zorgverzekering

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Nee hoor, johan is geen trol. Ik mag het dan wel eens met hem oneens zijn, maar ik beschouw als een zeer gewaardeerd forumlid.

Mike

johan30’s voorlaatste reactie lezend heb ik er een hard hoofd in dat zijn “I will!” (net zoiets als “yes we can” van die zwarte wolf in schapevelletje?) ook maar iets inhoud.
hij lijkt mij eerder een soort trol.
zonde van alle moeite en aandacht.

Daar hebben we spuit11 hoor!
Vanaf pagina 3 was er een behoorlijke discussie gaande. Jij hebt er niks aan bijgedragen. Lees het allemaal eens door en als je inhoudelijk nog iets aan hebt toe te voegen, laat het ons weten! Voor nu is alleen jouw nutteloze reactie zonde van alle aandacht!

@mike,
Dank!

gevoelige snaar johan30?
ga je uitschelden?

van andere bijdragen van johan30 op dit forum weet ik niks, maar over zorgverzekeraars lees ik van hem hier toch vrijwel uitsluitend pr-praat die haaks staat op praktijkervaring van zinloze premieverhogingen, steeds meer zieken en zwakkeren binnen de samenleving in de kou laten staan, structureel niet of te weinig betalen van afgesproken vergoedingen, wettelijk voorgeschreven privacyregels met voeten treden en meer-en-meer alleen maar smerige chemische middelen vergoeden met zoveel mogelijk ziekmakende bijwerkingen en zo weinig mogelijk natuurlijke effectieve middelen vergoeden.

trek me de bek niet open over die ziekelijke toko van jouw broodheer johan30!

gevoelige snaar johan30?
ga je uitschelden?

van andere bijdragen van johan30 op dit forum weet ik niks, maar over zorgverzekeraars lees ik van hem hier toch vrijwel uitsluitend pr-praat die haaks staat op praktijkervaring van zinloze premieverhogingen, steeds meer zieken en zwakkeren binnen de samenleving in de kou laten staan, structureel niet of te weinig betalen van afgesproken vergoedingen, wettelijk voorgeschreven privacyregels met voeten treden en meer-en-meer alleen maar smerige chemische middelen vergoeden met zoveel mogelijk ziekmakende bijwerkingen en zo weinig mogelijk natuurlijke effectieve middelen vergoeden.

trek me de bek niet open over die ziekelijke toko van jouw broodheer johan30!

Wat praat je nou onzin over PR praat. Ik ben al jaren lid van dit forum en heb 4x zoveel reacties als jij. Daarnaast heb ik de afgelopen 2 weken uitgebreid mijn mening in deze discussie laten weten, en dan niet alleen over wat er gaande is bij de zorgverzekeraar.

Jij noemt dingen die al besproken / gezegd zijn, en daarnaast noem je toch echt persoonlijke kwesties; want in het algemeen is het in Nederland voor wat betreft vergoedingen door zorgverzekeraars goed geregeld.

Gezien jouw reactie lijkt me dat jouw gevoelige snaar toch echt het meest geraakt is. De enigste zieke hier is jouw pessimistische gedachtegang, wat een kansloze figuur ben jij zeg. Ik kan jou echt niet serieus nemen. Val mij niet lastig met je inkoppertjes zoals chemische middelen en ziekmakende bijwerkingen. En onthoud goed dat de wereld is als een spiegel: Kijk er boos in en zij kijkt boos terug.

En het zit je blijkbaar zo hoog, wellicht is het zwerversschap voor jou aantrekkelijk? Je hebt dan ook geen last meer van je zorgverzekering en de zorgverzekeraar; https://www.fatsforum.nl/topic/zorgverzekering/page/7/#post-130211 (En dan niet komen klagen als je zorg nodig hebt en dit niet kan betalen!)

johan,

Ik maakte ook al de opmerking dat je door je 'broodheer' gehersenspoeld bent en dat je exact hetzelfde beweert als wat ik ook als PR op de VGZ-site kan lezen, dus daar heeft emiel wat mij betreft een punt. Dit is ook waar ik en anderen je telkens van proberen te overtuigen.

Mike

(Onderstaand citaat dient als voorbeeld, er zijn nog vele vormen hierboven van welk forumlid dan ook te vinden)
wat een kansloze figuur ben jij zeg. Ik kan jou echt niet serieus nemen.

Nee, nee en nog eens NEE. Het moet nu echt stoppen met dit soort persoonlijke aanvallen.
De reactie van Emiel is naar mijn gevoel door veel emotie en (negatieve) ervaring ingegeven en voor mensen zoals ik, die al vele malen tegen de betonnen muur en de heerschap van de reguliere medische wereld incluis de pharmacie zijn aangelopen heel begrijpelijk.

Inderdaad spreek je tong van je broodheer Johan en het is goed dat je het bedrijf waarvoor je werkt als positief ziet. Dat is in ieder geval goed voor jou. Echter lijkt het me dat je ook beter voor je gemoedsrust moet accepteren dat er mensen zijn die het niet met je eens zijn, die het verhaal van deze maatschappij anders zien en anders -hebben -ervaren. De forumleden, mijzelf incluis, kunnen jou blijkbaar niet in laten zien wat zij zien en jij blijft hier ook een roepende tegen een stoel. Het zij zo, de tijd zal het leren wie gelijk heeft en wie wat nog moet leren. Echter de persoonlijke aanvallen, zowel hier als elders op het forum, moesten maar eens wat minderen lijkt me. Natuurlijk lopen gemoederen hoog op maar niemand wint een discussie met een hoge emotionele inbreng, hoe begrijpelijk deze wel of niet is.

@Heksje,

Echter lijkt het me dat je ook beter voor je gemoedsrust moet accepteren dat er mensen zijn die het niet met je eens zijn, die het verhaal van deze maatschappij anders zien en anders -hebben -ervaren. De forumleden, mijzelf incluis, kunnen jou blijkbaar niet in laten zien wat zij zien en jij blijft hier ook een roepende tegen een stoel. Het zij zo, de tijd zal het leren wie gelijk heeft en wie wat nog moet leren. Echter de persoonlijke aanvallen, zowel hier als elders op het forum, moesten maar eens wat minderen lijkt me. Natuurlijk lopen gemoederen hoog op maar niemand wint een discussie met een hoge emotionele inbreng, hoe begrijpelijk deze wel of niet is.

Ik ben het er mee eens dat de persoonlijke aanvallen niet nodig zijn. Maar als iemand jou een trol noemt dan spreekt diegene jou direct aan. Het is dan zijn doel om een reactie uit te lokken.

@Mike,
johan,
Ik maakte ook al de opmerking dat je door je ‘broodheer’ gehersenspoeld bent en dat je exact hetzelfde beweert als wat ik ook als PR op de VGZ-site kan lezen, dus daar heeft emiel wat mij betreft een punt. Dit is ook waar ik en anderen je telkens van proberen te overtuigen.
Mike

Mike, ik begrijp jullie punt. Maar ik ben van mening dat ik de afgelopen 2 weken toch wel meer gezegd heb dan alleen de PR punten, tenminste ik heb mijn meningen vrij uitgebreid toegelicht. En we zouden de discussie nog een veel mooiere vorm kunnen geven als we elkaar blijven respecteren. Als je je eerste post in deze discussie al met trol naar mij toe begint, zoals Emiel doet, tja dan moet je je toch afvragen of Emiel hier wel naar toe is gekomen om enigszins zinvol te discussiëren. Ik bedoel, hij begint met trol in zijn eerste post gericht aan mij puur omdat ik een andere mening deel. Dat is toch zielig? Als we dezelfde mening deelde was ik geen trol?
Ik bedoel, ik wil er wel inhoudelijk verder op ingaan zoals de chemische middelen vergoeden, dat de huisarts bepaald welke medicijnen er gebruikt worden, niet de zorgverzekeraar. En dat de huisarts letterlijk zegt tegen de zorgverzekeraar dat hij er niet mee mag bemoeien. En dat het de huisarts is die zich laat ompraten door de artsenbezoeker.
Het heeft weinig zin om dit nog verder met jullie te discussiëren als jullie mij persoonlijk blijven benaderen.
Los van enkele onderdelen staan wij op dit onderwerp gewoon te ver van elkaar af.
Verder geen probleem, maar dan stop ik nu ook met inhoudelijk reageren.

Dat heb ik toch onmiddellijk rechtgezet, of niet? Verder ga ik mee met Heksje dat de reactie van emiel weliswaar geen schoonheidsprijs verdient maar dat deze woede en ergernis wel voortkont uit negatieve ervaringen met het 'prijzenwinnende' systeem dat jij (overigens ook behoorlijk fel) verdedigt.

Voor wat betreft je argumentatie kom je inderdaad niet verder dan PR-praatjes die ik ook op een website of in een folder van een willekeurige zorgverzekeraar kan lezen. Hieruit leid ik af dat jouw blikveld beperkt en gekleurd is, maar ook jij haalt uit naar anderen die het niet met je eens zijn. Heksje en Alathea zijn hierdoor ook zo'n beetje klaar met je. Dus, tja, wie de kaatst kan de bal verwachten...

Mike

Het heeft weinig zin om dit nog verder met jullie te discussiëren als jullie mij persoonlijk blijven benaderen.

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet Johan, want deze hele discussie is erg persoonlijk door jou (tegen mij) gemaakt in het begin. Bedenk goed dat hetgeen waarover je veelal erg kwaad wordt hetgeen is wat je zelf vaak doet en/of het de waarheid is.

Maar als iemand jou een trol noemt dan spreekt diegene jou direct aan. Het is dan zijn doel om een reactie uit te lokken.

Laten we wel wezen, als iemand je een trol noemt in een emotioneel bericht dan kan je toch beter eerst maar eens een paar keer diep ademhalen en dit van tafel afvegen c.q. negeren? Je hoeft namelijk er niet op te reageren ;)

Ja, wat kun je hier verwachten? De moderator zelf, Mike blijkt al niet veel respect te hebben voor mensen die anders denken. Zoals vegetariers.Dit alleen als voorbeeld. Natuurlijk hoeft hij het daarmee helemaal niet eens te zijn. Maar de toon van Mike, wel hij geeft niet het goede voorbeeld. Ik zou voorzichtig zijn met deze goeroe. Hij is geen dietist of iets. Laat hij maar weer gewoon voor de klas gaan staan en taalles geven. Dat is veiliger voor heel veel mensen. Ik zie hier aldoor weer hoe er allerlei medische adviezen gegeven worden door niet deskundigen. Ook supplementen zijn niet ongevaarlijk en moeten met verstand en onder begeleiding van bijvoorbeeld een opgeleide Orhomoleculair genomen worden.
Maar uit steeds meer zeer grootschalige onderzoeken blijkt dat op de lange termijn al die aanvullingen, vaak ook nog hoog gedoseerd niet ongevaarlijk zijn. Op de korte termijn kan het misschien een pep geven. Maar wat ze op de lange termijn doen???

Ik zou voorzichtig zijn met deze goeroe. Hij is geen dietist of iets

Nee want als iemand "een dietist of iets " is dan zit het waarschijnlijk wel goed.
Grappigste en tevens naïefste opmerking die ik hier sinds lange tijd voorbij heb zien komen.

Ik zou voorzichtig zijn met deze goeroe.

Sinds wanneer is Mike Donkers een goeroe?

Eerder deze week schreef Mike:

Ik waak er voortdurend voor om deze goeroerol aangemeten te krijgen en stimuleer juist dat mensen zelf denken en zelf handelen.

Dit komt mij oprecht over en ik ervaar zijn berichten ook zo. Als iemand hem de status van goeroe aanmeet ligt dat bij deze persoon.

Mike blijkt al niet veel respect te hebben voor mensen die anders denken. Zoals vegetariers

Waaruit vind jij blijken dat hij geen respect heeft? Over jouw voorbeeld, de vegetariërs: Mijns inziens maakt hij duidelijk dat vegetarisme een ongezonde leefstijl is, hetgeen het namelijk ook is. Daar is niets respectloos aan, maar het zijn keiharde feiten. Dit zal niet iedereen aan staan, maar zo gaat dat in het leven.

Soms komt Mike naar begrippen in onze steeds hypergevoeliger wordende maatschappij hard over. Dit kan je zien zoals je wilt, blijkbaar ervaar jij dit als negatief en respectloos? De vraag is altijd wat dit over de een zegt, en wat over de ander.

Ik ben allang blij dat Mike geen diëtist is, want naar mijn ervaring weten diëtisten van toeten noch blazen. Als je nu eens slecht voorgelicht wil worden en van de regen in de drup geholpen dan moet je naar dergelijke lui toe gaan.

Ik zie hier aldoor weer hoe er allerlei medische adviezen gegeven worden door niet deskundigen.

Ik zie ze niet. Ik zie wel dat er adviezen worden gegeven, maar het is net als met de reguliere medische wereld altijd je eigen verantwoording of en wat je met dit advies doet.

Ook supplementen zijn niet ongevaarlijk en moeten met verstand en onder begeleiding van bijvoorbeeld een opgeleide Orhomoleculair genomen worden.

Ik ben het zeker met je eens dat supplementeren niet per definitie gezond is en met voorzichtigheid dient te gebeuren. Al vind ik het niet nodig dat een advies door een opgeleide orthomoleculair gegeven wordt, daar deze opleidingen toch ook niet juist zijn en er in deze beroepsgroep behoorlijk wat mensen werken die niet weten wat ze aan het doen zijn.

Soms is even teruglezen handig, de 2e post in deze draad van johan30:
https://www.fatsforum.nl/topic/zorgverzekering/page/2/#post-128795
"Met alle respect maar jij bent duidelijk het resultaat van iemand die zich door de media laat beïnvloeden, ..."
En daarna nog wat geblaat volledig op de persoon en niet bepaald met respect.
Ik ben het dan ook helemaal met emiel eens, (..zelfcensuur..)
Ik begrijp wel waarom Mike dit soort draadjes open houdt, maar van mij hoeft het niet.

@Heksje,

Laten we wel wezen, als iemand je een trol noemt in een emotioneel bericht dan kan je toch beter eerst maar eens een paar keer diep ademhalen en dit van tafel afvegen c.q. negeren? Je hoeft namelijk er niet op te reageren ?

hehe ik weet zeker dat jij het ook niet had negeerd? ;)

@Mike,

Dat heb ik toch onmiddellijk rechtgezet, of niet?

Dat is waar!

Verder ga ik mee met Heksje dat de reactie van emiel weliswaar geen schoonheidsprijs verdient maar dat deze woede en ergernis wel voortkont uit negatieve ervaringen met het ‘prijzenwinnende’ systeem dat jij (overigens ook behoorlijk fel) verdedigt.

Voor wat betreft je argumentatie kom je inderdaad niet verder dan PR-praatjes die ik ook op een website of in een folder van een willekeurige zorgverzekeraar kan lezen. Hieruit leid ik af dat jouw blikveld beperkt en gekleurd is, maar ook jij haalt uit naar anderen die het niet met je eens zijn. Heksje en Alathea zijn hierdoor ook zo’n beetje klaar met je. Dus, tja, wie de kaatst kan de bal verwachten…

Mike

Kan de bal dan inderdaad terug verwachten. Achteraf gezien had ik anders op Heksje moeten reageren.
Aan Alathea vroeg ik netjes 1 vraag. Lijkt me geen probleem.

Nee Johan, zo is het niet gegaan. Daar ging een voor het onderwerp irrelevante nare beledigende opmerking van jou aan mij als persoon aan vooraf. In plaats van dat te beseffen en het recht te zetten ging je regelrecht in de aanval door enkel erbij te halen wat jou allemaal dwars zat over (uh, je bedoelt wat jij geobserveerd had bij) Mike en mijn mening daarover af te dwingen. Ik vind dat helemaal niet "netjes".

Ik zou zeggen, een bakje aardbeien met vet veel slagroom erover jongens en meisjes en verder geen tarwebrood voor de zwijnen gooien

Nee Johan, zo is het niet gegaan. Daar ging een voor het onderwerp irrelevante nare beledigende opmerking van jou aan mij als persoon aan vooraf. In plaats van dat te beseffen en het recht te zetten ging je regelrecht in de aanval door enkel erbij te halen wat jou allemaal dwars zat over (uh, je bedoelt wat jij geobserveerd had bij) Mike en mijn mening daarover af te dwingen. Ik vind dat helemaal niet “netjes”.

Die nare beledigende opmerking van mij aan jou, ik ben erg benieuwd welke dit is?

Dit was onze eerste contact:

Alethea: In mijn geval 28 jaar de deur plat gelopen bij allerlei zorgverleners alvorens een plausibele diagnose te hebben. Ik zou voor de grap eens moeten uitrekenen wat al die consulten waar ik onverrichter zake ben weggestuurd en ben gepsychiatriseerd hebben gekost. Dan heb ik het nog niet over alle symptoombestrijders die in de loop der jaren zijn voorgeschreven. Pyschotropica worden tegenwoordig voor alles voorgeschreven, zelfs voor onverklaarde lichamelijke klachten en “om het allemaal wat draaglijker te maken”.

Mijn antwoord
Ik weet er alles van, weliswaar geen 28 jaar maar in 5 jaar genoeg meegemaakt om te weten hoe het zit.
Aan mensen met chronische aandoeningen word inderdaad grof geld verdiend, maar het is de zorgverzekeraar die het betaald en de farmaceutische industrie die het geld verdiend.

En ons tweede contact, mijn vraag aan jou:

Dan vraag ik mij toch af of jij niet te lang de verantwoordelijkheid bij iemand anders hebt neergelegd?

Waar is die nare beledigende opmerking volgens jou dan?

Ik bedoel, ik wil er wel inhoudelijk verder op ingaan zoals de chemische middelen vergoeden, dat de huisarts bepaald welke medicijnen er gebruikt worden, niet de zorgverzekeraar. En dat de huisarts letterlijk zegt tegen de zorgverzekeraar dat hij er niet mee mag bemoeien. En dat het de huisarts is die zich laat ompraten door de artsenbezoeker.
WTF!
I rest my case.
zo weinig benul van hoe het systeem werkelijk werkt, tenenkrommend!

het vereist moed om je ogen voor de realiteit te openen johan30.
misschien is dat nog te bedreigend voor je omdat je veel hebt geinvesteerd in jouw lieve kijk op happy zorgverzekeringsland?

Johan laat zich beinvloeden door Eckhart Tolle en Brene Brown en gelooft dat je je 'zachte kant' moet laten zien. Softe mensen zijn niet kritisch en zo kom je op het standpunt dat we het toch maar mooi voor elkaar hebben in dit land - sterker nog, we winnen internationale prijzen! Wie kan daar nu tegenop, zulke sterke 'argumentatie'? Het 'solidaritetsprincipe' van een collectieve zorgverzekering past natuurlijk ook mooi in het plaatje van de spirituele 'verbondenheid'. De elite lacht zich kapot! Tegen de tijd dat de stormtroopers je deur intrappen zien ze niets anders dan weekdieren die bezig zijn in het 'nu' te blijven en 'kwetsbaar' durven zijn! :roll:

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan