zorgverzekering

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Tegen de tijd dat de stormtroopers je deur intrappen zien ze niets anders dan weekdieren die bezig zijn in het ‘nu’ te blijven en ‘kwetsbaar’ durven zijn! :roll:

Mike
uit: $piritualit€it In De Uitverkoop:
Daarom is er een andere, geëngageerde en subversieve spiritualiteit nodig.
punt.

Nou, Emiel en Johan en de rest, over dat citaat dat jij aanhaalde Emiel: ik geloof zeker dat artsen ook medeverantwoordelijk (gemaakt worden en) zijn voor het vergiftigen en anderszins toetakelen / onwetend houden van mensen (inzake hun lichamelijke gesteldheid). Het hele medische systeem is zo rot als een rotte appel. Alleen die verzekeringsmaatschappijen die vergoeden die giftige stoffen / schadelijke / symptoombestrijdende-verschuivende behandelingen toch ook? Plus door de zware druk van verzekeringsmaatschappijen wordt de vertrouwensband tussen artsen en patienten inclusief beroepsgeheim momenteel zwaar uitgehold.

Het is allemaal een grote brainwash en massahypnose. Alle afdelingen in de reguliere medische wereld zijn er ten volle van overtuigd dat ze in het belang van de gezondheid van de mens bezig zijn. Helaas voor hen zijn ze zo gehersenspoeld dat ze hiervan totaal overtuigd zijn.
Dit zie je heel vaak in de alternatieve groepen op Facebook waar dan weer eens een -aanstaand- medicus de hoek om komt zetten met een hoop getoeter dat het alternatief (voor medicatie) niet werkt en je toch echt naar de dokter moet. Vooral bij het onderwerp 'kanker' lopen de gemoederen hier vaak hoog op. Logisch toch want hier gaat veel geld en veel angst de rondte.

Er zijn heus nog wel mensen die naar hun instinct luisteren en een bepaald gevoel bij dit alles hebben, maar dit wordt maar al te vaak ondergesneeuwd door alle informatie en geroeptoeter vanuit de medische sector. Angst is dan de slechte mede-raadgever en zo komt iemand toch in verkeerde handen.

Wat betreft het verhaal over soldaten, broodheren en dergelijke ben ik van mening dat we allemaal tot op zekere hoogte soldaten zijn. De een is meer een "puppet on a string" dan de ander, maar dit systeem is zo gebouwd dat je er niet aan kan ontkomen. Dit is van mijn kant niet een blijven hangen in de status quo, want ik vecht door, maar de soldaten zitten op meer afdelingen dan alleen bij de zorgverzekeraars en in de reguliere medische wereld. Er moet immers vlees op de plank komen en dat houdt in dat het hele systeem je wel eens soldaat maakt.

we zijn inderdaad allemaal gehersenspoeld en op de gebieden waar we nog niet wakker zijn beseffen we het zeer waarschijnlijk ook niet.
Toen ik wakker werd, deed ik dat direct op een gebied of tien, maar hoe vaak zie ik/we wel niet dat het bij veel mensen niet verder gaat dan 1 of 2 gebieden.
En wat noem je wakker?
Iedereen hier op het forum heeft in grote of mindere mate zijn voeding aangepast. Doen veel bewuster inkopen, denken meer na over de bereiding, etc.
Maar dat doen vegetariërs/..../.... ook

De overeenkomsten tussen de medische wereld en enge religies zijn niet te tellen, toch een paar voorbeelden: de witte jas: het gewaad, medicijnen: 3 x daags = bidden, de stethoscoop: een heilig voorwerp, antidepressiva, ritalin, slaapmiddelen: opium voor het volk, verplichte verzekering: uw gulle gave voor de goede werken die gelovigen met een roeping in verre landen voor uw verrichten tot heil van de arme mensen.

Acht Johan, zonde van mijn tijd om daar met jou nog over te gaan zitten bakkeleien.

Dus met andere woorden, die nare beledigende opmerking vanuit mij naar jou bestaat niet.
Waarom zou je over zoiets liegen?
Geef gewoon aan dat die beledigende opmerking vanuit mij naar jou nooit heeft plaatsgevonden, dan pas toon je karakter.

hoi Johan, de discussie ging aanvankelijk over het disfunctioneren van het medische systeem en ook de rol van het verzekeringswezen daarin. Alethea vertelde haar persoonlijke ervaring met dit systeem dat 28 jaar nodig had om wat zij noemt een diagnose te stellen, wat toch wel rijkelijk lang is, en dan ga je onnodig haar eigen verantwoordelijkheid bij deze discussie betrekken.
In feite is het eigenlijk ongeveer hetzelfde soort verwijt als dat mensen jou soldaat noemen.
Zonder soldaten geen onderdrukking, zonder slachteroffers geen onderdrukking.

&feature=youtu.be
Interview met huisarts Chantal van het Zandt over het geld dat zij moest terugbetalen aan de zorgverzekeraar omdat ze teveel tijd aan haar patiënten besteed zou hebben: de monitor KRO-NCRV 6 september 2015

Er zijn hier een paar mensen verzekerd bij Anderzorg: kijk ik ben ook totaal niet voor het zorgsysteem zoals we dat nu kennen, maar goed, je kunt, gevaccikoeioneerd in deze alleszins vergiftigende straling-stressmaatschappij niet altijd alles zomaar voorzijn: Rob Captijn

Dus jij denkt goed verzekerd op vakantie te gaan met je Menzis Anderzorg Internationale Zorgpas…?

En zo lag mijn Anita dus afgelopen vrijdagavond in ons vakantiehuis in Spanje op de grond met alle verschijnselen van een TIA: haar hele rechterkant verlamd, scheve mond en niet meer in staat om te praten. De ambulance kwam razendsnel en voerde haar af naar het ziekenhuis van Palamos, hier even verderop. Daar zakte ze nog een keer weg. Toen ook die aanval leek weg te ebben, is ze verhuisd naar het Josep Trueta, de universiteitskliniek in Gerona, waar ze op de spoedeisende hulp verder is onderzocht en ter observatie is opgenomen.

Dr. Abellan Antolin, de neuroloog die ik daar sprak, vermoedde inderdaad een TIA, maar kon die diagnose niet hardmaken zonder een nadere MRI van haar hoofd, een z.g.n. ECO-cardiogram en een Holter, een 24 uurs hartonderzoek. Maar omdat het inmiddels vrijdagnacht was en er in het weekend niemand beschikbaar bleek, nam hij haar op en gaf hij aan dat die onderzoeken maandagochtend first thing te willen doen, om de oorzaak te achterhalen en een beter inzicht te krijgen in de schade, alsmede in de kans op herhaling, die hij meer dan realistisch achtte.

Tot mijn verbijstering kreeg ik mijn meissie de volgende ochtend een tikje verward aan de telefoon. Ze was zojuist ontslagen. Zonder de voor de diagnose zo vitaal geachte onderzoeken en zonder enig papierwerk. Door een voetblessure aan een rolstoel gekluisterd, vroeg ik een vriend om haar op te halen en zo werd ze een uur later afgeleverd; bekaf, vertraagd, wankel in haar bewegingen en nog steeds zoekend naar woorden.

Hoe het zou moeten.

Er wordt door verzekeringsmaatschappijen gesuggereerd dat je voor spoedeisende hulp in het buitenland, simpelweg je Internationale Zorgpas op de balie klapt en dan de benodigde zorg ontvangt. De doorsnee basisverzekering vergoedt dan de kosten tot maximaal de geldende Nederlandse norm. Wel moet je daarvoor contact opnemen met de alarmcentrale van je maatschappij, die je vervolgens verder bijstaat in het proces. In Spanje, het land van de stempeltjes en de meters papier, vereisen ziekenhuizen in ieder geval ook een fax (ook zo 2015) van de alarmcentrale waarin de verzekeringsstatus van de patiënt wordt bevestigd. Maar….

De onsmakelijke discussies met de Menzis Alarmcentrale (ANWB) en verzekeraar Anderzorg.

Vanaf het moment dat zij ontslagen is stellen de alarmcentrale en Anderzorg -het jij en jouwende funcky zusje van Menzis- zich op het standpunt, dat de onderzoeken die voor diagnose, schade en risico door de arts van vitaal belang geacht worden, geen spoedeisend karakter hebben. Men vindt dat het “aanvullende onderzoeken” betreft die onder het begrip “planbare zorg” vallen. Volgens de definitie zorg die niet in het buitenland wordt vergoed omdat die best wel uitgesteld kan worden tot de patiënt weer in Nederland is.

Nog afgezien van het feit dat Anita in geen geval “fit to fly” is en hier als een tikkende tijdbom op de bank lag, heb ik bijna een week lang geen millimeter beweging kunnen krijgen in die onsmakelijke stellingname, die verder inhoudelijk niet te bediscussiëren viel: wij vinden de procedures planbaar dus vergoeden we niet, punt.

De Menzis Alarmcentrale en Anderzorg bleken onvermurwbaar voor het argument dat als iemand met dergelijke klachten de spoedeisende hulp wordt opgereden –toch niet echt een snee in je vinger of een gebroken pols- dat je dan minimaal de procedures vergoedt om een ordentelijke diagnose te stellen en risico’s van herhaling in te schatten. Nee, die onderzoeken konden wel wachten tot in Nederland. ” De “zorgadviseur” van Anderzorg vroeg me zelfs of ik ondanks mijn rolstoel wèl kon autorijden, want dan kon ik haar toch zelf naar Nederland brengen.

Hoe eenvoudig was het voor hen niet geweest om gezien de ernst en urgentie van de klachten desnoods de in verzekeringsland gebruikelijke “coulanceregeling” toe te passen door de kosten te vergoeden die in Nederland ook gewoon vergoed zouden worden. Maar nee…

Bij de alarmcentrale kreeg ik van iedere medewerker die ik sprak (en aan wie ik het hele verhaal keer op keer opnieuw moest uiteggen) weer een andere versie van het verhaal waarom ze niet meewerkten. Zonder enig gevoel voor urgentie bleef men het proces vertragen, ondermeer door van mij te eisen, zelf in mijn beste Spaans in het ziekenhuis documenten los te peuteren die vervolgens nooit werden gemaild; het ziekenhuis riep simpelweg dat ze zonder betaalgarantie van de alarmcentrale niets doen en Anderzorg vond het vooral belangrijk om te debiteren dat van de vergoeding van de reeds gemaakte kosten eerst het eigen risico zou worden afgetrokken en dat als er in het buitenland nog vervolgkosten zouden worden gemaakt –bijvoorbeeld op basis van de uitslagen van het nadere onderzoek- deze ook niet zouden worden vergoed, tenzij ze weer met gillende sirenes de EHBO zou worden opgereden: “Kunt u deze zorgkosten trouwens niet bij uw reisverzekering claimen?”

Menzis/Anderzorg. Wat een tuig.

Naschift: inmiddels is mijn echtgenote voor eigen rekening afgeleverd in een privékliniek in Gerona, waar ze meteen de molen is ingegaan. Aan de hand van de MRI die daar is gemaakt is een herseninfarct in het diepe deel van de linker hersenhelft geconstateerd. Volgens de doctoren hadden we geen uur langer moeten wachten. https://www.facebook.com/photo.php?...118328.100000615397791&type=1&fref=nf

Een ziek standpunt! En trouwens ook een rare, want dit is duidelijk wel een aandoening waar voor iedereen geldt hoe sneller je erbij bent hoe beter de uitkomst en dus hoe lager de zorgkosten.

hoi Naief, ik weet niet waar je precies op reageert en ook niet wat je bedoelt en of je bericht aan mij gericht was/is omdat je het niet aan iemand specifiek richt.
Ik bedoelde in elk geval in mijn laatste bericht te zeggen dat ik -ondanks dat ik het huidige westerse zorgsysteem verafschuw en ondanks dat ik zeker weet dat mensen vergaand hun gezondheid zelf kunnen beinvloeden- van alle zorgverzekeringen Anderzorg zou afraden -gezien het verhaal van facebook dat ik in mijn bericht citeer- omdat een aantal mensen hier op het forum bij die verzekering verzekerd waren of zijn. Ik heb verder nooit beweerd dat ik de crisisgeneeskunde geen warm hart toedraag.

Doen jullie ook allemaal mee om de petitie te tekenen ?

http://petities.nl/petitie/terug-naar-oude-vorm-van-ziekenfonds

Naar deze situatie gaan we in Nederland ook:

Een Amerikaanse vader berooft een bank om voor de chemo van zijn dochter te kunnen betalen, nadat zijn zorgverzekering is geannuleerd:

http://patriotrising.com/2015/08/27/father-robs-bank-to-pay-for-daughters-chemo-after-insurance-canceled/

Schrijnend en mensonterend.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan