke vorm van psychologische manipulatie van hem over jou en je maakt jouzelf de schuldige partij. Zo lang hij dit soort macht over jouw geest heeft, zul je nooit van hem loskomen, niet fysiek en niet mentaal.

Mike
 
Een relatie opbreken dat doe je heel cool en nuchter...jaja.
Echt niet!

Een narcist weet je zo te bespelen dat je gevoel en verstand per definitie niet op een lijn zitten.
Je hebt werkelijk geen idee hoe en narcist functioneert.

lees dit maar
https://het.verdwenenzelf.nl/waarom-ontsnappen-zo-moeilijk-is/
 
Het is niet bij cool gebleven.
Hij was boos op een gegeven moment.
Uiteindelijk heb ik met hem gepraat maar heb geen verantwoordelijkheid genomen voor zijn eigen gevoel.
Voor nu zegt ie 6 maanden een ander huis te hebben. Op de vraag wanneer ie gaat wist ie nog niet. Hij moet mensen regelen en weet niet wanneer dat kan. Verder dat ie de datum van zijn nieuwe huurcontract zelf ingevuld kan worden. En dan hij niet weet wat de toekomst gaat brengen en of er nog iets is in de toekomst.

Kortom, grote pleuris zooi in me huis met dozen en toestanden wat mij irriteert.
Ik heb het allemaal vaker gehoord. Ook toen ie eerder weg is geweest. Toen bleven we contact houden. Dat wil ik nu niet als ie gaat.
 
Ik heb dat artikel meer malen gelezen. Vorig jaar al.
Ik ben alleen geen ijspegel ook al geb ik mezelf wel zo voorgedaan in het gesprek.
Nu ben ik alleen. En kan ik me emoties laten gaan.
 
Als je dit artikel vorig jaar al hebt gelezen, waarom was je dan zo verbaasd over dat Stockholm Syndroom? Het wordt in het artikel vermeld.

Mike
 
Omdat ik het niet geloofde. En omdat ik mezelf zo slecht voelde dat niks meer in mijn hoofd opgenomen werd. Lichamelijk ging ook nog niet goed. Ik werkte toen met voeding wel al aan mezelf. Maar ik was er nog niet. Niet zoals nu. Ook al is nu ook nog niet 100% ten opzichte van vorig jaar, rond exact dezelfde tijd, ook april, begin ik in me kop beter te voelen.
Daarnaast kon ik hem vorig haar nog niet loslaten. Hij zicht steeds weer contact. Ik trapte er weer in. En de artikelen die ik gelezen had beschouwde ik als niet relevant in mijn situatie.
Nu zijn we weer een jaar verder.

Daarom was ik verbaasd, geschrokken en perplex toen jij daarover schreef. Omdat ik meteen moest denken aan die artikelen die ik vorig jaar deels had gelezen. Ik zeg deels maar bedoel daarmee dat ik het niet op kon nemen in mijn hoofd.
Dat was ook de periode dat ik net burn out had.
 
Bovendien denk ik ook dat ik meer bezig was met lezen over narcisme maar dan naar de rol van de dader. Omdat hij ook gokte. Ik keek nog niet naar de rol van slachtoffer. Ik ging ook lezen over narcisme bij vrouwen. En ik herkende daarvan ook heus dingen bij mezelf. Dus ik ging aan mezelf twijfelen wat ik allemaal fout deed.

Momenteel ga ik weer een stapje achteruit in mijn gezondheid door de stress etc.
Het word ook allemaal weer minder helder en mistig. Slechter slapen en eten.
 
Oke Binc, het maakt verder allemaal niet meer uit, narcist ja of nee. Je hebt het allemaal gelezen en begrepen. Geef je geest rust, neem het momenteel zoals het komt, dat is al moeilijk genoeg. Probeer niet langer de schuld bij jezelf te zoeken, ook niet bij hem. Het is gewoon 50/50. klaar.
Het is redelijk weertje, hou je van fietsen of wandelen? Hoop ik? Probeer je geest te ontspannen, haal diep adem. Al die dozen, het is maar tijdelijk. Straks is hij weg en heb je rust. Nog even volhouden.
Wat mij nog wel eens helpt: kijk naar kleine kinderen. die zitten MET AANDACHT te spelen en horen en zien niets om zich heen.
Dus wat je ook doet, boodschappen, eten maken, fietsen enz. probeer je aandacht bewust erbij te houden, praat desnoods in jezelf. Maak er een spelletje van.
 
Binc iedereen heeft eigenschappen van de meeste psychische stoornissen, dat maakt je nog niet gestoord. Pas als je zoveel eigenschapen hebt dat ze heel storend zijn voor jezelf en/of je omgeving wordt er gezocht naar een diagnose volgens de DSM,
Het is jou meevoelende vermogen dat je het steeds weer vanuit hem bekijkt en de oorzaak van het probleem bij jezelf zoekt.
Dat is een mooie eigenschap alleen maakt de narcist daar onbelemmerd gebruik/misbruik van. Zo wordt jouw rotgevoel over jezelf keer op keer bevestigd en dat komt je al te lage zelfbeeld niet ten goede.
Zoek steun in je omgeving dat heb je nu echt nodig! En wees niet bang om hulp te vragen, mensen zien het waarschijnlijk allang aankomen. Als je een goede relatie met je ouders hebt, hebben zij allang door dat je ongelukkig bent en zullen ze opgelucht zijn als je het met ze deelt.
Doe je niet sterker voor dan je bent (behalve naar je aanstaande ex) dan krijg je de nodige hulp.
 
Probeer niet langer de schuld bij jezelf te zoeken, ook niet bij hem. Het is gewoon 50/50. klaar.

Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Natuurlijk doet de een het en laat de ander het toe. Maar 50-50? Dacht het niet! Hij draagt wel degelijk meer schuld met zijn manipulatieve gedrag en emotionele chantage. Waarom zou Binc 50% van de 'schuld' op zich moeten nemen? Het gaat er om dat ze 100% VERANTWOORDELIJKHEID op zich neemt voor haar eigen leven!

Mike
 
Ik snap wat je zegt liesje.
En vorige week ging het mij ook redelijk goed af allemaal.

Ik ben het wel met Mike eens. Alleen ik kan gewoon niet zomaar een knop omzetten. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen daden en verantwoordelijk hoe ik mezelf voel. Verstand en gevoel zitten niet op 1 lijn.
Ben wel begonnen met het opvragen van eindafrekening van energie etc.

Vorig jaar zat ik buiten mijn relatie om ook met dat gezeik met die contracten van mijn werk.
Ook dat gaf onzekerheid. Het was heen en weer geslinger met gevoel, lichamelijk niet in orde en toestanden meer.

Ik probeer beter op te letten op zijn gedrag. De dingen wat ie doet en zegt. Gisteravond toen ik naar bed wilde kwam hij net thuis en waren de woorden, ik wil niet dat je denkt dat ik je gebruikt heb, voor mij is dit ook niet makkelijk. Ik heb zitten gapen en gezegd dat ik ging slapen. Ik had ook wat cbd/thc olie genomen. Iets teveel denk ik voor mijn lichamelijke toestand want ik werd al snel enigzins stonend.
Eerlijk gezegd vond ik dat ook niet zo erg. Had het gevoel dat ik dichter bij mezelf was.

Toen ik alleen was gisteren avond waren mijn katten relaxter. Hij komt thuis en ik zie ze in de vluchthouding liggen.

Ze kunnen gewoon niet meer tegen zijn geschreeuw. En hun medische toestanden blijven op deze manier ook in stand door de stress.

Ik zit zelf te twijfelen om toch de adrenal cortex te gaan nemen in deze situatie. Maar mijn ervaring was eerder dat ik echt helemaal niet kon slapen. Dan was ik midden in de nacht klaar wakker.
 
Tijdens mijn eigen scheiding heb ik boeken gelezen over relaties.
Want ik kreeg overal de schuld van en dacht: dat kan niet.
Als voorbeeld wat ik daar heb gelezen:
man komt thuis en is veeeel te laat zonder iets van zich te laten horen.
Vrouw is beetje boos en zegt: Waar kom je zo laat vandaan? met verwijt in gaar stem. o.i.d.
Man voelt zich aangevallen.
Vrouw moet zeggen: IK was zo ongerust o.i.d.
Door de IK-vorm te gebruiken houdt ze het bij zichzelf.
Mij sprak dit toen wel aan. Toen ik dat eens bij een ander gebruikte kreeg ik te horen dat ik het altijd maar had over ik, ik, ik. Maar die was zelf gescheiden en had zich er nooit in verdiept.
Tja.
Wat moet je hiermee?
 
Man voelt zich aangevallen.
Vrouw moet zeggen: IK was zo ongerust o.i.d.
Door de IK-vorm te gebruiken houdt ze het bij zichzelf.

Vrouw moet hem nokken en hem lekker in zijn sop gaar laten koken! Wat is dit voor softe shit?

Mike
 
Situatie hier was dus 2 weken geleden ook zoiets. Niet omdat ik toen ongerust was maar hij zegt wel dat ie zich aangevallen voelde. Ik had iets voor hem verpest en begreep niet wat ik had verpest. Hij heeft dat geprobeerd uit te leggen maar dan wel naar zijn eigen hand gepraat. Zijn uitleg klopte niet met hoe de werkelijke situatie was.
Vervolgens was dat reden om boos te blijven. Afstandelijk te doen en mij negeren. Alleen hoi en doei zeggen. Toen ik ernaar vroeg was ie niet boos zei hij. Maar een andere verklaring ook niet. Pas toen ik mijn zelfbeheersing verloor door dat gedrag zei hij dat ie over dingen na moest denken.
En daarna, en nu nog steeds ben ik de schuldige omdat ik mijn zelfbeheersing verloor. Daarom vroegik mij dus steeds af, heb ik hem wel voldoende ruimte gegeven. Dus met andere woorden zoals Mike schrijft, voldoende in zijn eigen sop gaar laten koken.
 
Mijn dure MacBook is kapot gegooid. En zo nog meer van die dingen



Zo vaak dacht ik bij mezelf geef hem een knuffel dan komt het uiteindelijk vanzelf goed. Wat resulteert dat ik van de trap af word geduwd en tot 2 keer toe met gekneusde en 1 gebroken rib heb gelopen.



Sterker nog, begin vorig jaar ontdekte ik dat hij voor heel erg veel geld online aan het gokken was. Nu doet ie dat niet meer. Maar ook toen is het geëscaleerd en heb ik het lichamelijk moeten bezuren.

 
Daarom vroegik mij dus steeds af, heb ik hem wel voldoende ruimte gegeven. Dus met andere woorden zoals Mike schrijft, voldoende in zijn eigen sop gaar laten koken.

Niet hem, maar jouzelf de ruimte geven. Of jij weg of hij weg!

Mike
 
Daarom vroegik mij dus steeds af, heb ik hem wel voldoende ruimte gegeven

Dat meen je niet? Iemand die jou van de trap gooit, dure spullen van jouw moedwillig vernield en je lichamelijk, afgezien van de psychische mishandeling , mishandeld ?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan