zorgverzekering

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik heb net een bericht voor je getikt Johan, maar wis ik het perongeluk.
Hier de hele korte versie.
Waarom heb ik in dit vrije land niet de keus om te kiezen voor een pakket zonder chemo en statines?

En weet je wel hoezeer de kosten van chemo de zorgpremie omhoog drijven? Bijna 1 op de 2 Nederlanders heeft of krijgt kanker!

Mike

hoi Johan, als je het met mij en ons eens bent dat zowel de "reguliere" als de "alternatieve" zorg vergoeding verdient vanuit het basispakket: dan zijn we het inderdaad eens. Maar ja, als ik erover nadenk: over iedereen tevreden stellen (als uitgangspunt, dat volgens jou moelijk haalbaar is):
ik wil persoonlijk liever een aparte zorgverzekering die alleen solidair is met mensen die geen geld willen vergooien aan giftige en schadelijke behandelingen. Dat scheelt een hoop geld in de basisverzekering. Regulier ben ik alleen voor crisisbehandelingen als benen aan- rechtzetten, harten weer ritmisch aan de praat krijgen, etc.

@ JP, dank voor de tip over zorgtoeslag. Heel raar dat ik daar nog nooit van gehoord had.

Wat is er met jou aan de hand jongen? Kom je aandacht tekort?

Wanneer je argumenten tekortschieten, dan maar op de emotionele toer. Je reageert al die tijd quasi-nonchalant met een grap en een grol en nu laat je zien dat je toch te prikkelen bent. Mooi, dat was ook mijn bedoeling. Ik plaatste die cartoon speciaal voor jou en je doet alsof je neus bloedt:

@Mike, indeed they do! Waarom speciaal voor mij?

Zo van: ik ben toch niet te raken. Dat ben je dus wel, want je verdedigt je werkgever met hand en tand. je vecht voor de verkeerde en tegen de verkeerde!

Mike

Ik verdedig mijn werkgever omdat er ook mooie dingen gebeuren Mike, dit hebben we al uitvoerig besproken.

@Lievergezond,

Maar ja, als ik erover nadenk: over iedereen tevreden stellen (als uitgangspunt, dat volgens jou moelijk haalbaar is):
ik wil persoonlijk liever een aparte zorgverzekering die alleen solidair is met mensen die geen geld willen vergooien aan giftige en schadelijke behandelingen. Dat scheelt een hoop geld in de basisverzekering. Regulier ben ik alleen voor crisisbehandelingen als benen aan- rechtzetten, harten weer ritmisch aan de praat krijgen, etc.

Ik vind echt werkelijk dat je allemaal hele mooie dingen verteld waar ik het mee eens ben. Het is een mooi ideaal plaatje, maar naar mijn mening enigszins ver van de realiteit.

Als we toch allemaal een collectieve zorgverzekering zouden moeten hebben, dan was het oude ziekenfondssysteem zo slecht nog niet. Slechts een klein percentage van je salaris werd ingehouden, waardoor het betaalbaar was en weinig pijn in de portemonnee deed. Daarentegen was het voor zelfstandige ondernemers weer peperduur! Wat er in de loop der jaren is gebeurd is dat de hoge premies van zelfstandigen ook de norm zijn geworden voor particulieren, waardoor het zo langzamerhand voor iedereen onbetaalbaar dreigt te worden.

Dit is allemaal een Big Pharma-plan dat ons door de strot is geduwd op basis van het sprookje dat ouderdom met gebreken komt en de zorg door de toenemende vergrijzing duurder wordt en we langer leven dan ooit. En johan gelooft graag in sprookjes, want er gebeuren toch o zo veel mooie dingen. Dit is bijv. hartstikke mooi in ons prijzenwinnende landje:

http://www.telegraaf.nl/dft/geld/ge...s_meer_wanbetalers_bij_zorgverzekering__.html

Mike

Het is een mooi ideaal plaatje, maar naar mijn mening enigszins ver van de realiteit.

hoi Johan, over welke realiteit heb je het dan?

Mijn realiteit, en ik vraag me af of die alleen van mij is, is dat er onnodig veel geld wordt gespendeerd aan het kapotmaken van de gezondheid van ons mensen. Als je dit plaatje ook zou onderschrijven, omdat je me looft om mijn voorstelling van zaken, waarom zouden we volgens jou die realiteit die ik beschrijf in stand zouden moeten houden?

hoi Johan, over welke realiteit heb je het dan?

Deze:
ik wil persoonlijk liever een aparte zorgverzekering die alleen solidair is met mensen die geen geld willen vergooien aan giftige en schadelijke behandelingen. Dat scheelt een hoop geld in de basisverzekering.

Realiteit is wat je realiseert.

Hoi Mike, ja dit bedoel ik.
En belangrijk als het gaat over verantwoordelijkheid.
Er wringt een schoen en hoelang moet die nog zo blijven wringen?

Johan, ik maak uit je woorden op dat je graag zou willen dat ik het voor je opneem. Nogmaals, dat is tussen jou en Mike en jullie lezen hier allebei mee. Er is niets wat jou in de weg staat zelf tegen Mike te zeggen wat je er van vindt (als het je stoort tenminste, maar ik begrijp nu dat dit niet zo is), daar heb je mij niet bij nodig.

Als je me goed begrepen hebt dan weet je ondertussen dat ik het niet pik als mensen mij persoonlijk aanvallen of over mijn grenzen gaan. En ook niet dat iemand mij voor zijn karretje spant.

@Alethea,

Johan, ik maak uit je woorden op dat je graag zou willen dat ik het voor je opneem. Nogmaals, dat is tussen jou en Mike en jullie lezen hier allebei mee. Er is niets wat jou in de weg staat zelf tegen Mike te zeggen wat je er van vindt (als het je stoort tenminste, maar ik begrijp nu dat dit niet zo is), daar heb je mij niet bij nodig.

Jij vraagt: Waarom voel je je zo aangevallen?
Ik zeg: Ik voel me niet aangevallen, waarom denk je dat?
Jij zegt: Omdat je het op de persoon speelt en suggereert dat afwijkende meningen of inzichten niet geaccepteerd worden.
Ik leg het je uit: Respectloze benadering vanuit Mike naar mij.

Jij zegt: Daar mag je je eigen conclusies uit trekken Johan en als het je stoort dan kun je dat rechtstreeks met Mike opnemen. Ik heb het nu over jou. Jij schrikt er ook niet voor terug om over persoonlijke grenzen te gaan om je gelijk te halen. Niet bepaald de meest charmante manier van debatteren.

Ik zeg: Ik bedoel, je kunt de reacties niet van elkaar los zien. Hoe zou jij reageren als iemand zo respectloos met jou omgaat? Ik denk dat jij dan ook op een niet zo charmante manier reageert?

Jij zegt:

Voor mij opnemen? Hoe kom je daarbij?
Jij zegt tegen mij dat ik niet op zo'n charmante manier reageer. Ik leg jou uit waarom, en stel jou vervolgens alleen maar de vraag of jij het dan misschien anders had gedaan?

Als je me goed begrepen hebt dan weet je ondertussen dat ik het niet pik als mensen mij persoonlijk aanvallen of over mijn grenzen gaan. En ook niet dat iemand mij voor zijn karretje spant.

Dit is komisch! Jij vraagt aan mij waarom ik me zo aangevallen wordt nadat Mike mij een paar keer respectloos heeft benaderd.
En jij voelt je meteen al persoonlijk aangevallen als ik je de volgende vraag stel:

Dan vraag ik mij toch af of jij niet te lang de verantwoordelijkheid bij iemand anders hebt neergelegd?

:) :) :)

@Lievergezond,

Mijn realiteit, en ik vraag me af of die alleen van mij is, is dat er onnodig veel geld wordt gespendeerd aan het kapotmaken van de gezondheid van ons mensen. Als je dit plaatje ook zou onderschrijven, omdat je me looft om mijn voorstelling van zaken, waarom zouden we volgens jou die realiteit die ik beschrijf in stand zouden moeten houden?

Waar wil je naar toe met je vraag? Want jij schetst nu jouw realiteit, ik heb eerder aangegeven dat ik het een mooie schets vindt, en nu vraag je aan mij waarom ik jouw realiteit in stand wil laten houden. Waar wil je naar toe? Want ik heb geen zin in om mijn tijd te verdoen aan ellenlange nutteloze vragen die nergens naar toe leiden.

Dat is een mooie uiteenzetting van de uitwisseling tussen jou en Alethea, johan, maar dat hebben we al kunnen lezen, dus wat is nu je punt?!

Overigens snap ik het punt van Lievergezond wel. Zij zou het fijn vinden als het systeem werkelijke therapievrijheid bood, die ook nog eens vergoed zou worden. Jij werkt voor de huidige generaals, dus van jou hoeven we deze drang naar verandering niet te verwachten.

Helaas zie ik ook niet snel een beter alternatief. Stel, er komt een nieuwe, meer ideologisch ingestelde zorgverzekeraar bij die meer de alternatievelingen in Nederland ten dienst wil zijn. Dan weet ik wel waar dat op uitdraait: kortingen voor vegetariers, want die zijn gezonder en leven langer (met een statistisch te verwaarlozen marge). O, maar wacht 's even, die is er al:

http://www.collectievezorgverzekering.nl/vergelijken-afsluiten/vegetariers.html

Het schip is de reguliere denkwijze die vrijwel alle zorgverzekaars hanteren. De wal is de alternatieve vegetarische gedachtengang. Dus de wal keert het schip en de WAPF'er valt er precies tussenin!

Mike

@Mike,

Dat is een mooie uiteenzetting van de uitwisseling tussen jou en Alethea, johan, maar dat hebben we al kunnen lezen, dus wat is nu je punt?!

Ter verduidelijking voor Alethea heb ik het uiteengezet. Ik antwoord op haar vragen, meer niet.

Overigens snap ik het punt van Lievergezond wel. Zij zou het fijn vinden als het systeem werkelijke therapievrijheid bood, die ook nog eens vergoed zou worden. Jij werkt voor de huidige generaals, dus van jou hoeven we deze drang naar verandering niet te verwachten.

Ik heb al aangegeven dat ook ik iets in dat systeem ziet. Dus maw, ik zou het ook wel fijn vinden als dat systeem er komt.
Jij suggereert nu dat, omdat ik bij een zorgverzekeraar werk, ik die drang naar die verandering niet zou hebben. Maar als chronische zieke heb ik dat juist wel.

Met andere woorden worden we met zijn allen gemanipuleerd om het op de manier te doen die de zorgverzekeraars voorschrijven. Anders betaal je meer of kun je zelfs helemaal fluiten naar een vergoeding (terwijl je wel verplicht wordt de dure basisverzekering te betalen). Hoe kun je dan nog spreken van eigen verantwoordelijkheid, oftewel, in hoeverre heb je dan nog de regie over je eigen gezondheid en kun je daarvoor überhaupt nog verantwoordelijkheid nemen cq verantwoordelijk gesteld worden?

Jij suggereert nu dat, omdat ik bij een zorgverzekeraar werk, ik die drang naar die verandering niet zou hebben. Maar als chronische zieke heb ik dat juist wel.

Volgens mij zijn we het eigenlijk hier allemaal eens dat het systeem niet klopt en dat er hard op verbeteringen aangestuurd moet worden.

Johan, je bent een insider in en deelnemer aan het systeem. Dat is een feit want je werkt bij een verzekeraar. Het is mooi dat je positieve dingen ziet, wat uiteraard altijd beter is dan alsmaar klagen.

Je hebt een drang naar verbetering, mede omdat je zelf ervaart hoe het systeem in elkaar zit. Heb je zelf een idee waar en hoe je een of meerdere verbeteringen kan maken? Ten slotte zit jij dichtbij het vuur en zou je wellicht eens wat mensen wakker kunnen schudden. Hier op het forum deelnemen en schrijven helpt uiteraard, maar hoe zou je zoiets zien binnen het bedrijf waar je werkt?

Johan, je bent een insider in en deelnemer aan het systeem. Dat is een feit want je werkt bij een verzekeraar. Het is mooi dat je positieve dingen ziet, wat uiteraard altijd beter is dan alsmaar klagen.

Je hebt een drang naar verbetering, mede omdat je zelf ervaart hoe het systeem in elkaar zit. Heb je zelf een idee waar en hoe je een of meerdere verbeteringen kan maken? Ten slotte zit jij dichtbij het vuur en zou je wellicht eens wat mensen wakker kunnen schudden. Hier op het forum deelnemen en schrijven helpt uiteraard, maar hoe zou je zoiets zien binnen het bedrijf waar je werkt?

Hoi Heksje, het zou erg mooi zijn als ik er ook maar enigszins invloed op zou kunnen hebben. Maar helaas staat het te ver van mij af, het is ver buiten mijn bereik. En ik denk ook voor al mijn collega's, behalve misschien voor mijn collega's van het raad van bestuur.
Het systeem is ook niet iets wat leeft onder ons. Goede zorg voor de klanten, meedenken om de zorg te verbeteren, hoge klanttevredenheid, dat zijn enkele dingen die ons voornamelijk bezig houden.

Maar helaas staat het te ver van mij af, het is ver buiten mijn bereik.

Houd het in ieder geval in gedachten. Als jij zaadjes rond strooit op de werkvloer kunnen er toch kiemen komen en kan er langzaamaan steeds meer groeien. Informatie is net onkruid ;)

johan30's voorlaatste reactie lezend heb ik er een hard hoofd in dat zijn "I will!" (net zoiets als "yes we can" van die zwarte wolf in schapevelletje?) ook maar iets inhoud.
hij lijkt mij eerder een soort trol.
zonde van alle moeite en aandacht.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan