De relatie tussen mensen en varkens

Laat ik hier voor de volledigheid en voor de duidelijkheid zeggen dat ik NIETS heb tegen roodharigen, homoseksuelen en zelfs niet tegen feministen. Ik zwengel alleen een open discussie aan over of iets wat als normaal wordt beschouwd ook daadwerkelijk natuurlijk is. Weston Price deed hetzelfde in zijn boek, toen hij dit schreef over zwakzinnigen:

We zien dat moeizame geboortes tot een hoge moedersterfte leiden, maar ook tot een hoge kindersterfte, waarbij mannelijke baby’s het meest worden getroffen. Ook leiden ze tot de geboorte van alsmaar meer geestelijk zwakzinnigen.

Onze meest dringende noodzaak is om de vorming van zwakzinnigen te voorkomen. Dit betekent vooral dat we toekomstige ouders moeten onderwijzen, lang voordat er zich problemen voordoen. Dit is de methode die door de door mij bestudeerde primitieve rassen wordt gehanteerd.
Hiervoor is geen seksuele voorlichting vereist, maar moet simpelweg het biologische verhaal verteld worden aan leerlingen van zowel de basisschool als de middelbare school, wat nu ook zeer goed wordt gedaan.
Een goed voorlichtingsprogramma over voeding zal uitvoerig ingaan op de aard van de afwijkingen, veroorzaakt door verkeerde voeding, zowel bij de personen zelf als bij hun nakomelingen. Aangegeven wordt welke voedingsmiddelen voor beiden dan wel noodzakelijk zijn.

Miskramen, doodgeboren kinderen en te vroeg geboren kinderen kwamen vaker dan verwacht voor als gevolg van een zwangerschap die onmiddellijk voorafging aan of volgde op een zwangerschap die een zwakzinnig kind voortbracht. Zij kwamen minder vaak dan verwacht voor bij de overige zwangerschappen.
Miskramen, doodgeboren kinderen en te vroeg geboren kinderen kwamen het meest voor bij de zwangerschap die onmiddellijk voorafging aan de zwangerschap die leidde tot een zwakzinnig kind.
Uit de hierboven beschreven observaties valt op te maken dat de geboorte van een misvormd kind slechts één uitdrukkingsvorm zou kunnen zijn van een aanhoudende vermindering van het functionele voortplantingsvermogen. Deze overige uitdrukkingsvormen zijn miskramen, doodgeboren kinderen en te vroeg geboren kinderen.

De moderne beschaving heeft een grote groep zwakzinnigen, die bekend zijn komen te staan als mongolen, voortgebracht. Zij hebben zeer herkenbare lichamelijke en mentale kenmerken. Tot de fysieke kenmerken behoort steevast een lege, starende blik die gepaard gaat met een zichtbaar onderontwikkeld middengedeelte van het gezicht, met vermalde neusvleugels en een smalle bovenste tandboog.
Een van de opvallendste kenmerken van deze mensen is dat ze mentaal niet verder komen dan een drie- tot achtjarige. Vanwege hun onvermogen om een persoonlijkheid- en een intelligentiepeil te ontwikkelen dat verder gaat dan de kindertijd worden deze stakkers maar al te vaak in instituten voor zwakzinnigen ondergebracht.
Omdat het lichamelijke beeld vergelijkbaar is met wat zich in minder ernstige vorm voordoet bij een groot aantal personen in onze moderne beschaving is het van belang dat wij deze groep bestuderen op basis van beschikbare informatie over hun lichamelijke, mentale en morele kenmerken en op basis van beschikbare informatie over de oorzaak hiervan.
Onderzoeken laten zien dat ze vrijwel zonder uitzondering kinderen zijn van moeders die ouder zijn dan veertig en blijkbaar zijn verwekt in een periode waarin het voortplantingsvermogen op een laag pitje stond.

Deze kennis was bij primitieve volkeren volop aanwezig:

Na de geboorte van een kind verwachtte men van de echtgenoot dat hij het huis niet deelde met zijn vrouw totdat het kind in staat was om te lopen. Als een kind ziek of zwak was, sprak men over de ouders: “Tja, ze hebben het alleen maar aan zichzelf te danken.”

Over de eugeneticabeweging, die toen volop opmars maakte, schrijft Price:

Ervan uitgaande dat alle zwakzinnigen het gevaar lopen deze eigenschappen door te geven aan hun nageslacht is er nu een krachtige beweging die zich bezighoudt met het afscheiden van dergelijke individuen van de samenleving of ze te steriliseren.
Veel primitieve rassen hebben grote bevolkingsaantallen voortgebracht zonder criminelen en zwakzinnigen door middel van een gezond voedingspatroon dat zorgde voor een normale ontwikkeling en een normaal functioneren.
Zou het kunnen dat zelfs onze zwakzinnigen, die het resultaat zijn van vergiftigde kiemcellen of verstoring van de baarmoederlijke omgeving, in staat zijn een nagenoeg volmaakte samenleving te creëren, die gaandeweg zal terugkeren naar het ideaal dat de natuur heeft gesteld van mensen met normale fysieke, mentale en morele eigenschappen?

Het probleem is dat door 'politiek correctheid' alles nu beladen is, waardoor dit soort onderwerpen al heel snel tot een taboe worden verklaard en daarmee onbespreekbaar worden. Nog niet zo lang geleden nam iemand in het publiek tijdens een lezing van mij aanstoot aan het feit dat ik zwakzinnigheid benoemde als een teken van degeneratie. Het zij zo, maar de waarheid laat zich niet censureren. Om diezelfde reden moeten we dus ons ook afvragen of verschijnselen als roodharigheid en zelfs een algehele blanke huidskleur en homoseksualiteit als natuurlijk moeten worden beschouwd, in de letterlijke zin van: volgens het plan van de natuur, dat uitgaat van weerbaarheid, kracht, vruchtbaarheid en voortplanting.

Ik zal nog een steen in de vijver gooien:

We moeten ons afvragen of menstruatie eigenlijk wel natuurlijk is. Het is weliswaar normaal, maar is het ook natuurlijk? Waarom zou een vrouw, ter voorbereiding op mogelijke zwangerschap, maandelijks levensenergie (bloed) moeten lekken? We weten dat dit een grote schoonmaakactie is, ter voorkoming van een vervuilde omgeving voor de ongeboren vrucht, maar simpelweg omdat dit een reactie is op vervuiling wil nog niet zeggen dat het natuurlijk is om levensenergie weg te laten lekken, kennelijk is het wel noodzakelijk. Dit kost een vrouw niet alleen levensjaren, maar ook vermindert de periode waarin ze vruchtbaar is (met alle risico op zwakzinnige kinderen na haar 40e).

Waarom gaan we niet, net als Price deed, kijken naar wat de norm is van zo natuurlijk mogelijk levende en etende mensen? Laatst vertelde een vrouw uit het publiek bij een lezing me dat ze regelmatig afreisde naar en omging met nomaden in Noord-Afrika, die volgens haar uitsluitend leven op geiten- en kamelenmelkproducten, vlees en groenten. Toen zij als blanke vrouw tegen zo'n nomadische vrouw zei dat ze op haar leeftijd (ergens in de 40) geen gezonde kinderen meer kon krijgen, reageerde de nomadische vrouw heel verbaasd. Kennelijk blijven deze vrouwen dus veel langer vruchtbaar. Dit zou suggereren dat ze ook minder, of zelfs helemaal niet, menstrueren. Interessant toch om dit open en eerlijk te onderzoeken? Wij blanken zijn echter nog steeds kolonisten en gaat uit van onze 'superieure', 'wetenschappelijke' norm. Waarom zouden wij ons bezighouden met 'wilden'? Opnieuw Weston Price:

Toen ik, met behulp van een tolk, een oude Indiaanvroeg waarom de Índianen geen scheurbuik krijgen, antwoordde hij meteen dat dit een blanke ziekte was. Ik vroeg of het mogelijk was voor de Índianen om scheurbuik te krijgen. Hij zei dat dit mogelijk was, maar dat de Índianen weten hoe ze dit moeten tegengaan en de blanken niet .
Toen ik hem vroeg waarom hij de blanken dit niet leerde, was zijn antwoord dat de blanken teveel meenden alles beter te weten om de Índianen wat dan ook te willen vragen. Ik vroeg hem of hij het mij wilde vertellen. Hij zei dat hij dat zou doen als het opperhoofd hiervoor toestemming zou geven.
Hij besprak dit met het opperhoofd en keerde binnen een uur of wat terug en liet weten dat het opperhoofd toestemming had gegeven het mij te vertellen, omdat ik een vriend van de Índianen was en niet was gekomen om de Índianen te vertellen dat ze het voedsel in de winkels van de blanken moesten eten.
Hij nam me aan de hand mee en leidde me naar een boomstronk, waar wij beiden op gingen zitten. Vervolgens vertelde hij dat als een Indiaan een eland doodt hij deze opensnijdt. Aan de achterkant van de eland, net boven de nieren, bevinden zich wat hij omschreef als twee vette balletjes. Deze, zo vertelde hij, werden door de Índianen verwijderd en in zoveel mogelijk stukjes gesneden als dat er kleine en grote Índianen waren in het gezin en ieder at zijn stuk op.
Ze aten ook de wanden van de tweede maag. Door het eten van deze delen van het dier bleef de Índianen scheurbuik bespaard, wat veroorzaakt wordt door een gebrek aan vitamine C. De Índianen kregen hun vitamine C uit de bijnieren en andere organen. De moderne wetenschap heeft pas recentelijk ontdekt dat de bijnieren de rijkste bron van vitamine C zijn van alle dierlijke of plantaardige weefsels.

Price toonde daadwerkelijk belangstelling en respect voor de 'wilden' en was hiermee een uitzondering op de regel. De meeste blanken hebben zich door de eeuwen heen parasitair gedragen door inheemse kennis te jatten en voor zichzelf op te eisen. Price hierover:

Ik heb verwezen naar de vaardigheid van de Indianen om scheurbuik te vermijden en naar de vele medicijnen die wij gebruiken, waarvan blanken het bestaan wisten dankzij de inheemsen.

Slechts weinigen hebben enig besef hoe onwillig primitieve rassen over het algemeen zijn om de geheimen van hun ras te onthullen. De noodzaak hiertoe is vergelijkbaar met de noodzaak voor geheimhouding over modern oorlogsmaterieel.
De Indianen van het Yukongebied weten al heel lang hoe ze scheurbuik moeten genezen en de geschiedenis levert een belangrijke bijdrage aan de wijsheid waarmee zij deze ziekte behandelen
Interessant zijn deze woorden van W.N. Kemp6 uit Vancouver:

De vroegste succesvolle behandeling van scheurbuik die is vastgelegd, vond plaats in 1535 in Canada toen Jacques Cartier, op advies van een vriendelijke Indiaan, zijn door scheurbuik gevelde mannen een extract gaf van jonge, groene, sappige ‘scheuten’ van sparrenbomen met een succesvol resultaat.
Deze positieve resultaten werden klaarblijkelijk niet gewaardeerd in Europa, waar scheurbuik aanbleef.
Sinds die tijd zijn vele duizenden zeevaarders en blanke landbewoners bezweken aan deze gevreesde ziekte.

Met andere woorden: duizenden matrozen had een vreselijke dood door scheurbuik bespaard kunnen blijven als men bereid was geweest oprechte interesse te tonen in wat de 'wilden' te vertellen hadden. Deze bewaarden hun geheimen hierdoor angstvallig. Pas vele eeuwen naderhand, in 1932 (!), kwamen de blanken op het idee om citroenen mee te nemen op vaartocht. En natuurlijk streek een blanke met de eer, te weten de Schotse chirurg James Lind.

Phil Valentine kan zich ook kapot ergeren (en terecht!) aan het revisionistische 'geschiedkundige' standpunt van blanken dat Kemet (Egypte) van oorsprong 'arabisch' zou zijn. De zwarte geschiedenis van Kemet wordt hiermee volledig ontkend en de arabische slavenhandelaren worden gebombardeerd tot de 'oorspronkelijke' bewoners van Egypte. Schandalig! We staan hier veel te weinig bij stil, omdat we zelf blank zijn en van jongs af aan onderhevig aan blanke, kolonialistische propaganda. Daarom roep ik op tot een open discussie om te zien of normaal ook echt natuurljk is. Wat wij als 'normaal' zijn gaan beschouwen is nl. maar al te vaak pathologisch!

Mike

 
Ik vind dat je het feminisme goed beargumenteert Mike, dat wordt ons aangeleerd als we niet oppassen.

Wat betreft homoseksualiteit en roodharigheid mag je je eerst wel eens even gaan inlezen, want dit gaat nergens over. Er volgt helemaal geen argument bij jouw 'punt' over incest, maar het is wel einde discussie?
Niets over de geschiedenis van roodharigheid, niets over waar het vandaan komt, niets over mogelijke functies, niets over de lokaties waar het vaker voorkomt. Is er een historische connectie tussen die lokaties? Genetische verwantschap.

Niets over wat allerlei onderzoekers wel doen, gewoon onderzoek naar mensen: antropologie. Dat bestaat! Op het gebied van roodharigheid komt daar genetica bij, allemaal interessante studiegebieden. We kunnen er veel van leren, van mensen die daar al langer mee bezig zijn.

Maar dat geldt misschien niet voor jou, want met de hakken in het zand is de conclusie dat al die onderzoekers in de war zijn. Of nog mooier: dat ze werken voor een agenda!
Wat was het ook al weer? Homoseksualiteit is in Azie gekomen omdat de Europeanen het daar hebben gebracht, en de Indianen hebben een lange geschiedenis van homoseksualiteit omdat de Europeanen hen in kampen stopten, en o ja, bij de Afrikanen bestaat het helemaal niet. En mensen die dat gewoon observeerden en die daar over hebben geschreven, die proberen ons te misleiden want ze werken voor de VN of zoiets. Je had een heel verhaal weet je nog?

Er zijn boeken, maar die moet je dan natuurlijk wel willen lezen. Ik denk niet dat je dat ooit van plan bent, en liever over je favoriete onderwerp blijft schrijven, en dat is prima. Maar dan is een verdere discussie inderdaad zinloos, daar zijn we het over eens.
Je uiteenzetting doet me denken aan gesprekken die ik wel eens met mensen heb gehad in de kroeg. Wisten alles al, en konden nergens met open ogen naar kijken. Dat zegt veel over de persoon die aan het woord is, en weinig over de wondere wereld om ons heen.

Het is raar, maar bovenal niet vriendelijk naar mensen toe. Het probleem is in dit geval helaas ook dat je uiteenzettingen afdoen aan het onderzoek van Weston Price, die op Samoa is geweest (een eiland met een lange geschiedenis van homoseksualiteit bij mannen, onderzocht) en die in Schotland is geweest (een gebied met een geschiedenis van roodharigheid, onderzocht).

 
thijs,

Jij gaat niet ver genoeg terug in de geschiedenis. De 'observaties' die jij beschrijft zijn gedaan door blanke overheersers, die sowieso een vertekend beeld hadden van de 'wilden'. Als jij het hebt over boeken stel ik voor dat je de mosterd eens uit niet-blanke bron haalt. Momenteel lees ik The Wounded Womb van Phil Valentine. Gezien de hierboven aangehaalde citaten van Weston Price zelf passen mijn observaties prima binnen het WAPF-kader.

Mike

 
Iemand heeft hier ooit gezegd dat Lucifer de brenger van het licht is, dan kunnen de blanken ook de brengers van het licht zijn.

Zonder kwaad geen goed. Uit onkruid groeit iets moois. Het juiste volk komt op de juiste tijden aan de macht, het gaat erom wat erop de lange termijn uitkomt, welk deel is geschikt om verder te groeien.

Misschien hadden andere volken veel kennis, wijsheid, en net zoveel gemeenheid, maar hadden ze juist niet de allemaal de kracht om zich naar het pure ene te richten en te gaan. Nu komen wijsheid (verstand) en liefde (gevoel) bij elkaar in deze tijd. We kunnen over allerlei volken praten, of over roodharigen of blauwen of roden, het punt is dat het maar een nietigheid is vergeleken bij wat onze oorsprong en toekomst is, welke kronkels het leven ook maakt, het grote plan van het ene stopt niet en alles komt daar op uit, of veel sneller of veel langzamer.

En Phil Valentine moet zich is bezig houden met de kracht die in hem zit te verwezenlijken, denk je dat alle daden van mensen niet geregistreerd staan in het boek van het leven, ieder die zichzelf terug vindt zal alle lessen die hij gevolgd heeft en alle dingen die hij gedaan heeft op zijn pad terug vinden. En er rekenschap over afleggen. Als half God onderweg naar God als God zijnde naast God.

En het blanken ras het meest gedegenereerde ras, is maar hoe je het bekijkt. Misschien is het wel het ras met het meeste weerstand, zouden andere rassen het net zolang uitgehouden hebben met wat we ons zelf aandoen?

 
Toegegeven wordt dat mensen met een zeer lichte huidskleur de zon niet of nauwelijks kunnen verdragen. Terwijl de zon de gever van alle leven op aarde is! Hoe natuurlijk is het om intolerant te worden voor zonlicht a.g.v. een melaninetekort?

Het is bekent dat Surinamers/Afrikanen niet goed tegen een koud klimaat kunnen en gedijen juist weer goed in een warm klimaat. Het is bekent dat de schotten niet zo goed tegen de zon/warmte kunnen.De Schotse zomers zijn niet warm en het kan in de wintermaanden dagenlang mistig en donker zijn.
Maar een regenachtig bar klimaat daar kunnen ze goed tegen vele malen beter dan een negroïde persoon. Precies het tegenovergestelde

Je kan ook geen ijsbeer van de noordpool naar de Zuidpool verplaatsen
je kan ook geen bruinen beer op de noordpool plaatsen en we zien ook geen Wittenijsbeer in het midden oosten rond lopen maar wel de Bruinen beer.

Dat het blanken ras het meest gedegenereerde ras is daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik ken ook russen met blonde wenkbrauwen en blond haar die niet gedegenereerd zijn en 110 jaar oud worden prachtige mensen met en mooi gebit en prachtige lichamen , Deze mensen zullen nooit 1 zwarte haar of huidskleur krijgen.
De huidskleur van je haar/huid past bij het klimaat/Ras.
Wat zou het saai zijn zeg als alle dieren dezelfde kleur hadden, als alle planten de zelfde kleur en structuur hadden. Wat zou het saai zijn als de regenboog 1 kleur weergaf. Wat zou het gek zijn als allen landen het zelfde klimaat hebben.

En al deze factoren zorgen weer voor de verschillen tussen de mensen rassen.

 
Ja, daar gaat dat stuk ook over. Dat roodharigen met hun huid beter in staat zijn om de lange winters en regenachtige zomers door te komen en geen vitamine D tekort oplopen.
Dat dat in eerste instantie recessief was, prima, maar het gaat dan om de functie die dit dan krijgt. Surinamers in Nederland hebben in de winter ook bepaalde fysieke klachten die ze toeschrijven aan hun huid / de winters, klachten die blanken niet hebben, wij zijn voor dit klimaat gemaakt.
In het geval van rood haar bij vrouwen is er trouwens ook nog de seksuele aantrekkelijkheid, recessief maar daar staat dan weer iets heel belangrijks tegenover, en daarom dan toch blijvend. Roodharige vrouwen zijn door de eeuwen heen bezongen. :-)

 
Misschien hadden andere volken veel kennis, wijsheid, en net zoveel gemeenheid, maar hadden ze juist niet de allemaal de kracht om zich naar het pure ene te richten en te gaan.

Die kracht hadden ze wel degelijk, maar deze is hen ontnomen, net zo goed als deze ons nog steeds wordt ontnomen. Het is de kracht van vrij bewustzijn en vrije wil, datgene wat ons MENSELIJK maakt. De tragedie die ons is overkomen als mensheid is wereldwijd en niet aan ras of volk gebonden. Feit is dat blanken een sleutelrol hebben gespeeld in de vorming van het parasitaire systeem en krachtveld.

En Phil Valentine moet zich is bezig houden met de kracht die in hem zit te verwezenlijken

Geloof mij maar, dat doet hij volop! Doe jij dat ook?

En het blanken ras het meest gedegenereerde ras, is maar hoe je het bekijkt. Misschien is het wel het ras met het meeste weerstand, zouden andere rassen het net zolang uitgehouden hebben met wat we ons zelf aandoen?

Niet als het aan de natuur ligt, dan waren we allang uitgestorven. We hebben echter technologie ontwikkeld (medicatie) waarmee we de natuur (tot op zekere hoogte) om de tuin kunnen leiden. Het heeft in ieder geval niets te maken met weerstand!

Dat het blanken ras het meest gedegenereerde ras is daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik ken ook russen met blonde wenkbrauwen en blond haar die niet gedegenereerd zijn en 110 jaar oud worden prachtige mensen met en mooi gebit en prachtige lichamen , Deze mensen zullen nooit 1 zwarte haar of huidskleur krijgen.

Klopt. En dit zegt ook veel over het menselijke potentieel, dat niet noodzakelijk gebonden is aan ras of volk. Dat bestrijd ik ook niet en dat is tevens de basis van het gedachtengoed van Weston Price.

De huidskleur van je haar/huid past bij het klimaat/Ras.

Ik kan alleen maar herhalen wat ik eerder schreef. Een evolutionaire aanpassing om te kunnen overleven is nog niet noodzakelijk een verbetering. Het kan ook roeien van de natuur zijn met de riemen die ze heeft. Jij kijkt alleen naar de oppervlakkige reden achter veel of weinig melanine. Nogmaals, er moet een reden zijn waarom Hitler het Arische ras als superieur beschouwde, waaom blanke Amerikaanse kolonisten geloofden in 'manifest destiny' en in 'white supremacy' (ten koste van de veel hoger ontwikkelde, donkerder gekleurde Indianen) en waarom onze machtselite exclusief bestaat uit zwaar racistische blanken. We hebben het hier over diep spirituele mensen (als het al mensen zijn), dus is er een veel DIEPERLIGGENDERE reden waarom men zoveel investeert in het blanke ras, die veel verder gaat dan alleen een natuurlijke variatie!

In het geval van rood haar bij vrouwen is er trouwens ook nog de seksuele aantrekkelijkheid, recessief maar daar staat dan weer iets heel belangrijks tegenover, en daarom dan toch blijvend. Roodharige vrouwen zijn door de eeuwen heen bezongen.

En blonde vrouwen, die verwant zijn aan roodharigen, zo mogelijk nog veel meer! Laten we wel wezen, blonde en roodharige vrouwen kunnen ook oogverblindend mooi zijn! Degeneratie of niet, de natuur weet er altijd weer iets moois van te maken, daar hoor je mij ook niet over...

Mike

 
Als ik 1 collectieve ziekmakende gedachte voor alle mensen op deze planeet constateer, dan is het wel dat veel te veel mensen het gevoel hebben dat ze niets waard zijn, dat ze hier net zo goed niet hoeven te zijn, dat ze niet speciaal zijn en geen speciaal doel of bijzondere missie op aarde hebben en in het geheel. De volslagen krankzinnige darwinistische 'wetenschap' heeft hier flink aan bijgedragen. Alles is toeval, het draait om strijd en conflict, eigenbelang, roofzuchtigheid en zelfzuchtigheid, het universum is niets meer dan dode materie, wij zijn een soort biologische machines, enz. We zijn ontzield, ontheemd en ontworteld geraakt en we voelen ons machteloos, krachteloos, doelloos, reddeloos en radeloos.

Dit schreef ik eerder op deze pagina, maar vandaag las mijn vriendin het volgende, door mij vertaalde, stuk tekst voor:

Onze diepste angst

Onze diepste angst is niet dat we niet goed genoeg zijn.
Onze diepste angst is dat we oneindig veel macht hebben.
Het is ons licht, niet onze duisternis
Waar we het meest bang voor zijn.

We vragen onszelf af
Wie ben ik om briljant, prachtig, getalenteerd en schitterend te zijn?
De vraag is: wie ben jij om dit niet te zijn?
Je bent een kind van God.

Doen alsof je klein bent
Helpt de wereld niet verder.
Er is niets verlichts aan inkrimpen
Zodat anderen zich in jouw nabijheid niet onzeker voelen.

We horen allemaal te schitteren.
Net als kinderen.
Wij zijn geboren om te manifesteren
Gods glorie die zich in ons bevindt.

Dit zit niet alleen maar in enkelen;
Het zit in ieder van ons.

En als wij ons eigen licht laten schijnen,
Geven we onbewust anderen toestemming om hetzelfde te doen.
Als we bevrijd zijn van onze eigen angst,
Bevrijdt onze aanwezigheid automatisch anderen.

--Marianne Williamson

Dat is dan toch weer de wijsheid van een vrouw! 8)

Mike

 
Mooie gedicht zeg! In ieder geval erg toepasselijk voor mij, aangezien ik besloten heb in mijn licht te gaan staan en het ook nog te laten schijnen:D Het is mijn thema van de afgelopen dagen.

 
Die tekst is een veelgebruikte en al jaren op internet circulerend.
Het komt uit haar boek 'Terugkeer naar Liefde' en is gebaseerd op de principes van de Course in Miracles/Kursus in Wonderen. En dat gaat over bewustwording en transformatie: Naarmate we de zeggenschap van het ego -de 'bedrieger' in ons, een blokkeren van liefde- laten varen, leren we op een andere manier gewaarworden en leren we zien dat de manier waarop we waarnemen een keuze is. Uit het boek: "Door in deze wereld te leven hebben we geleerd om instinktief vanuit een onnatuurlijke plek in onszelf te reageren, altijd direkt overschakelend naar woede, of paranoia, of naar verdedigend gedrag, of naar een andere vorm van angst/oordeel. Onnatuurlijk denken voelt natuurlijk voor ons en natuurlijk denken voelt onnatuurlijk." Een wonder is een verandering in ons eigen denken: de bereidheid om ons eigen hart open te houden, ongeacht wat er aan de hand is buiten ons, ongeacht wat een ander ook zegt of doet. "Wat we beschouwen als iemands schuldgevoel is eigenlijk hun angst. Als iemand boos is, is hij bang. Als iemand zich onbehoorlijk gedraagt, is hij bang. Als iemand manipulerend is, is hij bang. Als iemand wreed is, is hij bang. Er bestaat geen angst die niet opgelost kan worden door liefde. Er bestaat geen negativiteit die niet getransformeerd kan worden door vergeving en mededogen. Vergeving is de gevechtssport van het bewustzijn. Vanuit het diepe besef dat groei betekent dat je je nooit concentreert op de lessen van een ander, maar alleen op die van jezelf. "We zijn geen slachtoffer van de wereld buiten ons. Hoe moeilijk het soms ook te geloven is, we zijn altijd verantwoordelijk voor hoe we verkiezen de dingen te zien".

 
Ik ken het boek en de cursus niet, heb er weleens van gehoord.
Een aantal weken terug zat ik met een vriendin te praten over een therapie die zij volgt. Daarin werd gesteld dat alle reacties en denkpatronen voortkomen uit 4 B's, namelijk: blij, bedroefd, bang en boos. Ik zei tegen haar, alle negatieve reacties en denkpatronen zijn terug te voeren naar 1 ding, angst. Uitgebreid over gepraat en zij vertelde me van de week, ze heeft de rest van de therapie (duurde nog een aantal weken) de proef op de som genomen, alles was inderdaad terug te herleiden tot angst. Aan het einde van de therapie heeft ze dit gedeeld met de therapeut. Deze heeft behalve stilte er verder niet op gereageerd.

 
Het komt uit haar boek 'Terugkeer naar Liefde' en is gebaseerd op de principes van de Course in Miracles/Kursus in Wonderen. En dat gaat over bewustwording en transformatie: Naarmate we de zeggenschap van het ego -de 'bedrieger' in ons, een blokkeren van liefde- laten varen, leren we op een andere manier gewaarworden en leren we zien dat de manier waarop we waarnemen een keuze is.

Ik lees het niet zo. Zij benoemt onze angst om te groeien, m.a.w. we gebruiken ons ego om in de angst te zitten i.p.v. in de liefde. Indien goed gebruikt is het ego juist het middel om te kunnen groeien! Het positieve ego is mannelijke intentie, daadkracht, actie, naar buiten gerichte energie, vuur, de Boom des Levens, kundalini, de naar boven kronkelende slang (die uiteindelijk vleugels krijgt).

De grootste dwaling in spirituele kringen is dat we af moeten zien van het ego en op moeten gaan in het geheel, het totale bewustzijn. Dat is nihilisme. Ik zag laatst een aflevering van South Park, waarin het complete plaatsje werd overspoeld door blowende hippies die een oneindig muziekfestival organiseerden, waarin alleen maar gejamd werd. Aanvankelijk zijn Stan, Kyle en Kenny onder de indruk, maar gaandeweg beseften ze dat er niets concreets gebeurt. De vader van Stan, Randy, denkt terug aan de tijd dat hij en zijn vrouw Sharon onderdeel uitmaakten van Woodstock en vervolgens zie je alleen maar beelden van wiet roken en vrije sex. Ineens dringt het tot hem door: we moeten onze zoon redden! Uiteindelijk redt Cartman het plaatsje van de hippie-invasie door een Slayer-CD (death metal) door het geluidssysteem af te spelen! :mrgreen:

Moraal van het verhaal:

In een geheel van oneindige mogelijkheden gebeurt er niets, pas als het bewustzijn focus krijgt (d.m.v. het ego) gebeuren er dingen. Of Marianne Williamson het ook zo bedoelt weet ik niet, maar ik lees haar tekst in ieder geval zo. Ego = groei!

Mike

 
Ik ben nu begonnen aan het boek The Wounded Womb van Phil Valentine en zal hier nog wel vaker uit citeren. In zijn boek citeert hij dr Dorothy Blake Fardan, een BLANKE professor, die in haar boek Message to the White Man and Woman in America schrijft (mijn vertaling):

Gevangen geschiedenis is geschiedenis zonder navelstreng naar haar ware zijn, zonder de moeder van haar verwekking. Dat is de basis van blanke superioriteit (...) Terwijl de Europeanen afpakten wat ze nodig hadden van de oorspronkelijke mensen in Afrika om de grondbeginselen van de westerse beschaving te vormen, ontkenden ze en verwierpen ze deze bron juist. Wat plaatsvond was een bewuste poging om de ware oorsprong van menselijk leven te verhullen, buiten het zicht te houden en om te vormen om een superieur wereldbeeld te creëren en uiteindelijk een beschaving die geen enkele verantwoording, of aansprakelijkheid erkent naar de wetten van de natuur, die zowel in het universum besloten liggen als in de menselijke aard. Dit wordt op geen betere manier geïllustreerd dan door de gecalculeerdheid van de Europeanen om de band met de oorspronkelijke aloude bron door te snijden middels het gebruik (misbruik) van schrift om hun valse beweringen te ondersteunen.

Voor wie nog denkt dat Valentine een omgekeerde racist is, laat ik je uit de droom helpen met dit krachtige citaat uit zijn boek (mijn vertaling);

Het kwaad kent geen ras, ethniciteit of geslacht, als het gaat om het menselijke geheel. Het kwaad openbaart zichzelf op twee manieren: d.m.v. een individuele keuze of als een collectieve, pathologische mentaliteit die gedijt in een atmosfeer van kortzichtige, zelfmisleidende onwetendheid. Het is een psycho-spiritueel virus van de geest en van het hart, dat uitsluitend hen kan infecteren die ervoor 'bevattelijk' zijn. Als je moeite hebt om dit aan te nemen, mijn broeders en zusters, hoe verklaar je dan figuren als Mobutu, Savimbi, de Sjah van Iran, Pol Pot, Papa Doc, Baby Doc of de tragedie van de Hutu's en (Wa) Tutsi's in Rwanda!

Mike

 
Simplistisch dit 'Terwijl de Europeanen afpakten wat ze nodig hadden ...'. Welke Europeanen? Alweer die Haagse kringen, je maakt ze te belangrijk op die manier.

Het lijkt in te spelen op een soort schuldgevoel, een schuldgevoel dat ook altijd door politici is gebruikt zo vanaf de jaren '80. Maar ik voel me toch echt niet aangesproken. Het lijkt ook in te spelen op een soort black pride dat te lang onderdrukt zou zijn, prima hoor, maar de schuldigen zijn niet 'de Europeanen'. Europa is gekoloniseerd, de Europeanen waren de eerste slachtoffers. Zal ik het dan maar blijven herhalen?

 
Ik geef je gelijk, thijs, de Europeanen waren de eerste slachtoffers. De geschiedenis heeft zich zo ontwikkeld en ik vind wel degelijk dat wij blanken (dus ikzelf ook) veel negatief karma met ons meedragen en dus enorm veel goed hebben te maken. Ik voel me dus wel aangesproken, ook al heb ik hier in het verleden niet actief aan deelgenomen (denk ik, maar weet ik niet zeker). Het eerste wat je zou moeten doen als blanke is de culturele zieke gedachtenvirussen die we al vele eeuwen met ons meedragen van je afwerpen, alleen dan kun je verder. Deze teksten wijzen mij op een aangepraat Europees en blank gevoel van superioriteit dat ik onbewust met me meedraag. Ik vind het dus niet zo erg om een niet-blank gezichtspunt te lezen en dat zou jij m.i. ook niet moeten vinden.

Mike

 
OK ik snap het punt.
Weet wel dat een bepaald schuldgevoel altijd is gebruikt door politici die uit zijn op verdelen en afhankelijk maken. En volgens mij gebruikt de kerk het ook. Het komt ook altijd ter sprake als het gaat om ontwikkelingshulp ( = andere landen meer afhankelijk maken van westerse bedrijven ).

Valentine zegt zoveel als : broeders en zusters, ook wij zijn bevattelijk voor dit virus, kijk maar naar Mobutu en Savimbi..

Hij spreekt mensen aan op hun zwarte identiteit, en benadrukt dus meteen een onderscheid. Onbewust misschien, en het kan allemaal tijdelijk even nodig zijn om je veilig te voelen in een groep, maar je maakt het op die manier meteen weer politiek.
Het is een bekende strategie van politici om mensen te verdelen op grond van kleinigheden; dat begint al met je identiteit. Wie ben ik? Ik ben geen ziel op een eigen pad die met iedereen en alles verbonden is. Nee ik ben een blanke, Nederlands Hervormd, Schiedammer, afkomstig uit de middenklasse ; en dus helemaal anders dan een zwarte, Ghanees, Akan, van de Pinksterbeweging en uit de arbeidersklasse. .

We zijn hier bezig met een collectieve bewustwording waarbij huidskleur echt niet belangrijk is. Ik wil best boeken van zwarte denkers lezen, geloof ook dat een ander gezichtspunt kan helpen, maar als het over black identity gaat, nee dat is precies waar we voorbij moeten gaan denken.

 
In principe ben ik het niet met je oneens, thijs, maar er is meer aan de hand. Nogmaals, ik denk dat Valentine op een interessant spoor zit met die melanine. Waarom is de elite absoluut gefixeerd op een malanine-arme blanke huidskleur? Dit maakt onderdeel uit van hun spiritualiteit, die gebaseerd is op vergaande en diepgaande esoterische kennis (die vervolgens helaas verkeerd gebruikt wordt). In het kader van onderzoek naar het belang van melanine moeten we dan dus wel degelijk onderscheid maken tussen blank en zwart. Niet op racistische gronden, maar om verborgen kennis te herontdekken!

Mike

 
Onze diepste angst

Onze diepste angst is niet dat we niet goed genoeg zijn.
Onze diepste angst is dat we oneindig veel macht hebben.
Het is ons licht, niet onze duisternis
Waar we het meest bang voor zijn.

We vragen onszelf af
Wie ben ik om briljant, prachtig, getalenteerd en schitterend te zijn?
De vraag is: wie ben jij om dit niet te zijn?
Je bent een kind van God.

Doen alsof je klein bent
Helpt de wereld niet verder.
Er is niets verlichts aan inkrimpen
Zodat anderen zich in jouw nabijheid niet onzeker voelen.

We horen allemaal te schitteren.
Net als kinderen.
Wij zijn geboren om te manifesteren
Gods glorie die zich in ons bevindt.

Dit zit niet alleen maar in enkelen;
Het zit in ieder van ons.

En als wij ons eigen licht laten schijnen,
Geven we onbewust anderen toestemming om hetzelfde te doen.
Als we bevrijd zijn van onze eigen angst,
Bevrijdt onze aanwezigheid automatisch anderen.

--Marianne Williamson


Bovenstaande tekst had ik al heel lang, maar er staat Nelson Mandela onder.

Onze diepste angst is niet dat we onbekwaam zijn.

Onze diepste angst is dat we onmetelijk krachtig zijn.

Het is ons licht, niet onze schaduw, dat ons het meest beangstigt.

We vragen onszelf af: wie ben ik om briljant, schitterend, begaafd, fabelachtig te zijn.
Waarlijk, waarom zou je het niet zijn.

Je bent een kind van het allerhoogste.

Het dient de wereld niet je klein voor te doen.

Er is niets verheffends in jezelf te kleineren, zodat andere mensen om je heen zich onveilig, onzeker voelen.

Het is de bedoeling dat we allemaal schitteren, zoals kinderen dat doen.

We zijn geboren om de innerlijke kracht, de bron, de liefde, het allerhoogste dat in ons zit te manifesteren.

Het zit niet alleen in sommigen van ons, het zit in iedereen.

En als we ons licht laten schijnen, geven we onbewust anderen toestemming om hetzelfde te doen.

Zodra we bevrijd zijn van onze eigen angst zal onze aanwezigheid automatisch anderen bevrijden.

Nelson Mandela.

Het is bijna dezelfde tekst, wie copieert er nu?
Deze tekst kreeg ik ooit aangereikt toen ik een Reiki cursus had gedaan.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.176
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan