@Alethea,
Johan, ik maak uit je woorden op dat je graag zou willen dat ik het voor je opneem. Nogmaals, dat is tussen jou en Mike en jullie lezen hier allebei mee. Er is niets wat jou in de weg staat zelf tegen Mike te zeggen wat je er van vindt (als het je stoort tenminste, maar ik begrijp nu dat dit niet zo is), daar heb je mij niet bij nodig.
Jij vraagt: Waarom voel je je zo aangevallen?
Ik zeg: Ik voel me niet aangevallen, waarom denk je dat?
Jij zegt: Omdat je het op de persoon speelt en suggereert dat afwijkende meningen of inzichten niet geaccepteerd worden.
Ik leg het je uit: Respectloze benadering vanuit Mike naar mij.
Jij zegt: Daar mag je je eigen conclusies uit trekken Johan en als het je stoort dan kun je dat rechtstreeks met Mike opnemen. Ik heb het nu over jou. Jij schrikt er ook niet voor terug om over persoonlijke grenzen te gaan om je gelijk te halen. Niet bepaald de meest charmante manier van debatteren.
Ik zeg: Ik bedoel, je kunt de reacties niet van elkaar los zien. Hoe zou jij reageren als iemand zo respectloos met jou omgaat? Ik denk dat jij dan ook op een niet zo charmante manier reageert?
Jij zegt:
Johan, ik maak uit je woorden op dat je graag zou willen dat ik het voor je opneem. Nogmaals, dat is tussen jou en Mike en jullie lezen hier allebei mee. Er is niets wat jou in de weg staat zelf tegen Mike te zeggen wat je er van vindt (als het je stoort tenminste, maar ik begrijp nu dat dit niet zo is), daar heb je mij niet bij nodig.
Voor mij opnemen? Hoe kom je daarbij?
Jij zegt tegen mij dat ik niet op zo'n charmante manier reageer. Ik leg jou uit waarom, en stel jou vervolgens alleen maar de vraag of jij het dan misschien anders had gedaan?
Als je me goed begrepen hebt dan weet je ondertussen dat ik het niet pik als mensen mij persoonlijk aanvallen of over mijn grenzen gaan. En ook niet dat iemand mij voor zijn karretje spant.
Dit is komisch! Jij vraagt aan mij waarom ik me zo aangevallen wordt nadat Mike mij een paar keer respectloos heeft benaderd.
En jij voelt je meteen al persoonlijk aangevallen als ik je de volgende vraag stel:
Dan vraag ik mij toch af of jij niet te lang de verantwoordelijkheid bij iemand anders hebt neergelegd?
@Lievergezond,
Mijn realiteit, en ik vraag me af of die alleen van mij is, is dat er onnodig veel geld wordt gespendeerd aan het kapotmaken van de gezondheid van ons mensen. Als je dit plaatje ook zou onderschrijven, omdat je me looft om mijn voorstelling van zaken, waarom zouden we volgens jou die realiteit die ik beschrijf in stand zouden moeten houden?
Waar wil je naar toe met je vraag? Want jij schetst nu jouw realiteit, ik heb eerder aangegeven dat ik het een mooie schets vindt, en nu vraag je aan mij waarom ik jouw realiteit in stand wil laten houden. Waar wil je naar toe? Want ik heb geen zin in om mijn tijd te verdoen aan ellenlange nutteloze vragen die nergens naar toe leiden.