Ik zou voorzichtig zijn met deze goeroe.
Sinds wanneer is Mike Donkers een goeroe?
Eerder deze week
schreef Mike:
Ik waak er voortdurend voor om deze goeroerol aangemeten te krijgen en stimuleer juist dat mensen zelf denken en zelf handelen.
Dit komt mij oprecht over en ik ervaar zijn berichten ook zo. Als iemand hem de status van goeroe aanmeet ligt dat bij deze persoon.
Mike blijkt al niet veel respect te hebben voor mensen die anders denken. Zoals vegetariers
Waaruit vind jij blijken dat hij geen respect heeft? Over jouw voorbeeld, de vegetariërs: Mijns inziens maakt hij duidelijk dat vegetarisme een ongezonde leefstijl is, hetgeen het namelijk ook is. Daar is niets respectloos aan, maar het zijn keiharde feiten. Dit zal niet iedereen aan staan, maar zo gaat dat in het leven.
Soms komt Mike naar begrippen in onze steeds hypergevoeliger wordende maatschappij hard over. Dit kan je zien zoals je wilt, blijkbaar ervaar jij dit als negatief en respectloos? De vraag is altijd wat dit over de een zegt, en wat over de ander.
Ik ben allang blij dat Mike geen diëtist is, want naar mijn ervaring weten diëtisten van toeten noch blazen. Als je nu eens slecht voorgelicht wil worden en van de regen in de drup geholpen dan moet je naar dergelijke lui toe gaan.
Ik zie hier aldoor weer hoe er allerlei
medische adviezen gegeven worden door niet deskundigen.
Ik zie ze niet. Ik zie wel dat er adviezen worden gegeven, maar het is net als met de reguliere medische wereld altijd je eigen verantwoording of en wat je met dit advies doet.
Ook supplementen zijn niet ongevaarlijk en moeten met verstand en onder begeleiding van bijvoorbeeld een opgeleide Orhomoleculair genomen worden.
Ik ben het zeker met je eens dat supplementeren niet per definitie gezond is en met voorzichtigheid dient te gebeuren. Al vind ik het niet nodig dat een advies door een opgeleide orthomoleculair gegeven wordt, daar deze opleidingen toch ook niet juist zijn en er in deze beroepsgroep behoorlijk wat mensen werken die niet weten wat ze aan het doen zijn.