zorgverzekering

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
de ideale verplichte basisverzekering waarbij iedereen tevreden mee is lijkt me onhaalbaar.

hoi Johan, je suggereert dat de uitsluiting van vergoedingen voor "alternatieve" zorg uit het basispakket iets te maken heeft met democratische besluitvorming. Dat valt echter ernstig te betwijfelen.
Wij leven in een samenleving, nogmaals, waarin in de "zorgsector" en het onderwijs/onderzoek van de "genees"kunde de farmaceutische industrie het vergaand voor het zeggen heeft.

Misschien moet ik op een dag maar zwerver worden zonder traceerbare woon- en verblijfplaats.
Er is een tussenweg:
Zeer goedkoop gaan wonen, je hebt dan geen hoog inkomen meer nodig. Dus recht op zorgtoeslag. Maximaal eigen risico en het is zelfs mogelijk meer te krijgen dan te betalen. (wel geld reserveren mocht je een keer een been breken)

@Lievergezond
Nee hoor, zo bedoel ik dat niet. Ik wil er alleen maar mee aangeven dat als er ooit word overwogen, door welke partij dan ook, om voornamelijk alternatieve zorg in de basispakket te plaatsen, dat er dan ook weer mensen zijn die hiermee ontevreden zullen zijn.

@Alethea,

Omdat je het op de persoon speelt en suggereert dat afwijkende meningen of inzichten niet geaccepteerd worden.

Ik denk dat ik minder op de persoon heb gespeeld dan de eigenaar van deze forum, hierbij enkele citaten van Mike richting mij:

1. Geen idee wat die jongen mankeert. Zal de kwik in zijn hersenen wel zijn.
2. Heeft de kwik nu ook je hersenen aangetast?!
3. En nu terug naar de barak en lekker doorslapen. Voorwaarts, mars!
4. Op de plaats – rust!
5. En nog kortzichtigheid erbij ook.

En vanwege bovenstaande uitspraken richting mij vanuit de eigenaar, mag ik dan concluderen dat hij een afwijkende mening of inzicht niet accepteert door het respectloos benaderen van een lid?

Ik wil er alleen maar mee aangeven dat als er ooit word overwogen, door welke partij dan ook, om voornamelijk alternatieve zorg in de basispakket te plaatsen, dat er dan ook weer mensen zijn die hiermee ontevreden zullen zijn.

Hoi Johan, jij stelt de vergoedingenkwestie van de basiszorgverkering van "alternatieve" zorg versus "reguliere" zorg voor als een of-of-kwestie: maar onduidelijk is waarom je het jezelf per se op die manier voorstelt. Waarom stel je jezelf niet gelijk een basiszorg voor die de keuze tussen beide overlaat aan de patienten / consumenten / clienten. Dan ben je gelijk van die discussie af. Nogmaals: het is de farmaceutische industrie en de reguliere gezondheidszorg die door de farmaceutische industrie geregeerd wordt, die moeite zou hebben met een dergelijke keuzevrijheid voor patienten.

Hoi Johan, jij stelt de vergoedingenkwestie van de basiszorgverkering van “alternatieve” zorg versus “reguliere” zorg voor als een of-of-kwestie: maar onduidelijk is waarom je het jezelf per se op die manier voorstelt.

Ik zeg 'voornamelijk alternatieve zorg'. Is toch geen of-of?
Verder stel ik niks voor! Mensen zullen altijd ontevreden zijn, met welke invulling van het pakket dan ook.

Johan, wat ik maar wil zeggen: het is geen smakenkwestie van de ene groep van x-aantal mensen versus de andere groep x-aantal mensen zoals jij het voorstelt.

Het is een kwestie van de (politiek/economische) macht van een mega-industrie die andere belangen meent te moeten laten voorgaan boven de gezondheid van de mensheid.

hoi Johan, maximaal eigen risico heb ik al. Hoe kun je dan meer vangen dan betalen? Tot dusver betaal ik nog steeds verplicht die premie per maand.

Als je salaris te laag is bv ouderen met alleen AOW die krijgen zorgtoeslag. Dus afhankelijk van de hoogte van je inkomen. Die zorgtoeslag moet je zelf aanvragen.

Daar mag je je eigen conclusies uit trekken Johan en als het je stoort dan kun je dat rechtstreeks met Mike opnemen. Ik heb het nu over jou. Jij schrikt er ook niet voor terug om over persoonlijke grenzen te gaan om je gelijk te halen. Niet bepaald de meest charmante manier van debatteren.

Waarom stel je jezelf niet gelijk een basiszorg voor die de keuze tussen beide overlaat aan de patienten / consumenten / clienten.

Inderdaad, laat het aan de mensen zelf over om te bepalen wat wel of niet goed voor ze is en stel de middelen ter beschikbaar, zodat ze zoveel mogelijk hun eigen problemen op kunnen lossen. Het gaat steeds over de eigen verantwoordelijkheid, maar dan moeten mensen ook in de gelegenheid gesteld worden die verantwoordelijkheid zelf te nemen. Onze wet- en regelgeving legt echter vooral steeds meer beperkingen daarin op (werkt met knock out principes), ook op andere gebieden zoals wonen. Hoe kun je dan verwachten dat mensen níet afhankelijk zijn?

Mensen zullen altijd ontevreden zijn, met welke invulling van het pakket dan ook.

Als mensen zich gesteund voelen in plaats van uitgesloten zal dat een stuk minder zijn.

johan is een typisch voorbeeld van: wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Wat hij hier schrijft is een PR-verhaal dat zorgverzekaars graag naar buiten brengen, dat je ook van hen zelf kunt vernemen:

https://www.vgz.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/vgz-en-winst

Dit kulverhaal wordt de werknemers ook verteld en iemand als johan neemt dat aan als waar. Kortom, hij is geindoctrineerd. Vanuit deze overtuiging zal hij met hand en tand dit fabeltje blijven herkauwen en verdedigen. De koppeling met de overkoepelende farmaceutische industrie wordt nog steeds niet door hem gelegd, gezien zijn reactie op de cartoon die ik speciaal voor hem had geplaatst twee pagina's terug. Tja, wat kan je dan nog meer doen om tot hem door te dringen? Zalig zijn de onnozelen van geest...

Mike

@Alethea,

Daar mag je je eigen conclusies uit trekken Johan en als het je stoort dan kun je dat rechtstreeks met Mike opnemen. Ik heb het nu over jou. Jij schrikt er ook niet voor terug om over persoonlijke grenzen te gaan om je gelijk te halen. Niet bepaald de meest charmante manier van debatteren.

Mike is respectloos naar mij toe en ik moet maar rechtstreeks met hem contact opnemen. Maar als ik hetzelfde doe (in veel lichtere mate overigens), dan voel jij je geroepen om hierover iets te zeggen. Nu je hier toch een vrij uitgesproken mening over hebt, wat vind je van de manier van Mike dan? Ik bedoel, je kunt de reacties niet van elkaar los zien. Hoe zou jij reageren als iemand zo respectloos met jou omgaat? Ik denk dat jij dan ook op een niet zo charmante manier reageert?

Overigens stoort het mij niet hoor. Ik neem alleen de moeite om jouw vraag te beantwoorden.

Ik prikkel slechts, in de hoop dat je grijze massa in werking gaat treden en je nu echt eens het monster gaat zien voor wat het is.

Mike

@Mike,

johan is een typisch voorbeeld van: wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Wat hij hier schrijft is een PR-verhaal dat zorgverzekaars graag naar buiten brengen, dat je ook van hen zelf kunt vernemen:

https://www.vgz.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/vgz-en-winst

Dit kulverhaal wordt de werknemers ook verteld en iemand als johan neemt dat aan als waar. Kortom, hij is geindoctrineerd. Vanuit deze overtuiging zal hij met hand en tand dit fabeltje blijven herkauwen en verdedigen. De koppeling met de overkoepelende farmaceutische industrie wordt nog steeds niet door hem gelegd, gezien zijn reactie op de cartoon die ik speciaal voor hem had geplaatst twee pagina’s terug. Tja, wat kan je dan nog meer doen om tot hem door te dringen? Zalig zijn de onnozelen van geest…

Pff we vallen weer in herhaling! Wat is er met jou aan de hand jongen? Kom je aandacht tekort? Ik heb nu al zo vaak meegedeeld dat ik de koppeling wel zie, en dat ook ik vind dat de farmaceutische industrie niet deugd. Ik ga hier niet verder op in.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan