Mazelenuitbraak in Nederlandse 'bijbelgordel'

@LieverGezond...ja precies..een uitbraak die zo gepresenteerd wordt alsof het alleen in de bible belt voorkomt.

Maar waardoor start het dan? En hoezo verspreid het zich alleen in dat gedeelte? En waarom wordt er niet vermeld hoeveel gevaccineerde kinderen er ziek zijn. Ik ben ook benieuwd of de eerste melding wel van een ongevaccineerd kind komt. In de bijsluiter staat notabene dat het kind koorts krijgt..en daarna vlekjes die op mazelen lijken. Maar het kind is niet besmettelijk na vaccinatie... :?

 
Het blijft terugkomen op de volgende argumenten:

- Er is nu een uitbraak en het RIVM zegt vaccineren.

- Mazelen kunnen resulteren in de dood, tenzij je vaccineerd (wat dus niet waar is)

- Ongevaccineerde mensen zijn een gevaar voor gevaccineerde mensen

Terwijl tegen vaccineren de volgende argumenten zijn:

- Heel veel mensen hebben afgelopen eeuw mazelen gehad en die waren meestal ook niet gevaccineerd

- De mensen die dood gingen aan de mazelen hielden zich niet aan voorschriften

- Mazelen is juist een versterking van het immuunsysteem

- De nasleep van mazelen (if any) zijn minder ernstig dan nasleep van vaccinatie

Vandaag de dag leren we niet meer in perspectief te denken. Het is allemaal zo zwart-wit. En daar speelt de MSM vooral heel handig mee. Ze versterken de voor-argumenten en de tegen argumenten worden zo goed als niet weergegeven.

Ik vraag me altijd af waarom men mensen in witte jassen altijd geloven en vertrouwen. Dat zit er zo ingebakken. Trek een witte jas aan en je bent een professor in de ogen van die geen witte jas aanhebben. Waarom?

Het RIVM heeft belangen, de dokteren hebben belangen, de GGD's hebben belangen, de ministers hebben belangen, de farmaceutische industrie heeft belangen. De ouders hebben maar 1 belang: een gezond kind hebben en houden. Ouders zitten niet achter geld aan, alle andere partijen zijn sowieso gemotiveerd door geld.

 
Lees deze link nog maar eens, dat geeft antwoord op je vraag. http://zaplog.nl/zaplog/article/huisartsen_kunnen_mazelen_in_964_van_de_gevallen_niet_herkennen#rss Soortgelijke dingen gebeuren er ook bij polio ed.

 
Hoi Kamama, als ik het artikel van Zaplog goed begrijp dan zal men volgens de behandelrichtlijnen nooit mazelen verdenken bij mensen die "tegen" mazelen gevaccineerd zijn.

Die hebben dat virus al ingespoten gekregen namelijk: dus die hebben het altijd al in hun lichaam zitten.

Ik heb wel eens (per ongeluk) rode hond laten checken bij het bloedlab (ik ben tegen roden hond ingeent): en toen kwamen er ook de antistoffen uit.

Dus op zich wel logisch dat men dan niet zoekt naar het virus bij ingeente mensen, want het zit er bij hen al (te storen).

Wat mij betreft is er helemaal geen epidemie.

Men zegt maar wat.

Dat is mijn inschatting.

Men kan inmiddels alles zomaar roepen zonder dat het waar hoeft te zijn in de media en toch wordt het geslikt als zoete koek door de meerderheid (lijkt wel).

 
Quote:
Men kan inmiddels alles zomaar roepen zonder dat het waar hoeft te zijn in de media


Ja, er is toch niemand die in de gelegenheid is te ontkrachten wat zij naar buiten brengen. Ook al doen de alternatieve media tegenwoordig wel heel goed hun best.

Dat is ook het gevaar: als ze morgen zeggen dat er buitenaardse wezens geland zijn, dan is dat gelijk ook echt zo. Gezien de techniek die men tegenwoordig heeft voor het maken van films is een trucage opname van zo'n gebeurtenis ook niet moeilijk meer. De komst van CGI heeft het alleen maar moeilijker gemaakt om de realiteit te scheiden van de fictie.

Dit is nog maar het begin jongens....

 
Kamama, heb je een oproep gehad om te komen voor de vacinatie?

Hoe kun je overleggen met je man als hij niet wil lezen? Lees alleen maar voor wat er allemaal inzit, is dat een idee?

Eigenlijk heb je dus al bewijs dat het niet goed is voor je kind. Stoppen met ademhalen? Doodeng.

Het is nu vakantie, dus is hij thuis en niet tussen al te veel kinderen.

Hou voet bij stuk en sterkte.

 
Quote:
Maar mijn man wil dat soort dingen niet lezen en is niet overtuigd van het kwaad van vaccinaties


Dus hij laat zich zaken aanpraten door mensen die hele andere belangen hebben dan hij en jijzelf.

Als je een huis gaat kopen (iets heel belangrijks meestal) ga je dan af op de informatie van de verkopende makelaar of doe je dan zelf onderzoek of laat je dat door iemand doen die er ook verstand van heeft maar redelijk onpartijdig is? Voor zoiets ga je het liefst voor zeker en verzamel je zoveel mogelijk informatie om je besluit te vormen.

Misschien is dat een slecht voorbeeld omdat het wereldje van de makelaardij ook door en door rot is. Maar in theorie zou het moeten kloppen.

Geinformeerde beslissingen baseer je op alle mogelijke beschikbare informatie. Dus altijd op beide kanten van het verhaal. Je afsluiten voor 1 van de kanten van het verhaal en je blind staren op de andere kant geeft het risico dat je het mis hebt.

Het niet willen onderkennen dat er een andere kant van het verhaal is, betekend eigenlijk al angst voor het ongelijk krijgen. Dit noemen we eigenwijs, kortzichtig en 'ignorant'.

 
@ vrysuyver: ja dat verhaal van die makelaar en de belangen: dat is wat mij betreft ook precies de kern.

Het is op zijn minst "apart" te noemen dat -als het om artsen, medicijnen en het RIVM gaat- men die kritische bril over mogelijke belangen in het spel ineens vrij makkelijk uit het oog verliest terwijl de lichamelijke gezondheid toch ook hoort bij een huis: het huis waar onze ziel in woont nota bene.

Ik denk dat het gaat over durven accepteren dat kwaad zo dichtbij kan komen.

Accepteren dat de arts die de naam heeft dicht bij leven en dood te staan, dat die wel eens niet het belang van de gezondheid als prioriteit heeft voor de patienten, dat is voor veel mensen een te bedreigende gedachte.

Het gaat misschien ook over het eigen kwaad onder ogen durven zien / accepteren: toch altijd een lastige kwestie.

 
De spirituele uitdaging waar we voor staan is dat we te weinig van onszelf houden en ons daarom maar van alles en nog wat laten aanpraten. De mens is soeverein en heeft zelfbeschikkingsrecht, niet alleen volgens het wetboek maar als GEBOORTERECHT. We eisen dit veel te weinig op, omdat we spiritueel van onszelf vervreemd zijn geraakt. Zie ook de topic spiritueel nihilisme.

Mike

 
Kavana, misschien heb je iets aan mijn verhaal:

Onze dochter (22) heeft autisme, epilepsie en verst.beperking. Ze functioneert op 2 jaar, spreekt niet, niet volledig zindelijk en woont in een volledig verzorgde omgeving, heeft een ZZP7, op 1 na hoogste zorgvraag.

Ze kan wel lopen, zitten, zelf eten, zelf spelen.

Zij was tot 15 maanden volledig gezond qua ontwikkeling, ze deed alles wat ze hoorde te doen op die leeftijd en begon al lekker te praten.

Bij 15 maanden BMR gehad en daarna binnen 2 weken werd ze ernstig ziek, dagelijks meer dan 100 aanvallen, de ontwikkeling stagneerde en we geraakten van het 1 in het ander.

Onze jongste zoon (17) moest ook die prik met 15 maanden. Dat durfden wij niet, dus bedankten voor de eer.

Toen jongste zoon bijna 4 was heerste er ook mazelen. Wij gingen heel erg twijfelen, werden door de omgeving bang gemaakt en hebben hem uiteindelijk bij de huisarts alleen het mazelenvaccin laten geven.

Onze zoon veranderde van een zelfverzekerd mannetje, wat al 1,5 jaar zindelijk was, in een zeer onzeker kind wat overal bang voor was. Zwemles was een drama, elke dag moest hij weten wat voor dag het was en wat er die dag moest gebeuren. Op het viaduct was hij bang dat de boel zou instorten, durfde niet (meer) bij opa en oma te logeren en al helemaal niet meer bij anderen, liep in de herfstvakantie aan mijn hand in ons eigen huis. Leuk dat je kind dicht bij je wil zijn, maar dit was abnormaal en bizar. En zo waren er tal van dingen waar hij opeens moeite mee had wat voorheen niet het geval was.

Hij was dus extreem angstig. De kleuterjuf zei: hou hem in de middag nog maar thuis, hij kan het allemaal niet aan en heeft veel rust nodig, had veel plasongelukjes op een dag, terwijl hij met veel plezier naar de peuterzaal ging en totaal niet angstig was VOOR hij de prik kreeg.

Toen ik me daar bewust van werd heb ik een homeophaat opgezocht. De man had niet veel ervaring, was gangbare huisarts geweest en kon het mentaal niet meer aan om elk kind maar een griepprik of andere spuit te geven waar ze niet beter van werden.

De hulp/ontstoring die hij bood werkte niet en ik heb verder gezocht.

Uiteindelijk kwam ik bij Tinus Smits terecht en die heeft mijn zoon weer geholpen zijn eigen ikje weer te worden, wat ver te zoeken was op dat moment.

Begin december kwam ik voor controle met mijn zoon bij hem en vertelde dat het goed ging met zoonlief alleen volgens juf op school miste hij een klein stukje zelfvertrouwen, vroeg veel bevestiging in de klas terwijl hij het volgens juf eigenlijk wel wist. Tinus Smits zei, oh dan moet hij nog een ... korreltje, weet de naam niet meer.

Begin januari daarop kwam juf van school (die overigens niets wist van de homeopatische behandeling)naar me toe en vroeg wat we met ons kind hadden gedaan!

Ik vroeg: hoezoo, (hij was dus getest omdat hij blijkbaar achter was) en zij vertelde dus dat hij 2 AFI niveau's had opgehaald binnen een maand tijd en 7 maanden lesstof had ingehaald waar eerst het kwartje niet viel.

Ik weet dat zijn onzekerheid en angst samenhing met de mazelenprik die hij kreeg vlak voor zijn 4e verjaardag en we hebben het kunnen omdraaien.

Ik wil er niet eens aan denken wat er gebeurd zou zijn als hij op 15 maanden de BMR had gekregen, waarschijnlijk 2 kinderen met autisme en de nodige verdere problemen in huis.

Bij jongens komt dit 5x meer voor dan bij meisjes, dus ik zou zeggen voor 99,9% bingo.

Zo heb ik in mijn leven diverse mensen met kinderen ontmoet met zelfde verhalen, allemaal na een inenting, antibioticakuren enz. of combi daarvan.

Je komt nl. in dat wereldje en ziet vanalles.

De meesten die ik heb ontmoet kregen autisme na inentingen en hadden dit niet bij de geboorte.

Ik zeg niet dat de prik alleen verantwoordelijk is, het hangt af waar je vandaan komt, wat hebben wij onze kinderen meegegeven. Het ene kind kan het wel hebben (nog wel) en het andere kind totaal niet.

Onze dochter was ons 2e kind en 14 maanden geboren na 1e kind, te snel.

1e Kind heeft dyslexie (zo dyslectisch als een deur zei een orthopedagoog eens) en met neurofeedback hebben wij dat voor 95 % kunnen ombuigen. En dat is niet het enige waar hij last van heeft/had.

Kavana, ik wens je veel wijsheid, je loopt tegen muren op, maar neem de beslissing vanuit je hart!

 
Dank voor jullie reacties. Marijan, toen ik je laatst sprak bij de lezing van Mike vertelde je me ook al zoiets. Ik vind het schrijnend dat dit soort situaties herhaaldelijk optreedt...

aangezien mijn zoontje al een keer gereageerd heeft op vaccins wil ik dat niet nog een keer. Dat heb ik mijn man net weer flink voor ogen gehouden...en we zijn het voorlopig weer even eens dat hij niet gevaccineerd wordt. Het feit dat hij zelf mazelen en bof gehad heeft (ondanks of dankzij?) vaccinatie trok hem over de streep...! Weer even rust in de tent. Hij zegt ook te zien dat onze zoon gezond is en het goed doet op het eten wat hij krijgt en de borstvoeding. (Zeker als we zijn gezondheid vergelijken met die van andere kinderen in onze omgeving).

 
Hoi KaMaMa,

Je zou je man kunnen laten weten dat hij jou als zijn vrouw kan respecteren en zich enigszins inleest over de gevaren van vaccinaties waarna jullie kijken of jullie samen een beslissing kunnen nemen, of dat, als hij om de een of andere vreemde reden jouw visie blijkbaar niet respecteert, jullie kind niet gevaccineerd wordt. Punt.

[edit]

Mijn reactie is een beetje achterhaalt lees ik nu, je hebt het al voor elkaar. :-)

[/edit]

 
De RIVM verwacht een piek van de mazelen epidemie in september.

Dat is toevallig, dan gaat de laatste groep 9-jarigen om hun herhaal vaccinatie!

Er zijn trouwens ook al 11 gevallen van rode hond gemeld op een school in Midden Nederland.

Toch wel irritant: ze veroorzaken de epidemie zelf met hun vaccinaties en geven

mensen die zich niet vaccineren de schuld.

 
@KaMaMa

Een afbeelding zegt vaak meer dan enorme lappen tekst. Laat je man deze grafiek zien : http://afbeelding.im/FuIvjTa

 
Kamama, sorry dat ik Kavana zei boven dit blad, foutje :oops:

Ik zie in een ander topic hier dat Door Frankema in september in Heerlen komt, is dat misschien wat voor jou en je man om te gaan luisteren?

http://www.gezondverstandavonden.nl/pagina24.html .

Door is van www.vaccinvrij.nl en heeft haar kinderen niet laten vaccineren.

De reden is niet vanwege geloofsovertuiging.

 
Ik heb op de Ouders Natuurlijk beurs een praatje van haar bijgewoond! Op zich voor mij geen nieuwe informatie. Wel fijn dat je meedenkt!

Is de ouders natuurlijk beurs niet een mooie plek voor Mike om een lezing te geven? Veel kritische ouders en ook al flink wat ouders die richting WAP/Paleo denken. Lijkt mij leuk voor volgend jaar. ( ik dwaal af :lol:)

 
Dankjewel Marijan. Dat bevestigt mijn gevoel weer eens. :D

*ik stop mijn vingers in mijn oren en luister niet meer naar het nieuws waar je bang gemaakt wordt. wat een krachtig middelczeg, media...Mijn overovergrootoma maakte zich hier vast niet druk om. Die kwam er pas achter dat er iets heerste als iemand in haar omgeving ziek zou worden en handelde daar naar. En ik zit me hier op te vreten omdat ik me bang laat maken door wat grafiekjes en plaatjes en het beeld dat de mazelen heel hefitg zijn..

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.143
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan